easylife Postad 6 December , 2008 Rapport Share Postad 6 December , 2008 sorligt att se att ni lägger ner så mycket tid på poker och trots det bara spelar 0,5/1, men visst av det jag läst verkar ni vara intellektuellt missgynnade så 0,5/1 lär väl passa er. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aspelin Postad 6 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2008 sorligt att se att ni lägger ner så mycket tid på poker och trots det bara spelar 0,5/1, men visst av det jag läst verkar ni vara intellektuellt missgynnade så 0,5/1 lär väl passa er. Är du inte läskunnig? Var har jag eller Rövaren skrivit att vi bara spelar 0.5? Avundsjuk för att du inte vinner något där du spelar? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_Fibonacci Postad 6 December , 2008 Rapport Share Postad 6 December , 2008 Verkar som att folk inte fattar att man kan vinna rätt bra penga rpå 0.5/1. Lirar man 80h i veckan lär man säker tkunna dra in 15-20k per månad Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
easylife Postad 6 December , 2008 Rapport Share Postad 6 December , 2008 nöjd med livet annars då? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aspelin Postad 6 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2008 Verkar som att folk inte fattar att man kan vinna rätt bra penga rpå 0.5/1. Lirar man 80h i veckan lär man säker tkunna dra in 15-20k per månad Nej precis, svårt att förstå för de som spelar på andra ställen. 0.5/1 SEK 200bb inköp är inte direkt som NL 0.5/0.10 100bb. En normal session. (idag) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aspelin Postad 6 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2008 nöjd med livet annars då? Vad skulle jag inte vara nöjd med? Har andra inkomster också, kan sluta spela om jag tröttnar, men tycker att det är kul, får jag inte tycka det? Är du nöjd själv? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aspelin Postad 6 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2008 Rövarens ex + anledningen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 6 December , 2008 Rapport Share Postad 6 December , 2008 Alow - Är det du som klottrar i Borås? Lite willrosvarning här men det finns ju de som uppskattar det med. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Röven Postad 6 December , 2008 Rapport Share Postad 6 December , 2008 Jag ska börja spela enbart playmoney snart. Det är mitt mål med livet, att vara bäst på svenska spel på playmoney. Sug på den ni! 0,5/1 är löjligt enkelt att vinna på så varför inte göra det? Haha,nästan ännu löjligare att gå in och hata på oss om vi nu BARA skulle spela 0,5/1 hela tiden, vem fan bryr sig?! Om ni tycker att nivån är låg/ att vi är dumma i huvudet så kan ni ju tycka det, ingen som tvingar in er på tråden? Dumma jävla idioter som klagar bara när ni helt frivilligt lägger ner massa tid på att kommentera här?! LOL! SUG MIN RÖV Nu ska jag grinda sönder 0,5/1 resten av kvällen, krafterna börjar dock ta slut... Behöver koffein!!!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aspelin Postad 6 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2008 Lite willrosvarning här men det finns ju de som uppskattar det med. Vem eller vad är willros? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aspelin Postad 6 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2008 Orka sär... han vet ju att han är slagen,,, vad är fold? ***** Hand 877785253 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, December 06, 2008 5:06:56 PM Adam 14 (Vanlig/Cash Game) Plats 2: Kanel2 (32.75) Plats 3: summit (197.95) Plats 4: kungrikard (52.50) Plats 8: Arseenal (151.79) Plats 10: Ikoma (206.49) Plats 5: OU812 (95.50) Plats 6: mcnytt (71.52) Plats 9: Erik_XIV (144.00) Plats 7: RSBoris (197.50) Erik_XIV lägg LM 0.50 Ikoma lägg SM 1.00 ** Giv ** kungrikard [Kh, Kr] *** Bet Runda 1 *** Kanel2 Syna 1.00 summit Lägg kungrikard Höj till 6.00 OU812 Lägg mcnytt Lägg RSBoris Lägg Arseenal Syna 6.00 Erik_XIV Lägg Ikoma Lägg Kanel2 Syna 6.00 *** Flop(Board): *** : [2k, 7s, Knr] *** Bet Runda 2 *** Kanel2 Passa kungrikard Satsa 14.62 Arseenal Lägg Kanel2 Syna 14.62 *** Turn(Board): *** : [2k, 7s, Knr, Dh] *** Bet Runda 3 *** Kanel2 Passa kungrikard Satsa 24.37 Kanel2 All-in 12.13 *** River(Board): *** : [2k, 7s, Knr, Dh, 8h] *** Showdown *** : Rake: 1.82 Totalpott: 71.18 Kanel2 [8r, 8s] Triss i åttor Vinst: 71.18 kungrikard [Kh, Kr] Par i kungar Vinst: 0.00 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aspelin Postad 6 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2008 Jag ska börja spela enbart playmoney snart. Det är mitt mål med livet, att vara bäst på svenska spel på playmoney. Sug på den ni! 0,5/1 är löjligt enkelt att vinna på så varför inte göra det? Haha,nästan ännu löjligare att gå in och hata på oss om vi nu BARA skulle spela 0,5/1 hela tiden, vem fan bryr sig?! Om ni tycker att nivån är låg/ att vi är dumma i huvudet så kan ni ju tycka det, ingen som tvingar in er på tråden? Dumma jävla idioter som klagar bara när ni helt frivilligt lägger ner massa tid på att kommentera här?! LOL! SUG MIN RÖV Nu ska jag grinda sönder 0,5/1 resten av kvällen, krafterna börjar dock ta slut... Behöver koffein!!!! Kunde inte sagt det bättre själv, ni som vill klaga behöver inte läsa mer, vem tvingar er att läsa? Det står såhär i beskrivningen av dagboken "Vi kommer blanda lite skitsnack med hhs o resultat." ...Fick du inte tag på koffein röven? Jag sitter o vänta på att spela HU mot dig! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
el_kryddo Postad 6 December , 2008 Rapport Share Postad 6 December , 2008 Mentalt gula. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_Fibonacci Postad 6 December , 2008 Rapport Share Postad 6 December , 2008 Tyvärr så finns det någon typ av prestige att spela högt. Många sitter hellre och skryter om sina lir på 25/50 , 10/20 eller vad det nu kan vara. Många är nog +-0 spelare där eller tom backar men kan inte erkänna det för sig själva, så då måste man gnälla på de som spelar mycket lägre men ändå gör en bättre förtjänst... Jag lirar hellre lågt och vinner än högt och förlorar.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aspelin Postad 6 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2008 Mentalt gula. Que? Tyvärr så finns det någon typ av prestige att spela högt. Många sitter hellre och skryter om sina lir på 25/50 , 10/20 eller vad det nu kan vara. Många är nog +-0 spelare där eller tom backar men kan inte erkänna det för sig själva, så då måste man gnälla på de som spelar mycket lägre men ändå gör en bättre förtjänst... Jag lirar hellre lågt och vinner än högt och förlorar.. Ah jag håller med, de tycker att de är coola som spelar högt. Sen är det ingen tävling, jag bryr mig inte direkt om någon annan vinner 20x så mycket i timmen, har kul så det räcker o bli över med mina fiskar på 0.5/1. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 6 December , 2008 Rapport Share Postad 6 December , 2008 Vem eller vad är willros? Han fanns här på forumet som "villerkiller" innan han bannades. Personligen tror jag inte att det är så mkt själva nivån folk stör sig på. Varför skulle man orka göra det? Det är ju rätt patetiskt. Att alla ska suga röv och den i övrigt rätt pubertala nivån är nog, mer troligt, det som sticker mest i ögonen. Finns ju fler 1krs-spelare som lyckas ha betydligt mindre urspårade dagböcker. Ett önskemål från min sida är iaf mer resultat och konstruktiva handhistoriker. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
easylife Postad 6 December , 2008 Rapport Share Postad 6 December , 2008 Tyvärr så finns det någon typ av prestige att spela högt. Många sitter hellre och skryter om sina lir på 25/50 , 10/20 eller vad det nu kan vara. Många är nog +-0 spelare där eller tom backar men kan inte erkänna det för sig själva, så då måste man gnälla på de som spelar mycket lägre men ändå gör en bättre förtjänst... Jag lirar hellre lågt och vinner än högt och förlorar.. Du får bara inte finns på riktigt. Om ni vinner så "mycket" så är ni säkert vinnande på 1/2 och 2,5/5 också, så varför inte maximera era vinster? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_Fibonacci Postad 6 December , 2008 Rapport Share Postad 6 December , 2008 Jag personligen spelar gärna så högt som möjligt. Men har inte rulle för högre än 1/2 för tillfället men det jag menade var att är ´jag inte vinnande på högre nivåer så spelar jag hellre lågt på en nivå jag vet jag vinner än förlorar. Tror många tyvärr spelar för högt...jag tycker faktiskt också det är roligt med poker, pengarna är inte allt. Jag gillar spelet.. Sen skulle jag också gärna se mer resultat och händer, alltid intressant.. Ingen kan iaf klaga på kungrikard och rövarens pokerintresse, inte många som lägger ner så många timmar på spelet! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skedvi Postad 6 December , 2008 Rapport Share Postad 6 December , 2008 underhållande dagbok dock. men varför lägger ni bara ut bad beats handhistorier? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aspelin Postad 6 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2008 Han fanns här på forumet som "villerkiller" innan han bannades. Personligen tror jag inte att det är så mkt själva nivån folk stör sig på. Varför skulle man orka göra det? Det är ju rätt patetiskt. Att alla ska suga röv och den i övrigt rätt pubertala nivån är nog, mer troligt, det som sticker mest i ögonen. Finns ju fler 1krs-spelare som lyckas ha betydligt mindre urspårade dagböcker. Ett önskemål från min sida är iaf mer resultat och konstruktiva handhistoriker. Att Rövaren gillar rövar osv är inte mycket o göra åt, kanske inte så lätt att vara seriös på pf när man spelat mycket. Det är svårt att hitta vettiga hhs när det mesta går på räls men ska se vad jag kan göra när någon grinder vill bråka med mig. (hhs mot fiskar är väl inte så kul?) Om ni vinner så "mycket" så är ni säkert vinnande på 1/2 och 2,5/5 också, så varför inte maximera era vinster? Om man spelar för att det är kul handlar det inte om att maximera några vinster. Sen har jag fortfarande spelat regelbundet på 2.5 sen svs öppnade när jag kännt för det, senast igår. Idag har jag spelat 10€ HU sngs 0.5/1 FR/PL, 1/2 SH och sh omaha 0.5/1 PL. Jag personligen spelar gärna så högt som möjligt. Men har inte rulle för högre än 1/2 för tillfället men det jag menade var att är ´jag inte vinnande på högre nivåer så spelar jag hellre lågt på en nivå jag vet jag vinner än förlorar. Tror många tyvärr spelar för högt...jag tycker faktiskt också det är roligt med poker, pengarna är inte allt. Jag gillar spelet.. Sen skulle jag också gärna se mer resultat och händer, alltid intressant.. Ingen kan iaf klaga på kungrikard och rövarens pokerintresse, inte många som lägger ner så många timmar på spelet! Nej det är bra att du håller BR krav om du tänkt o klättra, verkar gå bra på 1/2 för dig, såg dig på ett bord under veckan? Andras resultat förstår jag inte varför det är intressant från dag till dag? Snittar någonstans runt 100kr i timmen, sen beror det på hur mycket jag spelar. (hhs däremot ska jag försöka fixa) Nej jag menar det, hur många på pf har spelat 3000h iår?! underhållande dagbok dock. men varför lägger ni bara ut bad beats handhistorier? Tack, hm trodde jag mixade, kan lägga ut när jag rensar själv istället. --- ArPx är nog den sämsta fisken jag sett! ***** Hand 877922794 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, December 06, 2008 7:42:45 PM Adam 15 (Vanlig/Cash Game) Plats 5: kungrikard (83.56) Plats 6: lararen (118.15) Plats 3: egni (80.56) Plats 4: ArPx (29.88) Plats 7: lundabon (99.00) Plats 9: MR Tallis (201.46) Plats 1: Dacke05 (108.44) Plats 2: Svampen08 (54.93) Plats 8: Groundhog (320.11) Plats 10: jankj59 (66.39) lararen lägg LM 0.50 lundabon lägg SM 1.00 ** Giv ** kungrikard [Ek, Er] *** Bet Runda 1 *** Groundhog Syna 1.00 MR Tallis Lägg jankj59 Lägg Dacke05 Syna 1.00 Svampen08 Syna 1.00 egni Syna 1.00 ArPx All-in 29.88 kungrikard Höj till 58.76 lararen Lägg lundabon Lägg Groundhog Lägg Dacke05 Syna 58.76 Svampen08 Lägg egni Lägg *** Flop(Board): *** : [Knk, Kh, 9s] *** Bet Runda 2 *** Dacke05 Passa kungrikard All-in 24.80 Dacke05 Syna 24.80 *** Turn(Board): *** : [Knk, Kh, 9s, 3k] *** River(Board): *** : [Knk, Kh, 9s, 3k, 4r] *** Showdown *** : Rake: 5.03 Totalpott: 196.47 kungrikard [Ek, Er] Par i ess Vinst: 196.47 ArPx Lägger mig Vinst: 0.00 Dacke05 Lägger mig Vinst: 0.00 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aspelin Postad 6 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2008 De som har tips på bra musik till grinden får gärna posta ikväll! posta youtubevideos såhär... ['youtube']ro-RBcqvGpg&feature=dir['/youtube'] utan '''' ifa länken är http://www.youtube.com/watch?v=ro-RBcqvGpg&feature=dir (det som är efter = mellan youtube taggarna) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_Fibonacci Postad 6 December , 2008 Rapport Share Postad 6 December , 2008 Nej det är bra att du håller BR krav om du tänkt o klättra, verkar gå bra på 1/2 för dig, såg dig på ett bord under veckan? Andras resultat förstår jag inte varför det är intressant från dag till dag? Snittar någonstans runt 100kr i timmen, sen beror det på hur mycket jag spelar. (hhs däremot ska jag försöka fixa) Nej jag menar det, hur många på pf har spelat 3000h iår?! Jo målet är ju att klättra för mig men kommer att lira 0.5/1 och 1/2 länge åtminstone något bord sen kanske ngt enstaka 2.5/5 så småningom förhoppningsvis. Så långt har det gått bra på 1/2, men bara hunnit spela dryga 1k händer där så vet ju inte ens om jag är plussande där än =) Jo jag satt på samma 1/2 bord som dig en dag under veckan iaf. Så du vet vad jag nickar iaf =)... Alltid kul med HH´s. Oj 3000timmar var rätt mycket hehe snitt 10h per dag typ...själv är jag nöjd om jag får ihop 3timmar er dag, men då jobbar man ju heltid också annars skulle det ju vara lugnt med 10h....spelar nog 6-8 timmar då jag är ledig iaf.. Vad lyssnar du på för musik? alltså vilken genre? kanske mankan komma med något tips.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Röven Postad 7 December , 2008 Rapport Share Postad 7 December , 2008 Rööööööööv Ska Iväg O Köpa Kebab Nu Som Frukost Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Röven Postad 7 December , 2008 Rapport Share Postad 7 December , 2008 Sen kan jag ju skriva det en sista gång... Ni som inte tycker om när jag sitter och skriver röv och liknande ord MÅSTE ju inte läsa vad jag skriver varje jävla dag. Eller förstår att några har den som hemsida men kom igen nu. Om ni inte gillar det ni ser så kan ni ju hålla käften och styra musen till typ Libidos guldblogg, där kan ni ju se det vanliga bögsnacket: nacho1337 Reg.datum: Feb 2007 Inlägg: 1 895 -------------------------------------------------------------------------------- +362kr idag JAG föredrar dock att inte skriva hur mkt jag tjänar varje dag, känns ju bara löjligt. Som om någon som jobbar på något random ställe bara skulle ha en blogg för att posta dagsförtjänsten. Typ en som jobbar för telenor på provison som går in o postar dagens provision varje jävla dag?!?! vill ni läsa sånt på riktigt så är ni ju helt dumma i huvudet!??! "Finns ju fler 1krs-spelare som lyckas ha betydligt mindre urspårade dagböcker." Ja, just därför man inte vill skriva om sina 362 kr per dag man tjänar? Roligare för alla om man INTE BARA skriver om poker konstant. Man sitter ju redan o kör som en maniac, då vill man ju inte bara skriva/läsa om HHs och sån skit. Utan andra fina saker som att jag ska gå och köpa kebab SNART (om jag kan slita mig ifrån fisken) Men alla ni som klagar kan ju faktiskt mer eller mindre dra åt h-vete ( eller Libidos blogg, samma sak för mig?! ) så får vi inga mer problem och alla kan vara glada! Nu måste jag iväg o köpa kebab innan skiten stänger! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_Fibonacci Postad 7 December , 2008 Rapport Share Postad 7 December , 2008 Nu lägger jag ner skiten för denna natt. Lycka till Rövaren och ta Abbe the mans pengar....eg mina pengar =) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts