nordkvist Postad 1 Juli , 2009 Rapport Postad 1 Juli , 2009 Blir sugen på att komma ner någon gång, dock inte denna tyvärr. Jobbigt med tåg från Gävle iofs så vettefan. Men vore kul nu när man har sett ditt fina arbete med rummet. =) Citera
MikeTime Postad 2 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2009 MIKE boka mig !!! Ill be there.. ca 19:30.. Och jag vill lira CG.. Duktig ponke! Blir sugen på att komma ner någon gång, dock inte denna tyvärr. Jobbigt med tåg från Gävle iofs så vettefan. Men vore kul nu när man har sett ditt fina arbete med rummet. =) Från Gävle finns det en mycket bra förbindelse hit ner. Direkttåg till och med utan ett enda byte så det ska du nog kunna stå ut med! Kommer troligtvis att bli en ny inbjudningsturre till senhösten oxå så det är bara att haka på. Btw - 16 anmälda nu. Citera
MikeTime Postad 2 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2009 Morgonens filosofier. Av Mike. Två fläktar vid sängen, en vid fotgaveln och en på nattduksbordet, ger en bättre nattsömn. Vaknade dock kl 5:27 av att en geting stack mig på knäskålen. I drömmen. Jävla drömgeting! Om det åtminstone varit på riktigt kunde man ju ha sett det som ett fullgott skäl att kliva ur slafen svintidigt näst sista semestervardagen. Just det. På måndag börjar skiten igen. Med skiten avses mitt jobb. Jag satt häromdagen och funderade lite över hur saker har utvecklats på min arbetsplats sen jag började där för knappa tio år sedan. Då; vi hade en chef, ett fackombud samt en personalfördelare placerad åtta mil bort. Det funkade suveränt. Folket var nöjda, stämningen harmonisk och sådär lagom småstadsintim. Nu; vi har en högsta chef, tre mellanchefer, sex skifteschefer, tre verksamhetsansvariga, två personalfördelare och ett antal lite luddiga beslutsbefattningar. Stämningen beskrivs enklast genom denna målning: Förutom att högsta chefen bytts ut sex (!) gånger de senaste åtta åren har vi fått nya "närmsta" chefer vid fyra tillfällen under samma tid. Jobbet suger. Eller inte jobbet. Arbetsuppgifterna är bra, roliga och omväxlande och lönen skaplig sett till arbetsinsatsen. Ledningen på jobbet suger. Det ligger nog närmare sanningen! Och vädret. Alla talar om vädret nuförtiden. Vad finns det att tala om egentligen? Det har ju sett likadant ut nu i snart två veckor. Sol, gassande strålar, en overklig hetta som inte ska finnas i vårt kylslagna land och dammigt. När man kliver ur sin AC-utrustade bil känns det som när man kliver av planet på charterresans medelhavsmål. Man har liksom rest fast man inte rört sig en meter från hemmet. Känns fel. Hyfs! Måste ta upp ämnet hyfs också. Har funderat en hel del på det de senaste dagarna. Hörde en intressant intervju häromdagen. Det var en bloggare som blev intervjuad angående de påhopp hon fått i kommentarerna i sin blogg. Hon tog helt sonika reda på personernas telefonnummer i de fall det var möjligt och ringde upp dom. Hon började med att presentera sig och föreslog sedan att de skulle diskutera sina åsikter. Hur tror ni de uppringda reagerade? Korrekt - de flesta slängde på luren och de andra blev helt ställda och var inte alls så otrevliga i verkligheten som de varit i de s.k anonyma kommentarer de lämnat i hennes blogg. Varför har vi så lätt för att vräka ur oss saker i internetvärlden vi aldrig skulle fundera över att säga rakt ut till någon om vi träffade dem irl? Jag tycker ni ska sätta er och läsa igenom några trådar här på forumet. Ta gärna fem trådar som är har minst 100+ inlägg. Ta fram papper och penna och räkna hur många av dessa inlägg som ni aldrig skulle drömma om att säga rakt ut åt personen ifråga om ni satt mittemot varandra vid köksbordet. Jag har gjort detta. Siffrorna var skrämmande. Dags att tänka efter före. Före innan man trycker enter. Slutligen vill jag hälsa de som beslutat sig för att dyka upp och spela turneringen hemma hos mig i sommarhettan varmt välkomna. Hur många, eller få, vi än blir är jag övertygad om att vi kommer få en trevlig kväll. Har jag nämnt att kvällen inleds med något, för pokerturrar, så ovanligt som en musikquiz? Nehej, då nämner jag det nu. Och nej Valterego - jag har inte enbart punkrock från 80-talet i quizet. Faktum är att det inte finns en enda punkig låt. Men det finns rock. Och pop. Och kanske lite andra fullständigt sanslösa visor. Om poker bland annat. Nu kaffe. I solen. Jävla medelhavssol! Citera
JohnH Postad 2 Juli , 2009 Rapport Postad 2 Juli , 2009 Åker man kring 15.30 från sthlm, med en saab, så borde man komma fram före kl 18 kan man tycka... iaf innan rebuyperioden är slut är jag framme. Bärsen är inköpt, frysklampar på laddning och tandborsten i bakluckan så allt är fixat. Citera
MikeTime Postad 2 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2009 Skulle rekommendera en något tidigare avresa iofs. Kanske runt 14:30-15 men jag vet ju inte vad det är för SAAB å andra sidan. Skippa isklamparna, har både kyl och frys i pokerlokalen och en kall öl som väntar på dig, redo att öppnas när du anländer! =) Citera
Ängeln17 Postad 2 Juli , 2009 Rapport Postad 2 Juli , 2009 2 blev det. Dessutom: När fan börjar det i morgon? Har tappat bort ditt mail i fylle- och feberdimman. Blir vi 20? Citera
torax Postad 2 Juli , 2009 Rapport Postad 2 Juli , 2009 Vill bara meddela att jag om 25min går på 7 veckor semester Citera
MikeTime Postad 2 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2009 2 blev det. Dessutom: När fan börjar det i morgon? Har tappat bort ditt mail i fylle- och feberdimman. Blir vi 20? Det börjar 17:30! Kom gärna i tid. Just nu 17 anmälda så det ser ljust ut. Btw - 2 vadå? Deltagare? Vill bara meddela att jag om 25min går på 7 veckor semester Jaha, då kommer det att regna i nära två månader då. Bajs. Citera
Skanke Postad 2 Juli , 2009 Rapport Postad 2 Juli , 2009 Jag slutar runt 17:00, Västerljung - Kumla 163,3 km. Kan bli tajt..... Citera
MikeTime Postad 2 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2009 Jag slutar runt 17:00, Västerljung - Kumla 163,3 km. Kan bli tajt..... Torax ovan kommer 19:30-20:00. Kan han vara sitout så länge så kan du, är ju en rebuy/add-on ffs. Dålig undanflykt! Btw - har nu äntligen skaffat MSN. PM:a adress så addar jag. Citera
Ängeln17 Postad 2 Juli , 2009 Rapport Postad 2 Juli , 2009 Det börjar 17:30! Kom gärna i tid.Just nu 17 anmälda så det ser ljust ut. Btw - 2 vadå? Deltagare? . Är du senil eller? Vad har du beställt? Och maila gärna om vägbeskrivningen. Den har jag förlagt . Citera
jm_j Postad 2 Juli , 2009 Rapport Postad 2 Juli , 2009 Jag som ska iväg och investera i en äkta AC imorgon å allt. Nåja, den kommer till nytta i vårt sovrum under sommaren iaf. Jag som tänkt gnälla om att 28 grader med 1-3 m/s gör att jag definitivt avstår. Åker man kring 15.30 från sthlm, med en saab, så borde man komma fram före kl 18 kan man tycka... iaf innan rebuyperioden är slut är jag framme. Bärsen är inköpt, frysklampar på laddning och tandborsten i bakluckan så allt är fixat. Finns det plats för en till i bilen och har bilen AC? Citera
MikeTime Postad 2 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2009 Är du senil eller? Vad har du beställt? Och maila gärna om vägbeskrivningen. Den har jag förlagt . Men herregud människa. Hur virrig och slarvig är du egentligen??!! Noll koll på tiden, tappat bort mailen och nu dessutom har du med något jag inte kunde beställa för att ni skulle ha det själva. Jeeezzzus... Nåja, jag tar givetvis tacksamt emot alla såna jag kan få. Mail kommer inom kort. 2 öl kanske? Inga problem. Finns det plats för en till i bilen? Känner jag dig rätt så kan du till och med tänka dig bagageutrymmet ifall det kniper! Hör av dig senast imorgon middag ifall du kommer! (Via PM på forumet helst) Citera
jm_j Postad 2 Juli , 2009 Rapport Postad 2 Juli , 2009 Känner jag dig rätt så kan du till och med tänka dig bagageutrymmet ifall det kniper! Hör av dig senast imorgon middag ifall du kommer! (Via PM på forumet helst) Bara det finns några kalla öl i den så är det väl ganska ok... Sover för tillfället på en bäddmadrass på golvet på jobbet eftersom det är just nu ännu djävligare hemma och på soffan på jobbet... Citera
Ängeln17 Postad 2 Juli , 2009 Rapport Postad 2 Juli , 2009 Men herregud människa. Hur virrig och slarvig är du egentligen??!! Noll koll på tiden, tappat bort mailen och nu dessutom har du med något jag inte kunde beställa för att ni skulle ha det själva. Jeeezzzus... Nåja, jag tar givetvis tacksamt emot alla såna jag kan få. Mail kommer inom kort. Du skulle bara veta . Tack. Citera
MikeTime Postad 2 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2009 Å nu var det 19 anmälda! Kom tre anmälningar i ett samtal men samtidigt en avbokning. Tippar på att vi blir 22 imorgon. Sidebet någon? Har precis legat i poolen med sambo och en rabarberdrink. Börjar fundera på om man hamnat i ett annat land...Ligga i poolen efter klockan 20 med en drink. Kan inte vara Sverige! Citera
MikeTime Postad 3 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2009 Igår morse var man seriös här i dagboken och ventilerade lite tankar. Idag är jag inte på samma allvarsamma humör så nu bjuder jag på lite dåliga historier istället: DAGENS BLONDINSKÄMT: Flygvärdinnan på ett flygplan som skulle till New York gick fram till en blond kvinna som satt i första klass. Flygvärdinnan bad blondinen att flytta till ekonomiklassens avdelning, eftersom hon inte hade någon biljett för första klass. Blondinen svarade: - Jag är blond, jag är vacker, jag ska till New York och jag tänker inte flytta på mig! Eftersom flygvärdinnan var mycket artig ville hon inte bråka, utan frågade piloten om han kunde tala blondinen till rätta. Piloten försökte, men återigen svarade blondinen: - Jag är blond, jag är vacker, jag ska till New York och tänker inte flytta på mig! Piloten gick tillbaka till cockpiten och frågade flygkaptenen vad han skulle göra. Flygkaptenen sa: - Jag är gift med en blondin, så jag vet precis hur man hanterar dem. Han gick till första klass och viskade i blondinens öra. Hon reste sig omedelbart, sprang till ekonomiklassen och satte sig där, samtidigt som hon mumlade: - Varför sa dom inte det från början? Den förvånade flygvärdinnan och piloten frågade kaptenen vad han hade sagt till blondinen. Flygkaptenen svarade: - Jag sa bara att första klass inte skulle till New York DAGENS LÄKARSKÄMT: Tre äldre män satt hos doktorn för ett läkarbesök. Doktorn beslöt att testa deras minnesfunktion. Han frågade den förste mannen; ”Vad är 3x3?” ”274” kom svaret snabbt. Doktorn tittade upp i taket, funderade och frågade man nummer två: ”Nu är det din tur, vad är 3x3?” ”Tisdag” blev svaret. Doktorn skakade lätt på huvudet och vände sig till den tredje mannen: ”Nu är det din tur, vad är 3x3?” ”Nio”, säger den tredje mannen. ”Jättebra”, säger doktorn, ”hur kom du fram till det?” ”Enkelt”, säger han, ”det är bara att dra 274 från tisdag”. DAGENS "DET-KUNDE-VARIT-JAG"-SKÄMT En kvinna gick fram till en äldre man som satt och gungade i sin rullstol på sin veranda. ”Jag kunde inte låta bli att se hur lycklig ni ser ut”, sa hon. ”Vad är er hemlighet till ett långt och lyckligt liv?” ”Jag röker tre paket cigaretter om dan,”, sa han ”och så dricker jag en låda whisky i veckan, äter fet mat och tränar aldrig”. ”Tänk, det låter fantastiskt”, sa damen. ”Men hur gammal är ni?” ”Tjugosex" Ikväll är det som sagt dags för en liten pokerturre med lite forumfolk, lite klubbpolare samt annat löst folk. Ska bli kul att träffa Valterego och Ängeln igen, det var ju några veckor sen sist... Ikväll ska jag satsa på att göra tvärtom mot sist. Då var jag äckligt lös de första timmarna i turren och tightade till mig när det var 15 man kvar. Dessutom slog jag ut Valterego med ett par knektar. Ikväll ska jag börja tight men lösa upp spelet mot slutet istället samt slå ut Ängeln istället! Ska bli skoj att se om JohnH klarar en andraplats. Det tror han själv i alla fall. Nåja, klarar han inte det får jag väl lägga några öl under huvudkudden i gäststugan så han har något att trösta sig med... Indiscreet dyker också upp. Blir roligt att träffa den mannen irl efter att man följt hans blogg så länge. Kan mycket väl förstå att hans pokerblogg fått pris. Även Valteregos blogg följs slaviskt. Dock tror jag mannen har tagit lite semester eftersom uppdateringarna kommit lite sporadiskt på slutet... Men å andra sidan, vem fasen orkar sitta och blogga när det är 30 grader i skuggan? På tal om värme. Åkte iväg till staden (i mitt fall är staden Örebro) igår för att införskaffa en riktig AC. Hittade en för 2785:- och slog till direkt. Var dessutom 20% rabatt. Jag ställde upp den i pokerlokalen kl 17:15 där det just då var 29 grader. En timme senare var det 22 grader därinne! Halleluja! Lilla aggregatet ska definitivt släpas upp på sovrummet efter turren ikväll. Sover ju så förbannat illa nu i värmen. Nu ska man nog ta sig den tredje koppen kaffe för dagen och gå ut och njuta av morgonsolen som än så länge är ganska skön och barmhärtig. Om någon har lust att joina turren ikväll går det bra att höra av sig fram tíll klockan 13 via PM. Citera
MikeTime Postad 3 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2009 Nu 22 anmälda! Tror dock inte min gissning på just 22 håller. Ny gissning är 24... =) pm mike Du med. Citera
TotalFarsa Postad 3 Juli , 2009 Rapport Postad 3 Juli , 2009 På tal om värme. Åkte iväg till staden (i mitt fall är staden Örebro) igår för att införskaffa en riktig AC. Hittade en för 2785:- och slog till direkt. Var dessutom 20% rabatt.Jag ställde upp den i pokerlokalen kl 17:15 där det just då var 29 grader. En timme senare var det 22 grader därinne! Halleluja! Eftersom jag inte kommer till turren kan jag ju passa på att måla fan på väggen... Så ac:n klarar av att sänka värmen sju grader å en timme. Hmm, undrar just hur den klarar av samma lokal när det sitter 20+ hetlevrade, överviktiga (Valterego undantaget såklart) pokernörds därinne Äsch, jag är bara avis Citera
Crappy Postad 3 Juli , 2009 Rapport Postad 3 Juli , 2009 Dessutom kommer säkert alla bli Jätte "för kylda" (av öl) Äsch, jag är bara avis Jag med :=( Citera
omalley Postad 3 Juli , 2009 Rapport Postad 3 Juli , 2009 Eftersom jag inte kommer till turren kan jag ju passa på att måla fan på väggen... Så ac:n klarar av att sänka värmen sju grader å en timme. Hmm, undrar just hur den klarar av samma lokal när det sitter 20+ hetlevrade, överviktiga (Valterego undantaget såklart) pokernörds därinne Äsch, jag är bara avis Ja, det blir säkert 40 grader minst! Ölen tar slut, korten dyngsura av svett och alla har dödstråkigt! Ja ä int bitter Citera
MikeTime Postad 3 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2009 Eftersom jag inte kommer till turren kan jag ju passa på att måla fan på väggen... Så ac:n klarar av att sänka värmen sju grader å en timme. Hmm, undrar just hur den klarar av samma lokal när det sitter 20+ hetlevrade, överviktiga (Valterego undantaget såklart) pokernörds därinne Äsch, jag är bara avis Kan nämna att den var inställd på halv effekt när jag provade den. Den är avsedd för lokaler på upp till 75 m2 så det borde räcka... Startar den vid lunch så kan vi sätta oss i 12-gradig kyla och lira. Citera
MikeTime Postad 3 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2009 Dessutom kommer säkert alla bli Jätte "för kylda" (av öl) Jag är redan hostig och har ont i halsen så det skiter jag i... Ja, det blir säkert 40 grader minst! Ölen tar slut, korten dyngsura av svett och alla har dödstråkigt! Ja ä int bitter Jo, du är just nu oooooooooooootroligt bitter. Men sitt ni hemma och var toffelhjältar medans vi andra har så där skoj och mysigt som bara karlar kan ha det! Citera
Recommended Posts