okocha Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Ja vad tror ni? Själv tror jag att det ligger någonstans mellan 12.14% och 12.16%. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Njaaa högst 12,111111198% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tiggr Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Är ni seriösa? Tror siffran ligger betydligt högre snarare 75-80% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vrakman Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Är ni seriösa?Tror siffran ligger betydligt högre snarare 75-80% Ja 75% verkar rimligt enligt tråden hittills! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Ja vad tror ni? Själv tror jag att det ligger någonstans mellan 12.14% och 12.16%. Man har ju många gånger märkt att folk inte förstått ironi. Många av dessa personer klagar sedan i efterhand på ironins "kvalité", de ifrågasätter alltså om de ironiska verkligen har FÖRSTÅTT vad ironi går ut på. Summa sumarum, om båda lägren har rätt kan siffrorna inte vara mycket högre. Även om jag tycker att du har ett snävt intervall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Denna tråd gör mig obekväm. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 25 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2008 Denna tråd gör mig obekväm. För att du inte vet om jag är ironisk eller inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 För att du inte vet om jag är ironisk eller inte? ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DjLuppy Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Ja 75% verkar rimligt enligt tråden hittills! klonk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Är den här tråden ironi? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Existing-user Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Är den här tråden ironi? Hade du förstått ironi hade du inte behövt ställa den frågan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Hade du förstått ironi hade du inte behövt ställa den frågan. Aha. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sideshow Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Frågan i sig är för svår för mig men jag vill bara berätta att jag röstade 5 stjärnor på denna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kraclob Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Alltså är sånn jävla varians på den skiten... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 25 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2008 Hade du förstått ironi hade du inte behövt ställa den frågan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
______ Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Beror på vilken level av ironi man utövar. Tror dom flesta förstår sig på level 1 medans det blir betydligt färre som förstår sig på när man rör sig mot level 2 och 3. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Beror på vilken level av ironi man utövar. Tror dom flesta förstår sig på level 1 medans det blir betydligt färre som förstår sig på när man rör sig mot level 2 och 3. Bra användarnamn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredyr Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 A+ på denna tråd! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 A+ på denna tråd! A+ på din avatar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ST0CKH0LM Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Ja vad tror ni? Själv tror jag att det ligger någonstans mellan 12.14% och 12.16%. Någonstans i det övre spannet skulle jag säga, straxt under 12.16%. En semi-ironisk reflektion är att de pokerspelare jag mött grovt kan delas in i två kategorier. Dels den extremt sociala typen som är skrämmande bra på att läsa människor, vars mönsterigenkänning består i beteenden och betsizing mm. Sedan finns de betydligt mindre sociala rainman-matematikerna vilka aldrig tar ett matematiskt felaktigt beslut, och vars mönsterigenkänning består i siffror och odds mm. Den förstnämnda av dessa två typer är definitivt bäst på att förstå ironi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Beror på vilken level av ironi man utövar. Tror dom flesta förstår sig på level 1 medans det blir betydligt färre som förstår sig på när man rör sig mot level 2 och 3. Mellan nivå 7-9 brukar jag fundera på om skribenten är retarderad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Någonstans i det övre spannet skulle jag säga, straxt under 12.16%. En semi-ironisk reflektion är att de pokerspelare jag mött grovt kan delas in i två kategorier. Dels den extremt sociala typen som är skrämmande bra på att läsa människor, vars mönsterigenkänning består i beteenden och betsizing mm. Sedan finns de betydligt mindre sociala rainman-matematikerna vilka aldrig tar ett matematiskt felaktigt beslut, och vars mönsterigenkänning består i siffror och odds mm. Den förstnämnda av dessa två typer är definitivt bäst på att förstå ironi. De sistnämnda "lider" ju av aspberger så det är inte så svårt att förstå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheFool Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Hade du förstått ironi hade du inte behövt ställa den frågan. Som min lite speciella franskalärare uttryckte sig under mitt första år på gymnaiset: "barn förstår inte ironi". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Problemet med hur är att folk kan tro att man skämtar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts