Gå till innehåll

AK vs all in flopp MTT


Haslo

Recommended Posts

Tror inte hans range innehåller så många ickepar-händer förutom AQs. Möjligtvis AQo, KQs, AJs. AK ska aldrig vara i hans range här eftersom den 4 betas all in varje gång.

 

 

Ok, låt gå, men även AA,KK,QQ,JJ fyrbetas här. Så fördelningen på kvarvarande HD är nog viktad till större andel att han är tom än att han sitter med floppad nöt med ett PP som settat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar bara att du kanske ska fundera på hur vår equity i potten förändras (eller inte förändras) när vi har lagt in den sista höjningen pre, jämfört med när fi har gjort det. Det är inte som att turordningen i satsandet eller något annat förändras när vi som du uttrycker det "har initiativ" jämfört med när vi inte har det. Fi kan fortfarande betta eller checka likadant och det kan även vi.

Tycker btw bättre om 3bet pre än syn, även fast det är hyffsat close.

 

Ok, pratar vi preflop helt plötsligt?

Ang initiativ pratade jag ju floppbettet.

 

Pre höjer vi för värde, vi slår hans HD med megalängder. På flopp gör vi en Cbet för att han verkar vek samt att vi har FE på hans låga PP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, låt gå, men även AA,KK,QQ,JJ fyrbetas här. Så fördelningen på kvarvarande HD är nog viktad till större andel att han är tom än att han sitter med floppad nöt med ett PP som settat.

 

Jag håller inte med, imo är det betydligt troligare att Fi har ett par/set än att han är tom och du kommer aldrig att folda ut ett par på den här floppen. Dessutom leder du mot alla händer som är helt tomma. En bet här tvingar Fi att spela nästintill perfekt mot din hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon får gärna utveckla det här med varför man betar på floppen.

Vad är det jag betar för, känns inte som att det är en bluff och förstår inte att det skulle vara för värde. Om jag betar och fi slår om så tycker jag att det blir problematiskt, ska jag syna varje gång så blir det väl en läcka?

 

Känns som att beta på floppen är en blandning av att beta för värde och information. Som jag spelar idag så checkar jag ofta här för showdown value.

 

Visst visar jag svaghet när jag checkar, men om jag skulle beta för att verka starkare varje gång kostar det väl mig pengar i förlängningen? Dessutom är jag inte den enda spelare som ser svag ut i det här läget.

 

Om jag inte träffar turn och fi betar så har jag mer information (ett kort till), kan ofta kosta på mig att syna om jag fortfarande tycker att jag har showdown value.

 

Problemet med AK är väl att handens höga equity försvinner när vi kommer till floppen, det är ett helt nytt läge. Vi har bästa kickern, men jag ser inte argumenten för att ta initiativet till att börja bygga pott.

 

1. Han viker ofta och vi ta hem potten, har han J10s finns ju ingen anledning att checka och ge honom ett gratiskort.

2. För att få billigare showdown, bättre att själva betta här än att behöva ta synen på turn.

3. För image

4. För viss FE, han kan ha en hand som slår oss som han kan vika.

5. Orkar inte mer, finns massvis av anledningar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med, imo är det betydligt troligare att Fi har ett par/set än att han är tom och du kommer aldrig att folda ut ett par på den här floppen. Dessutom leder du mot alla händer som är helt tomma. En bet här tvingar Fi att spela nästintill perfekt mot din hand.

 

22,33,44 har typ 70% mot oss efter flopp, med ett bet viker de ofta här om vi visat styrka rätt igenom handen. Det är FE.

 

Hade du spelat 66/99/1010 på detta sättet om du var FI? At han spelar set på detta sättet köper jag, men det ingår massa oparade händer med.

 

Ska lägga in en brasklapp, VET vi att vi kan få se showdown gratis om vi checkar ska vi naturligtvis göra det, men troligen kommer alla de oparade händerna betta på turn/river om vi checkar flopp och vi kommer behöva vika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22,33,44 har typ 70% mot oss efter flopp, med ett bet viker de ofta här om vi visat styrka rätt igenom handen. Det är FE.

 

Hade du spelat 66/99/1010 på detta sättet om du var FI? At han spelar set på detta sättet köper jag, men det ingår massa oparade händer med.

 

Ska lägga in en brasklapp, VET vi att vi kan få se showdown gratis om vi checkar ska vi naturligtvis göra det, men troligen kommer alla de oparade händerna betta på turn/river om vi checkar flopp och vi kommer behöva vika.

 

Är du allvarlig. 22,33,44 lär knappast finnas med i hans 3betcall range. Har han nu enbart synat med 66 så lär han spela på detta sätt också. Openbetar han och Hero ställer så "måste" han syn iaf. Att checka och sen ställa känns som en bra linje, få betalt av sämre händer samt möjlighet att folda ut bättre händer.

 

Med avseende på hur action var före och efter floppen skulle jag med realtivt stor säkerhet sätta fi på JJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du allvarlig. 22,33,44 lär knappast finnas med i hans 3betcall range. Har han nu enbart synat med 66 så lär han spela på detta sätt också. Openbetar han och Hero ställer så "måste" han syn iaf. Att checka och sen ställa känns som en bra linje, få betalt av sämre händer samt möjlighet att folda ut bättre händer.

 

Med avseende på hur action var före och efter floppen skulle jag med realtivt stor säkerhet sätta fi på JJ.

 

Stark read att kunna sätta FI på en specifik hand som JJ då det obv finns rätt många mer händer i en vettig HD.

 

Men för att svara, så klart han kan ha 22,33 likväl som att han kan ha settat eller smygspelat AA.

 

Personligen tror jag dock han är tom, tätt följt av överpar, och till sist lågt eller mellanpar samt KK,AA.

 

Och jag säger inte att vi givet leder på flopp, jag säger bara att om vi inte bettar har vi i princip gett upp handen. Förutsatt att detta inte är ett vanligt spel från vår sida och att vi även spelar så här om vi skulle ha JJ/KK.

 

 

MEN, hade jag spelat handen hade det vart en större reraise pre för att sätta press på FI då han sitter på låga/mellanpar samt sämre A. Jag hade gjort samma spela med ett gäng händer då vi har bra stackar för en trebetsbluff.

 

Och eftersom jag spelar handen så hårt hade jag var commited på flopp efter en bet där. Tror pre att jag kan tajta ner hans HD genom ett kraftigare bet, visst får jag med bättre händer men slipper dessa siuationer ofta och får walk redan där rätt ofta. Borde vara en smaksak hur man vill lira här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stark read att kunna sätta FI på en specifik hand som JJ då det obv finns rätt många mer händer i en vettig HD.

 

Men för att svara, så klart han kan ha 22,33 likväl som att han kan ha settat eller smygspelat AA.

 

Personligen tror jag dock han är tom, tätt följt av överpar, och till sist lågt eller mellanpar samt KK,AA.

 

Och jag säger inte att vi givet leder på flopp, jag säger bara att om vi inte bettar har vi i princip gett upp handen. Förutsatt att detta inte är ett vanligt spel från vår sida och att vi även spelar så här om vi skulle ha JJ/KK.

 

 

MEN, hade jag spelat handen hade det vart en större reraise pre för att sätta press på FI då han sitter på låga/mellanpar samt sämre A. Jag hade gjort samma spela med ett gäng händer då vi har bra stackar för en trebetsbluff.

 

Och eftersom jag spelar handen så hårt hade jag var commited på flopp efter en bet där. Tror pre att jag kan tajta ner hans HD genom ett kraftigare bet, visst får jag med bättre händer men slipper dessa siuationer ofta och får walk redan där rätt ofta. Borde vara en smaksak hur man vill lira här.

 

22,33,44 tror jag knappast är så troligt at fi håller i detta läget. AA, KK, QQ AK kommer troligtvis att 4beta pf. Stackstorlekarna gör det även inte troligt att fi sitter på ett mellan pocketpar. Nu finns AQ, JJ, 1010. De lägre pocketparen tror jag fi ställer pre om han väljer att spela de. Nu är självklart dessa påståenden inte sanna i alla lägen, men som oftast kan vi sätta fi på en väldigt stram range här. Och hur handen sen spelas ut så har jag JJ,1010 kvar men lutar mer åt att fi sitter på JJ.

 

Kan inte OP ta och posta hur handen utspela sig efter floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22,33,44 tror jag knappast är så troligt at fi håller i detta läget. AA, KK, QQ AK kommer troligtvis att 4beta pf. Stackstorlekarna gör det även inte troligt att fi sitter på ett mellan pocketpar. Nu finns AQ, JJ, 1010. De lägre pocketparen tror jag fi ställer pre om han väljer att spela de. Nu är självklart dessa påståenden inte sanna i alla lägen, men som oftast kan vi sätta fi på en väldigt stram range här. Och hur handen sen spelas ut så har jag JJ,1010 kvar men lutar mer åt att fi sitter på JJ.

 

Kan inte OP ta och posta hur handen utspela sig efter floppen?

 

Ok, hur tror du FI hade spelat händerna 22-99 i denna handen, ställt/foldat pre efter vår reraise? Hur tror du han hade spelat A10/AJ/KJ/KQ?

 

 

Jag tror också OP var slagen av ett högre PP men tycker oavsett att man ska trebetta pre samt trycka hårt o reppa stark hand på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, hur tror du FI hade spelat händerna 22-99 i denna handen, ställt/foldat pre efter vår reraise? Hur tror du han hade spelat A10/AJ/KJ/KQ?

 

 

Jag tror också OP var slagen av ett högre PP men tycker oavsett att man ska trebetta pre samt trycka hårt o reppa stark hand på flopp.

 

exakt, han kommer knappast att enbart syna de händerna. Inget fel att reppa en stark hand på floppen. Men just i detta läge så foldar han absolut inte ut några bättre händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

**** Hand History for Game 889466715 *****

$2000.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, December 19, 09:07:09 ET 2008

Table Texas (Real Money)

Seat 9 is the button

Seat 1: underland ( $1785.00 USD )

Seat 5: crappy ( $1640.00 USD )

Seat 2: mctwist ( $1560.00 USD )

Seat 3: riesla ( $1420.00 USD )

Seat 4: Voltaire ( $1500.00 USD )

Seat 6: Troja56 ( $1470.00 USD )

Seat 7: LINGM ( $1470.00 USD )

Seat 8: Heddurs ( $1065.00 USD )

Seat 9: VILLERO_24 ( $1610.00 USD )

Seat 10: preachus ( $1480.00 USD )

preachus posts small blind [$10.00 USD].

underland posts big blind [$20.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to crappy [ As Kc ]

mctwist calls [$20.00 USD]

riesla folds

Voltaire folds

crappy raises [$60.00 USD]

Troja56 folds

LINGM folds

Heddurs folds

VILLERO_24 folds

preachus calls [$50.00 USD]

underland folds

mctwist calls [$40.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Ks, Qs, 3d ]

preachus checks

mctwist bets [$100.00 USD]

crappy raises [$400.00 USD]

preachus folds

mctwist raises [$1400.00 USD]

 

Ursäkta om jag "tränger" mig på. Men behöver lite hjälp.

Jag C/R fi handen före, är nu lite osäker på om fi är ute efter hämnd :=)

Skämt åtsido, har fi träffat hårt? Utan att försöka maximera värdet?

Har fi träffat halvdant och vill skydda handen? Osv.?

Ska jag sätta hela stacken på spel så tidigt in i turren på den brädan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

**** Hand History for Game 889466715 *****

$2000.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, December 19, 09:07:09 ET 2008

Table Texas (Real Money)

Seat 9 is the button

Seat 1: underland ( $1785.00 USD )

Seat 5: crappy ( $1640.00 USD )

Seat 2: mctwist ( $1560.00 USD )

Seat 3: riesla ( $1420.00 USD )

Seat 4: Voltaire ( $1500.00 USD )

Seat 6: Troja56 ( $1470.00 USD )

Seat 7: LINGM ( $1470.00 USD )

Seat 8: Heddurs ( $1065.00 USD )

Seat 9: VILLERO_24 ( $1610.00 USD )

Seat 10: preachus ( $1480.00 USD )

preachus posts small blind [$10.00 USD].

underland posts big blind [$20.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to crappy [ As Kc ]

mctwist calls [$20.00 USD]

riesla folds

Voltaire folds

crappy raises [$60.00 USD]

Troja56 folds

LINGM folds

Heddurs folds

VILLERO_24 folds

preachus calls [$50.00 USD]

underland folds

mctwist calls [$40.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Ks, Qs, 3d ]

preachus checks

mctwist bets [$100.00 USD]

crappy raises [$400.00 USD]

preachus folds

mctwist raises [$1400.00 USD]

 

Ursäkta om jag "tränger" mig på. Men behöver lite hjälp.

Jag C/R fi handen före, är nu lite osäker på om fi är ute efter hämnd :=)

Skämt åtsido, har fi träffat hårt? Utan att försöka maximera värdet?

Har fi träffat halvdant och vill skydda handen? Osv.?

Ska jag sätta hela stacken på spel så tidigt in i turren på den brädan?

 

 

I början av en turre på SvS hade jag nog aldrig foldat där (antar att det är svs?). Fast det känns ju som att du är slagen. Sen tycker jag du ska höja till 4xbb på första nivån

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...