Gå till innehåll

Gul i Australien


BjornL1491910513

Recommended Posts

Hej gott folk!

 

Planerna sen tidigare att dra ett gäng från forumet till Australien(Sydney) är nu spikad. Vi åker den 9e december. Nu hade vi tänkt starta en dagbok om våra äventyr fram till den 12 maj då vi åker hem.

 

Vi träffades i Stockholm i September och det verkar bli ett skönt gäng minst sagt. Line up består av: Erik(Fribbe85), Robin(MaybePirog), Simon(SimonX), Jens(jensax) och jag, Björn(BjornL). Var och en får introducera sig själv men det verkar bli lowlimitholdem för hela slanten ;-) 2 euros SNG och uppåt.

 

Kan berätta lite om mig själv: Är 20 basst och legat på soffan under hela hösten så det var dags att hitta på nått. Spelar mest NL400 för tillfället under nicket BertLjung på ongame(just nu megatiltad sen tre veckor tillbaka). Blir mest 3 och 4-handat.

 

Tanken med resan är väl att se solen(?) eller grinda sönder oss i någon källare beroende på hur det går. Dykarcertifikat, surfning, fallskärmshoppning fest och eventuellt bada i smirfnoff ice ala CDS(bilder kommer självklart läggas upp). Tre stycken hade också tänkt spela innebandy(fråga mig inte varför) i deras liga i Sydney.

 

Vi kommer ta med kamera och eventuellt videokamera så ni får lite inblick hur vi har det därborta.

 

King regards, Björne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 200
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej hej hemskt mycket hej. Jag heter Robin och är den som kan göra flest chins i det här gänget. Jag är 20 år gammal och heltidsspelare sen lite mer än ett år tillbaka. Om jag inte tvingas grinda tills ögonen blir fyrkantiga så vill jag gärna passa på att ha lite rajtantajtan, pröva på surfing, köra speedos på stranden och träna mig till att bli en äkta pick up artist. Jag tänker icke spela någe innebandy. Jag kommer mest att whina på rigg i den här dagboken.

 

På återseende, kära dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här verkar bli skoj, kommer följas. Vill dock ha ett klart svar på varför någon skulle vilja åka till australien och spela innebandy..

 

Innebandy for life som man brukar säga. Jag är så grymt sugen på att lira och det lät så random att göra det i Australien(kan vara en anledning? ;-)). Simon och Erik kommer också spela.

 

Btw, Någon som vet om det går att länka dagboken så folk utan användare kan se?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska väl också presentera mig lite. Jag är 22 år, bor och pluggar i uppsala, men kommer egentligen från stockholm. Eller jag har ju iofs bott mer än halva livet i Skellefteå, men dom åren är långt bak i tiden så har nästan glömt dom. Spelat poker i kanske 3-4 år, 2 år har jag levt på det. Lirar mest sng, vanligtvis på $100-nivån. Nu har jag dock varit inne i en jävligt äcklig downswing på $22k, där ca 12k av dom var onödiga pengar som slaskades bort på nl2-5k.

 

Där rök istort sett hela bankrullen, men har väl en onlinerulle på 2k just nu och några tusen till att slänga in om man skulle backa rakt ut ännu mer. Kommer väl börja lira på $33 nivå och sen får vi väl ta det därifrån.

 

Är väl ingen omöjlighet att jag också lirar lite floorball där borta, känns ju lite sisådär att den som har bästa kapaciteten i gänget bara ligger hemma och slappar när man kan dominera på planen istället.

 

I övrigt utgår jag från att den mesta av min tid i aussie kommer att slappas bort så mycket som möjligt på beachen med inslag av lite fest några dagar i veckan, med ruggiga efterfester i vårt penthouse/beachhouse som vi kommer hyra (just nu har vi ingenstans att bo, men det är planen:roll: ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sist jag var där kom jag på att jag kunde ta hem en wombat för 100:1 i odds. De går runt i parkerna och ser inte så svåra ut att fånga så jag tänkte att det vore kul att söva ner en och ta hem. När jag nyktrade till lät inte iden lika lockande och jag förlorade vadet men det vore stört kul om någon av er inte vore lika tråkig som mig. 2000 SEK till den som får den förbi tullen eller har bildbevis på att tullen beslagtog den!

 

Annars får ni ha det så bra där nere och komma ihåg att ta det så lugnt ni bara kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sist jag var där kom jag på att jag kunde ta hem en wombat för 100:1 i odds. De går runt i parkerna och ser inte så svåra ut att fånga så jag tänkte att det vore kul att söva ner en och ta hem. När jag nyktrade till lät inte iden lika lockande och jag förlorade vadet men det vore stört kul om någon av er inte vore lika tråkig som mig. 2000 SEK till den som får den förbi tullen eller har bildbevis på att tullen beslagtog den!

 

Annars får ni ha det så bra där nere och komma ihåg att ta det så lugnt ni bara kan.

 

Ta hem en Wombat är det minsta vi kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer? Ni ska ju jobba in uppladdning osv här nu ju...

 

Man har väl att göra nu precis innan man åker. Man har ju minst femtioelva grejer att göra och en massa vänner som man måste träffa eller åtminstonde ringa. Mina sista veckor i Sverige har åtminstonde blivit riktigt bra, så det blir lite deppigt att åka faktiskt. Men vi kommer att ha det riktigt jävla gött.

 

Kom precis hem från Uppsala där jag har spenderat gårdagen och natten. Fick uppleva en sån där korridorsfest. Det var nog inte riktigt min grej. Det var ungefär som en hemmafest när man var 15 år fast utan bråk och med mer folk. Och de som hade allra roligast var de som aldrig gick på dom här festerna när de var 15 år, nu fick de äntligen vara fulla och skrika "bira bira bira!". Äntligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft mkt att göra.

 

Kanske inte kommer en presentation förrän jag är i Sydney.

 

Jag förklarar det då. Hinner inte nu för ska iväg igen som vanligt.

 

 

Inte spelat någon poker på ett tag, vilket är dåligt då det är ett faktum att jag har minst pengar i gänget och är sämst på poker.

 

Har en känsla att jag kommer spela minst poker trots att jag skulle behöva spela mest.

 

På återseende!

 

/Kungen i gänget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björne är mitt main target när det kommer till att supa folk under bordet.

 

He talks a big game, så såklart måste vi testa honom.

 

Inte spelat någon poker på ett tag, vilket är dåligt då det är ett faktum att jag har minst pengar i gänget och är sämst på poker.

 

/Kungen i gänget!

 

Känns väl som att jag är sämst och har minst cash, ligger back $25k nu på 46 dagar.

 

Luktar lite att min medverkan i denna dagbok tar slut innan det ens börjat.:oops::cry: :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...