sTARVIN89 Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 sick, vet hur känslan är... bara ta nya tag för du vinner i längden . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 6 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Nattens grind har gått bra. Slutade 8 inköp upp på nl200. Skulle behöva lite tips på lite skönlitteratur att beställa hem. Har inte läst en bok på väldigt länge och tänkte nu vända på den steken. Vore skönt att ha ett alternativ till slösurfande och tv serier när man har det långtråkigt. Vore tacksam om ni kunde rekomendera ett par titlar då jag i nuläget är helt vilsen i böckernas värld. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
prookelito Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Jag läser inte heller böcker, ytterst sällan. Senast läste ja "Snabba Cash" och det är iallafall en bok som faller mig i samken Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 6 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Back 10 inköp idag. Vore smart att ta några dagar med fullring tror jag. Brukar vara lugnare med swingsen där åtminstonde. Jag läser inte heller böcker, ytterst sällan. Senast läste ja "Snabba Cash" och det är iallafall en bok som faller mig i samken Snabba Cash har jag hört även tidigare att den ska vara bra. Tror en kompis har den liggandes hemma, så det blir till att hugga den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 9 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Januari , 2009 Efter mitt senaste inlägg har jag dragit en session FR. Kändes fint att vara tillbaka på lite stabilare mark. För mig svänger det garanterat mera på 1/2 6max än på 2/4 FR. Spelade dryga 1500 händer och plussade ca $2K, då blev jag ändå rejält utdragen i två 100BB potter. Igår blev det ingen poker alls utan en rejäl ps3 dag. Började först hos en kompis och lirade mirror edge. Sen hem till nästa för att battla lite PES09. Vi har hafr långa argumenationer hurvida Etoo är en fuskspelare eller inte. Började med att min kompis hade honom i sitt egengjorda lag och vann allt som oftast våra matchserier. Efter ett tag tröttnade jag och för att visa hur mycket fusk denna Etoo är vägrade jag spela med något annat lag än Barca. Tror jag vann 6-7 matcher i rad innan han erkände. Så nu när vi gjorde nya lag fick ingen välja honom. Jag var en ful fisk och försökte få han att gå med på ronaldo, messi och drogba mot denna etoo men han vägrade. Får numera lita på Zlatan vilket inte heller det är så dumt, han saknar dock Etoo´s snabbhet. Idag ska jag ner på stan för att betala våran Dominikanska resa i Februari. Vi blir förmodligen 4st som åker vilket ska bli grymt kul. Senare ikväll kommer min lillebror över för jättegrind. Han är inte medlem på pf men är en $1/2 grinder på partys 6max bord. Faktiskt han som fick mig att börja spela poker back in the days. Så jag har honom att tacka för mycket då det även var han som lärde mig plussa. Utan honom hade jag garanerat gett upp pokern för länge sedan. Jaja GL alla! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 10 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Januari , 2009 Poker/GTA2-kvällen blev lyckad och jag plussade $1.8K på FR400. Party Poker $400 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 2159 The Official DeucesCracked.com Hand History Converter CO: $458.90 BTN: $155.87 SB: $134.97 BB: $216.00 UTG: $437.30 UTG+1: $406.70 UTG+2: $374.00 MP1: $310.42 Hero (MP2): $400.00 Pre Flop: ($6.00) Hero is MP2 with Q J 2 folds, UTG+2 raises to $16, MP1 calls $16, Hero calls $16, 4 folds Flop: ($54.00) T 9 K (3 players) UTG+2 bets $38.47, MP1 calls $38.47, Hero raises to $128, UTG+2 raises to $358 all in, MP1 calls $255.95 all in, Hero calls $230 Turn: ($1064.42) 5 (3 players - 2 are all in) River: ($1064.42) 6 (3 players - 2 are all in) Final Pot: $1064.42 UTG+2 mucks K K (three of a kind, Kings) MP1 mucks T T (three of a kind, Tens) Hero shows Q J (a straight Nine to King) Hero wins $127.16 Hero wins $934.26 (Rake: $3.00) Poker Stars $2/$4 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 2165 The Official DeucesCracked.com Hand History Converter CO: $359.20 Hero (BTN): $458.50 SB: $475.00 BB: $341.90 UTG: $672.00 UTG+1: $78.00 UTG+2: $144.00 MP1: $348.05 MP2: $430.00 Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN with T K 5 folds, CO raises to $12, Hero calls $12, 2 folds Flop: ($30.00) 7 T 6 (2 players) CO bets $20, Hero raises to $58, CO calls $38 Turn: ($146.00) A (2 players) CO checks, Hero bets $108, CO calls $108 River: ($362.00) 3 (2 players) CO checks, Hero bets $280.50 all in, CO folds Final Pot: $362.00 Hero mucks T K Hero wins $359.00 (Rake: $3.00) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sTARVIN89 Postad 10 Januari , 2009 Rapport Share Postad 10 Januari , 2009 Haha sjuk hand där me två triss+stege . Synade du med A7d? känns ju som han spelar den exakt som ett drag? såg nu dock att det var 3betat pre så det ökar ju chanserna att du är slagen. Men fortfarande . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 10 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Januari , 2009 Haha sjuk hand där me två triss+stege . Synade du med A7d? känns ju som han spelar den exakt som ett drag? såg nu dock att det var 3betat pre så det ökar ju chanserna att du är slagen. Men fortfarande . Första handen var rätt sjuk ja. Notera ävden att fyrkortsfärgen ligger på bordet. A7d handen tycker jag är svår. Det är ju inte ursprungsraisaren på knappen som synar mitt 3bett preflop utan SB. Tror han allt som oftast setmindar med 99, 10 samt lägre pockets. AQ och sämre ess känns dock också som en vital del av hans range. Vet inte om det kanske redan är korrekt att vika hans lilla reraise på flop? Men när jag hittar synen och turn går c/c så ser jag hans överpush på rivern som ett lägre pp som gjorts om till en bluff, alternativt monster. Vet ej om det är +EV men jag hittade synen och han hade 1010 denna gång. Edit: 3bettade potter på framförallt SH-bord anser jag är en läcka i mitt spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 10 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Januari , 2009 Var nere nyss och tippade lite i närbutiken. Så mycket härligare känsla att tippa i butik än på näten även om man sällan får dom bästa oddsen. Blev stryktipset med 6 halvgarderingar. Väldigt svår helg överlag, blev ju inte bättre av att fyra matcher ska lottas... Hoppas stenhårt på West Ham borta mot Newcaste idag. Newcastle har stora skadeproblem, hela nio spelare på listan. Samtidigt har West Ham så smått hittat formen och C.Cole av alla människor har nätat i sina tre senaste matcher. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sTARVIN89 Postad 10 Januari , 2009 Rapport Share Postad 10 Januari , 2009 Haha jag har C.Cole på fantasy.premierleague.com så hoppas på honom jag också . Yes skön syn där med A7d handen, kändes som syn var korrekt med tanke på hans linje. Har också problem att spela i 3betade potter, känns som man är tvungen att stacka av eller folda, ibland checkas det ner hela vägen men det är alltid någon som ska representera styrka även om man är tom då det är 3betat... beror ju såklart på vem man möter också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 10 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Januari , 2009 Upp $1.9K på 350 händer FR400, RUNNING GOOD!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 12 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 I Lördags blev det inge mera poker efter min korta klonk session. Hade planer på att fortsätta grinda framåt kvällen men den planen gick i krash, kompisarna ringde och hintade att en pro evulution/öl kväll var på G. Som ni alla vet så är risken enorm att man backar rakt ut nästkommande session när den första var riktigt glädjande. Så jag gav mig tillåtelse att dra hemifrån. Idag har det inte heller blivit sådär jättemycket poker då jag fastnat i det gamla nostalgispelet Sim Tower(video nedan). Klarade åtminstonde av 1200 händer och plussade $1K. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 13 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2009 Det går bra nu, donation efter donation. Är pluss $8.2K på dom senaste 7000 händern. I övrigt är allt chill. Håller på att klämma igenom Tusenbröder. Har aldrig sett säsong 1 tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 13 Januari , 2009 Rapport Share Postad 13 Januari , 2009 Du verkar springa ruskigt bra. GGWP! Orkar inte leta, men var spelar du och nick om du outat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 13 Januari , 2009 Rapport Share Postad 13 Januari , 2009 Fina resultat! Tusenbröder är riktigt najs, ska nog se om dom snart, var ett tag sedan =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nordkvist Postad 13 Januari , 2009 Rapport Share Postad 13 Januari , 2009 Schysst dagbok Såg att du skulle till Dominikanska, vad blir det för destination? Var i Cabarete som är en turisthåla i norr i mars. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 14 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2009 Du verkar springa ruskigt bra. GGWP! Orkar inte leta, men var spelar du och nick om du outat? På Stars samt Party atm. Vet inte varför men vill inte outa mina nick. Om du spelade FR på samma nätverk/site som mig skulle du dock snabbt lista ut dom. Fina resultat! Tusenbröder är riktigt najs, ska nog se om dom snart, var ett tag sedan =) tyty, känns riktigt bra atm. Tror nog aldrig jag har känt en sådan trygghet i mitt spel. Underlättar ju dock att springa bra som fan också. Fått en massa aha upplevelser på sistonde och livit mycket bättre på att läsa av brädan och har en tanke bakom alla mina spel. Känner mig inte alls som en robot längre. Schysst dagbok Såg att du skulle till Dominikanska, vad blir det för destination? Var i Cabarete som är en turisthåla i norr i mars. Samma lika, Cabarete blir det. Du får gärna skriva ett par rader om stället, tips och dylikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nordkvist Postad 14 Januari , 2009 Rapport Share Postad 14 Januari , 2009 Eftersom det är fullt av turister bara så tar dom ett jävla överpris på prylar på många ställen så pruta som fan. Sen måste ni ta en tur runt i de norra delarna med mototaxi eller bil och chafför över en dag, kan man göra billigt och helt klart värt det, verkligen skitfin natur. Om ni ska festa så ska ni däremot åka till Sosua som är en lite större stad i mellan Puerto Plata och Cabarete. Om ni ska handla så ska ni helst göra det i Puerto Plata. Dom tillverkar Timberlandkängor på ön och finns gott om överallt. Schysst inhemsk lunchmat i Cabarete kan ni äta på ett litet ställe som heter Sandros och ligger mitt i Cabarete till höger sida om main street. Okej, till dom ädlare delarna Cigarrerna är ett måste, puro på spanska. Det är fan ett paradis, cigarr och rom. Du finner det överallt, i vanliga mataffärer. Alla cigarrer och all rom där är högkvalitativ. Ett schysst hängställe vid stranden heter Lax, bara engelskspråkig personal därtill om ni föredrar det. Schyssta mojitosdrinkar hade dom också. Jaja, hoppas att detta hjälper lite. Fråga om det är nåt mer du vill veta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
prookelito Postad 14 Januari , 2009 Rapport Share Postad 14 Januari , 2009 Det går bra nu, donation efter donation. Är pluss $8.2K på dom senaste 7000 händern. I övrigt är allt chill. Håller på att klämma igenom Tusenbröder. Har aldrig sett säsong 1 tidigare. Fint resultat. Hur kommer det sig att du spelar på party, dom har väl inga deals alls där? Eller är motståndet så pass dåligt att det väger upp mot RB/bonusar typ? För övrigt så är tusenbröder kanske det bästa som har hänt svensk television ever! Sjukt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 14 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2009 nordkvist; Tackar, alltid trevligt att ha lite kött på benen. Är väl lite halvplanereat att dra till Samanahalvön under vår vistelse. Ska tydligen vara riktigt fint där. Hur långt är det in till Sosua då? Hur är nattlivet, försår att det inte är som på Ibiza men iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 14 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2009 Fint resultat. Hur kommer det sig att du spelar på party, dom har väl inga deals alls där? Eller är motståndet så pass dåligt att det väger upp mot RB/bonusar typ? För övrigt så är tusenbröder kanske det bästa som har hänt svensk television ever! Sjukt bra this. + att jag faktiskt älskar party trots att dom behandlar sina trogna som skit. blir helt enkelt glad i kropp och själ av att slänga upp ett par party-bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nordkvist Postad 14 Januari , 2009 Rapport Share Postad 14 Januari , 2009 nordkvist; Tackar, alltid trevligt att ha lite kött på benen. Är väl lite halvplanereat att dra till Samanahalvön under vår vistelse. Ska tydligen vara riktigt fint där. Hur långt är det in till Sosua då? Hur är nattlivet, försår att det inte är som på Ibiza men iaf. Jag är 16 (15 då) och var där med farsan men vi softa mest och drack öl i Cabarete. Det var en del 20-åringar vi snackade med som hade varit i Sosua och festat. Dom tyckte att det var schysst. Det var ju inte fetdraget i Cabarete direkt. Samanahalvön hörde vi också gått om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 14 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2009 Lätt att spela med ett bra självförtroende. Poker Stars $2/$4 No Limit Hold'em - 9 players The Official DeucesCracked.com Hand History Converter Hero (MP2): $448.35 CO: $409.10 BTN: $400.00 SB: $661.60 BB: $361.00 UTG: $435.50 UTG+1: $388.00 UTG+2: $760.00 MP1: $435.50 Pre Flop: ($6.00) Hero is MP2 with 7 6 2 folds, UTG+2 raises to $12, 1 fold, Hero calls $12, 4 folds Flop: ($30.00) A 5 T (2 players) UTG+2 bets $20, Hero raises to $64, UTG+2 raises to $152, Hero calls $88 Turn: ($334.00) A (2 players) UTG+2 checks, Hero bets $188, UTG+2 folds Final Pot: $334.00 Hero mucks 7 6 Hero wins $331.00 (Rake: $3.00) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 14 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2009 1-14 Januari. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerminatorTT1 Postad 14 Januari , 2009 Rapport Share Postad 14 Januari , 2009 1-14 Januari. thats it. nu sätter jag in min BR på party känner mig dock sjukt handikappad av 100BB stackarna. Hur lyckas du levla regsen med så pass lite cash. det går ju knappt 3barrella folk. Ska man dega in med KK tom mot nitarnas nitar trots att man vet att de aldrig skulle ha 3bettat en utan AA preflop? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts