Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Fy fan. ALLA jag känner grillar, dricker rödtjut och/eller öl och/eller sprit samt sitter i solen och steker.

JAG sitter fast i ett kontorslandskap med en microlåda schnitzel & cola. När jag kommer hem börjar det skymma och imorgon ska jag vara på jobbet igen 6:30.

Nu tänker säkert nån; "ja, men passa på imorgon å grilla å drick lite gott". Jo tjena... gör ju dubbelskift imorgon. Ska alltså även jobba natten 21:30-6:45.

Som sagt - fy fan!

catz.jpg

Postad

Yeah! 2 skift kvar - sen är det semester i drygt fyra veckor! Fan vad skönt det ska bli. Är så jävla less på jobbet just nu och behöver fyra veckor av slappa, dricka öl, meditation på åkgräsklipparen och umgänge med sambo.

Nattskiftet inatt var förresten jävligt bra. Killen jag jobbar ihop med hade laddat med mängder av energidryck och var helpigg. Skickade mig i säng kl 22:45 och jag fick sova tills nu! Klonk!

Slutar om 100 minuter!

Postad

Igår fick vi fram poolen och fyllde upp den. 10,5 grader i vattnet. Tog ett snabbt dopp i alla fall. Jävlars vad liten ku....... blev liten....:oops: :oops:

Nåja, semestern har ju inte börjat än så temperaturen hinner väl bli bättre tills dess.

Idag blir det en slappardag framför dator och TV. Ska försöka åka iväg handla åtminstone så något vettigt blir gjort. Böcklingpastejen är slut och kvällsmackan suger ju om man inte har lite böcklingpastej...

Postad

Yes! Bara 1 1/2 skift kvar, sen är det SEMESTER i drygt 30 dagar! Herregud vad trött jag är på det här jävla jobbet och dess inkompetenta ledning. Igår bytte vi chef (för 6:e gången på 9 år :roll: ) men inte lär väl det hjälpa.

Nåja, skiter i jobbet nu och ser fram emot lediga dagar med en kall öl redan på lunchen och trevliga fiskestunder vid blanka sjöar.

Vi har bokat en "stuga" i Halland (2 mil från Båstad) med egen sjö. Tröttnar man på sjön finns ju havet bara ett stenkast bort. Stugan är välutrustad med eget gym, bastu, hemmabiosalong, inglasat uterum mot sjön, egen sandstrand 10 meter från altanen, bryggbåt med grill och badstege, kajaker och en liten roddbåt. Fan - stugan är nästan lika stor som den vi bor i året runt...:

2805_0.jpg

2805_3.jpg

Annat som jag ser fram emot på semestern är att bastustugan vi beställt av en snickare ska komma på plats. Vi har gjort ritningarna själva och priset blev betydligt lägre än väntat! Blir 4 m2 bastu, 7 m2 relax samt en stor altan med tak. Jag själv är inte något större fan av bastubad men sambon älskar att ligga därinne å svettas. För mig är det bara ytterligare ett svepskäl för att få ta en extra öl eller två... :-D

Den tredje juli är det dessutom meningen att det blir en liten pokerturre i det nybyggda pokerrummet. En del forumiter är inbjudna och sen blir det väl en drös fiskar från den egna klubben oxå. Kan bli en kul kväll med mycket skitsnack och många whisky i nya och gamla vänners lag.

Vi får ju inte heller glömma PK Engel-turren i Linköping den 13/6. Ska bli skoj att träffa Ängeln, Skanke och TotalFarsa igen. Denna gång kanske TF orkar vara uppe längre än till 20:00...? :mrgreen: Ska även bli roligt att träffa Erik Valterego oxå. Man har ju fått en rätt positiv bild av honom via mailväxling, DB:n på pf samt hans blogg - hoppas samma positiva bild kvarstår irl.

Nu är det dags för lite kaffe och skitsnack med kollegorna.

Postad

Hmmm

Sker pokerupproret med vapen?

Blir du lika inte förvånad om jag berättar om min arsenal:

1 st kl1-vapen i cal 30-06

1 st kl1-vapen i cal 9,3x62

2 st hagelbössor

1 st kombivapen (kl2-kulvapen + hagel)

1 st kl3-vapen i cal 0.22

1 st luftvapen (licensbelagt)

1 st luftvapen

1 st luftvapen pistol

Eller är det hos dig dina "tillfälliga grannar" lämnar av sina "arbetsredskap" medan dom är på "semester"

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Edit: Ett fantastiskt semester ställe!

Postad
Vi får ju inte heller glömma PK Engel-turren i Linköping den 13/6. Ska bli skoj att träffa Ängeln, Skanke och TotalFarsa igen. Denna gång kanske TF orkar vara uppe längre än till 20:00...? :mrgreen:
Vid Tors Hammare!

It's on!

20060423221215_knock-you-out0092.jpg

Postad

Länge sen man uppdaterade. Dags nu kanske?

Har semester och har haft det i ganska exakt en vecka nu. Inte gjort speciellt mycket än så länge.

*I fredags: grillkväll med föräldrar, svärföräldrar och en moster.

*I lördags: firmafest i bästa Robinson-anda med tävlingar, bad (14 grader!) och en sjujäkla massa öl och sprit. Kvällens höjdpunkt var när två av grabbarna på jobbet körde "Bag-in-tha-box". Tänk er ballongdansen men med vinboxar istället...

*I söndags: bakis

*I måndags: gräsklippning och liknande

*I tisdags: pokerkväll med grannarna. Vi kör poängpoker med 50 öre / poäng. Gick 19:- plus...:-D

*I onsdags: bakis igen, klippte mig och besiktade en släpkärra. Båda uppgifterna gick bra.

*Idag: lite mer gräsklippning samt byggt trappa i hönsgården.

*Imorgon: troligtvis lugnt. Vila inför Engel-turren på lördag.

*På lördag: bilfärd mot Linköping, plocka upp forumit "båt" i Motala på vägen, träffa diverse forumfiskar för en matbit och några öl innan turren som drar igång 14:30.

*På söndag: troligtvis bakis för tredje gången på en vecka... :oops:

Akta dig! Det kanske dyker upp en galen finne i dina hemtrakter snart...

Och hur skulle du kunna utmärka dig bland 800 tokiga får, 2 kåta tuppar, 12 hembrännande grannar och annat löst folk? :-D

Postad

Till slut blev det varken eller kan man säga. Körde en gammal Van Veeteren-rulle på tre timmar - Återkomsten. Lagom att slappa till iklädd morgonrock och en stor lösgodispåse.

Har nyss fått i mig lite föda och ska nog glo på en till gammal rulle. Kollar in imdb för förslag tror jag - tack för tipset IBetUFold!

Over n out

Postad

En trevlig helg är över. Besökte ju Ängelns Linköpingsturre i lördags och måste säga att det var en av de roligaste liveturrarna jag varit på. Massor med folk, härligt slaskspel, trevliga barflickor och roliga forumiter.

Skoj att få träffa Valterego, jm_j, Omalley, Crappy, Juggler och Miata m.fl irl. Bara positiva och roliga människor!

Mitt spel i turren var väl inte det bästa. Lyckades dra ut på klassiskt nätmanér tre gånger. Första gången med AKo. Träffar stegen på river i fin pott. Andra med 99, träffar setet på river. Fi träffar topptvåparet på turn...8-)

Sista utdragningen var med KQo. Träffar stegen på river...

Nåja, lyckades ta mig till finalbordet och där undvek man bubbelplatsen och knep istället sista pengaplatsen för 1.040:-.

Idag bär det av till Bråviken utanför Norrköping för strömmingsfiske, ölhävning och grillning med farsan och en jaktkompis.

Bye.