Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har funderat ett tag på cash game staking. Mina frågor är kort och gott;

1. Varför skaffar man staking? Fördelar/nackdelar?
  2. Hur ser en lämplig stakingdeal ut (mellan staker och stakee)?

Bidra gärna med era erfarenheter, bra som dåliga.

EDIT: Inser i efterhand att erbjuda och/eller fråga efter staking är förbjudet enligt forumreglerna. Jag frågar dock inte efter det, undrar bara i allmänt och ekonomiskt intresse hur sådana dealer ser ut.

Postad

Fördelen är väl uppenbar? Man riskerar ingenting själv. Om man är den som stakear så har man väl uppenbart en tro på den man ger pengar till och hoppas tjäna en hacka.

Nu har jag bara stakeat ett fåtal personer och mest för att för att få med dem på lir. En social grej helt enkelt. Självfallet har jag ju då stakeat personer som jag vet är duktiga spelare. Jag skulle ju inte stakea en nybörjare med några seriösa summor direkt. Dealen jag har haft med dem har varit insatsen+50% av vinsten tillbaka.

Har för övrigt gått finfint. :-D

Postad

Jag har stejkat folk i både cg, sngs och mtts.

I cashgame och sngs har jag splittat 50/50 inkl. rakeback till spelaren.

Har både positiva och negativa erfarenheter, har tjänat rätt mycket på det totalt (well, allt är relativt givetvis men jag är nöjd iaf).

Var noga med att skriva ner ALLA villkor med en innan ni kör igång så det inte finns risk för missförstånd.

Totalt har jag stejkat 5-6 personer och av dessa är det en som har slutat illa, då backade personen över halva startrullen och gulade sen resten på ett skott 10ggr högre än den nivå vi kommit överens om. Hur man ska skydda sig mot sådant i fortsättningen vet jag ärligt talat inte, men om det är större summor det handlar om så är det obv en fördel om man känner personen i fråga väldigt väl.

Postad

Kanske OT, men varför får man egentligen inte diskutera stejkdeals å så här?

Inte tänkt igenom det så mycket (så kan säkert finnas nackdelar osv) men hade väl varit jättebra med en forumsdel där folk kan gå in och erbjuda/requesta stejk osv?

Postad
Kanske OT, men varför får man egentligen inte diskutera stejkdeals å så här?

Inte tänkt igenom det så mycket (så kan säkert finnas nackdelar osv) men hade väl varit jättebra med en forumsdel där folk kan gå in och erbjuda/requesta stejk osv?

Scamrisk.