Gå till innehåll

Vad bör hända med Ferna?  

65 medlemmar har röstat

1. 1. Vad bör hända med Ferna?

• Lifetime ban, detta är ett seröst forum!
      15
    • Litet slag på fingrarna med bann så han sköter sig!
      12
    • Unlock him no ffs han är ju FERNA!
      17
    • Ferna är ju anledningen till att man ens har pf, släpp honom fri!
      21

Recommended Posts

Postad
1. We like it alot

2. Kallt. Gillar inte AQo aip för 100bb då jag alltid går upp som bäst 5050. Speciellt när han 3betar efter du höjt utg.

3. Gillar riverspelet

4. Här synar jag bara hans raise och pushar allt på turn. På så sätt fångar vi upp lite mer bluffar som följer upp turn. Färgdraget bryr jag mig inte så mkt om. Om han klonkar turn så drar jag ut river :-)

5. Push river i sista handen för värde?!?! då får du ju bara syn av bättre till 95% kan jag lova. Om du ska värdebeta så drar jag halvpot.

Så du betfoldar sista handen?

• Svars 2,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

checka bakom eller shippa imo..

Btw går det att statsminea entraction? Ska prova nätverket ett tag nu och kanske byta till en ett nytt skin iom en sick mys deal. Tänkte bara om man kunde få ihop en databas innan man börjar 9bords madnitgrinda skiten =)

Postad
Vet många riiiktigt bra spelare som spelar många bord. Vet man vad man gör inte är inte superlös ska det inte vara något problem att vinna bra med deg även om ens bb/100händer inte är optimalt. Dock blir timlönen högre osv och det är bara pengar jag vill ha.

Är egentligen inte så jätteofta man ska behöva tänka och bry sig om image och stats. Jävligt lätt missvisande (läs gärna kapitel 6 i MOP handlar om precis det).

Ja spela flera bord fungerar ju, inget snack om saken! Vad man väljer beror väl på person och mål.

Sättet jag pratar om fungerar säkert bättre om man tycker POKER är väldigt kul, och vill bli riktigt bra. Men kanske inte är lika noga i dom kortsiktiga pengarna.

Flera bord är väl ungefär det motsatta.

Det låter skumt om man ofta inte ska behöva bry sig om image och stats. Iaf om man har en "längre" read på motståndaren, eller många händer loggade.

Men tror jag ska läsa MOP, har aldrig blivit av, men det verkar som man kan lära sig ett o annat.

Postad
Ja spela flera bord fungerar ju, inget snack om saken! Vad man väljer beror väl på person och mål.

Sättet jag pratar om fungerar säkert bättre om man tycker POKER är väldigt kul, och vill bli riktigt bra. Men kanske inte är lika noga i dom kortsiktiga pengarna.

Flera bord är väl ungefär det motsatta.

Det låter skumt om man ofta inte ska behöva bry sig om image och stats. Iaf om man har en "längre" read på motståndaren, eller många händer loggade.

Men tror jag ska läsa MOP, har aldrig blivit av, men det verkar som man kan lära sig ett o annat.

Jo man ska bry sig om stats(om man inte är mongosmart och kan spela bra balansspel men de är fan inte många som kan) men däremot blir det ofta så att man rationaliserar sina marginella beslut på sjukt lösa grunder.

Vet att jag göra samma sak, typ som att börja 4betbluffa mot en kille bara för han har 14 i 3bet% (på typ några hundra händer=säger inte ett skit). Skulle jag däremot ha typ 10k händer och han har samma stats så blir det lite lättare. Dock få gånger man har så bra med stats och har man det kan de ha tagit så lång tid att personen i fråga har ändrat sin spelstil jättemycket sen första handen.

Säger inte att stats är dåligt(its nutz) men att det kan vara aningen överskattar. Och framförallt att image är helt brutaldåligt är av samma anledning fast under en kortare period.

Ja läs MOP den är grejjjjt!

Första gången jag läste den fattade jag typ 5% nu är jag på andra omgången och har nog kommit upp i 15 % WOOOOHO:D

Postad

I början av nästa vecka inleder jag ett personligt korståg mot denna förpestade spelsite. Med andra ord skall jag bli kung av B2B. Jag skall trotsigt stå upp mot rigghelvetet i ETT tag framåt. Varende djävla vecka, inte backa bara för att siten gång på gång på gång bjuder motståndaren på fyrtalet på rivern.

Det är dags att sätta hårt mot hårt.

Mitt mål är att tilltvinga mig många Euros innan skolan börjar. Om det inte lyckas ska jag sluta spela poker för evigt.

Må B2Bpoker darra, HataB2B(2) är här för att söndra och härska...

Taktik: 3000 europeer skall invadera texas. Töntig passivitet och nittighet skall lägga grunden. En myras envishet skall vara den trojanska hästen.

Må slaget börja!

Som ni förstår känner jag mig tvungen att lite smått efterleva en stolt tradition av hat mot b2b nu när även jag bor i malmö.(ca 500 från hata skulle jag tro)

Provade att lira 2.5k händer där idag och måste faktiskt hålla med om att sidan är brutalsjuk.

Mina 3 första överpar fick smaka sagge mot set.

2par stod inte mot 8 högt fd in på flopp?!

En regg som satt på 5/6 av mina bord lirade seriöst 38/35/5.23 i aggf och en 3bet på sköna 26% över 700 händer ^^

Jag hittade en royal som fick betalt att tp för nästan ett bi.

sammanfattningsvis: det kommer tära på mitt psyke att spela här. Men måste älska det :heart:

sluta för övrigt upp 2bi så helt åt helvete är det ju inte. Men det var ju obv insättningsrigger.........

Postad

Ska bli duktigt på att posta händer nu tror jag. Känns lite som en nystart, blir hård grind med start nästa vecka och då måste ju spelet vara fläckfritt!

Hade sett fi stacka Q-högt ett på flopp för 150bb några händer innan.

Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 184679

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

SB: $179.20

BB: $131.93

CO: $70.24

Hero (BTN): $104.84

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with J :heart: 6 :heart:

1 fold, Hero raises to $2.87, SB calls $2.37, BB calls $1.87

Flop: ($8.61) 6 :club: J :spade: 2 :spade:(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $6.45, SB raises to $22.58, BB folds, Hero raises to $42.95, SB raises to $176.33, Hero calls $59.02 all in

Obv vill jag få in det... Jag är helt ovan med b2b fortfarande så min betsize blev typ helt mogno. Man ser ju inte vad den andra beta utan kolla chatten osv osv.

Känns som att vår hand är lite för stark för att syna och få in det på turn iom att jag antaligen inte skulle vika den även om färgen la sig på turn. Annars får ju fi mycket sämre eq med sina drag om turn blankar.

Vad vill ni betta när han slår om om nu vill beta?

Dålig koll ofc så denna fi är random

Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 184683

Hero (CO): $119.70

BTN: $104.60

SB: $242.63

BB: $100.00

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with K :diamond: K :club:

Hero raises to $3, 2 folds, BB calls $2

Flop: ($6.50) 2 :spade: 3 :spade: 5 :heart:(2 players)

BB bets $4.00, Hero raises to $13, BB raises to $39, Hero calls $26

Turn: ($84.50) T :diamond:(2 players)

BB bets $58.00, Hero calls $58

River: ($200.50) 6 :club:(2 players)

Känns som vi har för bra hand för att folda och att vi inte mår supersupersuperbra med att få in det. Syna och låta fi bluffa turn om den blankar? Han får ju lite sämre eq med sina drag och det är ju inte jättemånga turns vi kommer vika ändå.

Fi lirar 27/12 och jag har sett honom limparaise utg med KK.

Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 184682

BTN: $40.40

Hero (SB): $102.00

BB: $47.50

UTG: $58.98

CO: $24.30

CO posts a big blind ($1.00)

Pre Flop: ($2.50) Hero is SB with K :diamond: J :diamond:

UTG calls $1, CO checks, BTN calls $1, Hero raises to $6.50, 1 fold, UTG calls $5.50, 1 fold, BTN calls $5.50

Flop: ($21.50) K :spade: T :spade: 4 :spade:(3 players)

Hero checks, UTG bets $10.75, BTN folds, Hero raises to $95.50, UTG calls $41.73 all in

Bra eller anus? Ganska saftig pott och han kommer nog vika lite väl mycket här eller?

Dålig koll på fi men 27/26/13aggf på bara 100 händer så det säger ju inte så mkt

Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 184685

MP: $49.63

CO: $30.62

BTN: $33.33

SB: $100.00

Hero (BB): $143.85

UTG: $161.75

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with Q :heart: Q :spade:

UTG raises to $3, 2 folds, BTN calls $3, 1 fold, Hero raises to $14, UTG raises to $35, 1 fold, Hero raises to $143.85, UTG calls $108.85

Flop: ($291.20) 2 :spade: 2 :club: 5 :club:(2 players)

Turn: ($291.20) 2 :heart:(2 players)

River: ($291.20) 6 :diamond:(2 players)

tänker väl typ följande shove>>fold>>>>>>>syn

Fi är favvoregg på 38/24/ aggf 5.2 3bet på 26% över 700 händer

Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 184688

BTN: $129.90

SB: $100.50

BB: $235.60

Hero (UTG): $249.70

MP: $244.75

CO: $40.26

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with K :heart: A :spade:

Hero raises to $3.50, MP raises to $12, 4 folds, Hero raises to $20.50, MP calls $8.50

Flop: ($42.50) 4 :diamond: A :heart: 3 :spade:(2 players)

Hero bets $26.00, MP calls $26

Turn: ($94.50) 4 :club:(2 players)

Hero checks, MP checks

River: ($94.50) 8 :spade:(2 players)

Hero bets $63.00, MP calls $63

Gick för c/r på turn. Han bluffar så brutalt mycket. Hade han shovat pre hade jag spytt och synat...Kanske lite störra riverbet? wp?

Första handen mot favvokillen btw:

Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 184692

Hero (BTN): $103.07

SB: $265.22

BB: $106.85

UTG: $110.50

CO: $101.50

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with K :club: A :heart:

1 fold, CO raises to $3.50, Hero raises to $12.50, 2 folds, CO raises to $26.50, Hero raises to $103.07, CO calls $75 all in

Final Pot: $204.50

Hero shows K :club: A :heart:

CO shows A :diamond: 8 :spade:

Hero wins $201.50

(Rake: $3.00)

Och till sist min royal. (typ 6e sen jag började lira poker, sick?)

Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 184693

BTN: $137.05

SB: $100.00

BB: $228.30

Hero (UTG): $169.26

MP: $114.75

CO: $95.50

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with Q :diamond: A :diamond:

Hero raises to $3.50, 1 fold, CO calls $3.50, 3 folds

Flop: ($8.50) K :diamond: T :diamond: 9 :heart:(2 players)

Hero bets $6.37, CO calls $6.37

Turn: ($21.24) J :diamond:(2 players)

Hero checks, CO bets $10.62, Hero calls $10.62

River: ($42.48) 3 :diamond:(2 players)

Hero bets $23.00, CO calls $23

Final Pot: $88.48

Hero shows Q :diamond: A :diamond:

Hero wins $85.48

(Rake: $3.00)

Postad

Lycka till med de nya målet! :) glöm inte karman!

Edit: såg dina händer nu, ska svara på dem med.

1, Om jag vill höja gör jag det till 50ish ungefär som du gjorde.

2, wp, tror inte det spelar roll om du degar flop eller turn.

3, okej

4, std mot just denna fi

5, gillar riversizen. kanske kunde mjölkat $5-10 till men vafan.

6, omg, rare fish.

7, nh :)

more hand to daaa people !!

Postad

"Hemma" nu i karlskrona igen. Ska vara här till söndag och det kommer nästan inte bli någon poker alls om jag får som jag vill.

Ska bara ta en liten fika imorgon och småspela lite och få kommentarer på mitt spel av gto-oscars kompanjoin gto-marcus.

Sjukt mysigt ska det iaf bli och så ska jag ofc se Harry Potter filmen och äta popcorn och choklad. :heart: living the dream!!

Postad

2. spelar nog samma

3. vetefan

4. std

5. föredrar att gå för C/R turn när man är grundare och kan få in det på river om han checkar bakom. går för tre gators såhär djupa och en sådan här fi.

Postad

hahaha lirat precis några hundra händer efter att easylife och spädis hade gått härifrån. Börjar svinbra och ligger nog 3bi plus när det börjar ^^

Först är det en ganska standard hand 3betar pott och jag får in det på turn med AA mot AQs på QJxx bräda med hans fd. 75/25 enligt stove.

Sen kommer det riktigt ofriska:

Jag öppnar CO med KK och blir 3betad från knappen, 4betar och fi instaställer.

SNNNNAAAAAPPP!!!

Han visar upp 109o(?!?!?) ÄÄÄÄLSKA värdet på b2b atm. Flopp 9xx----

turn blank och jag tar upp ett annat bord och är allmänt nöjd med mig själv. Jag vet ju vad som kommer hända, inget göra åt.

Tar upp bordet igen och ser hur jag muckar, fi skriver T i chatten sådär 5 ggr och obv kommer river ett T. Inte speciellt bitter men hamnade på BE istället för det fina plusset jag ville ha. 17% enligt stove pre om jag inte minns fel mohahahah b2bmonstret är framme!

Såg också att prislapp satt och förstörde allt värde på mina nl100 bord =((

Spelade nog bara en pott mot honom(pga respekt? både och^^)

Blev så överpeppad på att spela en snygg pott mot honom(har laptopen i karlskrona så har ingen HH tyvärr)

Iaf synar jag hans btn raise och hittar ett K högt fd. Synar hans cbet, turn träffar jag andraparet. check och han betar. Nuuutz finns inget snyggare än att semibluffa en c/r på turn och han viker. Då blev jag löljligt nog lite smånöjd och glad med mig själv :D

Postad

Gl med nya sajten. Har du fått bättre RB där, eller varför byter du?

Det där med total nitighet undrar jag hur det kommer gå med :-P

Fi lirar 27/12 och jag har sett honom limparaise utg med KK.

Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 184682

BTN: $40.40

Hero (SB): $102.00

BB: $47.50

UTG: $58.98

CO: $24.30

CO posts a big blind ($1.00)

Pre Flop: ($2.50) Hero is SB with K :diamond: J :diamond:

UTG calls $1, CO checks, BTN calls $1, Hero raises to $6.50, 1 fold, UTG calls $5.50, 1 fold, BTN calls $5.50

Flop: ($21.50) K :spade: T :spade: 4 :spade: (3 players)

Hero checks, UTG bets $10.75, BTN folds, Hero raises to $95.50, UTG calls $41.73 all in

Det spelet skulle kännas bättre om du hade AK. Nu är det ju inte omöjligt att han redan har dig slagen med KQ eller liknande. Och det räcker ju med att han har AsQ/AsJ för att han t o m ska ligga före när pengarna åker in på floppen.

Jag tycker syn med KJ på flop, utvärdera turn. Med AK känns push mer ok.

Är syn flop, syn turn, check-fold river helt fel?

Postad
Gl med nya sajten. Har du fått bättre RB där, eller varför byter du?

Det där med total nitighet undrar jag hur det kommer gå med :-P

Det spelet skulle kännas bättre om du hade AK. Nu är det ju inte omöjligt att han redan har dig slagen med KQ eller liknande. Och det räcker ju med att han har AsQ/AsJ för att han t o m ska ligga före när pengarna åker in på floppen.

Jag tycker syn med KJ på flop, utvärdera turn. Med AK känns push mer ok.

Är syn flop, syn turn, check-fold river helt fel?

Fi är lite för short för det. Sen tror jag att han har ganska bra FE faktiskt och att han ibland synar av med naket fd. Men kanske dåligt spelat...

Jepp min totala rb kommer nog bli lite högre. Är en kombo mellan rb/bonusar/race typ.

Postad
Sant men kan kanske vara något rakedhandsrace eller dylikt som ligger bakom?

I vilket fall ska jag selecta bort hans bord så gott det går :)

äh, mes. så bra är han inte. han är den på prima jag är plus mest mot typ. :twisted:

Postad

WOHOOOO skit i poker!

Fyller 20 idag och det kommer bli ett livat dygn vill jag lova :mrgreen:

Såg nyss harry potterfilmen och den var klart vg+ på! Men nu ska jag gå upp till min gamla lågstadieskola och dela en flaska vin med en kamrat och helt enkelt få en bra start på dygnet :)

• Skapa nytt...