Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är bara nyfiken på om jag har fått det här rätt....

Enligt Mr Sklansky i boken Small Stakes Holdem av Ed Miller...

Bankrulle: 300BB (Standard, inte enligt den här boken iofs)

Spelbordet: 3/6$ bord

Insats: 1800$

Inkomst: 50.000$/år

En vinnande pokerstil i Fixed-spelet, är det vad man har att vänta sig?

Plus minus lite såklart men det är en teoretisk fråga, inte en kommentering om att man måste spela bra osv...

Nån som känner igen siffrorna eller ljuger dom kraftigt?

Det ger ju en teoretisk årsinkomst på ca 350.000kr på en väldigt låg insats... Vilket är mkt bra...och OM man skulle dubbla insats och spelbord till det dubbla..samma motstånd osv... 700.000/år på 6/12$ bord...

Jag snackar teoretiskt nu, inte om, när, var, hur, ditten, datten...möjligen hur många bord man måste köra...

Postad

det är ju ca 8300BB du skall vinna för att komma upp i den summan, spelar du typ 5 dar i veckan 45 veckor om året och du vinner 1BB per 100 händer är det ju nåt i stil med 3700 händer om dagen du måste spela. Vinner du typ dubbelt så mycket per 100 händer kan du ju halvera det till nåt i stil med 2000 händer per dag och då kan du nog få till det på 4-5 timmar per dag om du kan spela 8 bord samtidigt. Bara spekulerade lite.

Postad

Tror att 3 bord nämns i boken i samma stycke men vet inte om han anser att det hänger ihop med resten som jag skrev oxå......det tvivlar jag på själv....vetifan hur han räknat på det faktiskt....

Postad

Frågan var som följer....

Låter det rimligt, insats förhållande till intäkter OM man spelar bra....???

Att gå upp 4-5pinnhål betyder annat motstånd (oftast)

Det är TEORIN vi pratar om... Inte om eller var hur när jo tjena visst men kanske om nåt annat oväsentligt!! :twisted:

Postad

Det drogs up en och annan fråga om just detta uttalande på 2+2, och där svarade självaste Sklansky och Miller själva... Önskar bara jag minns vad, men i vanliga Sklansky-stilen var det nånting om att han inte kunde ha fel ungefär, som vanligt alltså :)

Tyvärr är jag för lat för att söka så det får ni göra på egen hand ;)

Postad

Teoretiskt kan du plussa en miljard där.

Men ja det låter rimligt förutsatt att du är många klasser bättre än motståndet och spelar väldigt mycket.

Tre-tablar du får du se till att krossa motståndet ordentligt och ligga på dom där 2 BB/100 händer som det snackas om så mkt. Det är väl ingen omöjlighet på 3/6 direkt...

Åtta timmar varje veckodag, tre bord samtidigt och 2 BB100 betyder $50k om året i vinst.