Gå till innehåll

Mike lägger ner.


MikeTime

Recommended Posts

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu är ju jag inte riktigt i position att ge råd om poker, men jag har ju en dokumenterad track record av att kliva in där jag inte har torrt på fötterna, så vad fan.... :-D

 

Jag hade bettat preflopp, säg 2.5 - 3 BB, och sen bettat ut på floppen.

 

(EDIT: Pratar alltså om dina pockettreor, Mike)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju jag inte riktigt i position att ge råd om poker, men jag har ju en dokumenterad track record av att kliva in där jag inte har torrt på fötterna, så vad fan.... :-D

 

Jag hade bettat preflopp, säg 2.5 - 3 BB, och sen bettat ut på floppen.

 

(EDIT: Pratar alltså om dina pockettreor, Mike)

 

Nja, med 33 vill jag nog inte betta pre. Inte på de första nivåerna på SvS iaf där folk går med på allt i princip. En billig syn som i det här fallet tar jag åtta dar i veckan med 22+.

Spelet pre känner jag mig nöjd med men det är fortsättningen som är helt åt fanders. :roll:

 

Edit: Ft i en av turrarna nu. Ute ur den andra.............p.g.a sopkasst spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, med 33 vill jag nog inte betta pre. Inte på de första nivåerna på SvS iaf där folk går med på allt i princip. En billig syn som i det här fallet tar jag åtta dar i veckan med 22+.

Spelet pre känner jag mig nöjd med men det är fortsättningen som är helt åt fanders. :roll:

 

Edit: Ft i en av turrarna nu. Ute ur den andra.............p.g.a sopkasst spel.

 

Det är ju en smaksak. För min del kan jag känna att en liten bet där ger mig lite mer manöverutrymme om jag träffar floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för en liten uppdatering kanske... Har varit sjuk i ett par omgångar och dessutom dragits med ryggvärk så det har blivit lite si och så med det mesta men nu är man bättre igen.

 

På nätspelarfronten har det inte hänt så mycket. Står ungefär plusminusnoll denna månad. Trodde jag skulle få klonka hem lite deg på Sverigerankingen på SvS i söndags natt men det sket sig givetvis. 250 startande och när det var 153 kvar ledde jag stort med 19K. Tyvärr lyckades jag springa in i AA med KK (5K borta), nästnötfärg mot nötfärg (där försvann 7K till...) och sedan tryckte jag allin med JJ på floppen 997 efter lite bettande pre. Fick blixtsyn av K9o som idioten tydligen tyckte var en dunderhand att kriga med pre. Ute på 51:a plats... :-(

 

Livemässigt har jag hunnit med två turrar. Den första var inte så mkt att diskutera. Halvbra händer men dålig action. Ute som typ nia.

Igår var det dags igen. En 400:-turre med en rebuy eller addon. Första stacken försvann rätt snabbt när jag krigar med en kille som bara visat bluffar hela tiden. Givetvis hade han ingen bluff när väl jag går med och slåss. Med Q4s träffar jag tvåparet på floppen KQ4. Jag bettar, han synar. Turn 5. Jag bettar, han raisar, jag ställer, han blixtsynar och viker upp K5o. Tilt. Ingen Q eller 4 på river och det är dags för en rebuy.

Helt jävla kortkall sen och markerhögen minskar i takt med att blindsen stiger rätt snabbt. Med 18K kvar (medel c.a 40K och blinds 1/2K) får jag KQs i BB. En hyperaggro snubbe höjer upp 3 BB (som han gjort de typ sista fem händerna) och jag skjuter in markerstapeln. Han tvekar länge men sätter mig till slut på AK och tar synen med 77. Jag känner redan då att det är kört och säger till dealern - "lika bra du viker upp en sjua direkt"! Första kort på flopp..... en hjärtersjua. :rolleyes: Sick... Ute som 10:a.

 

För övrigt har jag påbörjat utbyggnationen av dubbelgaraget. Utbygget kommer att bli en trevlig liten poker- och grogglokal med tre pokerbord (egenbyggda givetvis med mörkgröna pokerdukar med invävda kortsymboler och någon slags ytbehandling som ska göra att utspilld öl lägger sig ovanpå duken och kan sugas upp med papper istället för att gå in i duken och undertyget...) samt en soffgrupp. Lurar lite på om jag ska ha en stor skärm på ena kortväggen eller två mindre skärmar - en på varje kortvägg. Nåja, blir en senare fråga.

 

Nu lirar jag Ottan på SvS. Ligger tvåa med 8,7K (ettan har 8,8K ;-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

För övrigt har jag påbörjat utbyggnationen av dubbelgaraget. Utbygget kommer att bli en trevlig liten poker- och grogglokal med tre pokerbord (egenbyggda givetvis med mörkgröna pokerdukar med invävda kortsymboler och någon slags ytbehandling som ska göra att utspilld öl lägger sig ovanpå duken och kan sugas upp med papper istället för att gå in i duken och undertyget...) samt en soffgrupp. Lurar lite på om jag ska ha en stor skärm på ena kortväggen eller två mindre skärmar - en på varje kortvägg. Nåja, blir en senare fråga.

 

Ser fram emot en inbjudan :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser fram emot en inbjudan :-)

 

Då kan du redan nu boka in 22/5 kl 18. Inköp 300+40:- (freezeout). Troligtvis är lokalen i det närmaste klar då. Iaf så pass att vi kan sitta under tak och utan vinddrag och med någon form av belysning... :mrgreen:

 

Tidsplanen för bygget är följande:

 

Imorgon: gräva för 700mm plintar

I slutet av veckan: lägga markduk och justera in plintar

I nästa vecka: göra klart alla golvreglar och väga in bärlinan

24-25/4: Samla ihop 3-6 glada, goa gubbar samt några backar öl och grillkorv och regla upp hela skiten, spika undertak och få på takpanneplåten

Veckan därpå: få upp vindpapp, spika fasadpanel, isolera, montera undergolv

Fram till den 22/5: finlir (gips, golv, ev. panel invändigt, ev tillfällig belysning)

 

Med andra ord - välkommen den 24-25/4... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spritförbud i spellokalen på lördag så whiskyn får stanna hemma tyvärr.

 

Vad ska vi tvinga honom att köpa in istället? Jag röstar på ett par ale och lite tjeckisk lager. Allt för att slippa Åbro klass III :-P

 

Spendrups/Mariestad har dugit tidigare åt de andra så de duger åt er med FTW.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3-2

 

Jaja, antar att ställningen efter lördagens livelir blir 4-2... :-D

 

Spendrups/Mariestad har dugit tidigare åt de andra så de duger åt er med FTW.

 

Se nedan!

 

Spritförbud i spellokalen på lördag så whiskyn får stanna hemma tyvärr.

 

Vad ska vi tvinga honom att köpa in istället? Jag röstar på ett par ale och lite tjeckisk lager. Allt för att slippa Åbro klass III :-P

 

Spritförbudet gällde väl bara I LOKALEN? I BILEN finns väl inga restriktioner? Jag plockar med lite god, rökig whisky att njuta ihop med en cig... Handskfacket ftw Ängeln! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...