Gå till innehåll

Reseutmaning 2009


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Göran Falukropp fuskade en hel del under sin resa också. Liftade med både det ena och andra. Skyllde på det ena och andra också...

 

Det här låter som en ypperlig tidpunkt att damma av storkartongen, lasta in hund och platta Hof och ge sig iväg. Gills tidsresor?

Annars får man väl göra en Gump. "Run Forrest, run!":-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var nästan på väg att dra igång en gammal plan som jag har haft sedan urminnes tider att inleda en resa genom europa genom att betala slumpmässigt utvalda lastbilschauförer för att få följa med.

 

Dock föll planen då mina uträkningar gav för handen att riskerna för att rånbögmördas ökade med över 2000 procent....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag visste väl att denna grej skulle trigga din hjärna med smak för absurditeter:ola:

 

Själv är jag on game redan i morgon, då min resa till Dublin officiellt påbörjas, genom en första utflykt till Uppsala för at köpa SAS-presentkort för halva priset. Hittat på Blocket. Detta måste väl räknas med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv är jag on game redan i morgon, då min resa till Dublin officiellt påbörjas, genom en första utflykt till Uppsala för at köpa SAS-presentkort för halva priset. Hittat på Blocket. Detta måste väl räknas med?

 

Utan att ha läst igenom något reglemente så måste man ju få utnyttja sina tradingskills? Var det inte någon kille som började med typ en tändsticksask och sedan successivt bytte upp sig till en sportbil under ett års tid på ebay?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att ha läst igenom något reglemente så måste man ju få utnyttja sina tradingskills? Var det inte någon kille som började med typ en tändsticksask och sedan successivt bytte upp sig till en sportbil under ett års tid på ebay?

Så länge som alla har samma möjligheter (dvs inte företagsrabatter mm) så är det game. Alla kan ju läsa Blocket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att ha läst igenom något reglemente så måste man ju få utnyttja sina tradingskills? Var det inte någon kille som började med typ en tändsticksask och sedan successivt bytte upp sig till en sportbil under ett års tid på ebay?

 

Den utmaningen har jag länge tänkt ta mig an. Jag känner lukten av ännu en forumutmaning på G..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror förövrigt att jag kan ta mig till New York för under 2000 spänn. Särskilt om jag utnyttjar lärdomar jag har dragit genom att läsa Steinbecks triologi: Tortilla flat, Cannery row och Sweet thursday...

 

Jag tror också att jag kan det. Däremot att göra det i praktiken är ju utmaningen, inte att göra resan i tanken i soffan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag visste väl att denna grej skulle trigga din hjärna med smak för absurditeter:ola:

 

Själv är jag on game redan i morgon, då min resa till Dublin officiellt påbörjas, genom en första utflykt till Uppsala för at köpa SAS-presentkort för halva priset. Hittat på Blocket. Detta måste väl räknas med?

 

Problemet är att det inte är 2009 ännu...Läs dina egne regler för helvete!:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vågar man dra det gamla bejublade skämtet om karma igen?

 

Nää, va faan, Falukropp var ganska okej egentligen. Känner hans dåvarande pressekreterare. Alla räddningsaktioner, när han lallade på Vänern t.ex. pröjsades av Falukropp själv. Tramset kring cykelfärden har han ju erkänt själv. Sånt här spelar ju ingen roll.

 

Vad som är viktigt är att Brandborn försöker tjuvstarta i tävlingen.

Gamla vanliga pokerscamen...

 

Hörru Ola. Ta och cykla till Ukraina nästa gång. Då är du med i matchen.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär ju inte vara många deltagare i den här tävlingen, inte på ett forum där folk spelar om tusenlapparna. Kanske finns några sköna lirare på fb, eller i tälten/husvagnarna vid Solvalla.
Du fattar inte vad det går ut på. Om man ska göra det för dessa resenärer så skulle motsvarigheten vara att utmana dessa på den dyraste resan.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger bra till för utmaningen tror jag. Hade följande val till Portugal:

 

a) 1700 kr med Lufthansa. Dock snortidig avfärd från Arlanda. Ett byte på vägen.

b) 2300 med TAP. "Lågprisbolag", men direktflyg. Dock relativt (för) tidig flyg hem.

c) 3300 med KLM/Air France. Mycket bra tider. Ett byte.

 

En snabb omröstning på MSN gjorde oavgjort mellan b och c, och a hade jag redan strykit mentalt. Lufthansa har många flygningar dock, men bara de där med dåliga tider var billiga, annars var det KLM-pris.

 

Så, det lutade åt TAP, med baktanke att kanske riva biljetten hem och åka på något sätt direkt till köpenhamn i stället och en extranatt på hotel där.

 

Gjorde dock en extra sökning via ett amerikanskt bokningsverktyg (Orbitz) som spottade ut sig en nöt-resa med Lufthansa, 1790 med jättebra tid dit och riktigt hygglig hemresa.

 

Så, flygbuss ut bara så har jag i alla fall börjat utmaningen. (Betsson anordnar gratistransport i Portugal)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Gjorde dock en extra sökning via ett amerikanskt bokningsverktyg (Orbitz) som spottade ut sig en nöt-resa med Lufthansa, 1790 med jättebra tid dit och riktigt hygglig hemresa.

 

Så, flygbuss ut bara så har jag i alla fall börjat utmaningen. (Betsson anordnar gratistransport i Portugal)

 

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=orbitz_blows

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...