Gå till innehåll

Ta Bort


Alessandro

Recommended Posts

  • Svars 368
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

PokerStars Game #22420075702: Tournament #123379076, $3.00+$0.40 Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2008/11/28 0:04:55 CET [2008/11/27 18:04:55 ET]

Table '123379076 1' 10-max Seat #1 is the button

 

Seat 1: clemsontgr05 (1500 in chips)

Seat 2: moShele (1500 in chips)

Seat 3: kane1422 (1500 in chips)

Seat 4: Alingetexas1 (1500 in chips)

Seat 5: shawsmaw (1500 in chips)

Seat 6: CG-CUTTERMAN (1500 in chips)

Seat 7: Twente'86 (1500 in chips)

Seat 8: jay smed (1500 in chips)

Seat 9: Concurs (1500 in chips)

Seat 10: MALTAUSSIE (1500 in chips)

moShele: posts small blind 10

kane1422: posts big blind 20

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Alingetexas1 [:Kc::Ad:]

 

Alingetexas1: raises 40 to 60

shawsmaw: folds

CG-CUTTERMAN: folds

Twente'86: calls 60

jay smed: folds

Concurs: calls 60

MALTAUSSIE: folds

clemsontgr05: folds

moShele: raises 420 to 480

kane1422: folds

Alingetexas1: ???

 

Alltid lägg där imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en SNG-kvartett nu och resultatet blev 1,1,x,x. och ett litet plus.

Har inte gått ur sängen än för idag. Har inte heller fått i mig någon mat. Ska gå ner och laga till något näringsrikt *not* fniss :-)

 

Blir inget mer spel förens kanske inatt. Beror lite på om vi vinner matchen idag också. Gör vi det så blir det nog lagfest och inget spel. Vi får se hur det blir. Lite tråkigt att bara spela 4 SNGs under en session men känner att jag att jag inte orkar mer och då är det bäst att ge sig.

 

Har även som ett mål nu att försöka att så snart som möjligt tjäna ihop till 2.000 FPP och kvittera ut en svart luvtröja :-) har just nu 230 FPP så det kommer ta sin tid

 

 

Session: $16

Total Games: 114

Total Profit: $96

Bankrulle: $191

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev storstryk hemma på parkettgolvet ikvällens match mot serieledarna Lidköping. 3-11 på tavlan. Riktigt jävla tokpinsamt va det. Nog om det nu :-D

 

Är lite småtrött nu efter att ha vräkt i mig en kebabrulle och en fanta efter matchen, i ren frustration :-) Hyrde film med tjejen. En spansk skräckfilm som heter Barnhemmet. Elin var för trött så vi kollade bara en timme innan hon somnade. Får kolla klart imon bitti :-)

 

Måste få ventilera en sak bara angående en grej som hände när vi skulle hyra film. Vi står där och letar efter filmen Barnhemmet som vi har hört ska vara bra. Det står ett gäng om 3 personer en bit ifrån och letar efter en film att hyra och disskuterar lite om de filmer som finns i hyllan. Då hör elin att en av dem i gänget uppmärksammar filmen Barnhemmet. Inte mer med det. Elin viskar till mig "den finns där borta". När gänget går ifrån den hyllan så går vi fram för att lägga beslag på filmen. Vi hittar den inte med en gång och står och kollar runt lite. Då kommer gänget tillbaka och ställer sig bredvid oss.

 

Nu till saken.

 

Det normala borde väl vara att fråga dem genom att typ säga "Hörde att ni pratade om Barnhemmet och att den stod här men vi hittar den inte, vart såg ni den" . eller nått liknande trevligt. Ist står vi där som två fån och letar rad efter rad. Man är helt enkelt för blyg, rädd eller helt enkelt jävligt töntig bara :-)

 

är det nån mer än jag som är sån här? Hade ni direkt frågat dem ? Om ni inte sen hittat filmen, hade ni frågat då eller tagit en annan?

 

Det känns som detta är något typsikt svenskt :-D

 

 

Blir lite grind nu :-D va bara tvungen att ventilera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara för att de talade om barnhemmet behöver det ju inte betyda att filmen fanns just där? jag hade också dragit mig från att fråga, eller stod dom och höll i filmen?

 

hade frågat någon som jobbade där direkt istället, men jag är nog en sån som också undviker onödiga konfrontationer.

 

Som jag uppfattade det från tjejen som var det mer att dem läste namnen på de filmer de såg i hyllan. Typ " sällskapsresan,barnhemmet,james bond"

 

borde väll bara varit att fråga? vi säger att dem inte såg filmen och bara pratade om den. Även om det vart så och vi frågat så hade vi ändå bara fått ett "nej" och hur farligt är det? well well

 

 

spelade 4 SNGs nu och det blev 2,x,x,x alltså lite back. spelade även en 2.20$ turre och bustade nästan dirr med 44 på A47 mot AA. kallt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade ett gäng till nu (4st) och blev mycket bättre resultat denna gången. 1,1,1,3 :-) Borde kanske sätta in och spela jackpottsngs på någon sida :)

 

Nur är jag äver 200dollarstrecket :mrgreen: fan va gött

Blir sömn nu. Mer spel imorgon och nästa vecka kommer det blir galen grind :-) Nu ska jag svepa ner resten av fantan och sedan sova min skönhetsömn.

 

 

Session: $30

Games Played: 122

Total Profit: $129

FPP: 247

Bankrulle: $221

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej gott folk!

 

Va på klubben igår med Dahol och Johan för en freezeout 400+200 add on . Fick en riktigt bra lottning och tänkte att jag skulle köra på ganska hårt från början. Tyvärr va dom syngalningar och duktiga på att träffa floppar så fick inte så bra utdelning på bordet som jag hade tänkt. När de va dags för att splitta bordet låg jag på startstack ungefär, 15K (10k från start + 5K add on i paus). Fick storstackar till vänster om mig och blinds hade nu klättrat till 500/1000 så de fanns inte riktigt rum för att spela skräphänder. Tillslut åkte allt in preflop med 66 mot AJs. Med ett A på turn hade jag spelat färdigt och fick bege mig till cashgamet.

 

Köpte in mig för 400 spänn och gick till bodet där det spelades 5/5 nl med väldigt aggressivt spel. Kostade ofta runt 50 lappen för att se en flopp. Man satt där och kände sig som i en tryckpress, inte en alltför skönt känsla så efter ett tag flyttade till ett nyöppnat bord. Hade drygt kvar dom 400 som jag köpte in så såsett så klarade ja ju mig hyfsat på de förra bordet, men den som inte är gjord av pengar gillar ju mer att få se en flopp för 15 spänn istället för 50. Nu va det jag som skulle va den aggressiva då jag visste att spelarna på de nya bordet var relativt tighta. Jag skötte mig bra men tyvärr va det dags att åka hem efter att vi spelat kanske 20 min på det nya bordet. Hann iaf göra mina dryga 400 till 770 så fick ju tillbaka endel att det som gick förlorat i turneringen.

 

Får nämna Johan som tog sig till en fin 4:e plats i turneringen, som lika gärna kunde varit en 1:a då det i slutet blev rent lotteri pga blindsen. Tyckte nästan lite synd om honom efter att han fått en rejäl utskällning av en som han körde ut. Försökte försvara johan (eftersom han gjorde ett självklart spel) när den sure kom till cashet och började gnälla på tomten som körde ut honom, men insåg ganska snabbt att det va lönlöst att försöka förklara. Det enda man kunde ha fått ut av den diskussionen va en fet smäll kändes det som! Men snart blev det lugnt och tyst och man kunde återgå till att spela kort igen.

 

Runt 01:45 gick bilen hemåt och det blev nattmössan och in i dimman direkt efter hemkomst!

 

Ikväll blir det årsfest med Annelund! Ska bli riktigt kul!

 

/Hegus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...