Gå till innehåll

Starfitter - låsning

Starfitter

Vad bör hända med Ferna?  

65 medlemmar har röstat

1. 1. Vad bör hända med Ferna?

• Lifetime ban, detta är ett seröst forum!
      15
    • Litet slag på fingrarna med bann så han sköter sig!
      12
    • Unlock him no ffs han är ju FERNA!
      17
    • Ferna är ju anledningen till att man ens har pf, släpp honom fri!
      21

Recommended Posts

• Svars 2,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack allihop, värmen att de är en del som läser min lilla slasktråd ändå!

Det blev en riktigt nice kväll faktiskt =)

Fanns en liten incident som inte var riktigt okej då två ganska nära vänner blev as packade förre klockan 7 och således halvt trashade en av toaletterna i mina föräldrars hus. De hade tyligen börjar brottas och hälla tandkräm och salvor över varandra och halva badrummet :shock:

Annars var det väldigt trevligt med lite släkt, gamla och nya polare och en hel del öl. Följdes upp av en utgång men som självklart var lite småseg då karlskrona är ett skämt när det gäller uteliv.

Så nu ligger jag här i min säng med en powerking och är riktigt rått bakfull. Ska hjälpa pappa plocka undan all skit snart sen hem till brudens familj och fira hennes 21årsdag lite i förskott. Gött med bakfyllekäk men jag orkar fan knappt gå ur sängen atm :-(

wp gg får bli att börja madgrinda på måndag om man ska vara miljonär för 25...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite av en pina. 8 timmar med bruden och hennes släkt när man är bakfull..

Ska iaf åka ner till malmö imorgon och då blir det lite hård grind och träning.

Ska beställa en till 24 tums skärm så jag kan lära mig köra lite fler bord :)

Kan ju ta och dra upp en liten målsättning och planering när jag nu ändå sitter här och bruden sover i sängen brevid.

Mål:

20k händer till denna månaden.

Fixa så jag har lagt över rullen till ny sajt när augusti börjar.

Spela 9 bord på b2b utan att stressa.

Läsa ut MOP innan nästa månad.

Köpa ett nytt batteri till min laptop.

Lägga upp händer här i dagboken efter varje session och verkligen orka motivera och argumentera kring händerna. (Stova och lära mig lite känsla för eq)

GN nu typ!

ps alla borde fan kolla miss march, sjukaste komedin! AS NICE:mrgreen:

Nötlåten i filmen:

Länk till kommentar

Fanns en liten incident som inte var riktigt okej då två ganska nära vänner blev as packade förre klockan 7 och således halvt trashade en av toaletterna i mina föräldrars hus. De hade tyligen börjar brottas och hälla tandkräm och salvor över varandra och halva badrummet

lol wtf :shock:

Lägga upp händer här i dagboken efter varje session och verkligen orka motivera och argumentera kring händerna. (Stova och lära mig lite känsla för eq)

Ja jag tror det ger mer för hela ens spel om man pratar mer detaljerat kring få händer, än att lägga upp 9 st utan stats/reads osv.

Om man nu inte orkar lägga upp reads och meta game på alla 9 händer...

Det låter som vettiga mål iaf! Ska bli kul o se hur det går.

"Spela 9 bord utan att stressa" - menar du under själva sessionen, eller över resultat?

Den där filmen verkar rätt sjuk som sagt, men säkert kul om dom lyckats göra det bra :-P

Länk till kommentar

Gah blev att åka hem idag istället. Så nu sitter jag här utan min förväntade skärm och är helt slut efter att tåget lolade sig så vi fick åka ersättningsbuss och försenat tåg från kristianstad :(

Ska nog spela en session så fort jag fått i mig lite käk och sen dra en update här igen :P

Länk till kommentar

lol wtf :shock:

Ja jag tror det ger mer för hela ens spel om man pratar mer detaljerat kring få händer, än att lägga upp 9 st utan stats/reads osv.

Om man nu inte orkar lägga upp reads och meta game på alla 9 händer...

Det låter som vettiga mål iaf! Ska bli kul o se hur det går.

"Spela 9 bord utan att stressa" - menar du under själva sessionen, eller över resultat?

Den där filmen verkar rätt sjuk som sagt, men säkert kul om dom lyckats göra det bra :-P

Orka ta med reads och metagame i handanalys...

Det kan du ta hänsyn till sen när du lärt dig var rätt spel är du verkligen har en tillräckligt klar read för att frångå det rätta spelet ^^

Länk till kommentar

lite +1 på opteron imo.

Usch på tal om det ägde jag migsjälv när jag läste lite i mop och kom på att även om jag ser FIs kort kan jag inte maximera mitt ev :cry:

Lirade nyss 1k händer och plussade väl typ ett BI. Svängde som satan ett tag och jag sprang lite under ev men fan vad jag börjar gilla b2b. Aldrig varit med om en 100bb sajt där folk sitter så djupa. Satt 300BB effektivt 4/6 på ett av mina bord, det är ju så man får lite kick varje hand man spelar :mrgreen:

Fi lirar 20/16 och är allmänt vanlig

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 3 players - View hand 191993

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

BTN: $163.43

Hero (SB): $107.28

BB: $102.50

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with Q :spade: K :heart:

BTN raises to $3.50, Hero calls $3, 1 fold

Flop: ($8.00) 6 :heart: 3 :spade: K :club:(2 players)

Hero checks, BTN bets $6.00, Hero calls $6

Turn: ($20.00) 8 :heart:(2 players)

Hero checks, BTN bets $15.00, Hero raises to $36, BTN raises to $153.93, Hero calls $61.78 all in

Brukar nog checksyna 3 gator här men c/r ju turn med stål och bluffar så måste ju göra samma sak med något mellanting också. Viker han en sämre kung liksom? Kommer ju upp lite goa drag som jag spelar likadant så han bör ju inte vika så många made hands här.

FI spelar 22/17 och viker 50% för 3bets över 700 händer.

Kom på mig själv med att inte gilla min 3bet ganska snabbt efter jag hade gjort den.

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 191995

Hero (SB): $100.00

BB: $20.00

UTG: $272.55

MP: $65.02

CO: $21.65

BTN: $122.45

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with 9 :club: A :club:

3 folds, BTN raises to $3, Hero raises to $10.50, 1 fold, BTN calls $7.50

Flop: ($22.00) Q :diamond: T :club: 2 :diamond:(2 players)

Hero bets $13.00, BTN calls $13

Turn: ($48.00) 4 :club:(2 players)

Hero checks, BTN bets $24.00, Hero raises to $76.50, BTN calls $52.50

River: ($201.00) A :heart:(2 players)

Älskar ju turnen och smaskig pott men antar att prefloppspelet fucka nästan hela handen.

Länk till kommentar

Ska precis dra och inhandla skärmen men innan jag gör det tänkte jag fråga en snabbis: Jag har laddat ner massa skit från stoxpoker/CR/DC. Kommer ta tid att dra igenom allt och av det lilla som jag såg känns en hel del med skadligt än nyttigt. Vilka instruktörer är nutz?

Började kolla på wiltontilt med the mathematics of no limit holdem, är det något att ha eller? Har bara episod 5 tyvärr...

Länk till kommentar

Ska precis dra och inhandla skärmen men innan jag gör det tänkte jag fråga en snabbis: Jag har laddat ner massa skit från stoxpoker/CR/DC. Kommer ta tid att dra igenom allt och av det lilla som jag såg känns en hel del med skadligt än nyttigt. Vilka instruktörer är nutz?

Började kolla på wiltontilt med the mathematics of no limit holdem, är det något att ha eller? Har bara episod 5 tyvärr...

jared är nuts, nästan alla andra suger. ser nästan enbart hans filmer nuförtiden.

Länk till kommentar

Var på väg att ta tillbaka allt men så började jag självklart spela pissdåligt och iom sista handen(översettad med 22 mot 33) så blev sessionen BE.

WP kenny WP!:cry:

welcome to entraction!

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 194103

BB: $123.82

UTG: $190.40

CO: $101.50

BTN: $100.00

Hero (SB): $100.00

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with Q :diamond: A :diamond:

3 folds, Hero raises to $3, BB calls $2

Flop: ($6.00) 8 :diamond: 7 :diamond: 2 :spade:(2 players)

Hero bets $4.50, BB raises to $19.50, Hero raises to $45.50, BB calls $26

Turn: ($97.00) A :club:(2 players)

Hero bets $51.50, BB calls $51.50

River: ($200.00) 2 :heart:(2 players)

Final Pot: $200.00

BB shows 2 :club: 4 :diamond:

Hero shows Q :diamond: A :diamond:

BB wins $197.00

(Rake: $3.00)

Länk till kommentar

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 194613

CO: $100.00

BTN: $143.76 (Prislapp)

SB: $183.02

BB: $98.50

UTG: $24.00

Hero (MP): $217.07

Pre Flop: ($1.50) Hero is MP with Q :spade: J :spade:

1 fold, Hero raises to $3.50, 1 fold, BTN calls $3.50, 1 fold, BB calls $2.50

Flop: ($11.00) J :heart: 9 :spade: Q :heart:(3 players)

BB checks, Hero bets $8.25, BTN raises to $32, BB folds, Hero raises to $213.57, BTN calls $108.26 all in

Final Pot: $291.52

BTN shows T :heart: A :heart:

Hero shows Q :spade: J :spade:

BTN wins $288.52

dumma prislapp skinnar fattiga fiskar som mig =(

Länk till kommentar

Orka ta med reads och metagame i handanalys...

Det kan du ta hänsyn till sen när du lärt dig var rätt spel är du verkligen har en tillräckligt klar read för att frångå det rätta spelet ^^

lite +1 på opteron imo.

Nej lite överdrivet att ta med det i varje hand såklart. Men det är ju i såna HHs/diskussioner man kan lära sig nåt "mer", som kanske hjälper fler situationer än bara denna.

Såklart inte alltid nödvändig som sagt, men standardspelen börjar man ju kunna rätt bra nu, och det är ju ofta dom där extra detaljerna som hjälper en att göra rätt beslut, och som gör en HH intressant.

Om man lägger upp en HH där fi spelar 24/19/3.

HERO synar hans höjning i BB med AQ, floppen kommer AT7. HERO donkbetar, fi höjer till 24 bb, HERO synar. Turn 6, HERO check, fi bet 3/4 pot. Sen "vad gör jag?".

Det är ju nästan omöjligt att komma med nåt konstruktivt där, som HERO inte redan vet. Så 7 såna HHs blir ju rätt meningslösa.

Hade man däremot fått detaljer om några tidigare händelser från HERO/fi eller vad fi visat vid liknande spel, går det ju att få en mer givande diskussion.

Är det störst chans att han har set/drag, kan han bluffa, vilken EQ har vi mot hans antagna range. Kan HERO's image påverka fi's spel, så att det är stor chans att han bluffar, eller bankar han bara på med nötterna?

Har du t ex 3-betat en reg från BTN fyra ggr senaste halvtimmen, och blivit avslöjad med en stor bluff på rivern, blir ju "det bästa spelet" och hans reaktion på det ganska annorlunda nästa gång man hittar AK på BTN. Jämfört med om du varit TAG och ni inte har nån historia.

[ X ] Långt inlägg :roll:

Länk till kommentar

TY Johan du tar dig alltid tid :)

Jo jag ska ha försöka ha med lite mer ingående info på FI när jag lägger upp händer.

Vill bara visa handen som räddade mitt psyke efter att jag ligger 7 BI under AIev på 10k händer:

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 194890

BTN: $246.28

Hero (SB): $214.50

BB: $100.00

UTG: $263.76

MP: $109.05

CO: $19.50

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with A :heart: J :heart:

3 folds, BTN raises to $3, Hero calls $2.50, 1 fold

Flop: ($7.00) K :spade: T :club: Q :club:(2 players)

Hero checks, BTN bets $5.25, Hero raises to $16.50, BTN raises to $38.25, Hero raises to $211.50, BTN calls $173.25

Turn: ($430.00) 7 :spade:(2 players)

River: ($430.00) K :club:(2 players)

Final Pot: $430.00

BTN shows 9 :heart: J :spade:

Hero shows A :heart: J :heart:

Hero wins $427.00

(Rake: $3.00)

Länk till kommentar

Orkar egentligen inte bara wajna i dagboken för jag vet hur drygt det är för alla(om det är några) som läser den. Men måste faktiskt säga att jag inte kan lägga upp och diskutera lite seriöst kring händer när jag har blivit så våldtagen av nätverket. Alla som jag anser vara duktiga regs är bak på de händer jag har dem på och jag har blivit så ääääääkligt utdragen idag.

alskab2b.th.jpg

Detta är inte boss eller någon annan sajt som händer muckas. Jag är seriöst 10BI under mitt allin EV. Har utan att ljuga även blivit översettad för minst 100BB 4 gånger under igår och idag.

Inte för jag vet vad ni ska göra åt det men orkar inte tycka synd om mig själv så hoppas på att någon ska göra det åt mig ;)

Länk till kommentar

Jag tror säkert att du springer dåligt och har det allmänt tungt, vi vet alla hur det är. Men EV-grafer är sjukt överskattade imo och missvisande. Känn som det bara är någon tröst för alla grinders när de känner sig utdragna. (Var bara tvungen att säga det)

gl sir! hoppas det vänder snart :)

Länk till kommentar

• Skapa nytt...