Gå till innehåll

Mike lägger ner.

MikeTime

Recommended Posts

Nu är rummet tapetserat med passande tapeter. Dessutom är det mesta av takpanelen på plats och jag har även hunnit med att installera två AirFresh-80 (ställbara friskluftventiler med filter).

Imorgon ska resten av takpanelen på plats och lite lister monteras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Måste säga att jag är imponerad av ditt eviga slit!

Eftersom jag själv är hantverkare har jag en aning om vad som krävs, men att orka köra så hårt som du gör, dessutom hemma är riktigt strongt! Detta efter ett ordinarie arbete och dessutom sköta en gård?

WTF människa! Man ska orka leva och spela poker efter att bygget är klart!

Mkt mkt imponerande!

Länk till kommentar

Har ju iofs haft lite bygghjälp. Dessutom är jag extremt morgonpigg - imorse satte jag igång 5:30 med takpanelen, sen kom farsan förbi och hjälpte till vid 9-tiden. Vi la av 18:30. Man hinner väldigt mycket på två man om man bara tar det lugnt och metodiskt...

Lite skoj med en utmaning också. "Måste" ju vara klar till på fredag och det verkar ju hålla.

dessutom sköta en gård

Nja, har ju ingen djurhållning förutom 10 höns, två tuppar och tre katter. Gården är bara på knappa hektaren. Det mesta dock gräsmatta... :-(

Länk till kommentar

Herregud? När sover du?

Nå, det gör inte det hela mindre imponerande!

Nja, skulle helst ha sovit några timmar till eftersom jag jobbar natt nu. Å andra sidan tar jag nog en nära nog helledig dag imorgon (idag) istället. Slutar 6:45 och då lär jag sova tills två. Blir nog bara att fixa klart taket och sätta bröstlisterna och sen slappa. Kanske ska försöka klämma in några timmar nät lir för en gångs skull... :-D

Länk till kommentar

imponerad av din energi när det gäller bygget av "pokerlokalen" kliva upp vid femsnåret då snackar vi tidig morgon kära pokergrinders och inte em och sen hålla på hela dagen, sen ta hand om fruga och dessutom svenssonkneg. GL med bygget och hoppas att det inte rasar vid invigningen. Må du klonka stort i egen lokal!

Länk till kommentar

vi kanske kan ta en match :)

Verkar som en god idé även om ditt egentliga syfta är att samla på dig fler öl till den 13/6... :roll:

imponerad av din energi när det gäller bygget av "pokerlokalen" kliva upp vid femsnåret då snackar vi tidig morgon kära pokergrinders och inte em och sen hålla på hela dagen, sen ta hand om fruga och dessutom svenssonkneg. GL med bygget och hoppas att det inte rasar vid invigningen. Må du klonka stort i egen lokal!

Ty, ty. Vi ska faktiskt köra två dagar i sträck nästa helg. Först på fredagen blir det den vanliga månadsturren med klubben och på lördagen har vi bjudit in en grannklubb på en lagturre. Ska bli sjukt skoj. Sist vann vår klubb en utklassningsseger... :-D

Länk till kommentar

Fick sova några timmar på jobbet inatt så när jag kom hem blev det bara fyra timmars sömn och sen var det dags att fortsätta med bygget. Crille kom förbi och kopplade in alla lampor (bra med en elektriker i pokerklubben) så nu finns det ljus i mörkret.

Själv blev det lite listfastsättningar, monterade en dörrpost och lite dörrfoder och foder runt ett av de två fönstren.

Crille kopplar:

f208325b.jpg

Den röda väggen som snart ska prydas med lite trevliga tavlor å annat:

2042c59c.jpg

Detaljbild från tapeten:

16d9c53c.jpg

Nu blir det inga fler bilder förräns hela bygget är klart. Förhoppningsvis torsdag eller nåt.

Länk till kommentar

Ja jäklar, tänkte inte ens på att det var felskrivning... Nåja, låt oss slå fast att tapetdesignern varken kan något om kortspel eller vad som ska särskrivas.

Idag ska en vägg målas igen (färgen tog slut så en vägg är bara målad en gång), dörrfodret ska slutföras, det andra fönstret ska få foder och taklister ska på plats.

Fler som tycker att Norges bidrag fick oförtjänt många röster btw?

Länk till kommentar

Så där ja, fönstret har fått foder, dörren har fått foder och väggen är nu målad två gånger. Nu är det frukost (6 rostade mackor - tre med räkost, två med salami och en med Edamerost samt ett glas citronjuice) och sen blir det lite fler bröstlister...

Behöver hjälp med den sista metern takpanel, någon som har lust att svänga förbi och hjälpa till? Lönen är 10 starköl eller en flaska vodka... :-)

Själv funderar jag på att gå och lägga mig nu.....

Ja se ungdomar....

Länk till kommentar

Ger fan i byggandet för idag nu. En pokerpolare kom förbi så vi satte lite takpanel. Givetvis tog panelclipsen slut så det saknas fortfarande en halvmeter panel i taket... :-(

Hann iaf göra ett pokersoffbord (givetvis med pokerduk och infällda, kromade ölhållare), sätta alla bröstlister och såga till bardiskskivan.

Resten av dagen ska ägnas åt sambo som kommer hem från Göteborgsvarvet. Grilla, dricka öl och kanske klippa några kvadrat gräsmatta...

Länk till kommentar

Idag har bygget stått stilla. Var hos kotknackaren kl 9. Känns redan mycket bättre i ryggen!

Ska snart dra iväg till jobbet och när jag kommer hem ligger förmodligen mattan limmad på golvet och all el är färdig... Bra med random hantverkare i pokerklubben :-D ! Tack Mogge å Crille! Tack även till Mats som kom förbi igår och hjälpte till med lite panelsättning.

Imorgon har jag sökt ledigt. Om det går igenom ska det sista fixas till. Bl.a bardisken, golvsocklar å lite annat smått och gott.

Bjuder på lite härlig metal:

Å lite svenskt. Inte jätteförtjust i själva musiken men han har en jäkligt intressant röst!

Länk till kommentar

Blir aldrig som man tänkt sig. Mattan blev inte alls lagd igår eftersom Mogge glömt limspridaren. Nytt försök vid 17-tiden idag. Dock är all el klar nu.

Ska snart ut och isolera det sista i taket och sätta upp de sista panelerna. Ska förbereda bardiskskivan och lite annat smått å gott.

Länk till kommentar

Ruskigt nöjd med allt jag fick gjort idag (igår). Alla lister på plats nu, bardisken färdig, skinnsoffa och egenhändigt ihopsnickrat soffbord med pokerduk och mugghållare på plats, två bord av tre har fått skinnklädd sarg och neonskylten installerad på barens framsida.

Har även hunnit städa ur en del ur garaget.

Idag blir det att sova till 12-snåret (jobbar natt) och sen ska sista bordet få sin sarg, resten av garaget ska städas ur och utbygget ska få lite färg på utsidan.

Bjuder på ett litet smakprov från bygget:

namnls-4.jpg

Länk till kommentar

En händelserik livepokerhelg har kommit och gått. I fredags körde klubben sin månatliga rankingturre (där jag lyckades klonka second-chancebordet) och i lördags var det dags att möta en grannklubb för lite lir. Turren spelades både lagvis och individuellt och tyvärr vann motståndarna. Trösten var att jag klonkade sista peng iaf.

Som utlovat kommer här lite bilder på ett, i princip, färdigställt pokerrum.

Om spelet inte fungerar med ett par glasögon - varför inte prova med tre par?

52a05728.jpg

Klassiskt pokermotiv.

39306778.jpg

Blandade bordsbilder.

1da67f2c.jpg

2ce60f45.jpg

e2ad75a7.jpg

7bbb3c59.jpg

158e0047.jpg

24cffd70.jpg

ff3f78d7.jpg

a1a2b852.jpg

2 x Unabomber

b96aab0f.jpg

Jimmy är stolt över sin ölväska...

8fd79255.jpg

De som blev utslagna kunde vila ut i "Losers Lounge".

0f1ba1ea.jpg

f4ae78d5.jpg

HU-batalj mellan Carro och Känga.

310932ed.jpg

Länk till kommentar