Gå till innehåll

Stats Hjälp!


Lemiux

Recommended Posts

Medan vi ändå är aktiva i tråden. hamnar ofta i dom här situationerna mot fiskiga spelare när ja sitter på AK

 

 

***** Hand History for Game 9193343793 *****

$25.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, November 27, 08:52:37 ET 2008

Table Pomeroy (6 max) (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: BaChYe ( $29.75 USD )

Seat 2: JOISEY_D ( $19.15 USD )

Seat 3: sarah06382 ( $22.55 USD ) 52/26/16 23 händer men men

Seat 4: SnabelDraken ( $24.60 USD )

Seat 5: MyNameSukks ( $36.40 USD )

Seat 6: montana377 ( $5.40 USD )

SnabelDraken posts small blind [$0.10 USD].

MyNameSukks posts big blind [$0.25 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to SnabelDraken [ Ad Kc ]

montana377 folds

JOISEY_D folds

sarah06382 raises [$0.85 USD]

SnabelDraken raises [$3.10 USD]

MyNameSukks folds

sarah06382 calls [$2.35 USD]

** Dealing Flop ** [ 3s, Jc, Jd ]

SnabelDraken bets [$3.75 USD]

sarah06382 calls [$3.75 USD]

** Dealing Turn ** [ 5d ]

SnabelDraken checks

sarah06382 bets [$15.60 USD]

SnabelDraken folds

sarah06382 wins $15.60 USD

sarah06382 wins $13.45 USD from main pot

 

 

***** Hand History for Game 9193587144 *****

$25.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, November 27, 09:20:03 ET 2008

Table Pomeroy (6 max) (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: lkfsdlfkhasg ( $25.00 USD )

Seat 2: JOISEY_D ( $29.55 USD )

Seat 3: sarah06382 ( $44.70 USD )

Seat 4: SnabelDraken ( $33.65 USD )

Seat 5: spo1n ( $25.00 USD )

Seat 6: alex75444 ( $18.65 USD ) 34/10/8

spo1n posts small blind [$0.10 USD].

alex75444 posts big blind [$0.25 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to SnabelDraken [ As Kc ]

JOISEY_D folds

sarah06382 raises [$0.85 USD]

SnabelDraken raises [$3.20 USD]

spo1n folds

alex75444 calls [$2.95 USD]

sarah06382 folds

** Dealing Flop ** [ 5d, 6d, Qc ]

alex75444 bets [$7.35 USD]

SnabelDraken folds

alex75444 wins $7.35 USD

alex75444 wins $7.00 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 104
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Medan vi ändå är aktiva i tråden. hamnar ofta i dom här situationerna mot fiskiga spelare när ja sitter på AK

 

 

***** Hand History for Game 9193343793 *****

$25.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, November 27, 08:52:37 ET 2008

Table Pomeroy (6 max) (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: BaChYe ( $29.75 USD )

Seat 2: JOISEY_D ( $19.15 USD )

Seat 3: sarah06382 ( $22.55 USD ) 52/26/16 23 händer men men

Seat 4: SnabelDraken ( $24.60 USD )

Seat 5: MyNameSukks ( $36.40 USD )

Seat 6: montana377 ( $5.40 USD )

SnabelDraken posts small blind [$0.10 USD].

MyNameSukks posts big blind [$0.25 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to SnabelDraken [ Ad Kc ]

montana377 folds

JOISEY_D folds

sarah06382 raises [$0.85 USD]

SnabelDraken raises [$3.10 USD]

MyNameSukks folds

sarah06382 calls [$2.35 USD]

** Dealing Flop ** [ 3s, Jc, Jd ]

SnabelDraken bets [$3.75 USD]

sarah06382 calls [$3.75 USD]

** Dealing Turn ** [ 5d ]

SnabelDraken checks -> Betta igen han/hon foldar ofta för en två barel då de ofta floatar en sån flop för att hoppas sno den på nästa gata

sarah06382 bets [$15.60 USD]

SnabelDraken folds

sarah06382 wins $15.60 USD

sarah06382 wins $13.45 USD from main pot

 

 

***** Hand History for Game 9193587144 *****

$25.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, November 27, 09:20:03 ET 2008

Table Pomeroy (6 max) (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: lkfsdlfkhasg ( $25.00 USD )

Seat 2: JOISEY_D ( $29.55 USD )

Seat 3: sarah06382 ( $44.70 USD )

Seat 4: SnabelDraken ( $33.65 USD )

Seat 5: spo1n ( $25.00 USD )

Seat 6: alex75444 ( $18.65 USD ) 34/10/8

spo1n posts small blind [$0.10 USD].

alex75444 posts big blind [$0.25 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to SnabelDraken [ As Kc ]

JOISEY_D folds

sarah06382 raises [$0.85 USD]

SnabelDraken raises [$3.20 USD]

spo1n folds

alex75444 calls [$2.95 USD]

sarah06382 folds

** Dealing Flop ** [ 5d, 6d, Qc ]

alex75444 bets [$7.35 USD]

SnabelDraken folds -> Syna och utvärdera turn istället. Ofta kan du ta det med ett bet på turn om han checkar.

alex75444 wins $7.35 USD

alex75444 wins $7.00 USD from main pot

 

Ge inte upp för lätt post flop. Kolla in hur ofta de synar ett Cbet på flop och ett Turn Cbet innan du ger upp. Kolla hur ofta fi donkar in i dig ur pos ofta försöker de sno med mycket skräp på låga flopar. Speciellt om de märkt att du foldar lätt då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge inte upp för lätt post flop. Kolla in hur ofta de synar ett Cbet på flop och ett Turn Cbet innan du ger upp. Kolla hur ofta fi donkar in i dig ur pos ofta försöker de sno med mycket skräp på låga flopar. Speciellt om de märkt att du foldar lätt då.

 

Ok, brukar inte kolla mkt på syn cbet turn. många fiskiga spelara med hög vpip som har under 50% på fold cbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah ni menar så. Ja då håller jag med.

 

Jag bara menade att man kan limpa men då måste man balansera :)

 

Men man kan som ni säger lika gärna raisa först in med alla händer man vill spela och spara de övriga händerna till att syna i pos med spekulativa händer.

 

Undantaget är väl att trappa en lagtard genom att limpa med QQ+ och 3B efter att han raisat och flera synat.

 

Man måste som sagt inte balansera. Balansera kan på låg nivå förstöra mer än det tillför...

 

Att trappa en "lagtard" som du säger med QQ+ är ju bara efterblivet eftersom denna lagtard ofta slänger sin hand redan pre. Det säger ju emot sig självt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste som sagt inte balansera. Balansera kan på låg nivå förstöra mer än det tillför...

 

Att trappa en "lagtard" som du säger med QQ+ är ju bara efterblivet eftersom denna lagtard ofta slänger sin hand redan pre. Det säger ju emot sig självt.

 

Men att balansera lite även på låg nivå ger faktiskt rutin och erfarenhet som man har med sig upp till högre nivåer. Dessutom är det marginellt sämre EV att ibland bara limpa AA och ibland höja 66 UTG bara man klarar av att inse när det slog slint och foldar post flop.

 

66 är ju en bra hand att raisa med ibland och limpa ibland för den är ganska lätt att komma ifrån postflop om man missar, samtidigt som den kan ge dig en stor pott om du raisat pre och flopen kommer 6TA rainbow och fi sitter på AT då han är mer benägen att sätta dig på KK eller AK än 66. AA är svårare och den behöver man inte limpa för att balansera då man balanserar det genom att ibland höja svagare händer. Men för att ge balans åt limp med svagare händer som 66 78s så kan det vara bra att limpa AA ibland men det håller jag nog med om att det är för mer observanta motståndare.

 

Med en lagtard menar jag en som raisar 40%+ och som gärna skjuter både två och tre pipor tom om man checkar till han. Den är ju perfekt att limpa till med en mycket stark hand pre. Är han så tokig så han gärna 3 betar varje gång någon raisar pre så raisar vi naturligtvis. Men på lågnivå blir de gärna fega om man visar lite styrka men försöker ofta använda hela stacken för att få dig att lägga om du verkar svag.

 

Som sagt undantag till regeln dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, brukar inte kolla mkt på syn cbet turn. många fiskiga spelara med hög vpip som har under 50% på fold cbet.

 

Mot dessa med mindre än 50% fold to cbet kan man prova en delayed cbet. Checka flop och betta på ofarlig kort eller ett scarecard på turn.

 

Scarecard här kan vara ett A eller en K på turn till en låg flop.

 

Safecard något som inte är så troligt i hans range och inte sätter någon färg eller stege.

 

Om de regelmässigt synar alla gator till river med drag och svaga par så cbeta inte utan vänta på en hand och ta betalt, försök isolera dig i position mot såna spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge inte upp för lätt post flop. Kolla in hur ofta de synar ett Cbet på flop och ett Turn Cbet innan du ger upp. Kolla hur ofta fi donkar in i dig ur pos ofta försöker de sno med mycket skräp på låga flopar. Speciellt om de märkt att du foldar lätt då.

 

Är det någon speciell siffra man kan kolla hur ofta dom donkar mig ur pos?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon speciell siffra man kan kolla hur ofta dom donkar mig ur pos?

 

Om du håller muspekaren över statsen för flop continuation bet så får du upp hur de agerar vs PFR hur ofta de foldar för Cb hur ofta de Raisar CB och hur ofta de donkbetar (dvs betar in i pfr raisaren ur pos) Dessa är siffror som kan antyda hur spelaren spelar. Jag kan inte ge dig någon exakt siffra som du kan/bör använda dig av men om du uppfattar det som att en spelare ofta gör så här så bör du anpassa dig och inte auto folda, speciellt när de tycks göra det på flopar som inte är troliga i din PFR range.

 

Här har du en av styrkorna med att höja med 67s pre för om flopen kommer 67T eller 247 och han donkbetar kan du spela tillbaka och få betalt samt minska hans lust att donka på "ofarliga" flopar.

 

Vidare ska väl sägas att det beror på så mycket och är framförallt spelarberoende. En lös aggressiv spelare kommer att bluff donka ofta medan en tight aggressiv kommer att bluffa ibland och ha ett monster ibland och ibland en svag men troligen bästa hand ibland. Lösa passiva spelare som donkar har ofta det de uppfattar som nötterna. Tighta passiva motståndare kommer sällan donka alls för de bluffar nästan aldrig och har de ett monster kommer de försöka slowspela dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att balansera lite även på låg nivå ger faktiskt rutin och erfarenhet som man har med sig upp till högre nivåer. Dessutom är det marginellt sämre EV att ibland bara limpa AA och ibland höja 66 UTG bara man klarar av att inse när det slog slint och foldar post flop.

 

66 är ju en bra hand att raisa med ibland och limpa ibland för den är ganska lätt att komma ifrån postflop om man missar, samtidigt som den kan ge dig en stor pott om du raisat pre och flopen kommer 6TA rainbow och fi sitter på AT då han är mer benägen att sätta dig på KK eller AK än 66.

 

 

 

 

Rutin och erfarenhet möjligen, men nu pratar vi väl om att öka värdet som mest. Håller inte med dig om att limpa eller höja AA är marginellt. Men vad menar du med att ibland höja 66 UTG? 66 är en obv höjning UTG 5-6manna.

 

I ditt resonemang under förstår jag inte vart du förklarar det bra med att limpa 66 utan endast med att höja. Själv ser jag endast en orsak att i enstaka fall limpa 66, men jag vill höra din motivering först :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rutin och erfarenhet möjligen, men nu pratar vi väl om att öka värdet som mest. Håller inte med dig om att limpa eller höja AA är marginellt. Men vad menar du med att ibland höja 66 UTG? 66 är en obv höjning UTG 5-6manna.

 

I ditt resonemang under förstår jag inte vart du förklarar det bra med att limpa 66 utan endast med att höja. Själv ser jag endast en orsak att i enstaka fall limpa 66, men jag vill höra din motivering först :)

 

det finns massor av skäl att limpa olika händer pre (inte bara 66). Men de är oftast mest beroende på vilka motståndare du har vid bordet.

 

Med en lös aggresiv motståndare som ofta 3betar är det ju dumt att raisa 66 UTG. Med Lösa passiva motståndare som nästan alltid synar en raise och sällan foldar för ett Cbet är det ju helt onödigt att raisa pre då du inte behöver bygga pott pre och då du ändå inte har någon större FE postflop måste du ju nästan träffa för att spela vidare postflop annars blöder du ju tonvis postflop.

 

När jag pratar limp vs raise pratar jag om spekulativa händer kontra stora händer.

 

22-99, SC's, Axs och Kxs är alla spekulativa händer som man ibland höjer ibland limpar beroende på position motståndare och vad som hänt innan.

 

Stora händer

TT+, AT+ och stora SC's (broadway) är ju händer som du oftast raisar men det finns lägen för limp/call med dom med.

 

Visst är det marginell skillnad ev mässigt om man alltid höjer AA eller om man limpar 10% av fallen. Om du får AA 100ggr mot average motstånd och limpar slumpmässigt 10 av dessa så kommer det endast marginellt påverka ditt resultat mot om du raisat 100%. Limpen kommer ibland kosta dig pengar men andra gånger kommer du vinna mer än om du raisat först.

 

Om du ALLTID höjer oavsett hand och situation och motstånd tror jag du har läckor i ditt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns massor av skäl att limpa olika händer pre (inte bara 66). Men de är oftast mest beroende på vilka motståndare du har vid bordet.

 

Med en lös aggresiv motståndare som ofta 3betar är det ju dumt att raisa 66 UTG. Med Lösa passiva motståndare som nästan alltid synar en raise och sällan foldar för ett Cbet är det ju helt onödigt att raisa pre då du inte behöver bygga pott pre och då du ändå inte har någon större FE postflop måste du ju nästan träffa för att spela vidare postflop annars blöder du ju tonvis postflop.

 

När jag pratar limp vs raise pratar jag om spekulativa händer kontra stora händer.

 

22-99, SC's, Axs och Kxs är alla spekulativa händer som man ibland höjer ibland limpar beroende på position motståndare och vad som hänt innan.

 

Stora händer

TT+, AT+ och stora SC's (broadway) är ju händer som du oftast raisar men det finns lägen för limp/call med dom med.

 

Visst är det marginell skillnad ev mässigt om man alltid höjer AA eller om man limpar 10% av fallen. Om du får AA 100ggr mot average motstånd och limpar slumpmässigt 10 av dessa så kommer det endast marginellt påverka ditt resultat mot om du raisat 100%. Limpen kommer ibland kosta dig pengar men andra gånger kommer du vinna mer än om du raisat först.

 

Om du ALLTID höjer oavsett hand och situation och motstånd tror jag du har läckor i ditt spel.

 

måste hålla med i det du säger. all limpa 66 kan ju inte alls vara fel om du t.ex sitter vid ett löst bord med stor 3-bets range? och då kanske vi snackar en hel del händer i olika pos. och tvärt om såklart ! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan länka till en guide där man kan se hur man skall ligga på ett ungefär? elelr bara dra snabbt vad som är vettigt att ligga på. kan även va intressant att få veta hur man enklast ser att motstådaren är risig genom att kolla i programmet.

vore görasnällt

Känner inte till någon guide, men det finns rätt många trådar här på forumet som diskuterat frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns massor av skäl att limpa olika händer pre (inte bara 66). Men de är oftast mest beroende på vilka motståndare du har vid bordet.

 

Med en lös aggresiv motståndare som ofta 3betar är det ju dumt att raisa 66 UTG. Med Lösa passiva motståndare som nästan alltid synar en raise och sällan foldar för ett Cbet är det ju helt onödigt att raisa pre då du inte behöver bygga pott pre och då du ändå inte har någon större FE postflop måste du ju nästan träffa för att spela vidare postflop annars blöder du ju tonvis postflop.

 

När jag pratar limp vs raise pratar jag om spekulativa händer kontra stora händer.

 

22-99, SC's, Axs och Kxs är alla spekulativa händer som man ibland höjer ibland limpar beroende på position motståndare och vad som hänt innan.

 

Stora händer

TT+, AT+ och stora SC's (broadway) är ju händer som du oftast raisar men det finns lägen för limp/call med dom med.

 

Visst är det marginell skillnad ev mässigt om man alltid höjer AA eller om man limpar 10% av fallen. Om du får AA 100ggr mot average motstånd och limpar slumpmässigt 10 av dessa så kommer det endast marginellt påverka ditt resultat mot om du raisat 100%. Limpen kommer ibland kosta dig pengar men andra gånger kommer du vinna mer än om du raisat först.

 

Om du ALLTID höjer oavsett hand och situation och motstånd tror jag du har läckor i ditt spel.

 

För mig som spelar på SVS med 200BB djupt ser jag inte att det finns något dåligt med att folk 3betar mig när jag har pockets. Just pga av att deras 3range oftast är väldigt viktad åt höga pockets vilka de har ytterst svårt att släppa. Det enda dåliga jag pratade om förut är när folk är short typ 25-50bb och därför kan ha en benägenhet att pusha.

 

Om en FI sällan foldar ett Cbet höjer jag gärna pockets för att sen bara valuebeta. 22-55 ser jag verkligen inte som spekulativa händer då det är ytterst lätt att veta vart man står i handen bara man vet de minsta lilla om FI.

 

Om du limpar 10% av dina AA kommer dina motståndare knappast att veta om det. Tänk dig att du får ett AA var 200e hand. Jag vet inte hur långa sessioner du spelar men det kan ju knappast vara så att folk faktiskt inser att du då och då limpar AA, och då är ju balanseringen helt onödig.

 

Sen att du kanske vinner mer nån gång då och då genom att limpa är ju självklart eftersom ingen fattar att folk faktiskt gör det då och då. Men jag tycker inte att det hjälper din balans något alls faktiskt.

 

Om du inte höjer små pockets och limpar topphänder som QQ+ AQs+ tror jag att du har läckor i ditt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste hålla med i det du säger. all limpa 66 kan ju inte alls vara fel om du t.ex sitter vid ett löst bord med stor 3-bets range? och då kanske vi snackar en hel del händer i olika pos. och tvärt om såklart ! :shock:

 

vid ett löst bord kan du ofta få bra betalt om du settar, speciellt om du settar i en 3betad pott...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vid ett löst bord kan du ofta få bra betalt om du settar, speciellt om du settar i en 3betad pott...

 

Om du spelar med 200BB (du inser naturligtvis att bara för att du har 200BB innebär det inte att de effektiva stackarna är 200BB) så kan du ju syna en 3B med små pocket men spelar man med 100BB (eller mindre vilket man ofta gör då fisken sällan köper in fullt) så kan du ju inte spela pocket 66 tex om du blir 3b pre. väldigt tråkigt att raisa pre och folda för en 3B.

 

UTG du höjer till 3,5BB, pott = 5BB fi höjer pott 8,5BB och du behöver 19*5=95BB i stackodds (i de kvarvarande effektiva stackarna) för att syna.

 

Däremot om du limpar och blir raisad pott så blir potten 4,5BB och du synar 3BB och behöver 19*3= 57BB i effektiva stackar för att syna vilket du oftast har.

 

Det här gäller naturligtvis ur position i position har man ju ytterligare möjligheter att vinna än att träffa set. Men vi prata ju UTG raisar nu.

 

Edit: jag föredrar att 3B 66 i position mot en lös aggressiv spelare mot att raisa och syna en 3B pre ur position med samma hand mot samma spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns massor av skäl att limpa olika händer pre (inte bara 66). Men de är oftast mest beroende på vilka motståndare du har vid bordet.

 

Enda anledningen till att limpa dessa händer skulle vara för det visar en mycket större profit än att höjja dvs vi får en bra anledningen att kringgå vårt standardspel (om det är tillräckligt välbalanserat)..därför!

 

Skulle jag vara tacksam att få en kurva över era fina resultat på att limpa småpar i tidig pos, kan jag ta denna disskussionen halvt seriöst iaf..

Få bäst setvärde 200bb djupt genom att limpa?? Er limpingrange är ju 80% småpar och ingen vettig spelare betalar av nånting på 4-5-8 floppen, och limpar ni fler händer läcker ni bara ännu mer deg...men som sagt, jag har inte gett upp hoppet helt...

 

Vad har ni för illusion om att folk kommer 3beta era utg opens hela tiden, ni öppnar ju under 15% :-) mm det finns massor med trixiga lags under nl2k$.. ..Däremot har folk all anledning att isolera er vid limp då ni alltid har händer som kan checksyna flopp men inte mer...De få gånger ni settar åker varningsflaggan (ja ni spelar ur pos) snabbt upp och den bra spelaren torskar väl kanske 5bb, inte 200bb...

 

Däremot om du limpar och blir raisad pott så blir potten 4,5BB och du synar 3BB och behöver 19*3= 57BB i effektiva stackar för att syna vilket du oftast har.

 

[X] Vi får setodds!!

 

ja men..

 

[?] Vi gör profit genom att limpsyna...

[X] Vi gör autoprofit genom att höjja först in istället

[X] Vi får svårare att balansera våra starthänder genom att limpa

[X] Genom att limpa kan spelare som är bättre än mig effektivt spela ut mig postflop

[X] Det blir jobbigt när jag höjjer pre och floppen kommer 3-5-8 eftersom jag inte har några sets i min range

 

Vid ett bord där det inte är lönsamt att höjja utg med småpar borde jag:

[ ] Limpa

[X] Openfolda

[X] Byta bord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Få bäst setvärde 200bb djupt genom att limpa??

Hur ofta har vi 200BB effektiva stackar?

 

[X] Vi får setodds!! 8:1 = set odds men inte lika med att vi varje gång kommer att få in dessa penger inte heller att vi varje gång kommer att vinna när vi får in pengarna därför behöver vi 20:1 för att spela för set värde

ja men..

 

[?] Vi gör profit genom att limpsyna... Nej, vi vill raisa majoriteten av våra händer, men man kan göra bättre profit i vissa situationer genom att limpsyna

[X] Vi gör autoprofit genom att höjja först in istället Beror väl på stackdjup och motståndarens tendenser

[X] Vi får svårare att balansera våra starthänder genom att limpa Är det svårt att limpa AA ibland och höja 66 ibland?

[X] Genom att limpa kan spelare som är bättre än mig effektivt spela ut mig postflop Jasså bara om jag bara limpar 66 men jag limpar ju 78 och AA med så hur ska det vara så lätt för honom?

[X] Det blir jobbigt när jag höjjer pre och floppen kommer 3-5-8 eftersom jag inte har några sets i min range men det har jag ju för ibland höjer jag ju små pocket eller 35s också

 

Vid ett bord där det inte är lönsamt att höjja utg med småpar borde jag:

[ ] Limpa

[X] Openfolda

[X] Byta bord

[X] Lära mig spela små pocket lönsamt utan att alltid höja UTG

 

Tror nog inte det BARA finns ETT rätt och ETT fel. Finns flera sätt att spela bra poker på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[X] Vi får setodds!! 8:1 = set odds men inte lika med att vi varje gång kommer att få in dessa penger inte heller att vi varje gång kommer att vinna när vi får in pengarna därför behöver vi 20:1 för att spela för set värde

 

Är ju precis det jag sa..Jag skrev varför att ha setodds inte behöver betyda att vi gör profit i att limpsyna..

 

[X] Lära mig spela små pocket lönsamt utan att alltid höja UTG

 

handlar inte om att lära sig limpa utan om vad som visar högst profit i längden..Kan försöka komma med konkreta argument ist. här har du en liten sample från mina 22-77 par utg när jag höjjt först in:

 

131 gånger, 1962$ profit (nl600-1k$), 2.14bb/hand

 

Min teori är att du kommer tappa för mycke EV från dina aa, 78s händer i ditt försök att balansera upp för att få småpar att spela mer lönsamt..Kan jag tjäna över 1bb i snitt varje gång jag höjjer först in med 22 så tar jag gärna dom pengarna..vill du tappa 5bb varje gång du limpar aa så visst, lägg din energi på att utforma denna i min mening suboptimala strategi.

 

men man kan göra bättre profit i vissa situationer genom att limpsyna

 

Är det jag behöver siffror på och inte bara tankar kring...

 

Är det svårt att limpa AA ibland och höja 66 ibland?

 

Ibland duger aldrig som argument om man spelar på lite högre nivåer, du behöver procentsatser för att få det välbalanserat, för att minska att bli exploaterad..Ex: I ett läge kanske jag bör ha 35%bluffar i min bethd, hur tror du bluffa "ibland" skulle se ut istället, nånstans mellan 25-50% kanske...ju mer vi avskiljer från 35% desto mer pengar läcker vi..

 

Tror nog inte det BARA finns ETT rätt och ETT fel. Finns flera sätt att spela bra poker på.

 

Ja.. men finns alltid en väg som är den mest lönsamma, som vi vill följa..

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

131 gånger, 1962$ profit (nl600-1k$), 2.14bb/hand

 

 

Ibland duger aldrig som argument om man spelar på lite högre nivåer, du behöver procentsatser för att få det välbalanserat, för att minska att bli exploaterad..Ex: I detta läget ska jag ha 35%bluffar i min bethd, hur tror du bluffa "ibland" skulle se ut istället, nånstans mellan 25-50% kanske...ju mer vi avskiljer från 35% desto mer pengar läcker vi..

 

 

 

Ja.. men finns alltid en väg som är den mest lönsamma, som vi vill följa..

 

mvh

 

Du pratar om att använda en strategi för NL600+ i NL25-NL50 spel.

 

Och jag håller med om att det alltid i alla situationer finns en väg som är mest lönsam, men det är inte alltid samma väg i alla situationer.

 

Att alltid höja först in med 66 in i ett gäng calling stations och påstå att man kan beta postflop för värde när fi kan ha allt från AA till 74o efter att ha synat din raise pre och kommer att syna din cbet på flop med allt från två överkort till nötstegen är ju dumt. Däremot är det guldläge att limpa 66 och få dom att betala av 3 gator med allt mellan himmel och jord när du träffar setet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper dina tankar till viss del men...Tycker man inte ska dra ner sin tankenivå för mycket..Precis som jag funderar kring vad nl2k$ regs gör bättre än mig borde nl50 spelare fundera vad spelare på högre nivåer gör bättre..

 

dessutom är inte alla potter 3vägs+ ens på nl50 och synar dom med allt har man perfekta argument till att cbeta mindre till %alt. skjuta oftare på turn..

 

Att alltid höja först in med 66 in i ett gäng calling stations och påstå att man kan beta postflop för värde när fi kan ha allt från AA till 74o efter

 

66 är starkare än hans range och vi spelar bättre än fi postflop, jag kan köpa de..

 

men det har jag ju för ibland höjer jag ju små pocket eller 35s också

 

Det enda jag egentligen inte håller med dig är din tanke kring att "mixa upp"..Antingen är det lönsamt att höjja med 35s utg eller inte..vi behöver inte höjja upp med den, finns tillräckligt med andra händer som spelar bättre postflop. Att du har 35s 2% av gångerna på 3-5-8 när du höjjt utg har ingen praktiskt skillnad, ,speciellt inte mot spelare du kategoriserar som ej tänkande (spelar sin egen hand till 100% ändå)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag egentligen inte håller med dig är din tanke kring att "mixa upp"..Antingen är det lönsamt att höjja med 35s utg eller inte..vi behöver inte höjja upp med den, finns tillräckligt med andra händer som spelar bättre postflop.

 

Jag håller med dig om att man inte ska limpa som standard. jag Höjer någonstans mellan 70 och 90%, och säkert 90+ när jag är först in i potten, av mina händer jag spelar pre. Men jag limpar då och då små pocket och SC's pre och det är framförallt när jag vill försöka hitta ett monster mot en dålig LAG eller räknar med multiway pott ändå pga dåliga callingstations. Då och då limpar jag AA det kanske inte är att mixa så mycket som att trappa en dålig LAG. Mot callingstations skulle jag aldrig komma på tanken att limpa AA pre.

 

Jag tror nog inte vi egentligen är så långt ifrån varandra men mina argument har cirklat kring påståendet att det aldrig är rätt att limpa små pocket vilket jag tycker det finns argument för att göra. Och på högre nivåer (eller mot bra spelare) så måste man byta stil antingen mixa sitt spel eller sluta limpa först in.

 

35s är ju egentligen ett intressant exempel för jag är övertygad om att den är lönsam att raisa UTG mot rätt motstånd men att den nog är näst intill värdelös att limpa med UTG. Däremot overlimpa eller syna en raise i sen position kan vara intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...