Gå till innehåll

Dyrt med felklick på 65 000$


John_teh_Donk

Recommended Posts

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej jag håller med om att jag kanske överreagerade lite, och visst var det intressant att se exakt hur mycket han egentligen riskerade.

Blev bara less när diskussionen på en gång spårade ur med en massa skitsnack och lääävvvlingar. Men det är ju jämt så på detta forum så man borde ju vant sig vid det här laget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hampulito du tycker inte att det du säger är lite ologiskt? Vad hans equity än är i denna potten förlorade han hur som helst...

 

Ja fast inte genom missklicket utan genom otur med korten. Först förlorade han 3600 genom sitt missklick och sen 61400 genom oflyt (brist på flyt) med korten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på sätt o vis kan man säga att han hade flyt som inte var uppe mot överpar, värst QQ/TT, för då hade han förlorat ännu mer.

 

Fast jag räknar in allt i "oflyt med korten". Dels att han hade oflytet att vara uppe mot en hand som syna, dels flytet att det iaf inte var en av de värre av dessa händer, och slutligen att brädan gav motståndarhanden segern. Alla equity-förändringar pga de kort som fallit gav det sammanlagda resultatet -$61400.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tänker på den faktiska kostnaden för misstaget plus priset för oflyet. Jag tror inte vi kommer så mkt längre här.

 

Han förlorade 65k.

 

Du kan inte argumentera emot den faktan. Precis som att, under variansens gång, så förlorar eller vinner du alltid mer eller mindre än du ska. Den faktiska vinsten stämmer inte alltid överens med den tänkta EV vinsten eller förlusten. Jag antar att du inser detta och försöker levla och är därmed klar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla, är jag sjukt levlad här eller vad?? Självklart argumenterar jag inte emot att han förlorade 65k. Det är liksom en förutsättning given av OP. Jag argumenterar emot att han förlorade 65k på sitt missklick. Hur kan du låtsas inte förstå?

 

Om du gör en sak som du förlorar pengar, equity eller vad som helst på, och sedan nåt annat inträffar, som vätrdemässigt är helt frikopplat från det du gjorde, då har detta andra, frikopplade inte inträffat på grund av vad du tidigare gjorde - det ligger i själva sakens natur, då det är frikopplat från vad du gjorde.

 

Om du förlorar 3600 i equity på att göra ett missklick, så är korten därefter +/-0 för dig i snitt. Hur de faller ut påverkas inte av din tidigare missklick - det vore ren magi. När korten faller till din nackdel, så är det inte på grund av din missklick.

 

1) Du har EV 0 i handen, då du tänker folda.

2) Du missklickar och har därför ett EV om -$3600.

 

Så, nu har vi spelat klart handen. Där har du resultatet av din missklick, svart på vitt.

 

Vet inte varför jag ens försöker. Du måste verkligen anstränga dig sjukt hårt för att misslyckas med att förstå (vilket gör det rätt lönlöst att försöka förklara för dig), för så svårt är det inte. Verkligen sjukt basalt och jag trodde detta var självklart för alla som kan nåt om poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...