Gå till innehåll

Dyrt med felklick på 65 000$


John_teh_Donk

Recommended Posts

Detta hände just på GusHeaven-bordet @ full tilt. Kan bara säga lol...

 

Dealer: Gus Hansen posts the small blind of $500

Dealer: OMGClayAiken posts the big blind of $1,000

 

Dealer: Urindanger folds

 

Dealer: Gus Hansen raises to $64,999, and is all in

 

Dealer: OMGClayAiken calls $63,999

 

Dealer: Gus Hansen shows [Qh Tc]

Dealer: OMGClayAiken shows [Ah Ks]

 

Dealer: The flop is [7c Th Ac]

Dealer: The turn is [Js]

Dealer: The river is [Qd]

 

Dealer: Gus Hansen shows two pair, Queens and Tens

Dealer: OMGClayAiken shows a straight, Ace high

Dealer: OMGClayAiken wins the pot ($129,997) with a straight, Ace high

Dealer: Gus Hansen is sitting out

 

Urindanger: upsi

Gus Hansen: pressed wrong button again

OMGClayAiken: me too

OMGClayAiken: meant to fold

Urindanger: should've pressed close table

OMGClayAiken: hahahahahahahahahahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

63 999 / 129 997 = 0.492311361

Rest easy, my child, secure in the knowledge that you may play the following hands: AA, KK, QQ, JJ, TT, 99, 88, 77, 66, 55, 44, 33, 22, A*, K*, QJ, QT

22+,A2s+,K2s+,QTs+,A2o+,K2o+,QTo+ = 36%

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 60.187% 58.75% 01.44% 5371959432 131401116.00 { 22+, A2s+, K2s+, QTs+, A2o+, K2o+, QTo+ }

Hand 1: 39.813% 38.38% 01.44% 3508941696 131401116.00 { QTo }

EV=0.64*1500+0.36(0.39813*129997-64499)= (0.64 * 1 500) + (0.36 * ((0.39813 * 129 997) - 64 499)) = -3 627.58598

 

dvs även om hans kort var faceup så hade det bara kostat $3627.58.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F*n pojkar ni som är bra pokerspelare borde väl snabbt kunna avläsa vilken situation det handlar om, och välja om ni ska säga "haha", ta fram kalkylatorn, eller inte säga någonting... call, raise, fold liksom...

EV + - eller mitt emellan, missklick eller inte, händelsen var rätt så kul för att vara på ett high stakes-bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Basic hjärnfunktioner räcker väl?

 

Det är ju precis det jag menar och därför är det här lite överkurs av just den anledningen:

 

63 999 / 129 997 = 0.492311361

Rest easy, my child, secure in the knowledge that you may play the following hands: AA, KK, QQ, JJ, TT, 99, 88, 77, 66, 55, 44, 33, 22, A*, K*, QJ, QT

22+,A2s+,K2s+,QTs+,A2o+,K2o+,QTo+ = 36%

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 60.187% 58.75% 01.44% 5371959432 131401116.00 { 22+, A2s+, K2s+, QTs+, A2o+, K2o+, QTo+ }

Hand 1: 39.813% 38.38% 01.44% 3508941696 131401116.00 { QTo }

EV=0.64*1500+0.36(0.39813*129997-64499)= (0.64 * 1 500) + (0.36 * ((0.39813 * 129 997) - 64 499)) = -3 627.58598

 

dvs även om hans kort var faceup så hade det bara kostat $3627.58.

 

Comprende?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F*n pojkar ni som är bra pokerspelare borde väl snabbt kunna avläsa vilken situation det handlar om, och välja om ni ska säga "haha", ta fram kalkylatorn, eller inte säga någonting... call, raise, fold liksom...

EV + - eller mitt emellan, missklick eller inte, händelsen var rätt så kul för att vara på ett high stakes-bord.

 

själv är jag inte så bra på poker att jag på förhand vet om det är rätt eller fel att ur pos 66bb djup opendega en blandad kompott problemhänder så jag räknar på extremfall, rimliga ranger och ser vad matten säger. måste vara skönt att vara så bra som du och alltid veta vad som är rätt och fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv är jag inte så bra på poker att jag på förhand vet om det är rätt eller fel att ur pos 66bb djup opendega en blandad kompott problemhänder så jag räknar på extremfall, rimliga ranger och ser vad matten säger. måste vara skönt att vara så bra som du och alltid veta vad som är rätt och fel.

Uhm va?

Jag gjorde en liknelse mellan att spela en poker-session och surfa en session på forumet.

Och tyckte att en del av svaren här verkade vara skrivna av nån som inte kan uppfatta vilken "stämning" trådskaparen har i sitt inlägg, och gör fel drag.

Så jag menade att ni som är bra på poker och att läsa av stämningar och situationer vid bordet, borde väl kunna läsa vilken stämning OP har på sitt inlägg och svara därefter.

Ville jag vara 100% seriös och matematiskt korrekt hade jag postat i analystråden inte i off-topic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du måste räkna på om det är rätt eller fel att gå all in med Q10 preflop med bara blindsen i potten?

 

ja, min erfarenhet säger att poker ofta är contraintuivt och att min intuition slipas även av kalkyler som bekräftar min gissning. kan du vara snäll och säga din synrange i bb vs openshove 66bb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tvekar inte en sekund på din erfarenhet eller skicklighet när det gäller poker eftersom jag vet att du är en duktig och vinnande spelare.

 

Dock tycker jag att saker och ting på detta forum ibland har en tendens att bli sönderanalyserade. Här har vi ett inlägg som uppenbarligen görs med glimten i ögat från op om ett uppenbart felklick från Gus Hansen. Inlägget görs dessutom under Poker Off topic, dvs så långt från handanalysdelen man kan komma.

 

Det hinner knappt gå några minuter så har vi två inlägg som berättar det vi alla, inklusive op, faktikst fattade, att felklicket inte kostade $65.000. Men det var liksom inte det som var poängen riktigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tvekar inte en sekund på din erfarenhet eller skicklighet när det gäller poker eftersom jag vet att du är en duktig och vinnande spelare.

 

Dock tycker jag att saker och ting på detta forum ibland har en tendens att bli sönderanalyserade. Här har vi ett inlägg som uppenbarligen görs med glimten i ögat från op om ett uppenbart felklick från Gus Hansen. Inlägget görs dessutom under Poker Off topic, dvs så långt från handanalysdelen man kan komma.

 

Det hinner knappt gå några minuter så har vi två inlägg som berättar det vi alla, inklusive op, faktikst fattade, att felklicket inte kostade $65.000. Men det var liksom inte det som var poängen riktigt...

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tvekar inte en sekund på din erfarenhet eller skicklighet när det gäller poker eftersom jag vet att du är en duktig och vinnande spelare.

 

Dock tycker jag att saker och ting på detta forum ibland har en tendens att bli sönderanalyserade. Här har vi ett inlägg som uppenbarligen görs med glimten i ögat från op om ett uppenbart felklick från Gus Hansen. Inlägget görs dessutom under Poker Off topic, dvs så långt från handanalysdelen man kan komma.

 

Det hinner knappt gå några minuter så har vi två inlägg som berättar det vi alla, inklusive op, faktikst fattade, att felklicket inte kostade $65.000. Men det var liksom inte det som var poängen riktigt...

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tvekar inte en sekund på din erfarenhet eller skicklighet när det gäller poker eftersom jag vet att du är en duktig och vinnande spelare.

 

Dock tycker jag att saker och ting på detta forum ibland har en tendens att bli sönderanalyserade. Här har vi ett inlägg som uppenbarligen görs med glimten i ögat från op om ett uppenbart felklick från Gus Hansen. Inlägget görs dessutom under Poker Off topic, dvs så långt från handanalysdelen man kan komma.

 

Det hinner knappt gå några minuter så har vi två inlägg som berättar det vi alla, inklusive op, faktikst fattade, att felklicket inte kostade $65.000. Men det var liksom inte det som var poängen riktigt...

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni tar internet på alldeles för stort allvar.

lol. Jag orkar inte ens svara, men det verkar finnas en del saker du också tar på för stort allvar.

Sen att vi i sverige nu för tiden älskar att trycka ner/förlöjliga folk på alla möjliga sätt, så fort man tror sig veta att denna inte är "lika bra" som MIIIG orkar jag heller inte skriva mer om.

Men det är synd, för vi hade kunnat haft bra mycket roligare i det här landet om folk kunde se förbi sig själv och mörkret utanför fönstret lite.... gäsp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol. Jag orkar inte ens svara, men det verkar finnas en del saker du också tar på för stort allvar.

Sen att vi i sverige nu för tiden älskar att trycka ner/förlöjliga folk på alla möjliga sätt, så fort man tror sig veta att denna inte är "lika bra" som MIIIG orkar jag heller inte skriva mer om.

Men det är synd, för vi hade kunnat haft bra mycket roligare i det här landet om folk kunde se förbi sig själv och mörkret utanför fönstret lite.... gäsp.

 

+1

 

Heltok: Är du så tragisk IRL som du är här allt för ofta? Vem fan är det som tar något på för stort allvar? haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...