DrRoland Postad 30 November , 2008 Rapport Share Postad 30 November , 2008 http://www.fildelningsskuld.se/ Svårt att uppskatta hur mycket filmer och musik man laddat ner totalt, men 384 000kr blev det iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolzor Postad 30 November , 2008 Rapport Share Postad 30 November , 2008 10k låtar 1k filmer Totalt: 544 000 kr Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matfrid Postad 30 November , 2008 Rapport Share Postad 30 November , 2008 3 648 000,00 kr småpotatis Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
klabbisjp Postad 30 November , 2008 Rapport Share Postad 30 November , 2008 54k 1k Låtar 100 Filmer Tillhör det utdöende släktet som köper ifall jag gillar gruppen, mp3 ljud suger. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 30 November , 2008 Rapport Share Postad 30 November , 2008 0 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 30 November , 2008 Rapport Share Postad 30 November , 2008 10k låtar1k filmer Totalt: 544 000 kr Det kan knappast vara enbart 1k nya filmer? 51k btw. Är nog betydligt mer om vi räknar program och spel, men sådant kul fanns ju inte med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolzor Postad 30 November , 2008 Rapport Share Postad 30 November , 2008 Det kan knappast vara enbart 1k nya filmer? Nope, det säger sig självt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 30 November , 2008 Rapport Share Postad 30 November , 2008 53 600,00 kr Känns rätt lugnt8-) Trodde det skulle vara mer men jag är väl ingen tankare Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 30 November , 2008 Rapport Share Postad 30 November , 2008 Nope, det säger sig självt. Är ju fullt möjligt att tanka filmer under 5 år som enbart är "nya". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LappRoffe Postad 30 November , 2008 Rapport Share Postad 30 November , 2008 Jag är inte skyldig en krona. Förstår mig inte på skiten, helt enkelt. Skulle vi snacka skattekronor så är det en annan femma... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tetris Postad 1 December , 2008 Rapport Share Postad 1 December , 2008 I USA kan det väl handla om miljoner för en ynka film eller är det bara skrämselpropaganda? Hur som helst skulle nog en omoralisk och förmodligen en icke stödd enligt lagen fildelningsförsäkring kunna vara lönsam om nu dessa siffrorna stämmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
torax Postad 1 December , 2008 Rapport Share Postad 1 December , 2008 275 200,00 kr Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 1 December , 2008 Rapport Share Postad 1 December , 2008 320.000:- =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tågrånarn Postad 1 December , 2008 Rapport Share Postad 1 December , 2008 Jag tycker att jag laddar ner extremt lite filmer, kvalitén suger ju. Så inom film så handlas allt vettigt ist Musik tankar jag däremot en hel del, fast handlar även där allt som jag verkligen vill ha i hyllan.. "Skulden" om man räknar rakt av hamnar på 502k Men det skulle inte förvåna mig om jag sedan köpt sånt jag laddat ner till ett värde av 50-75k Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
honest99 Postad 1 December , 2008 Rapport Share Postad 1 December , 2008 Igen, skönt att bo i Schweiz. Helt lagligt att ladda ner för privat bruk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 1 December , 2008 Rapport Share Postad 1 December , 2008 Jag tycker att jag laddar ner extremt lite filmer, kvalitén suger ju. öh? kanske du väljer fel kvalité då? allt finns nog i samma kvalité som i affären, annars var det knappast nåt hot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snabelguy Postad 1 December , 2008 Rapport Share Postad 1 December , 2008 Igen, skönt att bo i Schweiz. Helt lagligt att ladda ner för privat bruk. Med andra ord så bryr sig inte artisterna/kulturarbetarna om att de inte får betalt för ditt arbete? Märkligt att det skiljer sig så från land till land. Skulle vara intressant att veta hur artisterna/kulturarbetarna resonerar i Schweiz. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2008 öh? kanske du väljer fel kvalité då? allt finns nog i samma kvalité som i affären, annars var det knappast nåt hot De flesta filmer ligger i 700MB och de är inte i närheten av DVD-kvalitet. Mörka partier i en film blir tex nästan kolsvarta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 1 December , 2008 Rapport Share Postad 1 December , 2008 De flesta filmer ligger i 700MB och de är inte i närheten av DVD-kvalitet.Mörka partier i en film blir tex nästan kolsvarta. Givetvis försvinner detaljer när du komprimerar en 4gb dvd till 700mb...men de flesta filmer finns i många olika kvalitér, allt ifrån bärbarspelare-versioner till 1080(och allt däremellan som tex DVDr) http://filesharefreak.com/2007/11/22/how-to-identify-tags-on-pirated-releases/ och där är väl nåt helt nytt för att få ner storlek på bluray, BDRip/BRRip: http://filesharefreak.com/2008/11/19/blu-ray-brrip-bdrip-two-new-xvid-hd-formats/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 1 December , 2008 Rapport Share Postad 1 December , 2008 De flesta filmer ligger i 700MB och de är inte i närheten av DVD-kvalitet.Mörka partier i en film blir tex nästan kolsvarta. Vadå de flesta, noll koll! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2008 Vadå de flesta, noll koll! Nu börjas det igen... Samma pf-stil som vanligt. Inte direkt oväntat. Jo, 700MB filmerna är i rätt klar majoritet jämfört med 4,31GB:atarna... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 1 December , 2008 Rapport Share Postad 1 December , 2008 Nu börjas det igen...Samma pf-stil som vanligt. Inte direkt oväntat. Jo, 700MB filmerna är i rätt klar majoritet jämfört med 4,31GB:atarna... Det stämmer säkert det du säger...iaf på ställen som PB och andra öppna trackers...men tror knappast många ens funderar på att lägga ut "16.Blocks-BluRay-1080p-x264-XXXXX" på 9GB på öppna trackers. Själv har jag ingen vidare koll mera, tar endast tv nuförtiden, och enbart tv-episoder har funnits betydligt större storlek än 700mb under lång tid.. t.o.m. tv-streams har högre kvalite än dom där 700mb gamla avi filmerna... 700mb divx/xvid filmerna är en kvarleva från tjock-tv tiden, då var dom rätt ok kvalite/för den filstorleken men på plattskärmar är deras tid över.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 1 December , 2008 Rapport Share Postad 1 December , 2008 Nu börjas det igen...Samma pf-stil som vanligt. Inte direkt oväntat. Jo, 700MB filmerna är i rätt klar majoritet jämfört med 4,31GB:atarna... Välkommen till år 2008! Videokassettens tid är förbi! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tågrånarn Postad 1 December , 2008 Rapport Share Postad 1 December , 2008 Jag har aldrig någonsin sett en nerladdad film som varit i DVD-kvalitet. Har flera ggr laddat ner 5-6 versioner av olika filmer i DVD - HD kvalitet, alltid märkbar skillnad och som sagts skev svärta. Och även om jag nånsin skulle hitta filmer att ladda ner som höll jämn kvalitet så skulle jag köpa de viktiga av den enkla anledningen att det ser förjävligt ut med rips i hyllan.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 1 December , 2008 Rapport Share Postad 1 December , 2008 Jag har aldrig någonsin sett en nerladdad film som varit i DVD-kvalitet.Har flera ggr laddat ner 5-6 versioner av olika filmer i DVD - HD kvalitet, alltid märkbar skillnad och som sagts skev svärta. Och även om jag nånsin skulle hitta filmer att ladda ner som höll jämn kvalitet så skulle jag köpa de viktiga av den enkla anledningen att det ser förjävligt ut med rips i hyllan.. du vet att dom är ~10gb+? och finns nog bara i en release http://scenereleases.info/category/movies/movies-hddvd-rip (finns dom i flera är de nog grannen som hobbykopierat egna versioner) +att om jag inte missminner mig är DVDr en image av orginalet?(men de kan säkert nån med koll rätta mig om jag har fel) att det ser för jäkligt ut håller jag med om, och andra sidan tycker jag det alltid varit dumt att bränna ut skivor... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts