Gå till innehåll

Öppna portar i router för att spela poker?

Ferna

Recommended Posts

FYI. Under den senaste månaden har jag också haft "connection"-problem med flera iPoker-klienter, så det kanske inte bara är du.

Du behöver absolut inte öppna upp några portar för att spela på iPoker/Titan. Jag har spelat på iPoker i flera år och aldrig öppnat upp någon port. Du skrev att du tillslut lyckas logga in hos Titan, detta är helt omöjligt om du skulle behöva öppna upp portar. Hur ska din router veta vart den ska skicka inkommande paket?

NOD32 är inte helt iPoker-vänlig. Att installera och avinstallera är en riktig mess eftersom setup-filerna hamnar i karantän. Men det borde inte orsaka dina problem. Däremot så bör du kolla upp så att din poker-klient inte tolkas som en web-browser. Jag hade detta problem och symptomen var just connection problem.

Starta ESET och klicka på Setup-fliken, klicka sedan på "Enter entire advanced setup tree".

Om du inte ser alternativet "Enter entire advanced setup tree", så måste du switcha till "advanced mode" i ESET.

ESETs lista på web browsers hittar du under:

Antivirus and antispyware -> Web access protection -> HTTP -> Web browsers.

Det ska inte finnas en bock framför din poker-klient.

Jag gjorde detta som du sa och jag hade ett kryss på titan poker jag tog bort den nu, hoppas verkligen att detta funkar :lol: det vore så jävla gött!

Tack så jävla mkt för hjälpen allihopa! speciellt du ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det finns en risk. Exempel: installera en icke updaterad Windows XP från cd, gå ut på internet för att hämta updates. På några sekunder är installationen förstörd.

Men med en oinfekterad och updaterad dator ska det inte vara någon särskild risk. Du kan köra en sådan i månader utan att råka ut för någonting. [ det beror såklart på vad man gör...]

Nja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 4 weeks later...