Gå till innehåll

Hej då


sibadirektör

Recommended Posts

Bra beslut, lycka till, och fyll vardagen med en massa annat meningsfullt!

 

Kan inte placera dig helt och hållet, men har för mig att jag har positiva associationer till ditt nickname. Trist att du slutar, men jag hoppas verkligen att du håller dig undan från allt vad poker heter, och hoppas att allt går bra för dig!

 

Kanske ses i världen utanför pokern nån gång! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra beslut, lycka till, och fyll vardagen med en massa annat meningsfullt!

 

Kan inte placera dig helt och hållet, men har för mig att jag har positiva associationer till ditt nickname. Trist att du slutar, men jag hoppas verkligen att du håller dig undan från allt vad poker heter, och hoppas att allt går bra för dig!

 

Kanske ses i världen utanför pokern nån gång! ;)

 

han som rövades bort, remember?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag håller med om att man kan censurera text där de tydligt bara vill va lustiga men när man kommer med en åsikt så måste den få stå kvar oavsett hur dum den än är.

 

Känns som en efterkonstruktion att påstå att yttrandefrihet inte gäller Alltid(utom vid hot). Vem är det annars som bestämmer vad man ej får skriva om. Om lagen om yttrandefrihet var så böjbar, hur ska vi då kunna försvara den. Det är ju bara o baka in vad man vill i undantagen och sen ändå hävda att vi har en yttrandefrihetslag. Alla lagar blir ju totalt värdelösa isf.

Du har rätt att ytnyttja allemansrätten men inte i den den... den skogen.

 

Allt jag säger egentligen är att va lite försiktig... Alla under 45 är så sjukt bortskämda i det här landet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som en uttjatad diskussion vid det här laget. Men än en gång, då: I Yttrandefrihetsgrundlagen (YGL) stadgas att myndighet inte får inskränka enskilds rätt att yttra sig, med ett antal undantag. Lagen hindrar inte enskilda från att inskränka varandras yttrandefrihet, och den skyddar ingens rätt att säga vad fan de vill på tex ett privat forum, som detta är. Pokerforum får om de så vill totalförbjuda användandet av ordet "och". De får också förbjuda vem fan de vill att öht uttala sig på forumet, eller förbjuda vilka uttalanden de vill i vilken undergrupp de vill. Det finns inga som helst juridiska argument. Kom heller inte dragande med påståenden om att de i vart fall inte får inskränka religionsfrihet, mötesfrihet, rätten till frihet från påtvingad kroppsbesiktning eller vilken grundlagsskyddad rättighet som helst, eftersom grundlagarna BARA reglerar vad myndigheter får och inte får göra.

 

F.ö. får jag, iaf enligt grundlagarna, om jag så vill, bestämma att hemma hos mig får man endast tala om man blir tilltalad. Jag får till och med bestämma att hos mig får man inte vistas om man tillhör vissa religioner, och uppställa som krav för att få inträda i mitt hem att man genomgår en rektumundersökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Jag håller med om att man kan censurera text där de tydligt bara vill va lustiga men när man kommer med en åsikt så måste den få stå kvar oavsett hur dum den än är.

 

Känns som en efterkonstruktion att påstå att yttrandefrihet inte gäller Alltid(utom vid hot). Vem är det annars som bestämmer vad man ej får skriva om. Om lagen om yttrandefrihet var så böjbar, hur ska vi då kunna försvara den. Det är ju bara o baka in vad man vill i undantagen och sen ändå hävda att vi har en yttrandefrihetslag. Alla lagar blir ju totalt värdelösa isf.

Du har rätt att ytnyttja allemansrätten men inte i den den... den skogen.

 

Allt jag säger egentligen är att va lite försiktig... Alla under 45 är så sjukt bortskämda i det här landet.

Lägg ner din dryge fan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...