emilio_15 Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Kan någon för skojs skull räkna på hur ofta eisen måste va tom för att Rhainkhans deg ska vara rätt, om vi antar att eisen bara synar lasten med AA. Känns inte så värt då det är ett värdelöst antagande. Citera
padrinosftw Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Ul guys Väldigt tråkiga sätt att åka på. Känns inte så värt då det är ett värdelöst antagande. Inte på humör ikväll? Citera
emilio_15 Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Ärlig bara! Så roligt att ni hänger upp er på att det är en 10k-turre. Det är typ 130-140bb eller något? Och ni tycker det är konstigt att få in det med KK. Citera
okocha Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Kan någon för skojs skull räkna på hur ofta eisen måste va tom för att Rhainkhans deg ska vara rätt, om vi antar att eisen bara synar lasten med AA. Räkna lite snabbt och fick det till 62% ungefär. Citera
emilio_15 Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Sen finns det ju inget "tom". Bästa bluffhanden här är AKs som knappast räknas som tom Citera
RaMz Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Känns inte så värt då det är ett värdelöst antagande. eisen stackar av med QQ och AK, hmm? Citera
RaMz Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Sen finns det ju inget "tom". Bästa bluffhanden här är AKs som knappast räknas som tom noterat. Citera
emilio_15 Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 eisen stackar av med QQ och AK, hmm? tror inte han 4betsviker dom iaf... Citera
gibbsson Postad 13 April , 2009 Författare Rapport Postad 13 April , 2009 eisen stackar av med QQ och AK, hmm? jag stackar inte av med AK eller QQ Citera
gibbsson Postad 13 April , 2009 Författare Rapport Postad 13 April , 2009 buuuuuuust 1k:( AJ 2 calls AKJ flop betar ut och en slår om och comittar sig.. Jag degar och han har Q10.. gg Citera
peewee37111 Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 buuuuuuust 1k:( AJ 2 calls AKJ flop betar ut och en slår om och comittar sig.. Jag degar och han har Q10.. gg Jag som hade feeling för att du skulle klonka idag! Citera
RaMz Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 jag stackar inte av med AK eller QQ Antar att du oftast bara hade synat med AK eller QQ efter det blivit 3-bettat till 840, men ponera att du hade valt att 4-betta med en av dom, hade du aldrig kunnat tänka dig att syna av resten där mot Rainkhan då? Citera
fsista Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Känns som om tråden blir väldigt hypotetisk nu, men jag kan ha fel. Citera
Sorkoas Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Edit: Glömde bort vem som satt med vad. Citera
Sorkoas Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Tar en quote härifrån istället för att få fram samma poäng. Antar att du oftast bara hade synat med AK eller QQ efter det blivit 3-bettat till 840, men ponera att du hade valt att 4-betta med en av dom, hade du aldrig kunnat tänka dig att syna av resten där mot Rainkhan då? Alltså inser du inte hur galet det blir att fyrbetsbluffa dessa händer? (Vilket det så jävla uppenbart blir om du viker mot en push) Vill ni bestämt ha en vettig range för vad ni fyrbettar med och sedan synar av push mot så dela för i helvete inte av den vid nuts och 2nd nuts. Värdet av händer som AK och QQ blir ju helt söndertrasat i dom situationerna. Gå då istället tillbaka ett steg och fundera på hur ni kan få ut max värde ur dessa händer än att tvinga in dom i sådana spots då ni kan komma att lägga dom preflop. PS. Tänker ej svara på inforaise-donkerier. Citera
RaMz Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Ja, jag håller helt med, att 4-betfolda AK/QQ där tycker jag också är vansinnigt. Ville egentligen bara bekräfta att eisen inte skulle 4-bet/folda AK/QQ i det där läget. om vi antar att eisen bara synar lasten med AA. Känns inte så värt då det är ett värdelöst antagande. Eftersom han nu sagt att han inte stackar av med AK/QQ så kan vi ju rimligtvis utesluta att dom ingår i hans 4-betrange. Bara AA kvar i 4-bet/callrangen. Har jag missat något? Citera
fsista Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Är det med flit du behåller ordet "där" i din mening? Citera
RaMz Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Är det med flit du behåller ordet "där" i din mening? anything can happen Går säkert att koka ihop några scenarion där det kan vara rätt. Citera
Sorkoas Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Du fick det att låta som att det var en intressant fråga. Jag förstår inte varför du ens tar upp den från början när något sådant inte ens har antytts. Eller så är det jag som har missat något. Citera
RaMz Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Skrämmande om detta inte är en level. Hur kan folk se upp till dig liksom.. Känns inte så värt då det är ett värdelöst antagande. Sen finns det ju inget "tom". Bästa bluffhanden här är AKs som knappast räknas som tom Alltså inser du inte hur galet det blir att fyrbetsbluffa dessa händer? (Vilket det så jävla uppenbart blir om du viker mot en push) PS. Tänker ej svara på inforaise-donkerier. Läste igenom allt en gång till och insåg att jag kan ha blivit trollad. Citera
Sorkoas Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Nej, du har inte blivit trollad, lol. Det blev förmodligen ett gäng missförstånd, främst från din sida. Citera
FilenAce Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 gg i scoop alla, synd att det inte blev nån klonk i main btw anledning varför du bara flatar med AA eisen? Citera
Gäst Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 gg i scoop alla, synd att det inte blev nån klonk i main btw anledning varför du bara flatar med AA eisen? Han har nog ingen 3betrange öht mot utg/utg+1 Citera
Recommended Posts