Gå till innehåll

Ta Bort


Alessandro

Recommended Posts

  • Svars 368
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

bust bust bust. Så kan det gå ibland :-)$22 blev det på MTTs idag då.

 

Imorgon blir det grind med Hegus hemma hos mig borta i Herrljunga. Skriver mer imon, Hade tänkt att spela riktigt mycket poker under veckan och ska koncentrera mig på SNGs. Ska hinna spela minst 150 SNGs fram tills nästa måndag.

 

Games played: 305

Total Profit: $330

Bankrulle: $331

FPP: 117

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I slutet fick jag även utv 2+10 min. Situationen såg ut såhär

 

Domarn tar utvisning på en i vårt lag och säger "inget mer gnäll nu alingsås"

Jag säger "man måste ju kunna prata med er eller?"

Domaren "NEJ"

Jag: "Okej, men då pratar vi efter matchen"

Domaren: "NEJ"

Jag: Ok. Då skickar jag ett mail då

Domaren: #21 2+10 för olämpligt uppträdande

 

Först vill jag bara säga att innebandy inte är en sport, utan ngt man sysslar med på gymnastiken i skolan.

 

Sedan spelar det ingen roll om man sysslar med gympagrejer eller riktig sport så som tex fotboll. Domarna kan vara puckon oavsett.

 

I fallet ovan är dock det största puckot Junis-Sandro. Redan vid första "NEJ" ska du förstås knipa käft. När du efter ett andra "NEJ" ändå inte kan knipa igen så kommer väl inte utvisningen speciellt överraskande? (Sen hur många minuter man ska få för en sån förseelse har jag ingen aning om. Koll på regler för Fången Fri och andra gympaprylar har jag förstås inte)

 

Hade ngn av mina spelare svikit sina lagkamrater och dragit på sig gult eller rött kort på liknande sätt på fotbollsplanen hade den personen fått en jävla utskällning.

 

Så nu hoppas jag vi slipper höra talas om fler juniorutbrott i fortsättningen Sandro! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena tjena! Har ´varit på lite semester från vardagen. Va grymt skoj uppe i Västerås. Nya bekantskaper och festande! fiiint=) Kom direkt till jonte och har suttit här sen 10 ungefär. Spelet började ganska bra, eller stabilt, normalt så att säga:) men efter en bräkig avslutning så hamnade jag på plus minus noll för kvällen!

 

Men imorgon blir de långgrind med sandro i herrljunga. med pizza, dvd-box och en helvetes massa poker:D

 

Höres då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först vill jag bara säga att innebandy inte är en sport, utan ngt man sysslar med på gymnastiken i skolan.

 

Sedan spelar det ingen roll om man sysslar med gympagrejer eller riktig sport så som tex fotboll. Domarna kan vara puckon oavsett.

 

I fallet ovan är dock det största puckot Junis-Sandro. Redan vid första "NEJ" ska du förstås knipa käft. När du efter ett andra "NEJ" ändå inte kan knipa igen så kommer väl inte utvisningen speciellt överraskande? (Sen hur många minuter man ska få för en sån förseelse har jag ingen aning om. Koll på regler för Fången Fri och andra gympaprylar har jag förstås inte)

 

Hade ngn av mina spelare svikit sina lagkamrater och dragit på sig gult eller rött kort på liknande sätt på fotbollsplanen hade den personen fått en jävla utskällning.

 

Så nu hoppas jag vi slipper höra talas om fler juniorutbrott i fortsättningen Sandro! :-)

 

Juniorutbrott var det inte tal om utan jag sa allt detta mycket lugnt. Sen om innebandy är en sport eller inte får stå för och en. En innebandymatch i Svenska Superligan är betydligt mycket mer sport än en fotbollsmatch ute i Od :-) Det enda innebandylag du skådat är månne Annelunds eget. Då kan jag förstå dig, Annelund a-trupp är kanske den sämsta i hela landet :-)

 

Kom inte till min dagbok och prata skit om innebandy :lol:

 

HU4rollz? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och Hegus sitter hemma hos mig nu och lirar och ser på vänner. Har käkat pizza och kollat sista avsnittet på Boston Tea Party också. Spelet går ganska trögt för båda just nu. Utdragningarna härjar för båda och svordomarna flyger i luften :-) båda ligger ca 25-30 dollar back och vi tar ett litet break just nu. Huvudet måste få vila lite.

 

må det vända :-)

 

nån som är inne som vill spela lite HUSNGS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär. Plusset har vänts nu iaf :)

 

Vi sitter just nu och kollar på pokerlandet. Jag har lagt ner spelandet för natten men Hegus har 5 SNGs kvar. Gick segt för mig i början hade endel oflyt måste jag säga. Tog en liten paus och repade mig. låg back $30 som mest och vände det till ett plus på $37

Gött Gött.

Nu blir det snart sömn tror jag. Vet inte om Hegus ska sova här eller dra hem. Han har nog inte riktigt bestämt sig. Imorgon blir det Alingsås nån gång under dagen och träffa tjejen, träna innebandy och sådär.

 

Har varit dålig på att lägga upp händer det sista. Ska bli bättre på det. Ska även inom en snar framtid lägga upp en film från en session.

 

Games Played: 334

Total Profit: $372

Bankrulle: $368

FPP: 205

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabilt!

 

Ang Svenska Superligan vs Div 5-fotboll, så finns en likhet iaf. Henke Larsson platsar på båda ställena utan att träna :)

 

Där fick du till det. Ang Henke Larsson så orkar jag inte ens dra varför det bara är han i hela världen som skulle kunna göra detta och på det sättet. Det skulle ta för lång tid :-) Jag tror även att de flesta Superligaspelare skulle platsa i div5 utan att träna :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #22982973704: Tournament #127009224, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2008/12/17 0:55:43 CET [2008/12/16 18:55:43 ET]

Table '127009224 176' 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: Alingetexas1 (6885 in chips)

Seat 2: winni1974 (2635 in chips)

Seat 3: EOS88 (4935 in chips)

Seat 4: ri$h (6482 in chips)

Seat 5: calvin8 (3850 in chips)

Seat 6: timfonteijn (6624 in chips)

calvin8: posts small blind 25

timfonteijn: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Alingetexas1 Ace of SpadesQueen of Spades

Alingetexas1: raises 100 to 150

winni1974: calls 150

EOS88: calls 150

ri$h: folds

calvin8: calls 125

timfonteijn: calls 100

*** FLOP *** Queen of Diamonds9 of Clubs4 of Clubs

calvin8: checks

timfonteijn: checks

Alingetexas1: bets 300

winni1974: calls 300

EOS88: folds

calvin8: folds

timfonteijn: calls 300

*** TURN *** Queen of Diamonds9 of Clubs4 of Clubs2 of Diamonds

timfonteijn: checks

Alingetexas1: bets 700

winni1974: calls 700

timfonteijn: folds

*** RIVER *** Queen of Diamonds9 of Clubs4 of Clubs2 of Diamonds10 of Clubs

 

Alingetexas1: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svår sits, men på något sätt känns check-fold ganska bra, han har dragit in ungefär 43% av sin stack redan i potten och efter synen vid turn känns det absolut inte som han skulle lägga handen, sen känns det lite extra oroväckande att klövern kommer, fastän jag hoppas att han inte har klöver då det är ganska dåligt spelat av honom att syna ner vid turn (EV blir -90 t$s) FAST det finns ju alltid risken. Möjlig hand kanske är AQc, 99, 44 ? Vad gjorde du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjaaaaa! Ledsen att jag varit lite frånvarande dom senaste dagarna.

 

Spelade 20 sng igår men gick förbannat bräkigt. Kändes inte som att jag spelade direkt dåligt. men flytet fanns inte där helt enkelt. Sen ska det erkännas att man inte spelar på topp när man inte har flyt alls. Så dom första röda siffrorna på länge dök fram. Blev back 50 dollars vilket känns rent ut sagt åt helvete! Men shit happens och nya tag ska tas antagligen ikväll. Får se om det blir en tur till Dahol, mycke möjligt ifall han ska spela!

 

Mitt mål med månaden med att bli silverstar ser riktigt ljus ut. Har 480 poäng av 1500 kvar att tjäna ihop. Så de ska inte bli några problem tycker jag inte!

 

Ska skärpa till mig och skriva efter mina sessioner nu. Men när man helst vill dra en knytnäve i skärmen och kasta musen in i grannens fönster så känns det inte så motiverande, men nu ska jag få fina gröna siffror:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jo jag har insett det nu efter. Det jag är rädd för är att bli tvungen att check/folda. Om han nu skulle ställa som bluff. Jag ställde in honom, dum som jag är. Syn och han hade A2c tror jag de va

 

dåligt som fan. jag vet jag vet. hur går det själv knuten? de va längesen<:-)

 

Jag har svårt att se vad han skulle ställa med som du har slaget. Ifall han inte hade nån hand på flop och turn så borde han fyllt upp den på river. har han någon typ av dam, BORDE han checka, eftersom han mycket väl kan ha den bästa handen vid showdown. Sen är hans syn inte direkt bra sett till pottodds, beror ju lite på om han tror att esset är ett vinstkort också. då får han drygt 25% vinstchans inför river och med din bet på turn behövs de ungefär 30%. Går han bara på färgdraget så blir det väl ungefär 20% vinstchans. Så synen är ju inte matematiskt korrekt men de räknas ju inte korrekt hos spelarna här heller, så han tänkte kanske, stor pott, hyfsat liten bet, lätt värt det, men vill ändå spara lite ifall jag missar. I detta ¨läget hade jag satt han på en sämre dam eller ett färgdrag. Set och ett osannolikt tvåpar hade han nog spelat på annorlunda sätt. AQc hade han antagligen blivit så upphetsad över att han hade höjt på flopp, eller iaf på turn. Sen när färgkortet kommer hade det nog blivit check, check om han hade haft sämre dam. <Bluff existerar inte när han synar turn. Eller kan det finnas en hand han synar med på turn som sandro slår på river om det blir check, all in? och nu talar vi generellt sätt, även om många är supertomtar så måste man ju ge dom lite cred för en bra hand ibland.

 

Vore kul om fler hade synpunkter på denhär och även kommenterar min analys, för den här handen är ju ganska intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...