Gå till innehåll

Sviten kommer ni ihåg den här killen?


NoPair

Recommended Posts

Jag träffade Seth på en kryssning där han hade kört en show, och frågade

efteråt om vi inte kunde köra ett game. (Ev+?) Dock mest på skoj för att se lite tricks.

 

Från en nyöppnad lek jag köpt, blandade han i 30 sekunder, kuperade, och gav mig AA, min polare KK.

 

Bräda: A:heart: A:spade: K:club:

Turn: 2:hjärter:

River: 3:hjärter:

 

Naturligtvis vänder han själv upp 4:h: 5:h:

 

Förbannat skicklig var han. Dock inte med det sagt att han fuskade på sviten, vilket jag inte har en aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 159
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag träffade Seth på en kryssning där han hade kört en show, och frågade

efteråt om vi inte kunde köra ett game. (Ev+?) Dock mest på skoj för att se lite tricks.

 

Från en nyöppnad lek jag köpt, blandade han i 30 sekunder, kuperade, och gav mig AA, min polare KK.

 

Bräda: A:heart: A:spade: K:club:

Turn: 2:hjärter:

River: 3:hjärter:

 

Naturligtvis vänder han själv upp 4:h: 5:h:

 

Förbannat skicklig var han. Dock inte med det sagt att han fuskade på sviten, vilket jag inte har en aning om.

 

Spelar kanske inte så stor roll, men det e mkt mkt mkt lättare att göra det ifrån en nyöppnad kortlek.

 

Jag känner seth, jag har hållt på med kortmagi/kortfusk i 6 år.

Folk som börjar med kortfusk har i 99.9999% av fallen kommit in i det via magi, att dom nötat sönder alla kort moves och vill göra dom svåraste grejerna bottomdeals centerdeals rifflestacking, colddecking, handmucking osv som ofta ses som en statusgrej i "magibranchen".

 

Vet att han vart på sviten med Omar som han beskrev till mig som en vinnande spelare på nätet.

 

Vad jag vet så är hans föräldrar ganska välbärgade, och han har alltid fått mkt jobb via magin, så han har alltid haft pengar.

 

Så för mig känns det osannolikt att han fuskat.

 

Sen verkar det som att ni överskattar vad som går att göra med en kortlek.

Att dela setups som ni säger är mer lr mindre omöjligt, förutom om spelarna har väldigt dålig koll på dealern.

 

Enda sättet att dela setups är genom colddecking dvs byta kortleken mot en annan på ett hemligt sätt, vanligt e att göra det via en kupering lr via nån annan distraktion.

 

Det är också möjligt att göra en "setup" om dealern har möjlighet att ändra ordningen på korten när dom tas upp efter en hand alltså när alla kort syns (bådas händer, flop turn å river korten )

 

 

Fast väldigt dålig stil imo att inte säga det på förhand att han e kortmagiker..

 

Sry för ev stavfel lr annat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte säker på vad du vill ha specifika ex på?*

Han trodde du menade att du höll på med fusk i riktig poker och inte att du talade om att lära sig tekniker för fusk. "Kortfusk" gör det inte så tydligt vad du menar.

 

Btw, behövs ju knappast några monstersetups för att få en edge genom kortmanipulation. Räcker ju med att dealern håller koll på vilka kort som ges (tom bara om de är klädda eller inte ger ju jätteedge), eller ger ena snubben ess lite oftare.

 

Och låter ju inte direkt som en miljö som det är jättesvårt att föra in en färdigblandad lek i heller*. Och det behöver man ju inte göra mer en någon gång ibland för att det ska ha monstereffekt på win-raten.

 

* Är det hold'em så räcker det ju med att ha 4-9 kort i en hög för sig som man lägger ovanpå leken och sen plockar bort igen efter färdig giv. Alternativt bara förvarar i botten av leken och falskblandar tills det är läge att använda dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

* Är det hold'em så räcker det ju med att ha 4-9 kort i en hög för sig som man lägger ovanpå leken och sen plockar bort igen efter färdig giv. Alternativt bara förvarar i botten av leken och falskblandar tills det är läge att använda dem.

 

Det är ifs sant, är van vid "vanlig poker" genom trolleriet.

 

Ah det e sant 9 kort isf, eftersom om du har 4 kort från en annan lek, så skulle "dubletten" i den riktiga leken kunna komma upp i dealen. vilket skulle vara ganska svårt å förklara.=D

 

 

Och sånna lite mindre edge fusk skulle inte va så svårt, sant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så är hans föräldrar ganska välbärgade, och han har alltid fått mkt jobb via magin, så han har alltid haft pengar.

 

Så för mig känns det osannolikt att han fuskat.

 

Han kan ju faktiskt göra det för att hans kompis ska tjäna pengar. Att själv ge sin kompis ett par hundra tusen var han säkert inte så sugen på, men att ge honom lite bättre kort då och då för att uppnå samma mål... vem vet..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

If it looks like a duck, and quacks like a duck, we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.

 

Om den här Seth som bevisligen är en oerhört skicklig kortmagiker med allt som det innebär nu rent teoretiskt sett INTE fuskade när han delade kort på sviten, så måste han ju rent ut sagt vara duktigt dum i huvudet om han inte förstår problematiken med att vara dealer i ett kortparti där man dessutom är jävig eftersom ens polare spelar.

 

Han har ju uppenbarligen hållit på med detta i många år med tanke på alla hans meriter så om han nu fumlade med kortleken så var det ju uppenbarligen avsiktligt och varför skulle någon med rent mjöl i påsen göra det?

 

Jag kan ju säga så här, jag tar inte fram min Mp5:a, tar på mig rånarluvan och kliver in på Handelsbanken 14:55 för att sätta in 1000 kronor på mitt sparkonto då jag förstår att detta lätt kan missuppfattas.

 

Tro mig när jag är den första att säga att man absolut inte ska döma människor utan bevis, men förutsatt att det är som TS skriver så finns det ju gränser för hur naiv man får vara.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha... :lol: (jag vill testa det)

 

Kanske onödigt riskabelt...

 

Jag och några kompisar köpte mat på MAX i driveinen iklädda jasonmask och spindelmannendräkt, tog ovanligt lång tid att få maten och sen i efterhand hörde vi från bekanta som jobbade där den kvällen att dom blivit rädda och funderade på att ringa snuten =)

 

Så jag antar att reaktionerna på en bank är en aning värre även utan mp5an

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man betala en sån lön till en dealer som "fumlar" med korten?

 

Det var absolut ingen lön. Sviten skulle aldrig anlita en sådan dealer, och definitivt inte betala ut så stora löner. Han fick betalt direkt av de som var med i matcherna. Som Shahin skrev, när alternativet är att deala själv så går de flesta med på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och några kompisar köpte mat på MAX i driveinen iklädda jasonmask och spindelmannendräkt, tog ovanligt lång tid att få maten och sen i efterhand hörde vi från bekanta som jobbade där den kvällen att dom blivit rädda och funderade på att ringa snuten =)
*LOL*

 

Kan Seth rigga sportsbetting också? :roll:

 

Jag har hört att de skyldiga också erkänt för några drabbade att de fuskat och att ... nej, glöm det. 8-) Jag tackade nej iaf.

Knut satt och knöt en knut, då kom Knut som bodde knut i knut med Knut i Knutby och frågade: -Vad gör du Knut? -Jag knyter en knut, sa Knut som bodde knut i knut med Knut i Knutby.
:)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...