JohnH Postad 23 Juni , 2009 Rapport Share Postad 23 Juni , 2009 Inga abborrar i vattnet? De är garanterat godast. Linda in några småborrar i folie med potatis (halva pingisbollar i storlek) och en dillkvist, lite smör, salt och peppar. Låt ligga i glöden i 20min. Klart. Finns enris kan man lägga in det i folien även den med... Smaklig spis. Själv drar jag iväg och köper elgrill strax... + blomjord. Det ska bli vindruvor och passionsfrukter på balkongen är det tänkt... iaf som efterrätt till allt kött som ska grillas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 23 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 23 Juni , 2009 MIKES SEMESTERDAGBOK kap 5 forts. Dagens insikter: * Salta pinnar är gott. Salta pinnar fyllda med jordnötssmör är ännu godare! Finns på Netto för er som testa. * Bara för att man får upp en stor fisk tidigt på morgonen betyder inte det att resten av dagen ger fina fångster. Faktum är att de kan sluta nappa helt och hållet. * Om man börjar lukta lite konstigt behöver inte det automatiskt resultera i en dusch. Man kan vänta. * Man är inte konstig bara för att man slänger sig i en vilfåtölj inomhus och ser en bra film istället för att vara ute i sol och 24 graders värme. Inga abborrar i vattnet? De är garanterat godast. Linda in några småborrar i folie med potatis (halva pingisbollar i storlek) och en dillkvist, lite smör, salt och peppar. Låt ligga i glöden i 20min. Klart. Finns enris kan man lägga in det i folien även den med... Smaklig spis. Själv drar jag iväg och köper elgrill strax... + blomjord. Det ska bli vindruvor och passionsfrukter på balkongen är det tänkt... iaf som efterrätt till allt kött som ska grillas. Har inte fått en enda borre på minst 10 timmars fiske. Jag brukar filéa dom, salta rejält och steka dom i äkta smör. Mumsmums!! Vad man ska ha till? Ett par kalla öl naturligvis! Potatis? Onödigt! Finns både humle och malt i ölen. Det räcker! Lycka till med elgrillsköpet! Synd att du har så bråttom att köpa en - du kunde ha fått ta min gratis när du dyker upp den tredje! Aldrig använd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 23 Juni , 2009 Rapport Share Postad 23 Juni , 2009 Mike smäcker vidare i den örkelljungska idyllen Hade gärna kommit ner en sväng men eftersom ni har hyrt stuga av barnhatare så fick jag inte ihop det. Men men, med dina semesteruppdateringar så känns det nästan som man har vart där Blir tvungen att hoppa den tredje också. Ligger tyvärr för nära Linköpingshelgen i tiden för att min motion ska få godkänt av Regeringen Men, jag hoppas att det kommer fler tillfällen! Såg ju fram mot att syna din pokerlounge och slagga i omalleys überseriösa tält... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omalley Postad 23 Juni , 2009 Rapport Share Postad 23 Juni , 2009 Tyvärr dyker varken jag eller mitt uberseriösa tält upp hos Mike heller . Men hoppas precis som TF att det kanske dyker upp fler möjligheter. Förövrigt vill jag också ha semester!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 23 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 23 Juni , 2009 MIKES SEMESTERDAGBOK kap 5 forts Har precis varit och doppat mig ett par gånger. Tror nog det var 20 grader eller något liknande. Nu ska jag ner i bastun och klämma ett par öl och några sidor i den senaste Koontz-boken "Invasion". Man kan förresten ha lite konstiga konversationer med sambon efter några glas vin och en god grillad måltid... Igår kväll när vi satt och var besvikna över det rysligt dåliga programmet "Lotta på Liseberg" började vi prata om spanskans uttal av LL. Två L i spanskan blir ju som bekant J i uttalet. Mallorca t.ex heter ju Majjorca, paella blir paejja och så vidare. Efter en stund säger jag till sambon: "Ikväll är jag trött, vi skiter i att knujja ikväll..." Hon replikerar snabbt: "Vadå, får du inte upp bajjen tror du??" Semester kan vara kul ibland. Blir tvungen att hoppa den tredje också. Ligger tyvärr för nära Linköpingshelgen i tiden för att min motion ska få godkänt av Regeringen Toffel nummer 1... Tyvärr dyker varken jag eller mitt uberseriösa tält upp hos Mike heller . ...och nummer 2... ...tur att åtminstone Valterego är herre i sitt eget hus! Å andra sidan - hade jag varit hans fru hade jag inte heller vågat tjafsa emot när han höjer rösten och spänner musklerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 23 Juni , 2009 Rapport Share Postad 23 Juni , 2009 Toffel nummer 1... ...och nummer 2... ...tur att åtminstone Valterego är herre i sitt eget hus! Valterego och Valterego, han bor ju för fanken nästgårds! Ahja, vi lägger ner det här nu, inget bra kan komma av det, se: Å andra sidan - hade jag varit hans fru hade jag inte heller vågat tjafsa emot när han höjer rösten och spänner musklerna. Hursom! Jag slår gärna min påse ihop med omalley om vi blir uppbjudna vid senare tillfälle. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 23 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 23 Juni , 2009 SVERIGE ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 23 Juni , 2009 Rapport Share Postad 23 Juni , 2009 ...tur att åtminstone Valterego är herre i sitt eget hus! Å andra sidan - hade jag varit hans fru hade jag inte heller vågat tjafsa emot när han höjer rösten och spänner musklerna. Va????? Valterego har ju en kroppsbyggnad lik min? Hur spänner man musklerna då? Jag måste nog nämligen också tacka nej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 23 Juni , 2009 Rapport Share Postad 23 Juni , 2009 Jaja, håna och bespotta bara. Lätt att vara tuff bakom en datorskärm Själv dyker jag upp den tredje, Mike. Tar nog med mig ett par killar, men återkommer om det under veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 23 Juni , 2009 Rapport Share Postad 23 Juni , 2009 Mikes turnering, mikes dagbok. Man vill ju gärna ta sig upp till denna omtalade turnering, men tåg känns ju sådär. Någon som åker från Borås-gbg hållet? Crappy? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omalley Postad 24 Juni , 2009 Rapport Share Postad 24 Juni , 2009 MIKES SEMESTERDAGBOK kap 5 forts Toffel nummer 1... ...och nummer 2... ...tur att åtminstone Valterego är herre i sitt eget hus! Å andra sidan - hade jag varit hans fru hade jag inte heller vågat tjafsa emot när han höjer rösten och spänner musklerna. "Love is a neverending war" /DAC Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 24 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 24 Juni , 2009 MIKES SEMESTERDAGBOK kap 6 Man sover otroligt gott här. Vaknade 7 idag. Förmodligen var det fotbollen igår som gjorde att man sov extra bra inatt. Normalt sett så är jag inte speciellt intresserad av att se 22 vuxna människor jaga en liten boll på en enorm gräsyta men igår var det riktigt kul faktiskt. Åtminstone första halvlek. Utanför fönstren skiner solen och det är helt vindstilla. Lät två spön ligga ute inatt och nu har något snurrat sig runt samma stolpe igår så jag lär väl få ta båten igen och kolla vad som fastnat. Tripreport later. Sambon ska ut och gå en runda på sju kilometer i sina MBT-skor. Om vän av ordning frågar vad MBT betyder så är det följande; "Masai Barefoot Technology". Skorna kostade 2500:-. Man betalar alltså 2,5K för att få känslan av att gå barfota... Ungefär som de däringa spikmattorna som är så inne just nu. En artikel i AB tog upp just spikmattorna och där hade de intervjuat en indier som sa att i Indien lanseras de som det senaste från väst. Idag blir det ytterligare en slappardag vid sjön. Sambon börjar bli rastlös och snackar om ett besök i Båstad. Vi får väl se om jag följer med. Åka in till en stad kan man ju göra när som helst - inte nödvändigtvis en av årets varmaste dagar... Här kommer lite kort. Först ut är ett kort på min sambo i bikini. Tror Fridsjo ville ha det... ...och en stupfull Mike: Va?????Valterego har ju en kroppsbyggnad lik min? Hur spänner man musklerna då? Nu ska vi inte ägna oss åt lyteskomik... Jaja, håna och bespotta bara. Lätt att vara tuff bakom en datorskärm Själv dyker jag upp den tredje, Mike. Tar nog med mig ett par killar, men återkommer om det under veckan. "Tar nog med mig ett par killar" Fick lite bodyguard-vibbar av den meningen... Mikes turnering, mikes dagbok. Man vill ju gärna ta sig upp till denna omtalade turnering, men tåg känns ju sådär. Någon som åker från Borås-gbg hållet? Crappy? Crappy kommer inte. Han får inte. Synd. Tåg funkar utmärkt. Med lite framförhållning kan man till och med boka rätt billiga biljetter. Observera ordet framförhållning... "Love is a neverending war" /DAC :h: :h: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 24 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 24 Juni , 2009 MIKES SEMESTERDAGBOK kap 6 forts Lät två spön ligga ute inatt och nu har något snurrat sig runt samma stolpe igår så jag lär väl få ta båten igen och kolla vad som fastnat. Tripreport later. Jaha, lär inte få reda på vad det var som nappat. Fanns nämligen ingen krok kvar när jag hade lossat linan från stolpen. I övrigt har man bekantat sig med lite mer djurliv här nere. Har sett ytterligare en orm. Han tog sig en simtur på morgonkvisten och tänkte ta sig i land på vår sandstrand. Jag hade andra planer för honom så det slutade med att den stackaren simmade för allt han var värd till grannens badstarnd istället. Har också studerat en vildkanin, 2 blodiglar och en fästing. Fästingen studerade jag på obekvämt nära håll (0 cm). Blodiglarna på lite längre håll (50 cm) och kaninen på väldigt långt håll (15 m). Idag blir det grillad fläskfilé, vitlökssås och potatissallad. Kanske en öl till detta slinker ner. Synd att jag redan druckit upp alla veteöl och alla Zlatopramen half n´ half... Får väl bli en vanlig hederlig Norrlands eller nå´t... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 24 Juni , 2009 Rapport Share Postad 24 Juni , 2009 Mikes turnering, mikes dagbok. Man vill ju gärna ta sig upp till denna omtalade turnering, men tåg känns ju sådär. Någon som åker från Borås-gbg hållet? Crappy? Nope, se nedan MIKES SEMESTERDAGBOK kap 6 Nu ska vi inte ägna oss åt lyteskomik... Lite komik är det allt när jag ska spänna "musklerna" Crappy kommer inte. Han "hinner" inte. Synd. FYP, Verkligen synd, med den lokalen kan det inte bli annat än succe! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 25 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Juni , 2009 MIKES SEMESTERDAGBOK kap 7 Flugor är små men jäkligt irriterande. De kan vara effektivare än en väckarklocka. En liten bevingad idiot väckte mig nämligen 4:40 imorse och sen var det lögn i fan att försöka somna om. Smög mig upp, satte på kaffebryggaren och gick ner tilll sjön. Alla som fiskar vet ju att det är vid den tiden en sommarmorgon som det nappar bäst. Synd bara att ingen talat om det för invånarna i just vår sjö! Är alltså redan tillbaka i värmen och dricker mitt kaffe inomhus. Enligt en av de bästa vädersajterna ska det bli tidvis mulet hela dagen men varmt - upp till 24 grader. Just nu skiner solen svagt genom ett tjockt morgondis och dimman ligger lågt över sjön. Blev inget Båstad igår men sambon lär väl göra ett nytt försök idag. Antingen följer jag med och leker turist eller också inte. Vi får se... Lirade lite cg på SvS igår. Gick väl inget vidare - 350:- back blev det. Hade ingen motivation och tokspelade mest. All in med alla pp och Ax pre. Dubblade ett par gånger (bl.a med 33 mot 22...) men till slut sprang jag in i AA och sen var det roliga slut. Jaja, hade ju skoj en halvtimme iaf. Lite mer bilder från omgivningarna kommer här. Först den stensatta trappstegsbäcken som rinner genom trädgården och porlar på ett rogivande sätt: Bästa sättet att meditera. Kan varmt rekommenderas när tilten slår till: Sommar, sol, en sjö och en brygga med murgrill. Live är skönt ibland: FYP, Verkligen synd, med den lokalen kan det inte bli annat än succe! Har jag nämnt att det inte finns AC i den? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 25 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Juni , 2009 MIKES SEMESTERDAGBOK kap 7 forts. Den här dagen har gått i fiskens tecken. Då pratar jag inte om fiskar som man pratar om fiskar i pokersammanhang utan om mat. Inledde dagen med att käka en äggmacka med snapphanesill. Därefter föll jag till föga och följde med sambon in till Båstad. Efter en lugn promenad genom hamnen hamnade vi på en liten mysig uteservering där jag valde Bornholmare och en kaffe. Bornholmare är en smörgås bestående av mörk kavring, smör, sallad, tomat, mycket rå rödlök, böckling och en rå äggula. Otroligt god! Se själva: Sambon valde en Båstadsmörgås vilket visade sig vara en skiva ljust bröd med sallad och en matig laxröra. Väl i Båstad uppsökte vi stadens fiskaffär vid torget där det inhandlades diverse laxprodukter. Kan varmt rekommendera ett besök i den fiskaffären och deras hemlagade laxpaté som var helt gudomlig! Här är en bild på laxbuffén vi nyss smällt i oss: Nu tänker säkert någon: "Vilka jävla snåljåpar - de har drygat ut maten med grillkorv!!" Fel! Det är laxkorv! (För 21:- styck... ) Det andra är som sagt laxpaté samt varmrökt lax, romsås, kokt färskpotatis (eller nypotatis som de tydligen kallar den här nere), ost, smör och bröd. Jag avnjöt en Mariestad Old Ox till det hela. Det är väldigt kul att vi har en lokal förmåga representerad i WSOP i år. Thomas "Cliff" Pettersson är kvar i event 45 (PL Texas 10K). Han ligger just nu sist av de kvarvarande 14 spelarna med blygsamma 121K men det kan ju vända. Jag har spelat en del med Cliff hemma i Kumla och han är väl värd att komma bra till i eventet. En mycket trevlig, humoristisk och sympatisk kille som aldrig skryter om sina liveframgångar eller sin fördelaktiga sponsordeal. Lycka till Cliff!! Du är iaf garanterad $43K men vi här hemma hoppas givetvis på att det blir $633K istället vilket är vad förstaplatsen ger. Vi avslutar dagen med en stämningsfylld bild som ganska bra representerar hur vi har haft det här nere i vår hyrda stuga. Imorgon är sista dagen. Vi åker nämligen hem tidigt på lördag förmiddag... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 25 Juni , 2009 Rapport Share Postad 25 Juni , 2009 Bornholmare är en smörgås bestående av mörk kavring, smör, sallad, tomat, mycket rå rödlök, böckling och en rå äggula. Otroligt god! Se själva: Böcklingen är den där ljushåriga typen som hotar fotografen med gaffel? Hursom verkar ni ha haft en finfin semester där nere. Hade vart kul att komma förbi på en kaffe men fick inte ihop det Men men, det kommer fler tåg! Ha en toppenfredag! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omalley Postad 25 Juni , 2009 Rapport Share Postad 25 Juni , 2009 MIKES SEMESTERDAGBOK kap 7 forts. Rena rama vykortet! Sälj det till uthyraren så kan han/hon höja veckopriset . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 25 Juni , 2009 Rapport Share Postad 25 Juni , 2009 Det är väldigt kul att vi har en lokal förmåga representerad i WSOP i år. Thomas "Cliff" Pettersson är kvar i event 45 (PL Texas 10K). Han ligger just nu sist av de kvarvarande 14 spelarna med blygsamma 121K men det kan ju vända. Jag har spelat en del med Cliff hemma i Kumla och han är väl värd att komma bra till i eventet. En mycket trevlig, humoristisk och sympatisk kille som aldrig skryter om sina liveframgångar eller sin fördelaktiga sponsordeal. Lycka till Cliff!! Du är iaf garanterad $43K men vi här hemma hoppas givetvis på att det blir $633K istället vilket är vad förstaplatsen ger. Tyvärr ute på just 14de plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 25 Juni , 2009 Rapport Share Postad 25 Juni , 2009 Jaha? Jag trodde det hette nypotatis överallt? Nu får ni norrlänningar ge er. Jag ser en massa konstiga namn på mat här i Stockholm också. Det heter till exempel inte fläskkarré, det heter grishals. Man kan ju tycka att vi skåningar ska få bestämma vad maten ska heta eftersom 99% av den kommer från oss. Den resterande procenten är renkött och fjällfil typ. Mesost och messmör också kanske. Sån skit kommer inte från oss. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 25 Juni , 2009 Rapport Share Postad 25 Juni , 2009 MIKES SEMESTERDAGBOK kap 7 Har jag nämnt att det inte finns AC i den? Men med några väl kylda öl, så? Aja, jag får ha den inbjudan innestående hoppas jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 26 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Juni , 2009 MIKES SEMESTERDAGBOK kap 8 Här vaknar man och slår på TV:n. Överallt snackas det om att Michael Jackson har dött. ...och...? Kan verkligen inte förstå varför så många ser honom som en ikon för popen. Förutom en handfull hyffsade låtar - har han gjort något bra för musikvärlden? Intresset för honom har bara hållits uppe p.g.a alla skandaler genom åren. Förresten - hörde ni att de hade gjort husrannsakan i hans hem strax innan han dog? I badrummet hittade de mängder av narkotika klass 1, i köket fanns lite narkotika klass 2 och i sovrummet hittade de hela klass 5b... Idag är sista hela dagen vi spenderar i vårt semesterparadis... Vi är båda överens om att detta är den bästa semester vi haft, möjligtvis undantaget vår första utlandsresa till Gran Canaria när vi var nykära. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Watoz Postad 26 Juni , 2009 Rapport Share Postad 26 Juni , 2009 Ser riktigt fint ut. Ta de lungt med drogerna bara. Verkar som du brukar de varje kväll ju . MVH Jens Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sorkoas Postad 26 Juni , 2009 Rapport Share Postad 26 Juni , 2009 Fyllo < Droger under kontrollerade former GL Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 26 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Juni , 2009 Böcklingen är den där ljushåriga typen som hotar fotografen med gaffel? Hursom verkar ni ha haft en finfin semester där nere. Hade vart kul att komma förbi på en kaffe men fick inte ihop det Men men, det kommer fler tåg! Ha en toppenfredag! Hotar fotografen? Visar ju upp den lilla goa äggulan juh! Du får väl dyka upp framåt hösten på en liten turre så kan jag bjuda på lite roligare drycker än kaffe... Fylleslag i Omalleys gigantiska tält måste ju vara nöten. Rena rama vykortet!Sälj det till uthyraren så kan han/hon höja veckopriset . Bra idé! Tyvärr ute på just 14de plats. Ja, såg det. Trist. Nåja, han fick ju ihop till insatsen i ME, resan och boendet iaf! Men med några väl kylda öl, så? Aja, jag får ha den inbjudan innestående hoppas jag? Givetvis. Ser riktigt fint ut. Ta de lungt med drogerna bara. Verkar som du brukar de varje kväll ju . MVH Jens Fyllo < Droger under kontrollerade former GL Illegala droger < Legala droger Tänker inte ge mig in i drogdebatten igen. Nice try though. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts