Gå till innehåll

FLT - Knepigt set, felspelat?


ssjos

Recommended Posts

Spelat på Pacific poker så jag får återge handen manuellt.

 

2/4 FL 7 pers vid bordet. Ganska loose spel som vanligt.

 

 

Sitter på 3d 3s

 

UTG - Call (2)

UTG+1 - Call (2)

ME - Call (2)

Dealer-1 - Raise (4)

Dealer - Fold

SB - Call (3)

BB - Call (2)

UTG - Call (2)

UTG+1 - Call (2)

ME - Call (2)

 

 

FLOP: POT 24$

 

3c 8c 10c

 

SB - Check

BB - Check

UTG - Check

UTG+1 - Bet (2)

ME - Call (2)

Dealer-1 - Call (2)

SB - Fold

BB - Call (2)

UTG - Call (2)

 

TURN: POT 34$

 

3c 8c 10c Kd

 

BB - Check

UTG - Check

UTG+1 - Bet (4)

ME - Raise (8)

Dealer-1 - Fold

BB - Fold

UTG - Call (8)

UTG+1 - Raise (8) -->12

ME - Call (4)

UTG - Call (4)

 

RIVER: POT 58$

 

3c 8c 10c Kd 10s

 

UTG - check

UTG+1 - Bet (4)

ME - Raise (8)

UTG - Fold

UTG+1 - Call (4)

 

Jag vinner 74$ med full house, Threes full of tens.

UTG+1 Mucks

 

 

Preflop, kanske lite loose att calla in alls med 3orna eftersom jag vet att killen till vänster om mig har raisat ganska ofta preflop,

får ivf 6way action

 

Flop, Dangerous. 5 andra spelare betyder såvitt ja vet ungefär 25% att nån av dem floppa flushen. Tänker dock att jag inte kan pusha ut någon med en raise på flop och väljer därför att vänta tills turn.

 

Turn, Här blir det knepigt. Vill forcera ut flushdragen om möjligt så jag raisar UTG+1 som bettat flop samt turn. (Dock så callar ju UTG antagligen med ett flush drag så det lyckades inte heller.) UTG+1 drar 3-bet och nu blir jag orolig på allvar för en floppad flush. Ber att rivern ska ge mig full house :)

 

River, Han better igen trots att bordet parar sig. Dock har jag ingen anledning att ge honom credit för att vara en riktigt bra spelare och tror fortfarnde att han sitter på flush (och alltså inte ett bättre full house) och väljer därför att raisa.

 

 

 

INPUT tack :), detta känns som en ganska rare situation och vet ej om jag har helt pejl på läget. Känns som det finns andra alternativ som kanske skulle kunna vara lika starka eller starkare på nästan varje street.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IQ up plz, om du inte tror du kan få ut någon ur potten på floppen så är det ju given raise, som du sa är det bara 25% att nån har färgen och vilket som vill du ha så mycket pengar i potten som möjligt.

 

Dessutom så är det given call preflop även hur jävla många gånger nån raisar, pot oddsen blir de samma om alla som callade blinden callar raisen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop, Dangerous. 5 andra spelare betyder såvitt ja vet ungefär 25% att nån av dem floppa flushen. Tänker dock att jag inte kan pusha ut någon med en raise på flop och väljer därför att vänta tills turn.

 

Du skall definitivt höja här, det finns definitivt händer som lägger sig här om de tvingas syna två bets kallt. Och om folk inte lägger sig så är det bara en fördel, även om någon har färgen så är det faktiskt ca 33% chans att du sätter kåk eller bättre på turn eller river så givet att du får minst två man med dig så är det en ren värdehöjning.

 

Turn, Här blir det knepigt. Vill forcera ut flushdragen om möjligt så jag raisar UTG+1 som bettat flop samt turn. (Dock så callar ju UTG antagligen med ett flush drag så det lyckades inte heller.) UTG+1 drar 3-bet och nu blir jag orolig på allvar för en floppad flush. Ber att rivern ska ge mig full house :)

 

Du kommer inte lyckas få ut ett bra enkortsdrag (A eller K) till färgen hur du än gör, koncentrera dig på få in bets i en pot som du ofta är favorit till istället.

 

INPUT tack :), detta känns som en ganska rare situation och vet ej om jag har helt pejl på läget. Känns som det finns andra alternativ som kanske skulle kunna vara lika starka eller starkare på nästan varje street.

 

Anledninge att det känns så är att alla alternativ utom att folda (vilket du absolut inte bör ens överväga om inte ett fjärde färgkort dyker upp och ibland kan du syna även då) är bra helt enkelt pga att din hand är så himla stark.

 

Du har nästan garanterat antingen bästa handen eller bästa draget och relativt ofta har du faktiskt både och!

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IQ up plz, om du inte tror du kan få ut någon ur potten på floppen så är det ju given raise, som du sa är det bara 25% att nån har färgen och vilket som vill du ha så mycket pengar i potten som möjligt.

 

Dessutom så är det given call preflop även hur jävla många gånger nån raisar, pot oddsen blir de samma om alla som callade blinden callar raisen.

 

IQ up vadå, personligen tycker jag inte alls det är givet. Va det gäller raisen på flop så är det ett bra alternativ. Nackdelen är att jag trycker ut middle pairs (drar dött om dem ej kan hitta runner runner straighten).

Dessutom minskar mina chancer att få 2 betta turn MOT SÄMRE HÄNDER. Som ni dock sade så får jag ju dock in mer pengar i potten och det är positivt.

 

Appropå preflop så har du fel, DESSTO FLER BETS JAG FÅR BETALA PRE dessto sämre EV får jag. Detta på grund av det faktum att bet-size är den samma på flop, turn river vare sig det var raise preflop eller ej. Sure folk blir mer aggressiva och loose om de va 2 bets preflop, men du kan knappast vänta dig dubblet så mycket action som normalt bara för det var raise i ett typiskt game. Detta är ännu mer sant mot en 3-BET. (Kolla hold-em for advanced players, den boken förespråkar nog en laydown i min situation eftersom jag lite otydligt försökte framföra att jag visste att killen till vänster om mig raisa 15-20% pre.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IQ up plz, om du inte tror du kan få ut någon ur potten på floppen så är det ju given raise, som du sa är det bara 25% att nån har färgen och vilket som vill du ha så mycket pengar i potten som möjligt.

 

Dessutom så är det given call preflop även hur jävla många gånger nån raisar, pot oddsen blir de samma om alla som callade blinden callar raisen.

 

IQ up vadå, personligen tycker jag inte alls det är givet. Va det gäller raisen på flop så är det ett bra alternativ. Nackdelen är att jag trycker ut middle pairs (drar dött om dem ej kan hitta runner runner straighten).

Dessutom minskar mina chancer att få 2 betta turn MOT SÄMRE HÄNDER. Som ni dock sade så får jag ju dock in mer pengar i potten och det är positivt.

 

Appropå preflop så har du fel, DESSTO FLER BETS JAG FÅR BETALA PRE dessto sämre EV får jag. Detta på grund av det faktum att bet-size är den samma på flop, turn river vare sig det var raise preflop eller ej. Sure folk blir mer aggressiva och loose om de va 2 bets preflop, men du kan knappast vänta dig dubblet så mycket action som normalt bara för det var raise i ett typiskt game. Detta är ännu mer sant mot en 3-BET. (Kolla hold-em for advanced players, den boken förespråkar nog en laydown i min situation eftersom jag lite otydligt försökte framföra att jag visste att killen till vänster om mig raisa 15-20% pre.)

 

 

Först sa du att du inte trodde att du kunde få ut nån ur potten och sedan att du inte ville få ut någon? vad fan dom andra än har så ska du givetvis raisa, har nån färgdragen callar dom en 2 bet lika gärna som 1 bet, har dom top par callar dom givet det också, ända dom foldar för en 2 bet är mellanparet vilket dom kunde slängt vilket som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först sa du att du inte trodde att du kunde få ut nån ur potten och sedan att du inte ville få ut någon? vad fan dom andra än har så ska du givetvis raisa, har nån färgdragen callar dom en 2 bet lika gärna som 1 bet, har dom top par callar dom givet det också, ända dom foldar för en 2 bet är mellanparet vilket dom kunde slängt vilket som.

 

Att syna ett bet och en raise med TP känns absolut inte självklart här. Speciellt inte om man inte gillar sin kicker. Tror också att en del dåliga färgdrag kan lägga sig för två bets, esset och kungen lägger sig knappast men säg att någon sitter med t.ex. Jc Kh så är det knappast en självklar syn.

 

Faktum är att om man bara synar för att man vill ha overcalls och tror att många av spelarna efter synar en bet men foldar för två så är det ett ganska bra argument för en syn.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att höja på flop vore fel spelat. Som några redan nämnt trycker man då automatiskt ut top (eller kanske någon fisk som synar med middlepair oraisat). I och med att tre personer redan visat svaghet genom check så är chansen stor att man inte får någon syn alls om man raisar, utom från han som beta då förståss. Många personer kan dra på tex J eller T hög flush om det bara kostar ett bet.

 

Därför tror jag att maximal value uppnås genom att endast syna här och höja turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...