Gå till innehåll

Dyrt med felklick på 65 000$


John_teh_Donk

Recommended Posts

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

heltoks pokerstove gjorde tråden läsvärd. är faktiskt riktigt intressant att han bara ger upp 3,5bb i EV och det ifall fi ser korten. fundera själva på vilken callingrange ni har ur bb här så kanske ni lär er något istället.

 

Men givetvis respekterar jag även er som bara är på pf för att ha roligt och inte för att få djupare kunskap inom poker, även om jag personligen hellre roar mig på andra sätt än framför datorskärmen på ett nördforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltoks pokerstove gjorde tråden läsvärd. är faktiskt riktigt intressant att han bara ger upp 3,5bb i EV och det ifall fi ser korten. fundera själva på vilken callingrange ni har ur bb här så kanske ni lär er något istället.

 

Men givetvis respekterar jag även er som bara är på pf för att ha roligt och inte för att få djupare kunskap inom poker, även om jag personligen hellre roar mig på andra sätt än framför datorskärmen på ett nördforum.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var rätt intressant och se exakt hur mycket han egentligen gav upp.

 

Men nu postades den här tråden lite skämtsamt i off-topic, med utdrag från chatten osv för att det var en rolig/ovanlig händelse.

Det är bara så lol att "en del" ska ha så svårt att sätta trådar i sin rätta stämning/avsikt, och nöter på med sin attityd likadant varje gång (inte för att heltok's första inlägg var så farligt).

 

Det är coolt att veta allt, men lika coolt att förstå en annans avsikt eller en stämning och handla därefter och inte alltid utifrån sig själv, jag lovar!

Om en 5-åring kommer på halloween och knackar på dörren utklädd till prinsessa, inte fan säger man:

"Hörrö du lilla vän, prinsessor har inte svarta skor till guldklänningar, då blir pappa kungen arg och sätter dig i fängelsehålan.

Du ska ha guldskor med 1 cm tjocka silkessnören, sen ska du ha 10 ml parfym på dig fattar du väl? Dumma jälva unge!

Kolla jag har gjort en matematisk uträkning här hur du syr klänningen billigast.

Nääädu du får inget godis så jäkla dum som du är... ungjävel..." PANG!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tror att heltoks första inlägg var skrivet med lika mycket glimt i ögat som OPs?

Själv tyckte jag iaf det var lite kul att att se exakt hur mycket (lite) equity gus gav upp, även om han hade gjort spelet med öppna kort.

 

+1

 

heltoks pokerstove gjorde tråden läsvärd. är faktiskt riktigt intressant att han bara ger upp 3,5bb i EV och det ifall fi ser korten. fundera själva på vilken callingrange ni har ur bb här så kanske ni lär er något istället.

 

Men givetvis respekterar jag även er som bara är på pf för att ha roligt och inte för att få djupare kunskap inom poker, även om jag personligen hellre roar mig på andra sätt än framför datorskärmen på ett nördforum.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var rätt intressant och se exakt hur mycket han egentligen gav upp.

 

Men nu postades den här tråden lite skämtsamt i off-topic, med utdrag från chatten osv för att det var en rolig/ovanlig händelse.

Det är bara så lol att "en del" ska ha så svårt att sätta trådar i sin rätta stämning/avsikt, och nöter på med sin attityd likadant varje gång (inte för att heltok's första inlägg var så farligt).

 

Det är coolt att veta allt, men lika coolt att förstå en annans avsikt eller en stämning och handla därefter och inte alltid utifrån sig själv, jag lovar!

Om en 5-åring kommer på halloween och knackar på dörren utklädd till prinsessa, inte fan säger man:

"Hörrö du lilla vän, prinsessor har inte svarta skor till guldklänningar, då blir pappa kungen arg och sätter dig i fängelsehålan.

Du ska ha guldskor med 1 cm tjocka silkessnören, sen ska du ha 10 ml parfym på dig fattar du väl? Dumma jälva unge!

Kolla jag har gjort en matematisk uträkning här hur du syr klänningen billigast.

Nääädu du får inget godis så jäkla dum som du är... ungjävel..." PANG!.

 

wow vilken bra jämförelse :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv är jag inte så bra på poker att jag på förhand vet om det är rätt eller fel att ur pos 66bb djup opendega en blandad kompott problemhänder så jag räknar på extremfall, rimliga ranger och ser vad matten säger. måste vara skönt att vara så bra som du och alltid veta vad som är rätt och fel.
Om det hade varit rätt att dega med QTo 66bb djupt ur position hade det förmodligen varit allmän kunskap vid det här laget.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan vara bra också om missclicks:

 

full tilt fick en bugg vid en uppdatering förra året (el i början av det här, iaf modern nätpoker)

 

om man chattade och använde blanksteg/space-knappen när det vart ens tur miniraisade man. Blev så sjukt paff, men kom ju på att detta kunde man använda lite snyggt. Iaf tokigaste grindern på 5-10 som hade lira 10% av händerna med 5% raise börja jag snacka med i varje pott jag hade ngt fint.

 

Mkt riktigt "bjöd" han på 140d el ngt när han minifyrbeta mig preflop. Alla la sig kvickt som attan för hade inte buggen varit där var det AA garanterat medans hero lätt beta hem den mot hans q3 el vad han sa.

 

fråga: om man missclickar, varför spelar man handen som nuts? och hur kan det lyckas så bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte direkt så att missclicket kostade 63k om det nu var ett missclick.

Hans eq i potten är ju ganska hög dessutom foldar omg allt som oftast.

 

63 999 / 129 997 = 0.492311361

Rest easy, my child, secure in the knowledge that you may play the following hands: AA, KK, QQ, JJ, TT, 99, 88, 77, 66, 55, 44, 33, 22, A*, K*, QJ, QT

22+,A2s+,K2s+,QTs+,A2o+,K2o+,QTo+ = 36%

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 60.187% 58.75% 01.44% 5371959432 131401116.00 { 22+, A2s+, K2s+, QTs+, A2o+, K2o+, QTo+ }

Hand 1: 39.813% 38.38% 01.44% 3508941696 131401116.00 { QTo }

EV=0.64*1500+0.36(0.39813*129997-64499)= (0.64 * 1 500) + (0.36 * ((0.39813 * 129 997) - 64 499)) = -3 627.58598

 

dvs även om hans kort var faceup så hade det bara kostat $3627.58.

 

Hampulito du tycker inte att det du säger är lite ologiskt? Vad hans equity än är i denna potten förlorade han hur som helst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...