Gå till innehåll

Den långa vägen tillbaka.


SEcSl

Recommended Posts

Hej!

 

Jag är 25 år och bor i mellan Sverige. Har lirat poker i ungefär 4 år. Var stabil spelare på NL600 i ungefär 2 år. Hade poker som min största inkomstkälla under denna tid. Men för ett halvår sen så gick det rent ut sagt åt helvete nedför. mitt extrajobba ville inte ha kvar mig, flickvännen drog osv osv. Detta ledde till att jag gulade bort allt jag hade (ungefär $19k).

Efter detta blev jag så extremt trött på poker och valde att lägga ner allting. Men nu efter att tiden gått så känner jag att suget kommer tillbaka!

Jag har just nu ingen ekonomi och det ändå jag kommer kunna gå in med denna månaden är $120. Kommer att börja på NL10 (:lol:) dels för att min rulle inte tillåter mer och dels för att jag måste vara jävligt ringrostig nu :D.

 

Kommer vara riktigt noga med BR så fort jag nått $750 då kommer det vara 3000 ggr BB / 2% till en MTT.

 

Kan även tillägga att jag har ett helt annat nick både på stars och på pokerforum :) . Känner att jag vill vara anonym denna gång. var rätt pinsamt att gula i våras ;)

 

Kommer att börja lira på Pokerostars. Detta därför att dom har bra 180 seated sit&go som man kan vinna bra med pengar på för inte så hög insats. dessutom är dom ganska enkla att ta sig igenom om jag inte minns fel :)

 

Att denna resan kommer bli lång och jobbig det vet jag. Men vill verkligen ha tillbaka pokerspelandet i mitt liv!

 

Så nu är frågan, vill du följa med mig på min resa ?

 

kommer att rapportera alla vinster och förluster på här:

 

December 1 2 3

 

Rulle nu: $126

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag är 25 år och bor i mellan Sverige. Har lirat poker i ungefär 4 år. Var stabil spelare på NL600 i ungefär 2 år. Hade poker som min största inkomstkälla under denna tid. Men för ett halvår sen så gick det rent ut sagt åt helvete nedför. mitt extrajobba ville inte ha kvar mig, flickvännen drog osv osv. Detta ledde till att jag gulade bort allt jag hade (ungefär $19k).

Efter detta blev jag så extremt trött på poker och valde att lägga ner allting. Men nu efter att tiden gått så känner jag att suget kommer tillbaka!

Jag har just nu ingen ekonomi och det ändå jag kommer kunna gå in med denna månaden är $120. Kommer att börja på NL10 (:lol:) dels för att min rulle inte tillåter mer och dels för att jag måste vara jävligt ringrostig nu :D.

 

Kommer vara riktigt noga med BR så fort jag nått $750 då kommer det vara 3000 ggr BB / 2% till en MTT.

 

Kan även tillägga att jag har ett helt annat nick både på stars och på pokerforum :) . Känner att jag vill vara anonym denna gång. var rätt pinsamt att gula i våras ;)

 

Kommer att börja lira på Pokerostars. Detta därför att dom har bra 180 seated sit&go som man kan vinna bra med pengar på för inte så hög insats. dessutom är dom ganska enkla att ta sig igenom om jag inte minns fel :)

 

Att denna resan kommer bli lång och jobbig det vet jag. Men vill verkligen ha tillbaka pokerspelandet i mitt liv!

 

kommer att rapportera alla vinster och förluster på här:

 

Så nu är frågan, vill du följa med mig på min resa ?

 

 

Tror denna kan bli intressant. Lirar själv på SvS 1/2 med skapligt resultat. Har ca 30dollar på Stars sedan tidigare. Blev sugen på att köra lite turneringar för dessa. Tror jag som du riktar in mig på 180seated. Kommer kika in här med jämna mellanrum! Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla lycka till :) jag SKA tillbaka :)

 

 

Lirat i en timme nu. man verkligen känner att det var längesen man lirade. Men som sagt JÄVLIGT kul att komma igång igen :). lirade 4 bord 6 seated. Blev väl en halvdan start, plusade $4.96. vilket ändå få ses som godkänt!

 

Får se om det blir något mer ikväll kanske någon $2 MTT som man kan klonka :lol:

 

Har en hand som jag hade lite svårt att bestämma mig om jag gjorde rätt eller inte...vad ahde ni gjort ?

 

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (5 handed) - Poker-Stars

 

Hero (SB) ($9.90)

BB ($10)

UTG ($10.15)

MP ($18.30)

Button ($9.35)

 

Preflop: Hero is SB with 9heart.gif, 9spade.gif

2 folds, Button raises to $0.30, Hero raises to $1, 1 fold, Button calls $0.70

 

Flop: ($2.10) 7diamond.gif, 2heart.gif, 6heart.gif(2 players)

Hero bets $1.50, Button calls $1.50

 

Turn: ($5.10) 3heart.gif(2 players)

Hero bets $2.80, Button calls $2.80

 

River: ($10.70) 4heart.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $4.05 (All-In), Hero ????

 

Total pot: $18.80 | Rake: $0.90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul!

 

Strategi för 180 personers sit & go?

 

Har kört ett par och folk är helvilda där. En väldig massa chansningar på vägen till pengarna...

 

 

 

Ja i början brukar det vara en jävla massa all in, skulle rekommendera att lira tight första halvtimmen sen brukar det lugna ner sig ganska rejält. Då har du förhoppningsvis en liten aning också om vilka som lirar hej vilt och vilka som lirar lite mer avvaktande.

 

När det börjar närma sig pengarna brukar folk vara EXTREMT tighta på dom här låga nivåerna. spela aggresivt!! man kan vinna riktigt bra på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vaknade vid halv två inatt efter att ha somnat vid nio inte direkt optimalt 8-). Gick upp lirade två stycken $2 turneringar utan framgång. hoppas på klonken under dagen :)

 

Övrigt, eldkvarn- vi ska bli fulla för kärlekens skull, underbar låt. absolut bäst just nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL HF osv :)

 

Förstår bara inte hur folk kan tycka det är pinsamt att bekänna att man gulat på ett internetforum? Status att spela högt eller vad?

 

Vad jag tror är att det i många fall handlar om: de har inte alls spelat högt och vinnande förut. Man vill skapa intresse för dagboken så man kan få mycket hjälp med hur händer ska spelas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är schitzo, och avundsjuk på alla.

 

Avundsjuk kan jag ta, men schitzo? (jag antar du menar schitzofren)

 

Men ja, jag tror att det handlar om det ibland. Jag kommer även med det avundsjuka påståendet att det finns folk från pf som ljuger om sina vinster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...