Gå till innehåll

Starfitter - låsning


Starfitter

Vad bör hända med Ferna?  

65 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad bör hända med Ferna?

    • Lifetime ban, detta är ett seröst forum!
      15
    • Litet slag på fingrarna med bann så han sköter sig!
      12
    • Unlock him no ffs han är ju FERNA!
      17
    • Ferna är ju anledningen till att man ens har pf, släpp honom fri!
      21


Recommended Posts

  • Svars 2,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo, alla har vi gjort ngt kriminellt. Lyckades med bedriften att ta en baguette på krogen i helgen. Full som man är blir man alltid hungrig, det var gött med folk så ville inte dra iväg till en Pizzeria för en rulle. Krogen är en restaurang på dagtid och har ett litet stånd fullt med mackor osv. Perfekt tänker jag och smyger mig ganska enkelt fram en baguette tyckte jag iaf.

 

Börjar hugga in på baguetten och känner mig lycklig :-) ... Det knackar på ryggen, åå vem fan vill ha en tugga nu är första tanken. Det visar sig vara vakten ... (nu är jag fucked)

 

Vakt: Vart har du fått den där baguetten?

Jag: (tänker lite) ... Köpt den. (fan vad jag e smaaart tänkte jag)

Vakt: De som jobbat i kassan har inte sålt några baguetter idag.

Jag: ehmm, jag fick den av en kompis?

Vakt: Ut med dig ...

 

Jag traskar vidare till nästa krog och är glad de inte blandade in polisen bara. Kunde ju blivit krångligt.

 

Det roliga är att jag fick med mig baguetten ut :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men man vi ju klonka dubbelhaxxet genom först killen som går in genom dörren ofc

 

Svårt att träffa bra med awp på hyfsat nära håll imo. Beror iofs på din eldställning men failar du första skottet och tjyven är 1337 är du stekt. Carbinen med silencer imo, bra eldkraft och precision och 5.56orna funkar att h4xxa med. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW sugen på köpa mig en klocka, ny eller begagnad spelar inte superstor roll bara den är fresh och jävligt snygg. Lowstackes som man är så under 10k hade jag tänkt mig :-)

Tips och gärna med bild vore awsome

 

stacks-speedy5.jpg

 

When the step-by-step procedures of the Project Gemini space-walks were first mapped out, NASA realized that they did not have an approved wristwatch for space travel. The normal procedure of soliciting bids for the design, manufacture and testing of special “Space Proof” wristwatches was a time consuming process. To save time, NASA sent two systems engineers into downtown Houston “incognito” to purchase several reputable “off-the-shelf” chronographs to be tested for possible use in space. Contrary to popular belief, the choice of a manual-winding watch was unrelated to the assumption that zero-gravity conditions would have rendered a self-winding mechanism ineffective. The reason was much simpler: there were no automatic chronographs available at that time, the first ones being introduced in 1969

 

Five different brands of chronographs were purchased and returned to NASA for testing. The Speedmaster passed NASA's numerous tests, which included exposure to extreme temperatures, vacuum, intense humidity, corrosion, shock, acceleration, pressure, vibration and noise, whereas the Rolex, Breitling, Bulova, Longines and Heuer, notably, all failed.[3]

 

The tests were completed on March 1, 1965. At the completion of the tests, three of the chronographs from different manufactures were still running, but only the Speedmaster had passed without any of the serious discrepancies encountered with the others. The Omega Speedmaster was adopted by NASA as the “Officially Certified Wristwatch For All Manned Space Missions.” At this point, Omega was completely unaware of these activities.[citation needed]

 

The Omega Speedmaster was re-certified in 1972 and in September 1978, for the Space Shuttle missions.

 

Today, all NASA-issued wristwatches are government property and must be turned in once the astronauts return to Earth. Astronauts are permitted to check out the watches before launch and take them home to familiarize themselves with the watch’s operation.[

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Omega_Speedmaster

 

Klockan kostar 28.000:- ny i Sverige. Går att få i nyskick för 15-18k från ebay men se i så fall upp för kopior. Själv har jag tänkt köpa en sådan när jag får upp min rulle i 100k. Tycker det är ganska coolt att astronauterna fortfarande använder den och att klockan fortfarande är snygg(imho) trots att den sett likadan ut i över 40 år!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med benny om att omega är riktigt fina, jag fick en begagnad omega seamaster 600(ärvd) i 20årspresent som jag slipade upp + fixade läderarmband till, gick på cirka 4-500 kronor

 

detta är alltså en klassiker från 50-60talet, brukar kosta 1-3k att köpa begagnad på t.ex tradera beroende på skick osv :)

 

såhär kan den se ut:

 

showMegaImage.aspx?imageID=89430226&seq=3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra månaden blev min första backmånad på cashgame någonsin. Överlevde men nu ska jag ta tag i det! Skiter lite halvt i skolan redan och hoppar nog av snart. Vill ju inte jobba med skiten så pallar inte lägga tid på det, vet verkligen inte vad jag vill göra i framtiden så tänkte ta reda på det innan jag orkar lägga ner massa tid på drygt plugg.

 

 

Ny månad och jag ska erövra Boss igen var det tänkt :)

(ska lägga lite HH, var ett tag sen ^^ )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte mig precis en klocka :) Det blev en

 

 

874864031.jpg

 

Förövrigt så har jag en liten livskris med vad fan jag vill läsa till/jobba med. Orkar verkligen inte med så mycket matte som vi har på civilingejör och den enda utbildning som jag skulle palla det och lägga ner mitt hjärta i de är om jag kom in på brandingejör.

Men förutom de, alla tips på yrken/utbildningar tages emot!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...