Gå till innehåll

Hittar inte nätverket


valterego

Recommended Posts

någon som kan hjälpa en teknisk mupp?

 

Nånting strular med mitt WLAN / router. När jag startar klienten kommer rutan Connecting upp, sen står den bara och tuggar. Sen inget mer...får upp en ruta där det står "failed to establish connection". Klienten startar alltså upp, men hittar inga bord etc.

 

Sägas ska att primaklienter funkar utmärkt på datorn. Webben och MSN likaså.

 

Vad har jag varit på och tuklat med?

 

//Erik

 

EDIT: Det här gäller alltså Pokerstars-klienten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under Help hittar du Network Status, ingen connection där heller till dom olika servrarna?

 

Gissningsvis din brandvägg som spärrar Pokerstars klienten.

 

Hur du fixar det är beroende på din brandvägg, du ska iaf antagligen ge PS-klienten tillåtelse att ansluta till Internet om det fungerade med att slå av brandväggen temporärt.

 

Om du känner dig trygg på nätverket du är på kan snabbtesta med att slå av mjukvaru brandväggen temporärt och se om PS fungerar då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under Help hittar du Network Status, ingen connection där heller till dom olika servrarna?

 

Gissningsvis din brandvägg som spärrar Pokerstars klienten.

 

Hur du fixar det är beroende på din brandvägg, du ska iaf antagligen ge PS-klienten tillåtelse att ansluta till Internet om det fungerade med att slå av brandväggen temporärt.

 

Om du känner dig trygg på nätverket du är på kan snabbtesta med att slå av mjukvaru brandväggen temporärt och se om PS fungerar då.

 

Network status var helt okej. Andra datorer hemifrån funkade på samma nät. Jag blåste datorn, och det funkade igen.

 

KARL: Tack, men det är nog inte dig det är fel på, utan mig ;-) Nu funkar det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...