Gå till innehåll

Hur mycket pengar är ni skyldiga?


DrRoland

Recommended Posts

du vet att dom är ~10gb+? och finns nog bara i en release

http://scenereleases.info/category/movies/movies-hddvd-rip

(finns dom i flera är de nog grannen som hobbykopierat egna versioner)

+att om jag inte missminner mig är DVDr en image av orginalet?(men de kan säkert nån med koll rätta mig om jag har fel)

 

att det ser för jäkligt ut håller jag med om, och andra sidan tycker jag det alltid varit dumt att bränna ut skivor...

 

 

 

Äntligen nån som troligen överbeviat mig på riktigt i detta.

Blivit påtvingad att det visst är HD-kvalitet polarna fått tag i gång på gång.

 

Har som sagt aldrig vart mkt för att tanka filmer och därför aldrig kommit över ordentliga grejer troligen.

 

Sen har ju min skepcis till hela kalaset inte minskat pga dessa dåliga rips och folks försvar att det visst är bästa HD,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen nån som troligen överbeviat mig på riktigt i detta.

Blivit påtvingad att det visst är HD-kvalitet polarna fått tag i gång på gång.

 

Har som sagt aldrig vart mkt för att tanka filmer och därför aldrig kommit över ordentliga grejer troligen.

 

Sen har ju min skepcis till hela kalaset inte minskat pga dessa dåliga rips och folks försvar att det visst är bästa HD,

 

Om du fått riktig skitkvalité med mörk bild så är det inte otroligt att det är en kamerafilmad version. Detta stöter oftast man på när man tankar nya filmer som inte går att hitta dvdrip på och någon helt sonika videofilmat skärmen inne i biografen.

 

Är inte någon 'fackman' när det gäller att ladda ner filmer så ni får hemskt gärna rätta mig om jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du vet att dom är ~10gb+? och finns nog bara i en release

http://scenereleases.info/category/movies/movies-hddvd-rip

(finns dom i flera är de nog grannen som hobbykopierat egna versioner)

+att om jag inte missminner mig är DVDr en image av orginalet?(men de kan säkert nån med koll rätta mig om jag har fel)

 

10GB är inte praktiskt att sitta och ladda ner för de allra flesta.

De tar för mycket plats på hårddisken, tar för lång tid att ladda ner och evigheter att ladda upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10GB är inte praktiskt att sitta och ladda ner för de allra flesta.

De tar för mycket plats på hårddisken, tar för lång tid att ladda ner och evigheter att ladda upp.

Visst, fast de beror på andra saker då... därför det finns olika kvalitéer antar jag...

 

Om du fått riktig skitkvalité med mörk bild så är det inte otroligt att det är en kamerafilmad version. Detta stöter oftast man på när man tankar nya filmer som inte går att hitta dvdrip på och någon helt sonika videofilmat skärmen inne i biografen.
normalt släpps väl en dvd 6 månader efter biopremiären? tills dess existerar ju knappast några andra än bioinspelade och liknande, om inte nån fysiskt fått tag på materialet på annat vis...

dock ser man ju det på filnamnet direkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med andra ord så bryr sig inte artisterna/kulturarbetarna om att de inte får betalt för ditt arbete? Märkligt att det skiljer sig så från land till land.

 

Skulle vara intressant att veta hur artisterna/kulturarbetarna resonerar i Schweiz.

 

naja, det är INTE lagligt att sprida det vidare. Komersiella firmor betalar sitt.

Man kan även sätta dit privatpersoner som anväder mjukvara som sprider vidare. (Är naturligtvis också helt klart möjligt med bättre lagstiftning.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

naja, det är INTE lagligt att sprida det vidare. Komersiella firmor betalar sitt.

Man kan även sätta dit privatpersoner som anväder mjukvara som sprider vidare. (Är naturligtvis också helt klart möjligt med bättre lagstiftning.)

 

OK, så det är lagligt att ladda hem men inte dela med sig. Så om du inte delar med dig nåt utan bara laddar hem begår du inget brott?

 

Men samtidigt så kan man straffas för man använder mjukvara som kan sprida saker vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...