Gå till innehåll

mpee funderar på att lägga ner pokern, men är glad ändå. =)


mpee

Recommended Posts

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Btw, bara jag som "älskar" Anna Anka?

 

och du som verkade så vettig... *suck* har du läst hennes "öppna brev"? Finns på DN etc. Om du tycker hon har genomtänkta åsikter där....så vet jag ingenting. *suck*

 

GL med liret!

 

PZ

 

fyllesvammel

 

Hihi., har blivit dissad av alla jag känner som fan för min diggning av Fru Anka idag.

Visst mycket av mitt hyllningstal angående denna dam är lite halvt ironiskt. Men faktum kvarstår att jag fortfarande tycker det är ruskigt underhållande att se hur mycket folk tar åt sig och blir förolämpade.

Läste någon artikel om att hon krävde "lyxflyg" för att flyga över till Sverige. Men WTF, även jag som är verkligen inte är någon alls skulle kräva businessklass om en tv-kanal ville att jag skulle medverka.

Sen att folk hatar henne för att hon lackar när folk pajar hennes gräsmatta. Visst, hade jag varit stenrik hade jag förmodligen inte anlitat mexare som inte kan språket. Men i vilket fall. Hade dom förstört min matta hade jag helt klart lackat, oavsett om dom gått trädgårdslinjen på Oxford eller inte . Man betalar för en tjänst och förväntar sig att den klaras av utan strul. Oavsett hur rik man är.

 

Grejen är den att jag förmodligen inte kommit överens med denna dam i verkligheten. Men jag kan inte förstå hur folk kan ta åt sig så förbannat. Alla radiokanaler, tidningar och internetforum svämmar över av hat. Seriöst...är ni så djävla nöjda med era liv så svälj det och gå vidare. Orka göra en grej av att en Svenska gift sig med en rik gubbe och lever lyxigt. Desutom om jag personligen tycker hon är väldigt ärligt med att hennes liv inte är perfekt på något sätt.

 

Kul kväll som fan idag. Blev förfest, West Ham - Liverpool på pub...slutar aldrig överaskas hur förbannat enögda exakt alla Liverpoolsuppotrar är...skrek efter straff på allt och är helt djävla omöjliga att disskutera fotboll med. Var en väldigt hesk stämning mellan mig och övriga ett tag.

Tillbaka till "förfest" med massa PES....sen pubbande fram till två då våran något tafatta stad tackar för sig.

 

Sitter nu och försöker undvika att ringa massa desperata fyllesamtal och istället gå och sova. vafan....spelade inte en hand idag så imrogn måste jag spela minst 10K händer eller nått, lol..

 

fuskedit: nej har inte läst hennes öppna brev. Om det nu inte är det där hon whinar om sin trädgård som jag tog upp ovan. Men om inte annat ska jag läsa det imorgon och ge dig svar på tal .. EN ANNA ANKA, FINNS BARA osv osv..... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fuskedit: nej har inte läst hennes öppna brev. Om det nu inte är det där hon whinar om sin trädgård som jag tog upp ovan. Men om inte annat ska jag läsa det imorgon och ge dig svar på tal .. EN ANNA ANKA, FINNS BARA osv osv..... :mrgreen:

 

u da man ; ) hörs imorrn när du läst det, ehehe ; P

 

Pz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scoop:

Ähhh. Orkar inte leta reda på "brevet" nu. Finns ju sisådär 100 olika Anka artiklar ute på nätet atm. Dör du för det så posta en direktlänk så ska jag bryta ner den och försvara henne villkorslöst. För har man väl valt sida så står man fast vid det, därmed basta!!

 

__________

 

 

Var ute i motionsspåret nyss. Avklarade 2.5km, inte mycket att skryta över jag vet. Men har inte rört mig på jag vet inte hur länge, förutom lite tennis, så jag är faktiskt nöjd att jag tog mig runt.

Hade en talliban gumma (50+) framför mig som eventuellt saknade armar(eller körde hon Jesper Blomqvist-style)som jag vägrade släppa ur sikte.

När jag avslutat mitt varv fortsatte hon pina på upp för den branta backe som startar slingan. För att bevisa för henne att jag hade henne slagen så avslutade jag med att mosa förbi henne upp för backen för att fejka att jag påbörjade en session backträning. När hon försvann ur sikte la jag mig istället i mossan och semi-dödde.

 

Nu blir det dush, mat, grind i en ännu icke bestämd ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, "taliban gumma 50+" looool! Ja,slår du inte henne är du fan OÅTERKALLELIGT UR FORM :-D Kändes bra för egot att mosa henne uppför sista backen va haha?

 

Känner faktiskt igen mig som fan där dock, sprang Sthlm Marathon en gång (nä, tiden blev kass) och blev just före stadion omsprungen av en cellulit tant just i typ 50 års åldern, egot kunde inte ta den förnedringen så jag tömde de sista krafterna o tog henne på upploppet :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, "taliban gumma 50+" looool! Ja,slår du inte henne är du fan OÅTERKALLELIGT UR FORM :-D Kändes bra för egot att mosa henne uppför sista backen va haha?

 

Känner faktiskt igen mig som fan där dock, sprang Sthlm Marathon en gång (nä, tiden blev kass) och blev just före stadion omsprungen av en cellulit tant just i typ 50 års åldern, egot kunde inte ta den förnedringen så jag tömde de sista krafterna o tog henne på upploppet :lol:

 

Kändes bra just när jag gjorde det men kände mig mest patetisk efteråt då jag låg i mossan medan hon gick in på säkert sitt fjärde varv.

 

Hehe ja någon självrespekt måste man ju ha. Har även ytterligare en liknande upplevelse då jag för typ 2år sen bestämde mig för att testa spinning. Nybörjarpass obv...ville sluta exakt hela tiden medans massa tanter satt och trampade helt oberörda runt omkring mig. Vid min sida hade jag en småbarnsmor som konstant satt och pratade med mig så det var grymt jobbigt även psykiskt då jag var tvungen att försöka dölja min trötthet när jag svarade.

 

Grejen är att jag alltid varit en "sportkille". Testade på dom flesta sporterna under min ungdom och lirade fotboll i 12år, innebandy i 6år och handboll i 3år.

Så det är riktigt hemskt när man får det klart för sig vilken bedrövlig form man faktiskt är i. Efter gymnasiet gjorde jag lumpen och där häll ju kondisen i sig. Väl ute i arbetslivet gymmade jag halvseriöst och när jag sa upp mig och satsade på pokern tänkte jag bli superseriös med träningen. Hur mycket fritid som helst liksom.

Men inte fan blev det så. Blev bara latare och latare både vad gäller kost och träning.

Ska nog vara glad att jag inte gått upp mera i vikt än vad jag faktsikt har gjort. Ska verkligen försöka komma i form nu vilket också är nuuts för pokern. vem ska stoppa mig med massa frisläppta endorfiner i kroppen liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att "dyngnar" så det blir nog en del spel. Klarat av 4000händer so far och är plus $1.1K

 

PokerStars, $1/2 Hold'em Cash Games, 9 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

HERO (CO): $202

Yogoi (Button): $197

redacesfull (SB): $261.75

dylan0003 (BB): $200

kpoutlaw (UTG): $253.20

MarGee1 (UTG+1): $200

snoraa (MP1): $181.10

cap. marb (MP2): $204

Pokerfacexy2 (MP3): $255

 

Dealt to HERO A:diamond: K:diamond:

 

Pre-flop:

(2 folds), snoraa calls $2, (2 folds), HERO raises to $9, (3 folds), snoraa raises to $16, HERO calls $7

 

Flop: ($37) K:heart: K:spade: K:club: (2 Players)

snoraa checks, HERO bets $18, snoraa raises to $36, HERO calls $18

 

Turn: ($109) 5:heart: (2 Players)

snoraa checks, HERO bets $32, snoraa raises to $64, HERO calls $32

 

River: ($237) 5:club: (2 Players)

snoraa checks, HERO bets $86 and is all-in, snoraa calls $65.10 and is all-in, HERO returns $20.90

 

Results:

HERO Showed A:diamond: K:diamond:

snoraa Showed 9:spade: A:heart:

HERO wins $362.20

 

Nu blir det ett avsnitt "Arrested development" sen mera lir förmodligen.

 

Passar också på att rekomendera "The Beautiful Life".

 

Airs on: The CW, Wednesdays at 09:00 pm (60 min) | Premiered: September 16, 2009

The life of a high-fashion model appears glamorous and sexy, but as every new model quickly learns, behind the beautiful façade is a world of insecurity and cut-throat competition. Two teenage models who are about to discover this world for themselves are Raina Mayer (Sara Paxton, "Last House on the Left"), a stunning beauty with a secret past, and Chris Andrews (Benjamin Hollingsworth, "The Line"), a strikingly handsome Iowa farm boy.

Om inte annat 40min med Mischa Barton varje vecka. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huvudvärk och 600dollar rikare efter tragiska 10 000 händer. Vet inte hur många AA jag fick in pre mot JJ-KK och torskade.

 

 

 

Sjukaste donationen på länge nedan. Älskar mitt omslag på turn, vad kan jag ha liksom. :mrgreen:

 

PokerStars, $1/2 Hold'em Cash Games, 8 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

I The King I (Button): $205.95

THEDUTCH4141 (SB): $225.65

HooBangin (BB): $208.25

is2ny (UTG): $381.70

HERO (UTG+1): $541.80

tycusiyo (MP1): $264

mogwai316 (MP2): $200

booger369 (CO): $210.90

 

Dealt to HERO A:club: K:heart:

 

Pre-flop:

is2ny calls $2, HERO raises to $9, (6 folds), is2ny calls $7

 

Flop: ($21) J:diamond: T:spade: 7:heart: (2 Players)

is2ny bets $12, HERO raises to $29, is2ny calls $17

 

Turn: ($79) Q:heart: (2 Players)

is2ny bets $20, HERO raises to $122, is2ny raises to $224, HERO raises to $503.80 and is all-in, is2ny calls $119.70 and is all-in, HERO returns $160.10

 

River: ($766.40) A:diamond: (2 Players)

 

Results:

is2ny Showed 6:diamond: J:spade:

HERO Showed A:club: K:heart:

HERO wins $763.40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, härlig donation där, men floppat toppar ska ju för fan stå, lider med FI... ;)

 

Kapar din db och whinar av mig lite över en fisk som hade bättre klonkskillz än din FI. Satt inatt och grinda Party o hittar supermongot som lirar typ 40/40 och öppnar 100-180.. Väntar på en hand att gå med och hittar KK på BB då han i SB 3betar upp det till 150 vs btn, jag gör en pottcommit 3bet till 500 drygt o FI instapushar JTo o sätter stegen mot mig, härligt :lol:

 

Hur går månaden annars då, du fixar dina $10k antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huvudvärk och 600dollar rikare efter tragiska 10 000 händer. Vet inte hur många AA jag fick in pre mot JJ-KK och torskade.

 

 

 

Sjukaste donationen på länge nedan. Älskar mitt omslag på turn, vad kan jag ha liksom. :mrgreen:

 

PokerStars, $1/2 Hold'em Cash Games, 8 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

I The King I (Button): $205.95

THEDUTCH4141 (SB): $225.65

HooBangin (BB): $208.25

is2ny (UTG): $381.70

HERO (UTG+1): $541.80

tycusiyo (MP1): $264

mogwai316 (MP2): $200

booger369 (CO): $210.90

 

Dealt to HERO A:club: K:heart:

 

Pre-flop:

is2ny calls $2, HERO raises to $9, (6 folds), is2ny calls $7

 

Flop: ($21) J:diamond: T:spade: 7:heart: (2 Players)

is2ny bets $12, HERO raises to $29, is2ny calls $17

 

Turn: ($79) Q:heart: (2 Players)

is2ny bets $20, HERO raises to $122, is2ny raises to $224, HERO raises to $503.80 and is all-in, is2ny calls $119.70 and is all-in, HERO returns $160.10

 

River: ($766.40) A:diamond: (2 Players)

 

Results:

is2ny Showed 6:diamond: J:spade:

HERO Showed A:club: K:heart:

HERO wins $763.40

 

 

10k händer var bra jobbat. Hur många bord kör du? 24 eller?

 

Hoppas du fortsätter uppdatera bloggen, en favorit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, härlig donation där, men floppat toppar ska ju för fan stå, lider med FI... ;)

 

Kapar din db och whinar av mig lite över en fisk som hade bättre klonkskillz än din FI. Satt inatt och grinda Party o hittar supermongot som lirar typ 40/40 och öppnar 100-180.. Väntar på en hand att gå med och hittar KK på BB då han i SB 3betar upp det till 150 vs btn, jag gör en pottcommit 3bet till 500 drygt o FI instapushar JTo o sätter stegen mot mig, härligt :lol:

 

Hur går månaden annars då, du fixar dina $10k antar jag?

Haha den är tung. Därför jag i dagsläget inte pallar 5/10 när jag springer skit. Förlorar säker massa pengar på min övernitiska money management...men jag kommer aldrig gula iaf. :roll:

 

Hur har värdet varit senaste tiden på party? Mycket fisk eller så där sjuuukt passivt som det kan vara ibland?

 

Och nä har fan inte plussat mina 10k ännu. Är ca 7K upp efter 100K händer. Känns rätt tragiskt men men...Funderar tom på att massatabla en månad till bara för att bevisa för mig själv att jag kan bättre än såhär, fast jag egentligen redan vet det...

10k händer var bra jobbat. Hur många bord kör du? 24 eller?

 

Hoppas du fortsätter uppdatera bloggen, en favorit!

Mellan 24-20bord. 10k händer är bra jobbat men vettifan hur bra man lirar dom sista 3k händerna. Inga grova misstag men PFR och aggFactorn brukar sjunka i slutet vilket kostar när man spelar så många händer.

 

Tack för berömmet, det värmer. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorgon ska jag på maskerad. En kompis flcikvän fyller 25år och ska naturligtvis komplicera till allt. Men visst, lite kul ska det bli. :-P

 

Temat är film och jag ska vara grannen i Beck. Sitter atm och går in i rollen iklädd vinröd morgonrock, mormors nackkrage och ett par fula vinröda solglasögon, drickandes "Honey Rum". Har inget att blanda ut skiten med dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyllespelar gör jag typ aldrig. Hänt någon enstaka gång bara. Men nu vra det dags tyckte jag. 7bi upp på 200 händer $0.5/1 6-MAX, wieeee.

 

Gått över till tequila nu....känner mig verkligen som Becks granne nu, lite mera highstakes bara.

 

Om någon vill flippa lite eller dra någon låg SNG-HU så holla. Har dock bara deg på party och stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, springa skit på 5/10 är som du säger verkligen inte roligt, typ som jag gjort hela månaden, ligger back 1950 dolares trots 3k upp inatt, lol @ me... Värdet är väl rätt olika, har man tur så prickar man då scout315 är inne och bombar med 67o för 350 preflop samt att en o annan rysk eller nederländsk monsterfisk tittar in då och då. Alla byter ju numera dock nick hela tiden så lite jobbigt att veta vilka som är regs och inte om man inte spelar mkt.

 

Hoppas du når dina 10k då iaf, men slutar du på 7k upp så är det ju ändå ingen fara, inget bra resultat men 3k hit eller dit en enskild månad gör inte mkt i slutet av året.

 

Lägg upp fler HH´s nu förresten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, springa skit på 5/10 är som du säger verkligen inte roligt, typ som jag gjort hela månaden, ligger back 1950 dolares trots 3k upp inatt, lol @ me... Värdet är väl rätt olika, har man tur så prickar man då scout315 är inne och bombar med 67o för 350 preflop samt att en o annan rysk eller nederländsk monsterfisk tittar in då och då. Alla byter ju numera dock nick hela tiden så lite jobbigt att veta vilka som är regs och inte om man inte spelar mkt.

 

Hoppas du når dina 10k då iaf, men slutar du på 7k upp så är det ju ändå ingen fara, inget bra resultat men 3k hit eller dit en enskild månad gör inte mkt i slutet av året.

 

Lägg upp fler HH´s nu förresten!

Förstår inte hur sånna som scout315 går runt egentligen. Enligt pokertableratings är han back $-570,455 på dom senaste 30K händerna. Ett BB/100 på -59.78. :shock:

 

Ska försöka motivera mig att posta ett par HH dom närmaste dagarna. Rätt drygt att leta rätt på "spännande" händer när man spelar 24bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur sånna som scout315 går runt egentligen. Enligt pokertableratings är han back $-570,455 på dom senaste 30K händerna. Ett BB/100 på -59.78. :shock:

 

Ska försöka motivera mig att posta ett par HH dom närmaste dagarna. Rätt drygt att leta rätt på "spännande" händer när man spelar 24bord.

 

Klart han inte går runt. Han har väl antagligen en hel del pengar (från något annat än poker) och gillar att bränna "lite" vid pokerborden då och då. Han är för övrigt back ungefär lika mycket på FullTilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter lite motgång på 1/2 bestämde jag mig för typ 3 dagar sen att spela lite $2/4. Tappade fort två inköp med en coinflip pre och en översettning. 19h sömn senare(typ rekord, helt sick :shock: ) vaknade jag yrvaken mitt i natten. Fick den briljanta ideen att balansera upp allt med lite $5/10..lyckades iaf plussa 2K vilket känns nice.

Slutar månaden +$7.28 på spelet. Samlat på mig rätt friskt med points på stars också.

Hade hoppats och verkligen räknat med en 10K månad så jag är absolut inte nöjd.

Har funderat hur jag ska göra nu i Oktober men tror jag lägger masstablandet på pause ett tag. Blir färre bord och tillbaka till $2/4-$5/10. Poängen med denna månad var att få tillbaka självförtroendet vilket jag faktiskt har fått, även om jag sprungit rätt kasst.

Så nu kanske denna db blir lite roligare och jag kan kanske tom bjuda på ett par HH´s och så.

 

Postar grafen lite motvilligt också. Såhär såg den fan aldrig ut när jag massatablade $1/2 6 månader förra året...men vafaan, shiit happends.

Mitt $5/10 "skott" syns lite smått i högerkanten

 

septemberzt.th.jpg

 

$5/10 händerna verkar inte synas på grafen. Men slutar lite under där jag lagt markeringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan postat i poker tracker-tråden men kör här också.

 

På min databas står nicknamet "HERO" som player. Set har jag ett par aliases kopplade till "HERO", vissa på andra klienter och några på densamma.

 

Nu heter jag inte "HERO" på någon sida fast en spelare har kopierat mitt gamla nick och honom kommer jag stöta på då vi spelar samma nivåer. Detta skedde under min förra session och det kom upp en massa error-meddelanden under Import Status. Minns dock inte vad det stod..

 

Hur gör jag nu? måste jag göra en ny "huvudspelare" och inte koppla samman "HERO-nicket" eller vad?

 

Tacksam för svar, om någon förstår vad jag menar. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...