Gå till innehåll

mpee funderar på att lägga ner pokern, men är glad ändå. =)

mpee

Recommended Posts

Inget poker lördagnatt, söndag eller måndag eftersom du redan natten till lördag skrev "slutar typ 6-8K dollar back denna månad" ? Hursomhelst, 6-8k är ju inte ngt jätteback iaf (vilket förresten är samma som jag backade i fyllan i lördags som den fylleskottande idiot jag är), 2 bra dagar så har du ju hämtat in det! Du får se till att få läggan fixad asap, verkar inte vara bra för ditt game att flänga runt :) GL i september nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inget poker lördagnatt, söndag eller måndag eftersom du redan natten till lördag skrev "slutar typ 6-8K dollar back denna månad" ? Hursomhelst, 6-8k är ju inte ngt jätteback iaf (vilket förresten är samma som jag backade i fyllan i lördags som den fylleskottande idiot jag är), 2 bra dagar så har du ju hämtat in det! Du får se till att få läggan fixad asap, verkar inte vara bra för ditt game att flänga runt :) GL i september nu.

Planen var att inte spela men tog någon enstaka session ändå. Slutade månaden på typ -$5K om man räknar in bonusar. Ingen faraa egentligen men jag gillar inte att backa. Har haft typ 3 backmånader någonsin och bara en månad med back på mer än $2k.

Börjar spela slaskigt när jag springer dåligt. AF går ner och jag börjar syna. Tycker man borde lärt sig att handskas med detta efter år av poker men nix nix.

Med självförtroendet i botten har jag bestämt mig att uteslutande masstabla 1/2 och 2/4 denna månad. Ska köra en ritkigt köttmånad och få in 100k händer.

Börjat på 1/2 för att återfå självförtroendet och klarat av 15k händer redan denna månad.

12312r.th.jpg

Länk till kommentar

Har samma resultat nu som jag hade för 30k händer sedan, pluss $5.3K. Allmänt sega sessioner m.a.o...

2.6 BB/100 efter ca 50k händer vilket jag inte alls är nöjd med. "Vill" ligga en bit över 3BB/100 trots 20 bord på fr200.

Kan väl inte påsta att jag blir sanslöst utdragen men massa setup potter varje dag där jag är på fel sida.

Men bara att nöta vidare. Ska för en gångs skull hålla mig till mina planer och fortsätta masstabla $1/2 månaden ut.

Är snart supernova också och kommer nästa månad kunna grinda in en $4000 VIP Reward Bonus vilket är nice.

Men en $10K månad på spelet ska jag tammifan ha!!!!!!!

Länk till kommentar

är det 2,6ptbb/100 eller "vanliga" bb/100 du refererar till? Vad har du legat på för winrate förut då du masstablade? Alltså 20 bord, är du en robot eller? :-D

Lycka till med målet iaf, mkt månad kvar så det fixar du!

Big Bets won per 100hands = BB/100 .. riight? :oops:

Hade en period förra året där jag 24tablade $1/2 och slutade på 2.91BB/100 efter 350.000 händer.

Och ja, jag är en robot.

Länk till kommentar

Big Bets won per 100hands = BB/100 .. riight? :oops:

Hade en period förra året där jag 24tablade $1/2 och slutade på 2.91BB/100 efter 350.000 händer.

Och ja, jag är en robot.

BB/100 (Big Bets) är samma som 2 * bb/100 (big blinds).

Alltså hade du en winrate på 5,82/bb100 vilket är mycket bra för FR. Speciellt om du 20 tablar. Absolut i övre skiktet jämfört med andra vinnande spelare. Grattis!

Länk till kommentar

BB/100 (Big Bets) är samma som 2 * bb/100 (big blinds).

Alltså hade du en winrate på 5,82/bb100 vilket är mycket bra för FR. Speciellt om du 20 tablar. Absolut i övre skiktet jämfört med andra vinnande spelare. Grattis!

Ty. På tiden att polleten ramlade ner för mig.

Reggade mig idag på pokertableratings och gjorde ett 30tal sökningar på dom grinders jag tycker är stabilast, dem jag har flest händer på och dom jag ligger mest back emot. Blev lite förvånad av resultatet då bara två stycken hade en högre BB/100 än mig på $1/2. Alla jag sökte på är "masstablare" och det finns mellan 400K-1.4milj händer på dom.

Så man kan väl kanske inte förvänta sig en speciellt mycket högre winrate på fr när man 24tablar 60-100k händer i månaden. Och lyckas man med det lär man ju iof gå upp i nivå rätt fort.

Rätt skön upptäckt för självförtroendet iaf.

Nu blir det gay Tisdag med nya avsnitt av gossip girls, one tree hill och greek!!

Länk till kommentar

Jobbigaste djävla skitdagen på länge. Satt innan jag började spela och gick igenom massa händer, motståndare, letade lyckor i mitt spel med hjälp av pt osv. Var supertaggad för spel och gör enligt mig själv max ett stort fel(förutom sista handen där jag lekte synstation och lät fi dra in färgen) då jag nästan stackar av AA mot en nit som skreeek set.

Vill påstå att jag spelade bättre idag än på hela månaden. Men vad hjälper det, 6inköp back.

Tror jag aldrigblivit lika översettad, överfärgad, 2outad och skändad som idag.

Vist det var bara på 1/2 men är ändå sjukt jobbigt. Måste verkligen bara vända snart. Är typ +/- på spelet senaste 140K händerna.

namnlsssss.th.jpg

KUK POKER!!!!!!!

Länk till kommentar

Går fortsatt segt som fan. 8k händer idag och upp 3inköp. Så fort jag dubblar mig på ett bord blir jag översettad eller går upp mot AA med KK. Sen massa frustrerande flips med AK mot 66-77-88 som alla går fel.

Bara så att ni kan håna mig. :-) Men spelar man 10/8 med 2% i 3bett över 10k händer kan man fan inte ha annat än AA där.

PokerStars, $1/2 Hold'em Cash Games, 7 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

Board:

evo.com (SB): $238.75

HERO (BB): $309.90

badgers_uk (UTG): $200

roberlander (UTG+1): $247

mossified84 (MP1): $200

I_h8_p0ker (CO): $290.65

Pokerfacexy2 (Button): $162.50

Dealt to HERO KhKc

Pre-flop:

badgers_uk raises to $8, (2 folds), I_h8_p0ker calls $8, (2 folds), HERO raises to $31, (1 folds), I_h8_p0ker raises to $68, (1 folds), I_h8_p0ker returns $37

I_h8_p0ker wins $71

Länk till kommentar

En kort session på 1000 händer och lika många dollars upp, NICE!!

76K händer spelade denna månad och 5.2K plus. Pokerns arbetarklass. :-P

_________

Btw, bara jag som "älskar" Anna Anka?

Hon är nog inte dummare än att hon i förväg förstod att vad hon än säger i tv skulle hon bli hatad i landet mellanmjölk. Plus att hon förmodligen får kämpa mot fördomar 24/7 även till vardags. Klart man då lika gärna kan passa på att provocera alla sunkiga kvinnor och tafatta män.

För ärligt talat tror jag att majoriteten av alla feta, chipsätande, bingolotto-spelande morsorna i detta land skulle byta liv med fru Anka illa kvickt, om dom bara fick chansen.

Sen det här med äkta kärlek eller inte. Klart det finns kvinnor som faller för trygghet, cash och status. Och män som kan tänka sig en yngre kvinna som håller sig i form, tar hand om hemmet och ger en avsugning vareviga morgon.

Tycker faktiskt inte det låter så hemskt som många vill få det till.

all the way to the bank , baby!!

Länk till kommentar

Blev en kortare session och dagsresultatet blir +$1400.

Funderat på sistonde om jag ska köpa en båt nu i höst/vinter. Vi har haft båtar i familjen senaste 7-8 åren. Har en nu också men den låg på verkstan hela sommaren. :cry: Sen när den väl är hel så är farsan ute med den mest hela tiden. Plus att den är lite väl stor och inget man precis åker vattenskidor efter.

Båtar sjunker inte alls lika fort i värde som t.ex bilar gör så jag kan lika gärna skeppa in en del i en båt.

Funderar på typ:

http://www.blocket.se/dalarna/Bayliner_1802_Capri_Cuddy_23538833.htm?ca=9&w=3 <---- samma modell som farsan hade tidigare

eller

http://www.blocket.se/varmland/Bayliner_1950_capri_23378335.htm?ca=9&w=3

Fast vi får se. :mrgreen:

Länk till kommentar

Beror ju lite på vad man vill ha osv. Om du vill ha sportbåts looken kanske en yamarin 59 dc funkar. http://www.blocket.se/stockholm/Yamarin_59_dc_23132403.htm?ca=11&w=1

Går säkert att hitta billigare.

http://www.blocket.se/stockholm/Finnmaster_5700_DC_22162383.htm?ca=11&w=1

Buster är ju bra också.

Priset beror ju rätt mkt på motorstorleken. Yamaha och Honda ska vara bra skit :)

EDIT: Ska väl säga att jag inte är nån expert. Men svärfar har jobbat i båtbranschen i 40 år och spyr alltid galla på bayliner. Själv tycker jag dom är rätt snygga.

Länk till kommentar

Beror ju lite på vad man vill ha osv. Om du vill ha sportbåts looken kanske en yamarin 59 dc funkar. http://www.blocket.se/stockholm/Yamarin_59_dc_23132403.htm?ca=11&w=1

Går säkert att hitta billigare.

http://www.blocket.se/stockholm/Finnmaster_5700_DC_22162383.htm?ca=11&w=1

Buster är ju bra också.

Priset beror ju rätt mkt på motorstorleken. Yamaha och Honda ska vara bra skit :)

EDIT: Ska väl säga att jag inte är nån expert. Men svärfar har jobbat i båtbranschen i 40 år och spyr alltid galla på bayliner. Själv tycker jag dom är rätt snygga.

Kan inte mycket om båtar jag heller. Och absolut inget om motorer. Men vi har har haft 4 bayliners nu och bara den senaste har krånglat lite.

Annars har jag bara goda erfarenheter utav dom, plus som du säger så är dom djävligt snygga.

Fast har man jobbat i branschen i 40 år så borde man ju veta. Men farsan har en kompis som även han arbetat med båtar så får ta med honom vid ett eventuellt köp så han får syna allt lite närmre.

Båtarna du länkade till var helt okej, absout. Dock en bra bit över min tänka budget. Vill hålla mig mellan 80-130K SEK ungefär.

Länk till kommentar