Gå till innehåll

Mike lägger ner.


MikeTime

Recommended Posts

Hmm, ja nu har vi en snubbe i klubben som frivilligt erbjudit sig att köra bil...! Verkar som vi tar oss hemåt isf. Trist tycker jag. När man äntligen får chansen att festa runt utan att behöva komma hem till sambon så skiter det sig. Nåja, kan nog bli kul i alla fall.

Grattis till din nya snoppförlängare. Här ute på vischan hade den inte gett något alls, snarare minskat din penis med ett par decimeter. Här är det ju fyrhjulingar, fina SUV:ar och liknande som räknas. En cykel innebär fattigdom...:mrgreen:

Vore skoj om vi träffades igen, var ju ett tag sen sist. Lovar dock att denna gång ska jag ha en färdigskriven lapp redo att tugga i mig om jag bustar före dig!

 

Annars då? Jo, nu ska jag lira en 220-turre på SvS, lite DoNs (om fanskapen startar upp någon gång...) och sen blir det väl att slappa resten av dagen. Jobbar natt inatt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaha. Sitter på jobbet (se bild) och har allmänt tråkigt. Lågkonjunkturen gör att godstågstrafiken minskat med 20-30% på bara ett par månader...

Passar väl på att posta lite gamla "hits" av skiftande kvalitét så att alla andra nattugglor också kan få lite flashbacks. :rolleyes:

 

Min arbetsplats:

namnls-3.jpg

 

Flashback 1:

 

No2:

 

å så trean:

 

en liten rolig video som nr fyra:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, dagens 10 nyheter:

 

1) Öppnade skattekuvertet och fick se att man får tillbaka 19,4K i år. :-D

2) Åker till Varberg och hälsar på en kompis i eftermiddag. :-D

3) Åker från henne imorgon och direkt till Gekås i Ullared. :-D

4) Har bara sovit 4 timmar idag efter nattjobbet. :-(

5) Fick sova 2 timmar på jobbet inatt. :-D

6) Losade 385:- på SvS på ungefär 35 minuter. :-(

7) Måste duscha snart och byta om. :-(

8) Vi har fortfarande våra inkompetenta chefer kvar på jobbet. :-(

9) Min laptop är fortfarande på service och ingen vet när delarna kommer. :-(

10) Solen skiner, snön är borta & våren närmar sig! :-D

 

Förutom detta har byggplanerna på nya pokerklubbslokalen börjat ta form. Efter en noggrann kalkyl visar det sig att de stålar jag dragit in på pokern i mars i princip räcker till för att börja bygga upp skiten redan nu i april. Får se till att klonka en 4-5 tusen till så är hela kalkylen i hamn.

Borden är redan färdigbyggda. Bilder på dessa publiceras inom kort. Blev tre likadana 10-mannabord med pokerduk från USA med invävda kortsymboler och skyddsimpregnering (bra mot spilld öl & grogg). En chokladbrun sarg runt med kromade mugghållare och en klädd yttersarg med mellanbrunt skinn.

Har dessutom lyckats köpa 35 likadana stolar till ett vrakpris (38:- / st), även dessa i brunt med kromade ben.

Nu ska man bara hitta en stor plattskärm (26-32") till ett överkomligt pris, bra bländfria taklampor, ett snyggt oömt golv samt lite annat smått och gott så är nästan alla prylar klara.

 

Vi startade pokerklubben 2007 med ett fåtal medlemmar och nu har vi ett angenämnt problem - vi har växt ur våra lokaler. De sista 3-4 gångerna har vi varit 23-30 personer på våra månadsturneringar och det har vi som sagt inte lokaler för. Torax har helt klart den mysigaste lokalen och snygga, sköna bord men tyvärr får vi bara rum med 20-22 personer där... :-(

 

Nå, nu blir det att göra sig iordning, väcka sambon och dra iväg mot Varberg. See ya.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag bara vart föräldraledig imorn hade jag tvingat ner dig till Falkenberg för en kopp kaffe but alas, so is not the case ;-)

 

/GeKås-Kungen

 

Aja, det är ju tanken som räknas. Kan ha den koppen innestående tills i höst när vi ska ner igen.

 

 

Jaha, nu har man kommit hem. Drygt 3K fattigare, en jävla massa förbrukningsartiklar rikare och med ett präktigt ryggskott på köpet.

Kan knappt sitta, kan bara ligga på sidan och har svårt att gå. Jävla ryggjävel. Förmodligen knäckte jag till den när vi inhandlade TV-bänken i måndags. En sån där modern, lång & låg historia som dessutom var rätt tung. Givetvis är man ju macho och lyfter in skiten själv - då går det som det går.

 

Nu dags för kaffe, en cigg och ett par Ipren. Smarrig frukost!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och med ett präktigt ryggskott på köpet.

Kan knappt sitta, kan bara ligga på sidan och har svårt att gå. Jävla ryggjävel. !

 

Det här säger du nu bara för att ha nått att skylla på när du inte kommer den 18:de (ryktet säger att Fru Ängel kommer stå med ett basebollträ vid ingången. Har sett henne träna swings i knähöjd så du är förberedd).:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-( Jobba, jobba, jobba.... En riktig skithelg det här. Fredag eftermiddag, lördag eftermiddag, dubbelskift söndag förmiddag-natt. :-(

Nåja, imorgon kväll är det äntligen dags för månadens första livepokrande iaf. Man har ju nåt att se fram mot.

Nätpokrandet har i princip stått still i en vecka nu. Blir väl kanske lite lir i eftermiddag om lusten och orken finns.

Kommer två snubbar som ska ge ett kostnadsförslag på en bastustuga vi planerar att bygga nu till sommaren. Ska bli kul att äntligen få en bastu på gården!

Btw - vill ni läsa en mer händelserik db kan denna vara ett tips: xlars db.

 

Bye.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, igår var det lite livelir som gällde. Resultatet är väl dock inget att skriva hem om precis. Vi var tre från vår klubb som gästade en närbelägen dito. Våra resultat blev 8, 9 och 13. Jag var nian. :-(

 

Annat som hänt? Tja, besiktade två av tre bilar idag. Fick ihop totalt 6 poäng på en av dom och noll på den andra. Godkänt resultat med andra ord. Tyvärr verkar det som oljeläckaget som upptäcktes kommer från bakre ramlagret. Dyr och jobbig historia isf.

 

Katten släpade precis in en (levande) mus och släppte på golvet. Tog dock upp den igen och gick motvilligt ut med den. Hög actionfaktor här på landet.

 

Jag har fått tillbaka min älskade laptop igen. Denna gång var det moderkortet som byttes.

 

Dom har rätt btw:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synpunkter på spelet nedan tack:

 

***** Hand 993926621 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 8 april 2009 08:09:18

Ottan (Vanlig /Turnering )

Plats 1: mirre3 (2050.00)

Plats 5: Mike Time (1470.00)

Plats 2: Bibbi_64 (1610.00)

Plats 3: Taatana1 (1393.00)

Plats 6: NOLL KOLL (920.00)

Plats 7: hajedan (1250.00)

Plats 8: swajen (5047.00)

Plats 9: Lizan1 (1270.00)

Plats 10: Sheva7 (1440.00)

mirre3 lägg LM 10.00

Bibbi_64 lägg SM 20.00

** Giv **

Mike Time [3k, 3s]

*** Bet Runda 1 ***

Taatana1 Syna 20.00

Mike Time Syna 20.00

NOLL KOLL Lägg

hajedan Syna 20.00

swajen Lägg

Lizan1 Syna 20.00

Sheva7 Lägg

mirre3 Syna 20.00

Bibbi_64 Passa

*** Flop(Board): *** : [Ds, 3h, 6s]

*** Bet Runda 2 ***

mirre3 Passa

Bibbi_64 Passa

Taatana1 Passa

Mike Time Passa

hajedan Passa

Lizan1 Satsa 40.00

mirre3 Syna 40.00

Bibbi_64 Syna 40.00

Taatana1 Syna 40.00

Mike Time Höj till 100.00

hajedan Lägg

Lizan1 Syna 100.00

mirre3 Syna 100.00

Bibbi_64 Lägg

Taatana1 Lägg

*** Turn(Board): *** : [Ds, 3h, 6s, 5r]

*** Bet Runda 3 ***

mirre3 Passa

Mike Time Satsa 180.00

Lizan1 Lägg

mirre3 Syna 180.00

*** River(Board): *** : [Ds, 3h, 6s, 5r, 7s]

*** Bet Runda 4 ***

mirre3 Passa

Mike Time Passa

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 860.00

mirre3 [6h, 5s] Två par, sexor och femmor Vinst: 0.00

Mike Time [3k, 3s] Triss i treor Vinst: 860.00

 

 

(Resultat i vitt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Varför betar du inte ut på den floppen? Du har ett monster och det ligger både färg- och steg-(4,5)drag ute? Med så många i potten så är ju risken rätt stor att någon/ra har nått av det. Ta betalt av dem om de vill dra. Ge dem inte möjlighet att få gratiskort.

 

2. Om du nu ska c/r så se till att höj ordentligt. Du ger alla med drag utomordentliga pottodds för en syn. Med den höjning kan man ju inte vika ett drag. 60 för 380 för den första vilket ger mer än 6x i odds. Därefter stegrar det ju för övrig.

 

3. Sen ditt bet på löjliga 180 på turn är ju lika mesigt det. Hört talas om pottodds någon gång?

 

4. Å va fan värdebetar du inte river för? Där kan jag mycket väl tänka mig en bet-fold mot en allin. Men jag tror du får betalt av sämre händer ofatare än det. Fast det är klart. Du har ju givit ett drag en gratistripp så.............

 

Rent generellt Mike så tycker jag du lirar handen kasst. Provade du någon ny taktik eller är du full eller vad?

 

Hur gick det? Edit: Nu såg jag att det fanns ett resultat :oops:

 

Lite vänlighet så här på morgonen är ju allt man behöver för en bra dag :mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Varför betar du inte ut på den floppen? Du har ett monster och det ligger både färg- och steg-(4,5)drag ute? Med så många i potten så är ju risken rätt stor att någon/ra har nått av det. Ta betalt av dem om de vill dra. Ge dem inte möjlighet att få gratiskort.

 

Var övertygad att någon skulle beta ut rejält efter floppen och hade planerat att återhöja. Blev dock en mesig bet där...

 

2. Om du nu ska c/r så se till att höj ordentligt. Du ger alla med drag utomordentliga pottodds för en syn. Med den höjning kan man ju inte vika ett drag. 60 för 380 för den första vilket ger mer än 6x i odds. Därefter stegrar det ju för övrig.

 

:oops:

 

3. Sen ditt bet på löjliga 180 på turn är ju lika mesigt det. Hört talas om pottodds någon gång?

 

Ville hålla potten nere och blev onödigt löjligt rädd för turn där.

 

4. Å va fan värdebetar du inte river för? Där kan jag mycket väl tänka mig en bet-fold mot en allin. Men jag tror du får betalt av sämre händer ofatare än det. Fast det är klart. Du har ju givit ett drag en gratistripp så.............

 

Rent generellt Mike så tycker jag du lirar handen kasst. Provade du någon ny taktik eller är du full eller vad?

 

Önskar jag vore full... Tycker själv att jag spelade handen helt uppåt väggarna. Därför jag la upp den.

 

Hur gick det?

 

Resultat i vitt. Markera sista stycket så ser du.

 

Lite vänlighet så här på morgonen är ju allt man behöver för en bra dag :mrgreen:.

 

:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill hålla potten nere på turn är det väl bättre att checka bakom för att sen syna de flest bett på river?

 

Jo. Jag suger. :-(

Alltså, jag brukar inte ha problem att spela setten men fick någon slags mental härdsmälta när det var så många fi inblandade i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...