Gå till innehåll

Hata Inters s.k. supportrar!


Oskar

Recommended Posts

Säger bara helt otroligt hur folk kan hålla på så som Inters så kallade fans gör. Kasta in bengaler på plan och på spelare. Allt bara för att deras eget lag inte räcker till i en fotbollsmatch. Många är vana att se Inter supportrar skämma ut sig, men detta tar priset. Detta har verkligen ingenting med fotboll att göra det är enbart skämmigt. Hoppas på ett hårt straff mot både Inter och de skyldiga. Tråkigt att man inte kan ta en förlust.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inter merde var tvungna att förstöra allt för att slippa förödjmukelsen. De har inte vunnit mot Milan på åratal, och dem innehar faktiskt den fina sviten att förlora 7 gånger i rad hemma mot en och samma motståndare och när denna motståndare heter Milan kan dem inte ha det lätt.

 

Non vincente mai, perdenti per sempre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Protesten var inte riktat mot just Milan matcherna utan för hur deras säsong har varit hittills och de uteblivna resultaten och planerat sedan länge.

Sedan håller jag med om att det är ren idioti och göra som man gjorde.

Måste dock säga att moped incidenten för några år sedan var värre än detta anser jag!!

Nu i efterhand är jag jävligt glad att jag inte åkte med ner för och se matchen.

 

Non Mollare Mai

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis kan man inte smutskasta alla Inters supportrar efter detta. Rötägg som bara är där för att jävlas finns inte bara hos Inter utan även hos exempelvis flertalet engelska fotbollsklubbar (har ni inte sett undercover dokumentären om Chelseas våldsamma "supportrar"?).

 

Fenomenet är naturligtvis inte fotbollsspecifikt utan syntes också under Göteborgskravallerna där de maskerade aktivisterna tilläts att marschera med fredliga demonstranter. Vad som måste göras är givetvis att Inters riktiga supportrar säger ifrån att man inte vill se sån skit på läktarna eller i Göteborgsfallet att de fredliga demostranterna säger åt ligisterna att de inte får marchera i samma demonstration eftersom de bara ställer till jävulskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv var jag på plats för ett år sedan när det var protester från curvan i samband med Parma matchen.

Curvans våldsamma åsikter delas inte av särskillt många, men deras makt är bra mycket större än vad vi kan föreställa oss.

Bl a var det en medelålders man som som visade långfingret mot curvan(vi satt på långsidan men ganska nära curvan) och vips så dök det upp tre ultras killar som skulle läxa upp gubben.

Att saker och ting(300bengaler igår, mopeden tidigare) kommer in beror på de som jobbar på arenan helt enkelt inte vågar stoppa ultras som helt enkelt "äger" arenan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Italien går saker och ting emot sin brytpunkt gällande huliganism.

Inter igår.

Lazio böter för fascistiska banderoller.

Ternana(eller var det Treviso?)böter också.

Roma minns vi alla.

Juventus-Liverpool ikväll,med Juve huliganer som vill ha hämnd för Heyselstadion-85.

Det är bortom kontroll i Italien.De måste gå igenom samma typ av stålbad som England gjorde från mitten av 80-talet.Det bevisar bortom allt tvivel att huliganism GÅR att böja och knäcka av på mitten-det allra mesta i alla fall.

Det är dax för Italien att konfrontera och knäcka deras huliganism-om inte skall Italien ha samma straff som England tidigare fick.Det,om icke annat,kommer att få FART på dem.Det är säkert-det.

Som de säger på Nike-just do it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer bli en ruskigt intressant match ikväll i Turin. Både på plan och utanför. Flera Juventus supportrar har utkrävt hämd för Heysel och det är ingen omöjlighet att det kommer rulla huvuden.

Visserligen har de engelska supportrarna isolerats vid ett slott utanför Turin och kommer marchera in genom en tunnel till stadion. Men man vet aldrig.

Engelska supportrar är ju inte direkt kända för att backa undan om det blir hett om öronen heller.

 

Hoppas på en schysst match utanför plan och att Juventus supportrar kan uppträda lika föredömligt som engelsmännen gjorde i Liverpool.

Sen så hoppas jag självklart att Pool kan göra ett mål och gå vidare, för Juve kommer göra mål och då.

Även om det ser mörkt ut nu utan Gerrard, men ska bli kul att se Alonsos comeback ikväll. Kanske får vi även se Cisse göra comeback ikväll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De måste gå igenom samma typ av stålbad som England gjorde från mitten av 80-talet.Det bevisar bortom allt tvivel att huliganism GÅR att böja och knäcka av på mitten-det allra mesta i alla fall.

 

England har helt dödat läktarkulturen IMHO.

 

Varför jag går på fotboll live:

 

1) För att fullt ut stödja mitt lag på alla sätt jag kan.

2) För gemenskapen i klacken

3) För atmosfären

 

Skulle det inte vara för den härliga atmosfären och inramningen kring en fotbollsmatch skulle jag hellre se matchen på TV hemma eller på pubben, där ser man ofta bättre än i klacken och kan bättre följa med i händelserna på plan.

 

I England har man ståplatsförbud, alla "riktiga" fans har fått vika till förmån för rika japaner och söndagssupportrar som köper souvenirer. I England är fotbollen för det mesta död. Död läktarkultur = död, kommersialiserad sport utan hjärta. Avnjuts bäst på TV.

 

Däremot, derby Hammarby-Apjävlarna på Söderstadion i maj. Fy fan vilken jävla upplevelse det ska bli.

 

Säga vad man vill om de italienska huliganerna, hellre enstaka fall av huliganvåld och en levande läktarkultur, än inga huliganer och ingen levande läktarkultur. Inte för att båda sakerna utesluter varandra, men om man går efter engelsk modell (något som SvFF verkar snegla åt) så har man ingen läktarkultur kvar. Kvar har man en jävla politiskt korrekt alla-älskar-alla-sörja.

 

Sedan om Italien:

 

Fan, minns inte vad dokumentären hette, men den följde Boca Juniors och Lazios mest hårdföra supportrar. Gav en VÄLDIGT bra inblick i hur stor makt firmorna verkligen har där nere och hur stort inflytande de har. Mycket intressant, den var i alla fall "inspelad" från norsk TV.

 

Men att gå mot engelsk modell för att lösa problemen i Italien är vansinne, tycker jag. Ska verkligen ett fåtal få döda en helt läktarkultur?

 

Äsch, orkar inte skriva mer. Kanske om jag får mothugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som måste göras är givetvis att Inters riktiga supportrar säger ifrån att man inte vill se sån skit på läktarna eller i Göteborgsfallet att de fredliga demostranterna säger åt ligisterna att de inte får marchera i samma demonstration eftersom de bara ställer till jävulskap.

 

Mja, vet inte riktigt om det funkar. Leder till massa internjidder i klacken och splittring.

 

Det bästa är i mitt tycke att den usla halvtidsunderhållningen tas bort. Istället får bägge lagens firmor springa in på plan och slåss. Efteråt släpas de nerslagna till sjukhus och matchen fortsätter. Frivilliga gladiatorer, liksom. Perfekt underhållning ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som måste göras är givetvis att Inters riktiga supportrar säger ifrån att man inte vill se sån skit på läktarna eller i Göteborgsfallet att de fredliga demostranterna säger åt ligisterna att de inte får marchera i samma demonstration eftersom de bara ställer till jävulskap.

 

Mja, vet inte riktigt om det funkar. Leder till massa internjidder i klacken och splittring.

 

Det bästa är i mitt tycke att den usla halvtidsunderhållningen tas bort. Istället får bägge lagens firmor springa in på plan och slåss. Efteråt släpas de nerslagna till sjukhus och matchen fortsätter. Frivilliga gladiatorer, liksom. Perfekt underhållning ;)

 

Då hade fantamig jag kunnat tänka mig o gå o titta på fotboll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...