Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Flopp% på expekt 0.05/0.10 brukar ligga på strax över 50. Tittat lite på partys 0.5/1 bord där jag tycker Flopp% är likvärdig.

Fråga: Är det alltså samma svårighetsgrad på nivåerna?

* RP - QoS *

Postad

Nej jag tror inte det är samma nivå. På expekt 0.05/0.10 så spelas det som vid playmoney borden. På 0.50/1 så har pengarna mer värde. Har inte spelat på multis sida speciellt mycket men det var iaf mitt intryck efter 1000 händer på 0.25/0.50 fast jag torska en del där så det kanske är därför jag tycker som jag gör.

Postad

En viktig skillnad är ju också att 0.05/0.1 ofta är rakefritt, antingen explicit eller genom att potterna sällan blir tillräckligt stora för att rake ska tas ut.

Detta är inte fallet på 0.5/1 och givetvis är det mycket svårare att slå ett bord med rake än ett som är rakefritt.

/Bjorn

Postad

Oj, jag läste visst lite fel, Ursäkta :oops:

0,5/1 jfrt med de bord du nämnde kan jag tänka mig att det blir en ganska stor omställning, speciellt på tajtheten hos spelarna och att folk dessutom vet lite mer..

• 4 weeks later...
Postad
En viktig skillnad är ju också att 0.05/0.1 ofta är rakefritt, antingen explicit eller genom att potterna sällan blir tillräckligt stora för att rake ska tas ut.

Spelar ingen roll hur stor eller lite potten är..

Den blir rakad i vilket fall!

Postad

Spelar ingen roll hur stor eller lite potten är..

Den blir rakad i vilket fall!

Oj satan! Hade inte sett det förut, men Expekt rakar 10, TIO, procent på sina .5-.10-bord. Åtminstonde på de små. De tar 5c när potten är 50c, de tar 10c när potten är 1 dollar. Skrämmande!

Edit:

Verkar vara så här:

50c - Rejk: 5c

$1 - Rejk: 10c

$2 - Rejk: 15c

$3 - Rejk: 20c

$4 - Rejk: 25c.

$5 - Rejk: 30c.

Vilket ger procenten: 10%, 10%, 7,5%, 6,7%, 6,25%, 6%.

En helt HUTLÖS rejk med andra ord!

Postad

Den som vill veta mer om expekts rake på $0.05/$0.10 läser vidare, jag fick tabellen via mail:

$0.10 pot, rake $0.01, 10%

$0.25 pot, rake $0.02, minskande till 7% som minst

$0.40 pot, rake $0.03

$0.55 pot, rake $0.04

$0.70 pot, rake $0.05

$0.85 pot, rake $0.06

$1.00 pot, rake $0.07, 7%

Dom ska alltså ha i snitt runt 8% per pot (beräknat på genomsnittspotten på expekt microlimit fl)

:shock:

Postad

Typ: Det där gäller för FL va? De siffror jag sa är för NL...

Har spelat en del micro på expekt, mest för att det är så brutalt dåliga spelare där - visst, finns en del som kan, men för varje sådan finns ett par som knappt vet vad spelet heter.

Nu väger ju de spelarna upp rejken, men blir ändå lätt skeptisk till det hela! Visst, de potter som gör att man går plus ligger ju ändå runt $20 (när du får någon smart nisse AI med hans KJs mot dina AA) och då blir ju rejken fortfarande bara 30c (1,5%), så snittet sjunker ju något. Å andra sidan så cappas rejk på alla nivåer - och tror att potter på 200 BB normalt får anses som stora.

Men som sagt, när man tänker efter så är det en helt osant brutal rejk. Funkar nog bara för att spelarna på de där borden som sagt inte har koll på spelet.