Gå till innehåll

kossa_mu - semester :)


kossa_mu

Recommended Posts

  • Svars 199
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Cookie Hotel! Eller om det var Cookies. Tror vi betalade 1500 natten när vi var där men det var deluxe med balkong med havs/poolutsikt och jacuzzi på rummet!

 

Tror stranden hette White Sand Beach förresten.

 

Tack for tipset. Var pa white sand beach igar men priset pa cookies hotell lag tyvarr lite for hogt for oss.

 

Igar sa lyckades jag med att skara upp tummen pa fyllan nar jag skulle hamta en grej ur min necessar. Lite trakigt da vi hade planerat att bo pa det finare stallet snart o kora 2 gympass dar ocksa. Utan kraft i tummen sa blir det lite svart att ta i.

 

Formen ar annars allt annat an pa topp, vilket inte ar sa konstigt da jag var sjuk nastan hela jan, inte tranat i mars o tryckt en hel del chips o ol. Dock sa har jag gatt o blivit helt okej pa hopprep. Forsoker hoppa lite pa resan ocksa o har gjort kring 300 i rad utan att missa.

 

Malet ar att klara 1000 i rad, men konditionen ar pa tok for dalig for tillfallet. Ar lite smasugen pa borja boxning igen om jag klarar av det malet. Gick boxning ett kort tag nar jag var yngre men slutade sen efter jag hade fatt nagra tander skadade/utslagna av ett slag pa fyllan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack for tipset. Var pa white sand beach igar men priset pa cookies hotell lag tyvarr lite for hogt for oss.

 

Igar sa lyckades jag med att skara upp tummen pa fyllan nar jag skulle hamta en grej ur min necessar. Lite trakigt da vi hade planerat att bo pa det finare stallet snart o kora 2 gympass dar ocksa. Utan kraft i tummen sa blir det lite svart att ta i.

 

Formen ar annars allt annat an pa topp, vilket inte ar sa konstigt da jag var sjuk nastan hela jan, inte tranat i mars o tryckt en hel del chips o ol. Dock sa har jag gatt o blivit helt okej pa hopprep. Forsoker hoppa lite pa resan ocksa o har gjort kring 300 i rad utan att missa.

 

Malet ar att klara 1000 i rad, men konditionen ar pa tok for dalig for tillfallet. Ar lite smasugen pa borja boxning igen om jag klarar av det malet. Gick boxning ett kort tag nar jag var yngre men slutade sen efter jag hade fatt nagra tander skadade/utslagna av ett slag pa fyllan.

 

Afan, hur mycket tog de nu då?? Och var hamnade ni sen istället?

 

Vi är i samma sits med träningen. Fyfan vilken abstinens jag har :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade bara pa internet dar de tog 2k for det billigaste boendet tror jag. Vi drog till Lonely beach o hamnade pa annu ett skabb boende med djur bajs pa golvet i toaletten, men nu bor vi okej igen :-)

 

Tranings abstinens ar ju inte allt for roligt. Har last om din situation o hoppas den blir battre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade bara pa internet dar de tog 2k for det billigaste boendet tror jag. Vi drog till Lonely beach o hamnade pa annu ett skabb boende med djur bajs pa golvet i toaletten, men nu bor vi okej igen :-)

 

Tranings abstinens ar ju inte allt for roligt. Har last om din situation o hoppas den blir battre.

 

Snackade med bruden om det och kom på sen att det var lågsäsong när vi var där. Hade hellre betalat det än bott gratis på sånt där skabbställe dock :D

 

Tack tack, tror och hoppas att alla krämpor börjat ge med sig nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sådär då var man tillbaka i Umeå igen.

 

Då vi anpassade oss efter hennes ekonomi så blev det en hel del sunk boenden. Men jag har inte hunnit bli allt för bortskämd än, så att köra utan AC eller tärda rum funkar fortfarande. Panviman var dock det finaste stället jag har bott på. Gillade framförallt badrummet med stort badkar och rinnande fontän.

 

Inte allt för länge kvar till nästa resa nu dock. Har bjudit med mina föräldrar på en vecka i Mallorca nu 8nde maj. De har inte varit ut på länge då de bägge är pensionärer, så det ska bli kul att resa med dom.

 

Snart så blir jag också troligtvis sambo då tjejen söker jobb i Umeå nu o vi hoppas på att flytta ihop i stan i sommar.

 

Lirade lite kort igår men körde mitt första riktiga pass idag. Kändes mycket bättre än väntat efter 1 månads uppehåll. Fick dock några tips av Jared på hur jag skulle börja så det blev lite kortare o lite färre bord än vanligt.

 

 

Hand från idag:

 

Villian 27/17/1 fold to 3bet at 13 (sample 8)

 

Reads:

Have been minibetting a lot pre and called all my 3bets. He have donked twice when he called my 3bet and folded when I raised the first time. The second time i folded to his donkbet

 

BVB: completed and called with 85s

 

Party Poker $400.00 No Limit Hold'em - 6 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

MP: $461.00

CO: $95.80

BTN: $394.50

SB: $498.20

Hero (BB): $847.40

UTG: $309.00

 

CO posts a big blind ($4.00)

 

Pre Flop: ($10.00) Hero is BB with A :diamond: J :heart:

2 folds, CO checks, 1 fold, SB raises to $14, Hero raises to $48, 1 fold, SB calls $34

 

Flop: ($100.00) 4 :diamond: Q :spade: K :diamond:(2 players)

SB checks, Hero bets $55.00, SB calls $55

 

Turn: ($210.00) 7 :diamond:(2 players)

SB checks, Hero checks

 

River: ($210.00) Q :club:(2 players)

SB checks, Hero checks

 

Final Pot: $210.00

SB shows T :spade: T :club:

SB wins $207.00

(Rake: $3.00)

 

 

So he calls a lot of 3bets with weak hands so I thought a cbet would take it down a ton. When he calls I thought he had a weak K or Q or some draw like 10J, gutshot, FD. If he had 100 bb and not 125 before the hand I think a turn bet/call is a must but I dont know right now. I have the odds to bet/call if I pot it but I dont know if its better to check back and hope to hit on the river. I did not think he would call the flop with a hand like he had right know.

 

Betting 110 to set up a river push if I hit is another plan. He folds his weak hands that have me beaten and I think he CR all his strong hands on the flop. The only CR hands I fear is weak flushes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm. Jag har också tendensen att beta för sällan på turn. Men du har nog rätt, får ta ner potten ganska ofta på turn o bör inte möta en CR allt för ofta.

 

Är lite missnöjd över en hand där jag mötte en CR idag, där jag borde ha foldat istället för att 3beta litet. Jag har problemet att jag spelar tillbaks, alt synar för ofta när jag möter en CR på floppen som pfr.

 

Villian: 17/12/5 3bet:3 CR: 10

 

Party Poker $400.00 No Limit Hold'em - 6 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: $618.96

BTN: $1222.75

SB: $77.10

BB: $404.00

Hero (UTG): $606.70

MP: $398.50

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is UTG with K :club: Q :heart:

Hero raises to $14, 4 folds, BB calls $10

 

Flop: ($30.00) 4 :club: 2 :spade: 6 :heart:(2 players)

BB checks, Hero bets $20.00, BB raises to $60, Hero raises to $130, BB raises to $200, Hero folds

 

Final Pot: $290.00

BB wins $287.00

(Rake: $3.00)

 

 

Trodde först att han check-raisade här som bluff och med mellan pp som han viker, så pass ofta att en liten 3bet skulle vara EV+. Men vid närmare eftertanke så synar han nog här pre med JJ o en del med QQ när jag raisar från UTG och sen checkraisar en sådan flopp. Han dyker nog upp här med sett ibland, men tror att han check synar dem oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul att displayen på min ipod touch dog nyss. Köpte den i jan 08 så garantin har gått ut också :evil:

 

Har en reserv mp3 spelare med bättre ljud men kommer sakna att kunna kolla på mina mindmaps när jag åker buss o dylikt. Filmtittande gör jag på netbooken men det känns drygt att dra upp den när jag åker lokalbuss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ipoden började fungera igen efter systemåterställning :-D

 

Kontorsgrejen ser dock tyvärr inte ut som att den blir av just nu, så jag får styra något eget istället. Tanken är nu att hitta en liten 1a för 1-2 månader o se om det känns värt det.

 

Finns det ett intresse bland några andra så är jag gärna med o styr upp ett kontor i umeå i sommar eller senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog kunna tänka mig att kunna haka på om det blir ett kontor till ett billigt pris. Tvinga sig själv att grinda lite.

 

Nu pratade vi ju om det på msn, men bra att du är sugen iaf. Kommer att kolla lägenheter ganska ofta på blocket då jag kommer söka efter min lägenhet jag ska bo i där också.

 

2 månader från 1 juni, billigt och centralt vore ju nöten.

 

-------------------------

Dagens miss. Borde ha checkat bak turn här.

 

Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 6 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

MP: $117.00

CO: $39.00

BTN: $203.00

SB: $126.00

Hero (BB): $258.75

UTG: $306.15

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with T :diamond: 7 :club:

4 folds, SB calls $1, Hero raises to $8, SB calls $6

 

Flop: ($16.00) 8 :club: 5 :diamond: 9 :club:(2 players)

SB checks, Hero bets $11.00, SB raises to $22, Hero calls $11

 

Turn: ($60.00) 4 :spade:(2 players)

SB checks, Hero bets $60.00, SB raises to $95, Hero calls $35

 

River: ($250.00) 5 :spade:(2 players)

 

Final Pot: $250.00

SB shows 6 :spade: 7 :diamond:

SB wins $247.00

(Rake: $3.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft min första tunga session idag sen jag kom tillbaks. Några felspelade händer blev det dock, här en av de jag borde foldat i på turn tycker jag.

 

----------------------------------------------------

I squezze mostly because CO was a big fish that I expected to call again with a wide range. My notes on him says: floats with K high out of pos. He also called a ton of 3bets.

 

Villian that coldcalls plays 21/17/2 with 3bet at 7.

 

When I hit this flop I dont have any problem getting in it with the fish. But what should I do against the reg? His coldcalling range should be like AQ, 99-QQ, maybe AK sometimes. I dont think he will coldcall with a sc so If he has the flushdraw its with an Ace.

 

I think I should fold if he CR me all in here. When another Ace hit on the turn I just thought that I had good hand and that pot is already big, and that he most often check.raise his good hands on the flop.

 

I never thinks he has an Ace worse then me here, so the only thing I should be ahead of is a flushdraw which I dont think he have

 

Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 85747

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BB: $235.30

UTG: $206.00

MP: $199.75

CO: $166.55

Hero (BTN): $497.23

SB: $233.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with J :spade: A :diamond:

UTG raises to $8, 1 fold, CO calls $8, Hero raises to $28, SB calls $27, 2 folds, CO calls $20

 

Flop: ($94.00) A :spade: Q :heart: 9 :heart:(3 players)

SB checks, CO checks, Hero bets $50.00, SB calls $50, CO folds

 

Turn: ($194.00) A :club:(2 players)

SB bets $154.00, Hero calls $154

 

River: ($502.00) 6 :spade:(2 players)

 

Final Pot: $502.00

SB shows 9 :spade: 9 :club:

SB wins $499.00

(Rake: $3.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Skjut mig i knäskålarna o kasta mig ner för ett berg.

 

Igår var jag väldigt nöjd. Spelet har flytit på bra på sistonde, jag vann nyss min största pott och det känns som jag har börjat förstå poker på ett helt annat sätt.

 

Idag så vändes allt upp o ner. Det började med att det har brusat väldigt i min mic under mina coachinglektioner så jag bestämde mig för att installera ett gammalt ljudkort istället för det integrerade jag har nu. Det började funka ett tag, men sen hände sig datorn flera gånger och jag blev väldigt förbannad.

 

Sen så hade jag nyss en tung session där jag spelade en av mina sämsta händer på väldigt väldigt länge.

 

Jag höjer pre o en megafisk 2x pottdonkar 77J. Jag synar med 710. Turn är ännu en J o han pushar 200 bb. Jag blixsynar utan att tänka på vad han kan ha o han visar upp KJ :(

Avsaknad av kognitiv kapacitet när den är som bäst

 

Bittert, men jag stänger ner och försöker fixa över min postgres mapp till D: istället då jag inte har nå plats kvar på C:. Tyvärr så går det käpprätt åt helvete med det o jag är på bristningsgränsen ........................

 

Tar nu lite djupa andetag o ska försöka snart igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ger upp och köper en usb-mic istället o avinstallerar postgres. Blev inget plugg idag då jag satt o höll på med det som strulade idag också utan att komma någon vart.

 

 

Rolig hand från idag. Villian har 4 dollar kvar att syna efter sin river bluff :)

 

Party Poker $400.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 97553

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (BTN): $398.00

SB: $197.90

BB: $485.10

CO: $379.60

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN with 7 :heart: 9 :diamond:

CO raises to $15, 1 fold, SB calls $13, BB calls $11

 

Flop: ($45.00) 2 :diamond: 4 :spade: 7 :club:(3 players)

SB bets $24.00, BB calls $24, CO folds

 

Turn: ($93.00) K :heart:(2 players)

SB checks, BB checks

 

River: ($93.00) 4 :club:(2 players)

SB bets $20.00, BB raises to $153, SB raises to $156.90, BB folds

 

Final Pot: $399.00

SB wins $396.00

(Rake: $3.00)

 

--------------------------------------------

 

Här en situation där jag fortfarande är ganska osäker. Villian är en aggresiv tag. Vill inte beta flopp och få en CR i ansiktet. Tanken var att plocka upp värde emot bluffar istället.

 

Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 97557

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $98.04

BB: $215.25

UTG: $275.50

CO: $203.35

Hero (BTN): $187.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with 7 :diamond: 7 :spade:

2 folds, Hero raises to $6, 1 fold, BB calls $4

 

Flop: ($13.00) 3 :club: 4 :club: 5 :spade:(2 players)

BB checks, Hero checks

 

Turn: ($13.00) J :diamond:(2 players)

BB checks, Hero bets $9.00, BB calls $9

 

River: ($31.00) J :spade:(2 players)

BB bets $23.00, Hero calls $23

 

Final Pot: $77.00

BB shows J :heart: K :heart:

BB wins $74.00

(Rake: $3.00)

 

-----------------------------------

 

Suger HU men tömde denna kille när han satt väldigt short 2 gånger och hoppades på att tömma han när han sen fyllde på. Ännu roligare att då få tömma honom med att dra ut

 

Party Poker $400.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 97561

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (BB): $610.00

BTN/SB: $340.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with J :diamond: 9 :diamond:

BTN/SB raises to $8, Hero raises to $22, BTN/SB calls $14

 

Flop: ($44.00) 4 :diamond: 9 :club: 4 :heart:(2 players)

Hero bets $27.00, BTN/SB calls $27

 

Turn: ($98.00) 6 :club:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $98.00, Hero raises to $392, BTN/SB calls $193 all in

 

River: ($680.00) J :spade:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $680.00

Hero shows J :diamond: 9 :diamond:

Hero wins $574.00

Hero wins $103.00

(Rake: $3.00)

 

 

-------------------------------------------------------

 

Som vanligt är jag annars osäker på en massa 3betade potter. Kommer nog ta upp dom under nästa lektion med Sensei, men kanske slänger upp dom här före, men lite mera utvecklad tankebana än på dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Äntligen så börjar det mesta lösa sig. Datorstrulet är löst, tjejen ska på intervju nu på måndag i Umeå, slog pb igår på gymmet för första gången på några månader och ett problem som jag inte kan ta upp här har tagit en positiv vändning.

 

Jag har också sprungit ganska bra nu under en lång tid i pokern och har snart fixat en bra grund för kommande downswings. Förhoppningsvis får jag springa hyfsat 1-2 månader till så jag hinner arbeta in det jag jobbar på.

 

Drar iväg till Linköping för att fira valborg + 2 polares födelsedag nu på torsdag så jag tar ledigt nu för denna månad. Imorgon blir en slapp dag med en massa chill, chips, choklad och serier.

 

Sen är det inte så länge kvar innan jag drar iväg till Mallorca och tar det lugnt en vecka :)

 

 

Tog upp 15 händer som handlade om 3betade och squezzade potter med coachen så orkar inte skriva om dom här. Här kommer istället 2 händer där min 4bet blir synad från idag.

 

---------------------------------------------------------------------------------------

Hand 1:

Villian: 27/22/3 3bet: 6 4bet: 15

 

När en fisk synar en 4bet pushar jag gärna denna bräda. Kan också tänka mig att göra det ur pos mot vissa regs då de ibland synar i pos med händer som 1010, JJ, AQ.

 

Jag må vara lite resultatorienterad i denna hand, men det känns som att en reg som denna inte synar en 4bet ur pos med hand som inte är väldigt stark, utan istället gör det med tex AA för att trappa och få mig att bluffa med mina 4bets bluffar. Nu hade jag ju stackat av pre ändå, så det spelar kanske inte så stor roll. Tog en note på honom efter denna hand iaf.

 

Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 107919

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (MP): $207.60

CO: $103.75

BTN: $269.12

SB: $295.10

BB: $32.76

UTG: $37.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is MP with A :diamond: K :spade:

1 fold, Hero raises to $7, 2 folds, SB raises to $25, 1 fold, Hero raises to $60, SB calls $35

 

Flop: ($122.00) 5 :diamond: J :spade: 2 :spade:(2 players)

SB checks, Hero bets $147.60, SB calls $147.60

 

Turn: ($417.20) K :diamond:(2 players)

 

River: ($417.20) 7 :club:(2 players)

 

Final Pot: $417.20

Hero shows A :diamond: K :spade:

SB shows A :club: A :heart:

SB wins $414.20

(Rake: $3.00)

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Hand 2:

Villian: 18/14/3 3bet:6

 

Denna hand känns ganska standard. Synar en push på river även utan träff. Frågan är om man ska beta mindre på river, men samtidigt så tror jag att han synar en push med ungefär samma range.

 

Party Poker $400.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 107924

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BB: $285.00

CO: $80.00

Hero (BTN): $833.64

SB: $407.40

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN with Q :heart: Q :club:

1 fold, Hero raises to $12, SB raises to $38, 1 fold, Hero raises to $101, SB calls $63

 

Flop: ($206.00) 3 :club: 2 :spade: K :heart:(2 players)

SB checks, Hero checks

 

Turn: ($206.00) K :diamond:(2 players)

SB bets $60.00, Hero calls $60

 

River: ($326.00) Q :diamond:(2 players)

SB checks, Hero bets $672.64, SB folds

 

Final Pot: $326.00

Hero wins $323.00

(Rake: $3.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tjejen fick jobbet så nu blir man sambo i juni :-D

 

Jag har annars varit några dagar nu i Mallorca. Inget ställe jag skulle fara till med tjejen eller kompisar. Men nu då jag får ta hand om min far en hel del, så är det riktigt smidigt med ett ställe där allt är så enkelt. Ändå ganska skönt o sola lite och äta god mat.

 

Känner mig dock riktigt taggad för att spela nu, så jag tror jag ska köra en kort period med mera grind o mindre teori när jag kommer hem.

 

Hm. Tänkte köpa en motionscykel snart, men har ingen aning vilken prisklass man ska lägga sig i.

 

Tänkte köra 20 min x 4 per vecka i ganska lugn takt.

 

Ska man satsa en spinningcykel?

http://www.stadium.se/sport/traning/traningsmaskiner/060769/casall-spinningcykel-bs

 

eller köra lite billigare o ta en motionscykel?

http://www.abilicaonline.se/salg/motionscyklar/motionscykel-winbike/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, då var man tillbaka.

 

Har testat att köra några händer nl600 nu de senaste dagarna, men efter min sista hand idag blir det att lägga ner det för en tid framöver.

 

Slutsatsen är att jag nog har värde där ibland då det sitter mycket fisk på borden. Problemet är att jag är för ojämn i mitt spel och de flesta bra regsen har för mycket värde på mig.

 

Ge mig några månaders hårt arbets så kan jag kanske testa lite mer.

 

Min största hand någonsin :-(

 

100 bb så får jag in det på floppen. Planen var att bara syna turn på A o klöver. Tyvärr var jag upp emot toppen på hans range.

Villian spelar 26/18/2.

Note: syna 55 på co mot bu 3bet så ingen jätte vass reg.

 

Party Poker $600.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 126468

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $1337.25

Hero (BB): $991.95

UTG: $600.00

MP: $379.30

CO: $609.20

BTN: $737.00

 

Pre Flop: ($9.00) Hero is BB with A :club: 9 :club:

4 folds, SB raises to $21, Hero calls $15

 

Flop: ($42.00) 4 :club: 8 :club: T :diamond:(2 players)

SB bets $30.00, Hero raises to $90, SB raises to $330, Hero calls $240

 

Turn: ($702.00) A :heart:(2 players)

SB bets $983.25, Hero calls $640.95 all in

 

River: ($1983.90) 9 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $1983.90

SB shows T :club: T :spade:

SB wins $1626.60

SB wins $348.30

(Rake: $9.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand räcker givetvis inte för att göra en bedömning att en reg är dålig.

 

Och jag tänkte knappast så när jag spelade handen. Dock så visar det att han tar en del linjer som är långt ifrån optimala, vilket iofs de flesta gör då och då.

 

Men det är väldigt sällan jag ser en riktigt bra reg syna 55 på CO om jag 3betar han på BU, om han inte är tiltad då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att man skrev att det gick bra för ett tag sen.

 

Har inte sprungit så här jävligt på minst ett år. Har backat fint nästan varje session nu. Gick nyss ner till enbart 200 o det har fortsatt där :(

 

Ska bli skönt med lite rail av coachen imorgon för att se om jag har tappat mycket av spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, då var man tillbaka.

 

Har testat att köra några händer nl600 nu de senaste dagarna, men efter min sista hand idag blir det att lägga ner det för en tid framöver.

 

Slutsatsen är att jag nog har värde där ibland då det sitter mycket fisk på borden. Problemet är att jag är för ojämn i mitt spel och de flesta bra regsen har för mycket värde på mig.

 

Ge mig några månaders hårt arbets så kan jag kanske testa lite mer.

 

Min största hand någonsin :-(

 

100 bb så får jag in det på floppen. Planen var att bara syna turn på A o klöver. Tyvärr var jag upp emot toppen på hans range.

Villian spelar 26/18/2.

Note: syna 55 på co mot bu 3bet så ingen jätte vass reg.

 

Party Poker $600.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 126468

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $1337.25

Hero (BB): $991.95

UTG: $600.00

MP: $379.30

CO: $609.20

BTN: $737.00

 

Pre Flop: ($9.00) Hero is BB with A :club: 9 :club:

4 folds, SB raises to $21, Hero calls $15

 

Flop: ($42.00) 4 :club: 8 :club: T :diamond:(2 players)

SB bets $30.00, Hero raises to $90, SB raises to $330, Hero calls $240

 

Turn: ($702.00) A :heart:(2 players)

SB bets $983.25, Hero calls $640.95 all in

 

River: ($1983.90) 9 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $1983.90

SB shows T :club: T :spade:

SB wins $1626.60

SB wins $348.30

(Rake: $9.00)

 

Det där är bara kallt. Synar mycket mycket hellre bara flop om jag absolut inte vågar få in det. Men herregud, pusha när han trebetar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick igenom en handen ett tag igår med coachen. Kortfattat så ville han raisa när bägge var djupare, men föredrog att bara syna floppen här.

 

Eftersom hans 3betting range på floppen oftast är så stark så ville han inte pusha eller stacka av på en A turn. Händer som KK och QQ synar oftast bara min raise.

 

 

Har fått vinna lite både igår och idag, och samtidigt spelat riktigt fint vilket känns väldigt skönt.

 

Det märks att jag har blivit bättre på att hantera jobbiga perioder, då jag blev mycket mera "deprimerad" sist jag hade det så här tungt.

 

Samtidigt så spelade jag betydligt mera av mitt C game, än vad jag trodde jag skulle göra. Inte så mycket mer att göra än att acceptera att jag är sämre än vad jag trodde och arbeta på.

 

Har dock funderat på att sluta slösa med pengar och resa som jag har gjort den senaste tiden. Ska jag börja studera sen så är det nog smidigare med en lättare omställning än att gå ifrån tok spendera till nästan inte ha något alls.

 

Motionscykeln är nu förövrigt införskaffad

 

Det blir en liten paus nu resten av månaden då jag ska iväg söderut imorgon för att gå på bröllop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party Poker $600.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 126468

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $1337.25

Hero (BB): $991.95

UTG: $600.00

MP: $379.30

CO: $609.20

BTN: $737.00

 

Pre Flop: ($9.00) Hero is BB with A :club: 9 :club:

4 folds, SB raises to $21, Hero calls $15

 

Flop: ($42.00) 4 :club: 8 :club: T :diamond:(2 players)

SB bets $30.00, Hero raises to $90, SB raises to $330, Hero calls $240

 

Turn: ($702.00) A :heart:(2 players)

SB bets $983.25, Hero calls $640.95 all in

 

River: ($1983.90) 9 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $1983.90

SB shows T :club: T :spade:

SB wins $1626.60

SB wins $348.30

(Rake: $9.00)

 

 

Måste ju vara given push på flopp när han lägger in 330 ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...