Gå till innehåll

Ongame och HM = ovänner?


Starfitter

Recommended Posts

Precis degat in lite pengar på ongame(heypoker) och tänkte nu mysa upp en liten session ihop med HM men får inte ihop de båda?

 

För de första hittar jag inte HH filen/filerna att dra in i HM,

för de andra så förstår jag inte mig på HMs turneringsdel då den inte verkar kunna ha vanlig statistik (vinst minus inköps = +- funktion)??

 

tytytyty för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade inte specifikt att den funkade dåligt med huds, mer att det var en resurskrävande klient i sig med vidrigt gränssnitt och ineffektiva hh-databaser. Jag lade av att spela den helt en lång period. Fast jag kan ju trots allt 3-tabla MTTs med HM och ett gäng andra klienter öppna, så du kanske har hyfsat till den nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade inte specifikt att den funkade dåligt med huds, mer att det var en resurskrävande klient i sig med vidrigt gränssnitt och ineffektiva hh-databaser. Jag lade av att spela den helt en lång period. Fast jag kan ju trots allt 3-tabla MTTs med HM och ett gäng andra klienter öppna, så du kanske har hyfsat till den nu.

 

Resurser av hårdisken kräver databasen(SQLite) som används ja, så den är knappast att rekommendera att ha stats enabled på laptops eller annars långsamma diskar.(särskilt om ongame databasen delar disk fysiskt med win swap fil eller HM/PT/PO databaser eller liknande)

En extra 7200rpm disk enbart för ongame löser problemet.

 

man kan själv kolla med Prestanda-verktyget i kontroll panelen

http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Windows-Server-2003-Performance-Tuning.html

Disk Related Counters

 

If you suspect that your system’s hard disk might be a bottleneck for the system, then there are two counters that you should examine within the Physical Disk performance object. The counters are % Disk Time and Current Disk Queue Length.

The % Disk Time counter works very similarly to the % Processor Time counter that I talked about earlier. It shows you what percentage of the time the hard disk is busy. You want this counter’s average value to be as low as possible (but not zero). An average value of 90% or above indicates that the hard disk can’t keep up with the demand. This could be due to a hard disk that is too slow, or it could be caused by excessive paging. I will talk more about paging in the section on memory.

The Current Disk Queue Length counter tells you how many I/O operations are waiting for the hard disk to become available. Again, this number should be as low as possible. Experts give differing opinions of what is an acceptable value, but my opinion is that the average disk queue length should be three or less.

att konfigurera tracker-databasens minneshantering har en drastiskt prestanda effekt också, särskilt om ongame databasen delar fysisk disk med trackerns databas.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trixelimix nu är de jul och jag har till en viss del löset problemet då HMs hemsida säger att den nya updaten ska funka utan handgrabber till ongame :-)

Laddat ner den fått upp den och lagt in inställningarna som enligt sidan ska fungera.. nu är bara problemet att enligt deras hemsida ska de finnas HH i database filen men de finns de verkligen inte ?! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...