Gå till innehåll

Börjar bankrullen tryta? Börja tilta!


Poddna

Recommended Posts

Hade spelat solid omaha hela sessionen fram till en timme innan den här handen inträffade men helt plötsligt så ville gudarna leka med mig...

Det började med att jag fick 3-nästbäst kåkar mot nötkåkar, en nötflush mot straightflush och en allin med AAJ9ds mot 4689 som förlorades pga att han drog triss i fyror.

 

Efter det så tappade jag ett halvt inköp i en hand där jag höll KhKdJh10s och hade trebetat en lös tomte med 92% VP.

 

Floppen kom Ah3h2d och jag pottade (täckte precis motsåndarens stack) och han synar med Kc8s7h5C!

Turn: 4d

River: 6C

 

Alla dessa tidigare händer hade fått min bankrulle (på sidan) att sina och kvar satt jag med 53$.

 

Adrenalinet pumpa och en makalös tilt bröt ut.

Jag satte mig vid ett bord med två storstackar och pottade nästan varje hand och lyckades mirakulöst tredubbla min startstack.

 

Efter detta som sänd från ovan...

 

(jag är GnagarKung)

 

Seat 1: morten dk85 ($151.55 in chips)

Seat 3: i_hit_u_down ($71.10 in chips)

Seat 5: Massoo33 ($42.35 in chips)

Seat 6: tvassassin ($46 in chips)

Seat 10: GnagarKung ($168.10 in chips)

 

 

ANTES/BLINDS

morten dk85 posts small blind ($0.50), i_hit_u_down posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

Massoo33 folds, tvassassin folds, GnagarKung bets $2, morten dk85 calls $1.50, i_hit_u_down folds.

 

FLOP [board cards: 6 of Hearts,8 of Diamonds,10 of Spades ]

morten dk85 checks, GnagarKung bets $4.50, morten dk85 calls $4.50.

 

TURN [board cards: 6 of Hearts,8 of Diamonds,10 of Spades,6 of Diamonds ]

morten dk85 checks, GnagarKung bets $10, morten dk85 bets $20, GnagarKung calls $10.

 

RIVER [board cards: 6 of Hearts,8 of Diamonds,10 of Spades,6 of Diamonds,5 of Diamonds ]

morten dk85 bets $53.50, GnagarKung bets $141.60 and is all-in, morten dk85 calls $71.55 and is all-in.

 

SHOWDOWN

GnagarKung shows [ Queen of Hearts,Queen of Clubs,10 of Clubs,10 of Hearts ]

morten dk85 shows [ 5 of Clubs,8 of Clubs,8 of Hearts,7 of Spades ]

GnagarKung wins $16.55, GnagarKung wins $300.60.

 

 

Vad tror ni, spelar gudarna någon roll i nätpoker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

När jag precis hade börjat spelat poker och knappt förstod reglerna var jag inne på NL-Omahabordet på Red Kings, jag gick in med minimiinköp $6 (jag tror att max var $30). Först gick jag ned till typ två dollar, men då ledsnade jag och gick all in utan att riktigt veta vad jag hade och vann. Sen spelade jag som en dåre i typ en halvtimme. Jag gick ifrån bordet med $60 :shock: En tiodubbling. Det har jag aldrig kunnat göra om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag precis hade börjat spelat poker och knappt förstod reglerna var jag inne på NL-Omahabordet på Red Kings, jag gick in med minimiinköp $6 (jag tror att max var $30). Först gick jag ned till typ två dollar, men då ledsnade jag och gick all in utan att riktigt veta vad jag hade och vann. Sen spelade jag som en dåre i typ en halvtimme. Jag gick ifrån bordet med $60 :shock: En tiodubbling. Det har jag aldrig kunnat göra om...

 

Men hur mycket förlorade du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade plussat bra genom att dra ut alla mina motståndare i stora potter fram till en timme innan den här handen inträffade men helt plötsligt så vände variansen...

Det började med att jag fick 3-nästbäst kåkar mot nötkåkar, en nötflush mot straightflush och en allin med AAJ9ds mot 4689 som förlorades pga att jag inte kan släppa AA - den bästa handen.

 

Efter det så tappade jag ett halvt inköp i en hand där jag höll KhKdJh10s och hade trebetat en lös tomte med 92% VP. Han var så dålig, han hade hela 30% mer VP än mig!

 

Floppen kom Ah3h2d och jag pottade (täckte precis motsåndarens stack) och han synar med Kc8s7h5C!

Turn: 4d

River: 6C

Jag drog inte ut och han vann, so sick! Im the badest runner in the whole world.

 

Alla dessa tidigare händer hade fått min veckopeng (på sidan) att sina och kvar satt jag med 53$.

 

Plötsligt fick jag blodtilförsel i hjärnan och började tänka normalt, men det tillståndet försvann ganska snabbt och sen var jag tillbaka i mitt vanliga resultatorienterade och okunniga pokerspelande.

Jag satte mig vid ett bord med två storstackar och pottade nästan varje hand och lyckades mirakulöst tredubbla min startstack. Dis is how to do it tänkte jag och drog på smilbanden, äntligen kommer jag bli rik.

 

Efter detta som sänd från ovan...

 

(jag är GnagarKung)

 

Seat 1: morten dk85 ($151.55 in chips)

Seat 3: i_hit_u_down ($71.10 in chips)

Seat 5: Massoo33 ($42.35 in chips)

Seat 6: tvassassin ($46 in chips)

Seat 10: GnagarKung ($168.10 in chips)

 

 

ANTES/BLINDS

morten dk85 posts small blind ($0.50), i_hit_u_down posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

Massoo33 folds, tvassassin folds, GnagarKung bets $2, morten dk85 calls $1.50, i_hit_u_down folds.

 

FLOP [board cards: 6 of Hearts,8 of Diamonds,10 of Spades ]

morten dk85 checks, GnagarKung bets $4.50, morten dk85 calls $4.50.

 

TURN [board cards: 6 of Hearts,8 of Diamonds,10 of Spades,6 of Diamonds ]

morten dk5 checks, GnagarKung bets $10, morten dk85 bets $20, GnagarKung calls $10.

 

RIVER [board cards: 6 of Hearts,8 of Diamonds,10 of Spades,6 of Diamonds,5 of Diamonds ]

morten dk85 bets $53.50, GnagarKung bets $141.60 and is all-in, morten dk85 calls $71.55 and is all-in.

 

SHOWDOWN

GnagarKung shows [ Queen of Hearts,Queen of Clubs,10 of Clubs,10 of Hearts ]

morten dk85 shows [ 5 of Clubs,8 of Clubs,8 of Hearts,7 of Spades ]

GnagarKung wins $16.55, GnagarKung wins $300.60.

 

Sådär ja, så enkelt! Jag ÄR poker om jag inte har otur!! Jag träffar nöt mot nästnöt och vinner mycket pengar, vilken sopa som inte lägger sig på river haha! Om jag bara inte hade så otur hela tiden så hade jag vart så jävla rik. Vad tror ni, spelar gudarna någon roll i nätpoker?

 

FYP. Go natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag precis hade börjat spelat poker och knappt förstod reglerna var jag inne på NL-Omahabordet på Red Kings, jag gick in med minimiinköp $6 (jag tror att max var $30). Först gick jag ned till typ två dollar, men då ledsnade jag och gick all in utan att riktigt veta vad jag hade och vann. Sen spelade jag som en dåre i typ en halvtimme. Jag gick ifrån bordet med $60 :shock: En tiodubbling. Det har jag aldrig kunnat göra om...

 

Ska du ha ett tips?

 

Sätt dig vid valfritt SvS PLO 0.5/1 bord. Invänta lite händer. Det tar 1-2 timmar att gå från ett mininköp på 20 spänn till 200...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du ha ett tips?

 

Sätt dig vid valfritt SvS PLO 0.5/1 bord. Invänta lite händer. Det tar 1-2 timmar att gå från ett mininköp på 20 spänn till 200...

 

Är det så? Fungerar det även för mig som spelar ganska fegt? Jag valde att börja på Pacific för att det skulle vara svagt motstånd där, men jag tycker (utifrån mitt rookie - perspektiv) att spelet på Texas är "sämre" än spelet på Omaha på de nivåer jag spelar (inköp $10, ibland $25).

 

Du börjar alltså med miniinköp? Jag brukar alltid gå in med fullt och ofta lägga av när jag har dubblat (för att jag är rädd för att förlora stålarna, jag kör men Nazi - budget och tänker aldrig sätta in mer pengar än de $30 jag började med i Oktober någon gång)

 

Ursäkta OT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...