Gå till innehåll

PartyPoker - 50% reload, max $250


MBengtsson

Recommended Posts

Fick detta erbjudande nu i samband med att dom ändrat poängräknings-systemet. Poäng för "8 ggr bonusbeloppet" för att cleara bonusen.

Fördelen med Party för en tightspelare som jag är att alla händer räknas och inte bara där man är med i potten. Nackdelen är att det känns som det krävs många fler händer nu än med det gamla systemet.

ex. 20000 händer på de lägsta nivåerna för att tjäna $250 i bonus, 3600 händer på FL2/4, och blandat däremellan på nivåer däremellan.

 

Tycker bonusen ser inbjudande ut trots allt. Eller räknar jag helt galet och kommer få sitta 100 timmar inkl betala $1000 i rake på vägen..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta erbjudande nu i samband med att dom ändrat poängräknings-systemet. Poäng för "8 ggr bonusbeloppet" för att cleara bonusen.

Fördelen med Party för en tightspelare som jag är att alla händer räknas och inte bara där man är med i potten. Nackdelen är att det känns som det krävs många fler händer nu än med det gamla systemet.

ex. 20000 händer på de lägsta nivåerna för att tjäna $250 i bonus, 3600 händer på FL2/4, och blandat däremellan på nivåer däremellan.

 

Tycker bonusen ser inbjudande ut trots allt. Eller räknar jag helt galet och kommer få sitta 100 timmar inkl betala $1000 i rake på vägen..?

 

Utan att räkna på det så är jag tveksam till Party Pokers bonusar och rake. Jag väljer att själv spela på SvS för det känns som att totalraken blir mindre där. Bonusarna är ofta luddiga och man måste ofta skicka mail för att veta hur länge man har på sig att cleara de osv. Jag upplever bara bonusjakten som stressande och att det påverkar mitt spel negativt när jag "måste" spela en massa givar för att få ut pengarna från bonusen. Därför väljer jag SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att du lirar NL100 så får du en poäng för fyra rakade händer. Tror det brukar vara rätt tajt så räkna med att 50% av händerna blir rakade och det innebär alltså 8 händer för en poäng. Du behöver 250x8=2000 poäng dvs. 2000x8 = 16000 händer för $250 bonus. Säg att du får in 400 händer/h så behöver du spela i 40h för $250 alt. $6,25/h. Rätt dåligt IMO.

 

No-limit and pot-limit games

Blinds Raked hands needed for 10 PartyPoints

$0.02/$0.04 160

$0.05/$0.10 160

$0.10/$0.25 100

$0.25/$0.50 67

$0.50/$1 40

$1/$2 25

$2/$4 17

$3/$6 14

$5/$10 13

$10/$20 11

$15/$30 11

$25/$50 7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker bonusen ser inbjudande ut trots allt. Eller räknar jag helt galet och kommer få sitta 100 timmar inkl betala $1000 i rake på vägen..?

 

Du räknar inte galet med Party Poker gör det. Jag gick på den niten för ett tag sedan.

 

När de förklarade förstod jag att de menade att man behöver 8 gånger hela bonusbeloppet i poäng för att frigöra varje femtedel av bonusen.

Bonusen är alltså 5 gånger sämre än du tror (eller möjligtvis någon annan faktor).

 

Håll dig undan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du räknar inte galet med Party Poker gör det. Jag gick på den niten för ett tag sedan.

 

När de förklarade förstod jag att de menade att man behöver 8 gånger hela bonusbeloppet i poäng för att frigöra varje femtedel av bonusen.

Bonusen är alltså 5 gånger sämre än du tror (eller möjligtvis någon annan faktor).

 

Håll dig undan!

 

Mm, party mörkar hela tiden vad som egentligen krävs för att cleara deras bonusar. En av anledningarna till att jag lessnade på party.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du räknar inte galet med Party Poker gör det. Jag gick på den niten för ett tag sedan.

 

När de förklarade förstod jag att de menade att man behöver 8 gånger hela bonusbeloppet i poäng för att frigöra varje femtedel av bonusen.

Bonusen är alltså 5 gånger sämre än du tror (eller möjligtvis någon annan faktor).

 

Håll dig undan!

 

Är du helt säker? Antingen har du fel eller så missupfattade jag mailet jag fick från Partys support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker bonusen ser inbjudande ut trots allt. Eller räknar jag helt galet och kommer få sitta 100 timmar inkl betala $1000 i rake på vägen..?

 

Det brukar vara någonting sådant såvida de inte ändrat systemet kraftigt som någon slags xmas-promotion.

En mycket tajt spelare kan säkert få det att motsvara 25% RB.

 

Har de tagit bort det där vip-skiten förresten?

Det står inte kung på mig längre när jag loggar in och tittar på mitt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du helt säker? Antingen har du fel eller så missupfattade jag mailet jag fick från Partys support.

 

Jag tror du tolkade som varje vettig människa hade gjort. När Party skrivit mailet räcker tyvärr inte det.

 

Detta svar fick jag från dem när jag klagade :

Dear Akumila,
Thank you for contacting Customer Service.

We would like to inform you that the requirement to earn 10 times the
Bonus Amount is for the Bonus in its entirety (i.e. to earn the full
amount), however, this Bonus is split into 5 equal pieces, and to earn
each individual "slab" of the Bonus you are only required to earn 2
times the Bonus Amount.

As you have been awarded a Bonus amount of $200 as per the Bonus
Restrictions to earn the full amount you need to earn a total of 2,000
PartyPoints.
($200 x 10 Times the Bonus Amount = 2,000 Points).

However, as this Bonus is split into 5 equal "slabs" you are awarded $40
for every 400 PartyPoints earned.
($200 x 2 Times the Bonus Amount = 400 Points).

We would like to apologise for any inconvenience or confusion caused as
a result of how the Bonus details have been displayed, however, we can
confirm that the Bonus has been awarded to your account correctly.

If you have any other queries please do not hesitate to contact us.

Thank you for choosing us as your online gaming site.

Theon
Customer Service
Have Fun and Gamble Responsibly 

 

Det är visserligen lite andra siffror än för din bonus, men var skeptisk mot Party är mitt råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju svag för Party Poker och dess klient alltsedan Multipokertiden som var den roligaste/trevligaste pokerperioden i mitt pokerliv (skryt mode on/ kom ju 4:a på deras årsranking 2005 / skryt mode off)... så jag kunde inte motstå att sätta in $500 för bonusen på $250. 2000 poäng kanske man kan skrapa ihop... men.. oops.. "bonusperiod 10 dagar".. haha.. där fick man svaret på det. Hur fanken skall man kunna spela ihop 2000 poäng på 10 dagar när man har ett heltidsarbete att sköta på dagtid?.. och ingen uppdelning eller liknande för att nå delar av bonusen.. nej nej.. 2000 poäng på 10 dagar eller glöm bonusen.. Jag cashar väl ut igen.. snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...