Gå till innehåll

Ta Bort


Alessandro

Recommended Posts

  • Svars 368
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Orkade bara med att spela 10 SNGs. Det får vara nog för nu iaf :-) Spelade först 4 st som gick ganska knackigt. Det blev 2,x,x,x och lite back.

Sen startade jag upp 6 SNGs och det blev genast bättre 1,2,2,3,x,x och plus :-) Har suttit och youtubat allt möjligt nu på eftremiddagen. Fan va saker det finns där. Allt finns där verkligen. Sinnesrubbat är det :shock:

 

Session: $14

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både jag och Henke lever på samma sätt som Olof Skipper så ska liksom honom leva ca 150 år'

 

edit. ser att du har skrivit 4 mycket givande inlägg på pf hittils

Haha, bröthet Sandro! :)

 

Ang AK-näven:

AK med startstackar o det där spelet är fold som Tele sa. Däremot om snubben som höjer spelat ner sig till kanske 1000 eller 1200 under de inledande nävarna brukar det vara läge att köra (i sngs på den nivån som spelas här iaf) då det ofta är tomtar med Ax som mkt troliga näfvar.

 

Ang Surmucken:

Typiskt att man inte var på plats Hegus så jag fått chansen att håna honom för sitt dåliga beteende! Det hade varit kul. Kommer säkert fler chanser när då K8 brukar vara stål :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt spelat precis alingetexas1, itm i alla fyra, railade dig lite (: gj!

 

Tack Knuten, du verkar vara en hygglig prick :-) Ah hade lite flyt med mig som så väl behövs. Alldeles för dålig koncentration heads up bara. Något som jag måste jobba på. Känner mig nästan alltid nöjd bara att komma hu. Sjuk skillnad på 1a och 2a plats egentligen ju. well well. Barnhemmet ja. Precis den typ av film jag gillar. Lite som The Ring The grudge (stavning) etc. Man måste tänka till lite och att den är äcklig psykiskt som sagt.

 

Ska nog ta och kolla klart på filmen nu då :)Är det såhär att om en utländsk film (från usa sett , haha) får mycket uppmärksamhet så är det jättebra? Det måste väll krävas mer av en spansk film för att bli känd än en amerikansk ?. Tänkte på La vita e bella som är världens bästa film. Kanske tar en sväng till gymmet eller bror sen. Vi får se hur det blir.

 

 

UPDATE: Rös riktigt mycket i slutet av filmen :)

Har inte orkat ta mig för något idag än. Brände av 4 SNGs till nyss och råkade regga en vanlig 3.4 SNG med 9 pers (tilt) well well

Blev 1,1,2,3 så ITM i alla. Vann den där 9persvanligaskiten :)

 

 

Session: $30

Games Played: 136

Total Profit: $173

Bankrulle: $265

FPP: 275

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, bröthet Sandro! :)

 

Ang AK-näven:

AK med startstackar o det där spelet är fold som Tele sa. Däremot om snubben som höjer spelat ner sig till kanske 1000 eller 1200 under de inledande nävarna brukar det vara läge att köra (i sngs på den nivån som spelas här iaf) då det ofta är tomtar med Ax som mkt troliga näfvar.

 

Ang Surmucken:

Typiskt att man inte var på plats Hegus så jag fått chansen att håna honom för sitt dåliga beteende! Det hade varit kul. Kommer säkert fler chanser när då K8 brukar vara stål :)

 

 

hehe ja du och jonte hade troligen gett er på han rejält! när man ser att lelleman nästan sitter och gråter så måste man ju rycka in;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde inte han kunde göra en sämre låt än våldtäktsman eller vad den hette:S Men tydligen....;)

 

 

Haha. Segertåget :-)

 

Idag har jag stått i minusgrader (kändes iaf så) och sålt lotter i 4h tillsammans med ett annat gäng från IBK Alingsås. Herregud vad kallt det var. Efter det så stack och några polare till Stures (bowling & sportbar) och såg Manchesterderbyt. Det va la för väl att Man U vann så den goda stämningen uppehölls :) Egentligen är jag Liverpoolfan och framförallt Romanista (seger idag mot fiorentina med 1-0. Totti i 59e :) )

 

Just nu ligger jag nerbäddad under täcket och försöker få upp värmen :-) slösurfar runt lite. Kanske dags att dra igång lite poker men får se. Vet inte riktigt om jag känner mig i form just nu, är lite trött och sådär.

 

Hur var det på årsfesten igår Hegus? :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena! Sitter här och grindar med teledonk, DANA, dahol och johan. Har inte börjat direkt bra, 20 back än så länge, men eftersom grinden kommer hålla på fram till 5 imornbitti så har man gott om tid på sig att både bli even och plussa rejält=)

 

Årsfesten va riktigt rolig, go mat, sköj folk och massa öl, bättre blir de inte:P

 

Ska uppdatera lite under natten hur man ligger till. =)

 

Hegus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena! Sitter här och grindar med teledonk, DANA, dahol och johan. Har inte börjat direkt bra, 20 back än så länge, men eftersom grinden kommer hålla på fram till 5 imornbitti så har man gott om tid på sig att både bli even och plussa rejält=)

 

Årsfesten va riktigt rolig, go mat, sköj folk och massa öl, bättre blir de inte:P

 

Ska uppdatera lite under natten hur man ligger till. =)

 

Hegus

 

Låna Teles kamera (måste ha nån?) och ta ett kort på gänget och lägg upp här . Dirrr!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe ja jag får väl försöka göra de, men det är inga linslusar så får göra de lite i smyg:P

 

Ska uppdatera lite

 

Har vänt dom röda siffrorna till gröna och ligger just nu $45 upp. gött när de går åt rätt håll. Har smaskat i mig en god bit smörgåstårta och ska snart gå och ta en andra gång tänkte ja! Sen blir de att återgå till SNG. Höres väl lite senare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå Hallå.

 

Jag sittligger i sängen hemma hos tjejen med laptopen på magen och har börjat grinden med 9 SNGs. Blev lite plus på dem genom 3,3,2,1,x,x,x,x,x eller nått liknande :-) Elin har somnat efter ännu ett avsnitt av Svensson Svensson. Kollade på sista avsnitten av S.02 nyss och det var fan det roligast jag sett.

När Gustav deltar i teater för barn och ska tolka Kung Herodes. Han gör bort sig men blir hyllad av Kurirens krönikör som skriver att Gustav var fenomenal i slutakten då han tänder eld på krubban, skriker på Maria och åkallar satan!

HAHAHAHA.

 

Well Well. blir nog mer spel nu

 

Hörde att Henke smaskar på en smörgåstårta borta i Falköping. fuskigt

Senast jag hörde av honom var han en rejäl slant plus. Säkert TelefonKillen som rattar på musen :-P

 

Funderar på att köpa en Dvd-box att plöja igenom under veckan. Nån som kan rekomendera någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det snart dags för lite sömn :-) Har blivit ganska lite spelande och mer railande och snackande med Hegus via MSN :-D Men det som spelades gick plus.

Spelade även en $2.2 MTT med ca 2000 pers. Bustade efter en timme. Har svårt för MTTs med så jävla mycket folk. Känns bara overkligt och helt sjukt.

 

Blir mer spel när jag vaknar imorgon :-)

 

Session: $15

Games Played: 157

Total Profit: $185

Bankrulle: $273

FPP: 319

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godagens Godagens!

 

Nu har man vaknat, tagit en tur med hunden och käkat lite!

 

Igår va det grind hos Jonte som gällde. Jag, Dahol och Johan åkte dit så vi va där vid halv 6 snåret. Där välkomnades vi med smaskig kycklingpaj och premier league. DANA kom inklampandes en stund in i måltiden och snodde både min plats i tevesoffan och grindplatsen. sköka!;) Runt halv 8 kom spelandet igång och de började inget vidare som jag skrev igår men slutade iaf på + $50 när de va färdigspelat. Gick plus för oss allihop faktiskt, för vissa mer och för andra mindre. DANA tog sig en bra bit in i Sunday million och fick med sig en fin slant. Både Dahol och Johan plussade fint men den store vinnaren (som vanligt) blev jonte som kom 2:a i en $100 rebuy på 1000 pers ellenåt! Pokerfenomenet från det ko-täta falköping slog till igen;) Smörgåstårtan och den vanliga tårtan var för övrigt även de utsökta!

 

Nästa söndag blir det destination DANA. Ska också försöka spela så mycket som möjligt i veckan. Ska in och skaffa mig en laptop nu i dagarna med så ska jag spela upp mig till supernova på 6,5dolllars sng:P skulle va kul att räkna på hur många sng man skulle behöva spela. 33 000 blev de visst ungefär. Det och plocka ner månen ska bli mina nästa projekt:P

 

Blir antagligen lite spel ikväll!

 

CYA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå grabbar, Kul att höra hur det går för er, posta gärna lite trevliga händer som kan diskuteras (:

 

Förresten Alingetexas1, det där med headsup, Även fast man inte har så mycket tid att tänka i turbo-sngs heads-up, så kika lite på http://www.cardplayer.com/magazine/article/15250, du kanske inte tycker om det men jag gillar iaf allt matematiskt (: ha det gott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå grabbar, Kul att höra hur det går för er, posta gärna lite trevliga händer som kan diskuteras (:

 

Förresten Alingetexas1, det där med headsup, Även fast man inte har så mycket tid att tänka i turbo-sngs heads-up, så kika lite på http://www.cardplayer.com/magazine/article/15250, du kanske inte tycker om det men jag gillar iaf allt matematiskt (: ha det gott

 

Tack för länken. Intressant läsning.

Hur går det själv med spelandet Knut?

 

 

Tänkte spela en stund nu btw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #22544828246: Tournament #123490353, $2.00+$0.20 Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2008/12/02 3:47:17 CET [2008/12/01 21:47:17 ET]

Table '123490353 103' 6-max Seat #5 is the button

 

Seat 1: bbkcinsf (850 in chips)

Seat 2: dchowie (2425 in chips)

Seat 3: christianGU (1615 in chips)

Seat 4: pearlvan (5005 in chips)

Seat 5: Alingetexas1 (5170 in chips)

Seat 6: WORRY96 (7980 in chips)

 

WORRY96: posts small blind 25

bbkcinsf: posts big blind 50

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Alingetexas1 [:Kd::As:]

 

dchowie: calls 50

christianGU: calls 50

pearlvan: calls 50

Alingetexas1: raises 200 to 250

WORRY96: folds

bbkcinsf: folds

dchowie: folds

christianGU: folds

pearlvan: raises 350 to 600

Alingetexas1: Raise till?/Ställ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...