Runnerx2 Postad 23 December , 2008 Rapport Postad 23 December , 2008 EV för detta spel? Hj: ca 1500:- Co (jag): 6200:- Btn: 6400:- Hj öppnar för 120:- och jag synar i pos med QTs (ruter), Btn reraisar till 300:-. Hj synar och jag tycker jag får ett bra pris så jag synar också, sätter btn ganska omgående på AA el. KK då han bara kallsynat tidigare med AK och JJ som jag sett och gubben börjar flåsa okontrollerat:lol: . Floppen visar: QJT regnbåge (ett ruter). Hj suckar och slänger sina kort i mucken, jag donkbetar ut 700:- (vet att linjen suger men höll på att pissa i brallan när jag floppade 2-par). Btn slår upp till 1860:-. Hur ska jag spela vidare denna hand? Dega flopp el. syna och dega blank turn el. folda på flopp, vi är ju ganska djupa båda två? Citera
Runnerx2 Postad 23 December , 2008 Författare Rapport Postad 23 December , 2008 Fold? Det kanske är bästa linjen trots allt när jag fakkat upp handen som jag gjort:oops: , men som jag skrev viktar jag hans hand så smalt som KK+ här. Jag tror inte han slår upp pre med AK el. JJ då jag sett honom kallsyna tidigare under kvällen:roll: . Citera
jkkman Postad 23 December , 2008 Rapport Postad 23 December , 2008 Du har ju ganska starka reads. Tycker det verkar som att du kan ta ett kort och om det blankar eller ger dig kåk så skeppar du helt enkelt turn. Citera
Runnerx2 Postad 23 December , 2008 Författare Rapport Postad 23 December , 2008 Du har ju ganska starka reads. Tycker det verkar som att du kan ta ett kort och om det blankar eller ger dig kåk så skeppar du helt enkelt turn. Jag tror också att denna linjen kan vara bäst:roll: , degar jag flopp så är jag ca 60/40 favorit mot AA och flippar mot KK och jag tror inte heller jag har ngn FE om jag degar flopp. Citera
Jeppish Postad 24 December , 2008 Rapport Postad 24 December , 2008 pushar gör vi nog inte iallafall..tycker du plockar isär hans hd lite väl mycket preflop. en kombo av qq finns åtminstonde iallafall som du inte bara kan räkna bort, du pusha in i hans damer och klonka running 10s? 89s och 10s är bland de enda bättre händerna du kommer ha i detta läget, så betfolda är inte på frågan, även om fi är kass.. Citera
Recommended Posts