Gå till innehåll

kossa_mu - semester :)


kossa_mu

Recommended Posts

Tog en lång paus från dagboks skrivandet så det kändes bättre att starta en ny.

 

Jag är iaf en 24 årig umebo som spelar på heltid just nu. Hur länge jag fortsätter med det vet jag inte, men tanken är just nu att börja plugga igen i höst. Har redan läst mer än 2.5 år på universitetet och tänkte bli civilekonom/kostekonom när jag är klar.

 

Vad som har hänt sen sist:

Tänkte fara till Thai i nov, men sköt upp det för att hinna göra klart lite diverse arbete istället. Skulle boka en resa till Indien/Thai med tjejen istället förra veckan men efter det som hände i Mumbai så var hon inte lika sugen på den resväg vi hade tänkt, men det ska förhoppningsvis bokas något nu i helgen.

 

Jag har haft 4 lektioner med min mentala coach och det har varit riktigt givande tycker jag. Har bla fördubblat tiden på mina sessions (1 till 2h så det är inte så mycket :) ), ändrat min pre och post session, gått igenom olika saker jag haft ångest för, diskuterat vilka pokerfärdigheter som är användbara sen när man söker jobb, hur jag utvärderar mig själv, målsättning, organisation, minska tiltandet och förstå varför det händer och en massa mer.

 

Var på VIP fest med Ladbrokes, vilket var riktigt roligt. Mat, en massa alkohol och bubbelpool. Sen var vi uppdelade i 6 lag med 4 i varje. Först var det laserlerduveskytte och sen en pokerturnering. Tyvärr så kom vi 2a och var väldigt nära att vinna en fotbollsresa och se Inter - Milan.

 

Efter att ha läst i EAKs dabok skaffade jag en ljusterapilamp till kontoret och även en luftrenare så det ska bli lite trevligare att grinda :-)

 

 

Allmänt så har jag nu 3 st huvudmål:

 

1: hand reading och planering av hand och varför jag gör som jag gör. Detta är något jag är extremt dålig på och något som jag måste jobba mycket på om jag ska kunna klättra i nivåer.

 

2: lägga min utvärdering av spelandet efter jag är klar, och inte medan jag spelar. Har en tendens att vilja kolla på de händer jag just har spelat och fokusera på dem istället för att fokusera på spelet som pågår.

 

3: köpte nyss boken: Lär dig speedreading, mindmapping och minnesteknik.

Målet är då att förbättra min studieteknik en hel del. Inte så mycket för pokerns skull men mest för framtiden och sen när jag ska börja studera igen.:-) :-) :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 199
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skriver nästan alla mina hand histories på engelska nu för att de gå och läsa även för andra.

 

Här är en hand som jag nu vill folda på flopp efter jag fick fundera ett tag, men jag slänger upp den ändå.

 

 

 

Villian is playing 20/18/8 3bet: 3 % and has been raising both pre and post a lot against me.

 

I put him on a wide range when he calls on the button. pairs, sc some broadways, some suited gappers.

 

My plan was to bet the flop and the turn if wasn't a Diamond, an Ace or a 6. And most likely check the river.

 

I was betting to get value from hands like QJ. 88, 99, 68 that dont raise and so on.

 

When he raised the turn here I thought he could do that with 57, 55, 77 KQ (I think he mostly 3bets AQ pre) 68dd, 34dd, 89dd some random high FD and some air.

 

My thought was that it was hard to just call and wait for a safe turn when Im out ot pos

 

My equity against a range of KQ, KQs, 98dd, 86s, 77, 55, 75s, 43dd is 35 %. With AQ its 50 %, mostly because Im ahead of his KQ. So I guess this is a fold on the flop with KQ, 3bet- call against most villians on the flop with AQ.

I also think that he 3bets KQ a lot of the time pre and dont always raise it on the flop so my equity is not that correct.

 

Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 6 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $222.65

BB: $429.50

UTG: $314.08

MP: $150.20

Hero (CO): $289.40

BTN: $191.10

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with K :heart: Q :club:

2 folds, Hero raises to $7, BTN calls $7, 2 folds

 

Flop: ($17.00) Q :diamond: 5 :diamond: 7 :heart:(2 players)

Hero bets $12.00, BTN raises to $42, Hero raises to $282.40, BTN calls $142.10 all in

 

Turn: ($385.20) T :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($385.20) 8 :heart:(2 players - 1 is all in)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och spelar en vip turnering just nu. 20 k $ på 50 personer och pengar till topp 20. Är riktigt bra då jag inte har betalat för att spela den, men turneringar är så sjukt tråkigt.

 

Har bara spelat 2 st bortsett från den här sen jag spelade freerolls när jag var nybörjare.

 

 

3 händer från igår:

 

Hand 1: Villian is playing 30/18/2 3bet: 5 %.

My notes says that he did 4bet A10 and pushed a JJ9 flop with deep stacks and that he checked 44 three streets when I checked flop with rags as pfr.

 

My plan was to check raise a drawy flop and check call a one with rags so that he might stab again with weak hands. When he checks that flop I think he has a hand with showdownvalue because most air will bet there. So maybe QJ, JJ, 1010, 99. If he has say JJ with a diamond he wont bet but he might call 2 streets.

 

My plan was to CR turn or bet river, but a better plan would be to bet the turn and river. Without the diamiond A I would have bet without thinking about it, but when I didnt have to worry about getting outdrawn I thought it would be better to induce a bluff but I forgot that he dont have that many bluffs in his range.

 

Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 5 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

king_karzai (BB): $200.00

Hero (UTG): $219.35

burner64 (CO): $382.70

Leksand (BTN): $268.55

brygull (SB): $146.52

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is UTG with A :diamond: A :club:

Hero raises to $8, burner64 raises to $28, 3 folds, Hero calls $20

 

Flop: ($59.00) 8 :heart: Q :diamond: 8 :diamond:(2 players)

Hero checks, burner64 checks

 

Turn: ($59.00) 6 :diamond:(2 players)

Hero checks, burner64 checks

 

River: ($59.00) 3 :spade:(2 players)

Hero bets $38.00, burner64 calls $38

 

-------------------------------------------------------------------

 

 

Hand 2:

Villian here is a huge donk that plays 43/3/2 and has a huge range when he limp calls here.

 

This is a situation I struggle a lot with, I dont know what is a good raise size here pre. If I miss the flop the stacks gets so awkward.

Here I chose 5.5 bb but vary between 3.5-5.5 bb. Different amounts may be good depending about what stacksize they have.

 

My plan here is to bet any flop and get it in, but it feels like a bad line.

 

Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 6 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Toby87 (BTN): $197.00

Hero (SB): $197.00

637473892382 (BB): $196.00

fish_crusher (UTG): $38.00

WinKoRo (MP): $53.73

Oilrigs (CO): $200.10

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with Q :spade: A :spade:

1 fold, WinKoRo calls $2, 2 folds, Hero raises to $11, 1 fold, WinKoRo calls $9

 

Flop: ($24.00) 4 :diamond: 2 :heart: T :club:(2 players)

Hero bets $14.00, WinKoRo calls $14

 

Turn: ($52.00) 8 :heart:(2 players)

Hero bets $29.00, WinKoRo calls $28.73 all in

 

River: ($109.46) T :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

---------------------------------------------------------------------

 

Hand 3: Another situation that I struggle a lot with. Getting check raised by the pre flop raiser with a weak hand or a strong draw. I almost never do this, so I have a hard time putting them on a range.

 

Villian is playing 27/23/4 and was running over the tables. I played him at 3 tables at the same time and was playing back with bluff raising and 3beting him in BvB.

 

I have no idea what hands he CR here with but I guess a overpair, flushdraw or maybe AQ. And that he expected my to stab with almost all of my range here. My plan was to call his CR and hope to hit the turn.

 

I dont know what do to on the turn. I have almost ny FE if he dont have a pure bluff. But if he has some draws in his range a push here might be good. But I called again on the turn just because I wanted to stack him.

 

Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 6 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $186.75

BB: $430.80

UTG: $807.76

MP: $33.85

Hero (CO): $247.00

BTN: $182.40

 

MP posts a big blind ($2.00)

 

Pre Flop: ($5.00) Hero is CO with T :diamond: A :diamond:

UTG raises to $8, 1 fold, Hero calls $8, 3 folds

 

Flop: ($21.00) 6 :diamond: Q :heart: 2 :diamond:(2 players)

UTG checks, Hero bets $14.00, UTG raises to $50, Hero calls $36

 

Turn: ($121.00) 4 :heart:(2 players)

UTG bets $80.00, Hero calls $80

 

River: ($281.00) J :spade:(2 players)

UTG bets $669.76, Hero folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar. Lägg gärna upp en bild sen när huset är klart. Tycker det var ganska kul att bygga (mitt första), men tappade humöret efter ett tag.

 

Åkte tyvärr ut i turneringen med ett riktigt donkspel då jag pushade A10o över en tidig raise när jag hade kring 13 bb och mötte AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena, vad nickar du på lad ? spelas endast där, och bara 1/2 ?

 

Gl

 

Hej!

 

Jag nickar Ayahuasca. Lirar mest nl200 men har lirat 70 k händer på nl300 och 35 k på nl400+. Med 200+ ink på 200 så borde jag lira högre, men trivs bra där och tvivlar på att min $ winrate är högre på 400 om det inte är ett bra bord.

 

Så jag brukar köra 1-2 nl400 bord när det är bra värde och annars bara nl200.

 

Spelar även på lite andra ställen, men vill inte säga vars för tillfället. Lirar du också nl200 på laddies och vad nickar du i så fall?

 

 

Har fått i uppgift till nästa vecka att skriva ner mina största luckor både spelteoretiskt, mentalt, energi mässigt och en massa andra saker jag kan förbättra för att öka min winrate och mitt välbefinnande. Sjukt jobbigt, men säkert riktigt givande tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat riktigt bra de senaste 3 dagarna. Har tex blivit bättre på att släppa fokusen på händer som redan har hänt, så jag hoppas att det får hålla i sig.

 

 

Blev ingen Indien/Thai resa utan istället bara Thailand, 1-29 mars. En skön grej är dock att vi fick tag på en resa med thai air för 7 k tor så man slipper mellanlanda. Vi överväger dock att dra någon dag till Macao och Hong kong också. Jag har redan varit där för 1.5 år sen men hon har inte det, och det kostade bara 1200 tor från Bangkok till Macao.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På nåt sätt så känns dina personliga regler lite väl inrutat och hårda, på gränsen till maniskt. Besvikelsen när du brister i ett mål tar kanske det även överhanden ibland, trots att du ändå tränat 5/dagar på en vecka men skulle tränat 6.

 

Måste du sätta upp alla dessa regler? vad händer om du inte har dessa regler? skiter du i alltihop annars?

 

Intressant hursomhelst, men lite väl överdrivet. Prova att inte ha några regler i nån vecka o testa, du som är intresserad av psykologi.

 

Bra dagbok och lycka till med pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela min grej med regler som jag skrev i förra dagboken gick verkligen inte alls som väntat. Insåg att det var för mycket och höll det i ungefär 1.5 vecka :)

 

Har det betydligt mer avslappnat nu. Kör 2 pass med en polare på gymmet och sen lite hopprep före jag kör en poker session och eventuellt ett 3dje pass på gymmet också.

 

Sen har jag med hjälp av min mentala coach kommit fram till att det är bättre att göra några få ändringar åt gången än att ändra en massa saker samtidigt. Sen ska jag inte heller bli besviken om jag är dålig på något som redan var dålig på förut. Tex att jag inte stiger upp i rätt tid på morgonen när jag inte har det som en av de avsatta målen.

 

Är allmänt en hel del lyckligare nu än vad jag var då iaf 8-)

 

Tackar för lyckoönskningen

 

På nåt sätt så känns dina personliga regler lite väl inrutat och hårda på gränsen till maniskt. Besvikelsen när du brister i ett mål tar kanske det även överhanden ibland, trots att du ändå tränat 5/dagar på en vecka men skulle tränat 6.

 

Måste du sätta upp alla dessa regler? vad händer om du inte har dessa regler? skiter du i alltihop annars?

 

Intressant hursomhelst, men lite väl överdrivet. Prova att inte ha några regler i nån vecka o testa, du som är intresserad av psykologi.

 

Bra dagbok hursomhelst och lycka till med pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, den festen var riktigt rolig :-)

Kan du inte undvika 2/4 borden också :-D

 

Har funderat på 2 saker de senaste dagarna.

 

1; Varför sitter jag i lägenheten och pluggar poker teori? När jag gick i skolan så drog jag till bibblan och pluggade för att jag skulle komma ifrån tvn och datorn. Nu har jag ännu mer saker att leka med och sitter hemma istället. När jag var ute och reste så tyckte jag att det var riktigt skönt och käka på någon restu och se en poker film samtidigt.

 

Så jag har varit på skolan i fredags och idag, och på ett café i lördags. Slänger in en pokervideo som går att lyssna på när jag går dit, äter lite och sen sitter jag kvar och skriver om händer, går igenom några saker jag arbetar med osv.

 

 

2; Hur ser jag ut när jag tiltar och hur kan jag lättare förbygga det?

Vet en massa saker som gör det mera troligt att jag ska tilta och jag SKA skriva om en massa saker efter en tilt. Tyvärr är det ju så att när man behöver det som mest, så är det då som man vill göra det som minst. Tänkte då att om jag spelar in när jag spelar så kan jag ju iaf se på det senare och analysera lite bättre.

 

Så jag har nu fixat så att jag har en hel version av camtasia och beställde igår en webkamera. Orkar jag spela in nu ett tag framöver så ska det bli kul att se ansiktsuttryck och kroppsspråk under en fin tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första turneringsklonken igår :-D

 

Spelade samma VIP turnering som för 2 veckor sedan och hade en sjuk massa tur denna gång. 1a plats av 50 gav 2 k $.

 

Jag hade en ganska liten stack länge och var inte så jätte fokuserad då jag satt och såg en film med tjejen. Men efter ett tag så fick jag in det med övepar pre flopp flera gånger och plötsligt var jag chipleader. Sen höll jag mig i topp 3 resten av turneringen tror jag.

 

Med det tar jag jullov. Far till föräldrarna imorgon, Prag om några dagar och sen startar jag om nästa år, kring 5te januari.

 

Funderar lite på att fixa denna och ta med mig när jag reser senare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första turneringsklonken igår :-D

 

Spelade samma VIP turnering som för 2 veckor sedan och hade en sjuk massa tur denna gång. 1a plats av 50 gav 2 k $.

 

Jag hade en ganska liten stack länge och var inte så jätte fokuserad då jag satt och såg en film med tjejen. Men efter ett tag så fick jag in det med övepar pre flopp flera gånger och plötsligt var jag chipleader. Sen höll jag mig i topp 3 resten av turneringen tror jag.

 

Med det tar jag jullov. Far till föräldrarna imorgon, Prag om några dagar och sen startar jag om nästa år, kring 5te januari.

 

Funderar lite på att fixa denna och ta med mig när jag reser senare

 

Grattis till Klonken, vill samtidigt passa på att önska dig en trevlig julledighet!

Ska följa din dagbok då jag tycker du skriver bra, och att det även är lärorikt. Keep it up och GL med spelet nästa år!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till Klonken, vill samtidigt passa på att önska dig en trevlig julledighet!

Ska följa din dagbok då jag tycker du skriver bra, och att det även är lärorikt. Keep it up och GL med spelet nästa år!

 

Tackar, det värmer. Ha en trevlig jul och lycka till med spelet du också

 

Jag nickar harkel på ladbrokes, spelat lite nl200 och nl100 där denna månaden, var också på träffen :)

 

grattis till klonken, grattis

 

Tackar, om jag minns rätt så satt du till vänster om mig när vi lirade turneringen på träffen. Lycka till med spelet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Blev att jag lirade en dag mellan jag var hos föräldrarna och resan och hittade min sjukaste rush på nl400 någonsin, vilket kändes riktigt bra. Tanken var att jag skulle börja lira en massa idag, men jag har varit utslagen efter resans dekadens och har nu blivit sjuk idag också.

 

Har jag riktigt otur så får jag vattkoppor när som helst då jag träffade syrrans barn 23-26 dec och de har smittats alla 3. Jag bör ha klarat mig eftersom 1 av dom hade redan haft klart det just före jag träffade dom och de andra 2 fick det senare, men det är inte riktigt säkert.

 

Annars så har jag nu fått webbkameran och även ritbord och nya högtalare till kontoret. Måste dock fixa en usb hubb för att börja kunna använda dom, men snart ska jag få börja spela in när jag tiltar iaf.

 

Snart ska jag börja i en mental studie grupp med 11 andra som har Jared T som mental coach. Hoppas den går bättre än de 2 poker studie grupper som jag har varit med i förut, där de dog ut efter ett litet tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slog nytt backrekord i tisdags när jag enbart lirade nl400. Sprang extremt dåligt och blev översettad flera gånger, men det brast ändå rejält i rutinen.

Fortsatte att lira semitiltat och felspelade 2 st 1600 $ potter, även om de inte var extremt dåligt spelade.

 

Började det nya året med att inte göra något av de saker jag ska göra före/under en session och hade ingen tid eller session begränsning, så jag får skylla mig själv. Förhoppningsvis har jag lärt mig lite nu av det och kör seriösare med de saker jag vet fungerar i framtiden.

 

Som jag har skrivit om förut har jag haft stora problem med att stiga upp samma tid varje dag. Efter min backdag så kunde jag inte sova alls, och stannade uppe ännu ett dygn. Riktigt roligt när kroppen skakade lite och man kände sig lite små hög. Har tänkt att satsa på att fixa mina sömnrutiner nu iaf, och förhoppningsvis skriva lite om de här.

 

Tidigare så sa jag bara att jag skulle upp en viss tid, men det funkar ju tyvärr inte så enkelt. Vad jag nu har gjort är att jag har skaffat boken; Sömn, Sov bättre med kognitivterapi.

Har redan läst igenom det mesta men man ska köra ett program på 3 månader för bästa effekt. Det kommer jag inte hinna med då jag sticker i mars + att jag inte orkar följa det när jag är med tjejen (varannan helg ungefär) men jag tänkte ge det ett försök.

 

Vecka 1-2: Sömn och stresskunskap, registrering av din sömn och dina vanor, problemanalys och mål

 

I boken finns det en projektplan, sömndagbok, beteendedagbok och en sida för mina mål.

 

Eftersom jag var vaken en natt så sov jag 13 h natten som var och vaknade kl 13. Mitt mål är att lägga mig 01 och stiga upp 09 varje dag. Idag tänkte jag lägga mig 04 och stiga upp kl 12. Tänkte justera gradvis tills jag når mitt mål.

 

Några saker jag har snappat upp nu är iaf att jag måste minska på min konsumtion av lightläsk där jag dricker kring 1 liter per dag och måste sluta hålla på med poker före jag lägger mig. Idag drack jag bara 33 cl och nu blir det iaf kring 40 min före jag lägger mig som jag är "ledig".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möter samma kille i bägge händerna. I hand 2 är jag tiltad och blixtsynar utan att ens blinka. Han lirar 50/15/3 och är bordets fisk. Det ska tilläggas att jag är sjukt dålig på att spela med 200 bb och borde inte sitta på djupa bord om värdet inte är extremt bra, och speciellt inte när jag är tiltad

 

 

Hand 1: Kallsynar han med 33 eller 55 säger jag grattis. Utan färgdraget checkar jag nog bakom på turn för pottkontrolla då någon lär ha något. Men med färgdraget vill jag ta betalt av andra AK medan jag har outs att dra ut.

 

 

Party Poker $400.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1600

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BB: $541.45

UTG: $2464.18

MP: $790.00

Hero (CO): $896.90

BTN: $202.99

SB: $762.44

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is CO with A :club: K :club:

1 fold, MP raises to $16, Hero raises to $52, 1 fold, SB calls $50, 1 fold, MP calls $36

 

Flop: ($160.00) 3 :spade: 5 :club: K :spade:(3 players)

SB checks, MP checks, Hero bets $110.00, SB calls $110, MP calls $110

 

Turn: ($490.00) 6 :club:(3 players)

SB checks, MP checks, Hero bets $360.00, SB raises to $600.44, MP folds, Hero calls $240.44

 

River: ($1690.88) 3 :diamond:(2 players)

 

Final Pot: $1690.88

SB shows 5 :heart: K :heart:

SB wins $1687.88

(Rake: $3.00)

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Hand 2: På river var tanken att jag skulle beta lite för att verka svag för att få ett raise av tex A9 och syn av höga par. Vet inte om jag skulle ha gått efter en check-syn eller check-raise istället.

 

Party Poker $400.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1602

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

MP: $506.00

CO: $3249.83

BTN: $1136.29

Hero (SB): $794.00

BB: $414.00

UTG: $1408.08

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is SB with 8 :diamond: 8 :heart:

UTG raises to $16, 2 folds, BTN calls $16, Hero calls $14, 1 fold

 

Flop: ($52.00) 9 :heart: 8 :spade: 6 :diamond:(3 players)

Hero bets $35.00, UTG calls $35, BTN folds

 

Turn: ($122.00) J :spade:(2 players)

Hero bets $80.00, UTG calls $80

 

River: ($282.00) 9 :diamond:(2 players)

Hero bets $140.00, UTG raises to $1277.08, Hero calls $523 all in

 

Final Pot: $1608.00

Hero shows 8 :diamond: 8 :heart:

UTG shows 9 :club: 9 :spade:

UTG wins $990.92

UTG wins $614.08

(Rake: $3.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite väl stort turnbet i hand ett tycker jag.

 

Sen måste du verkligen donka större på både flop och turn i hand två IMHO. Som spelat måste man väl stationera ner river men jag skulle nog inte direkt sitta och runka över det. Jag går nog för CRAI river istället dock.

 

Men knappast några jättemisstag, upp med det på coolerlistan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite väl stort turnbet i hand ett tycker jag.

 

Sen måste du verkligen donka större på både flop och turn i hand två IMHO. Som spelat måste man väl stationera ner river men jag skulle nog inte direkt sitta och runka över det. Jag går nog för CRAI river istället dock.

 

Men knappast några jättemisstag, upp med det på coolerlistan.

 

Danke för dina kommentarer. Att jag insta synade i hand 2 var inte för att jag var helt säker på att jag hade bäst hand, utan jag syftade på att jag var tiltad och då brukar jag syna en push utan att ens reflektera något.

 

Annars så svänger jag sjukt mycket nu. Bestämde mig för att plussa 10 ink på 200 innan jag fick gå upp och lira 400 igen och det gick riktigt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min hotmail har varit riktigt running bad på sistonde. Hade strul med 2 mail som inte kom fram tidigare, men jag trodde då att det berodde på mottagaren.

 

Mailade sen också ett mail om en julbonus till Ladbrokes som man var tvungen att skicka in för att få den. Bonusen var på 1 k $ och jag hade inte fått den efter julen så jag mailade och kollade vad felet var. Då hade min hotmail inte skickat iväg den heller så jag har nu bytt till gmail.

 

Fick iaf 250 $ av Ladbrokes som tröst. Jag hoppades på 1 k $, men det är väl knappast så mycket man kan göra

 

"Hej Johnny,

 

Jag har fått min manager att gå igenom ditt spel under julbonus

perioden. Och även om vi inte kan ge dig $1.000 julbonus då perioden för

det erbjudandet har gått ut så ger vi dig en $250 goodwill pga de

problem som du hade med din e-mail. Jag hoppas att din nya e-mail adress

funkar bättre och att du både kan skicka in ansökningar samt få e-mails

från oss.

 

Hoppas du har en god fortsättning på det nya året."

 

 

Under följer en frågeställning som handlar om oro inför missad sömn, men tänkte att den kan likaväl appliceras på en negativ poker tanke som kommer upp för mig då och då.

 

negativ tanke: Varför i helvete kommer det alltid ett A på floppen när jag synar 3bets med KK-QQ i pos

 

vad skulle en annan person tänka?

Hm. Vad har han för 3bets range och Vilken linje är bäst att ta här. Förmodligen att peeala en gata och omvärdera på turn och troligtvis folda mot en second barrel.

 

Vad har jag för bevis att det skulle vara så? (att den negativa tanken skulle vara sann)

Inget bevis alls, det lär knappast komma A mer när jag har KK-QQ men jag minns mer de gånger det händer.

 

 

Vad finns det för fakta som talar emot min oro?

Att Ladbrokes knappast har gjort det så att det är riggat för mig och att A alltid faller när jag har ett högt par.

 

Har det jag oroat mig för någon gång hänt? Om det har hänt, hur ofta har det skett? Jämfört med hur ofta jag har oroat mig för det?

Lika ofta som det bör göra, ungefär en 1/4 av gångerna. Medan jag oroar mig för det allt för ofta

 

 

Vilken nytta gör det att jag oroar mig?

Ingen nytta alls

Om jag inte oroade mig, vad skulle jag kunna använda min energi till då?

Fokus på andra bord och läsa min motståndare

 

Hur trovärdiga är katastroftankar som uppstår under stress?

Inte alls trovärdiga. Mest bara negativa och upptar min fokus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser någon mig på mer än 1 nl400 bord under januari så är det bara att ta mina pengar då jag förtjänar det. Har lirat kring 8 k händer där denna månad och det är tydligt att jag inte håller måttet för att enbart köra den nivån.

 

Inte gått bra idag alls.. usch

 

 

Kommer köra igång med 3betade potter igen nästa vecka är tanken. Imorgon blir det lite grind men efter det blir det några dagars paus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...