nieezzborren Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 jag hade 15000kr på kontot idag, som jag tog ut nu när jag loggar in på internetbanken, har dom "gjort fel" och satt in 15000kr, så nu har jag 30k på kortet + 15k cash, vet ni om dom kan ta tillbaka dom 30k som dom gjort fel med? om jag använder dom blir jag ersättningsskyldig? Några tips på vad man ska göra? Citera
Ängeln17 Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 Ja och ja. Edit: Alltså. Ja de kommer att återta pengarna och ja du blir ersättningsskyldig om du använder dom. Vad göra? Inget låt de stå kvar (de kommer troligen att rätta till misstaget automatiskt) och om de är kvar om några dagar så kontakta banken. Citera
gdaily Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 Jag har haft över millen på mitt personkonto en gång, felaktigt insatt. Dagen efter var det bortsopat, och inte minsta bevis fanns kvar. Jag sparde kontoutdragslappen, men den försvann vid en flytt, tyvärr. Citera
Cyntax Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 Efter hur många år kan det vara fritt fram att använda pengarna och man blir inte återbetalningsskyldig? 1 år? 3 år? 10 år? Citera
nieezzborren Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Postad 1 December , 2008 Jag låter dom vara och se vad som händer? är dom kvar 1 månad så får jag se vad jag gör då typ. Citera
Colderose Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 jag hade 15000kr på kontot idag, som jag tog ut nu när jag loggar in på internetbanken, har dom "gjort fel" och satt in 15000kr, så nu har jag 30k på kortet + 15k cash, vet ni om dom kan ta tillbaka dom 30k som dom gjort fel med? om jag använder dom blir jag ersättningsskyldig? Några tips på vad man ska göra? Jag tycker inte ens att du ska fundera på att använda dem. Citera
nieezzborren Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Postad 1 December , 2008 dom har rättat till det nu, lås tack Citera
Bubblan Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 Läste för några årsedan om något liknande. Fast det var nån speltorsk som hade fått flera millar felaktigt insatt på sitt konto. Han spelade upp allt på hästar. Han ville väl dubbla och på så sätt få en fin hacka för detta. Han blev ersättningsskyldig på hela beloppet. Ingen höjdare. Om det var sant vet jag dock inte. Hade velat hitta igen den artikeln igen, har letat tidigare utan resultat. Citera
SunTzu Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 Det är ju nöten. Är man speltorsk, lever på existensminimum och bidrag så är det ju en skitbra idé att försöka dubbla skiten. Hur mycket värre kan det bli liksom? Citera
Fnii! Grrp! Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 Läste för några årsedan om något liknande. Fast det var nån speltorsk som hade fått flera millar felaktigt insatt på sitt konto. Han spelade upp allt på hästar. Han ville väl dubbla och på så sätt få en fin hacka för detta. Han blev ersättningsskyldig på hela beloppet. Ingen höjdare. Om det var sant vet jag dock inte. Hade velat hitta igen den artikeln igen, har letat tidigare utan resultat. Eller så åkte han till Valla och plockade på sig förlorande bongar för några miljoner och hoppades på det bästa? Citera
Recommended Posts