Gå till innehåll

Microgaming Bans Rakeback 1 jan -09


stampe

Recommended Posts

lol @ ni fortfarande inte förstår att rakeback är skitdåligt för nätverken, och att multitablande grinders är dåligt för näten. De fiskar ut fiskbeståndet, och inga av sajterna försöker dra in ny fisk.

 

Det här är det absolut det vettigaste prima kan göra för att stoppa den spelarflykt som pågått sedan det stora rb-kriget bröt ut med 60%+ dealar.

 

Edit: Rb kan vara bra när man är ensam i sitt nät, som FTP. Men troligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jahapp, då får man hitta en annan sida att spela på. Micro kommer ju garanterat att tappa hälften av spelarna över 0,5/1.. det kan ju inte vara ett smart move

 

Hälften ? jag skulle uppskatta över 90 % blir väl gdaily och några till som fortsätter.

 

Men det kan ju bli som det blev med capppen på max 30 % rakeback, det hölls i nån månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår och håller med argumenten om att rb är dåligt för nätverken och spelarna. Funderar dock på om det verkligen är bra om all rb försvinner. Låt säga att alla nätverk en gång för alla skulle göra upp med alla affiliates och skins som erbjuder rb, skulle då raken verkligen sjunka? I mina ögon skulle det i så fall inte finnas någon orsak alls utan de skulle till och med kunna komma överens om en höjning av avgifterna...eller tänker jag helt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kontaktade livesupport sa de att endast sidor som listats på rakebackforum blir "bannade"

 

Troligen är det så det blir. Dvs de 12-tablande grinderserna och storspelarna kommer fortsätta att sitta med generösa deals precis som på ipoker och B2B etc medan nya spelare och folk som inte rakar så mycket kommer att ha noll incentiv till att spela på nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Troligen är det så det blir. Dvs de 12-tablande grinderserna och storspelarna kommer fortsätta att sitta med generösa deals precis som på ipoker och B2B etc medan nya spelare och folk som inte rakar så mycket kommer att ha noll incentiv till att spela på nätverket.

 

Är det inte max 10 bord på microgaming ? jag kan i alla fall inte spela flera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som har hänt är alltså att sajterna ej får marknadsföra sig på rakebacksidor såsom rakbeacklovers eller raketherake. Gör dem det riskerar de böter eller att helt enkelt bli utslängda från nätverket (vilket sannerligen inte skall tas som ett tomt hot, minns TUSK skandalen förra våren).

 

Flera av sidorna kör nu istället med VIP cashback, vilket egentligen är samma sak som innan bara att de bytt namn. Vad gäller privata deals så är det dock inga problem som jag förstått det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...