sturedenstore Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Är ingen van mtt spelare och är väl ingen mästare på spel med grunda stackar så är lite osäker på vad som är standard här.. Som vanligt krångar svs handhistorik så jag får ta denna ur minnet. 500kr texas finalbord 5 spelare kvar. Blinds 2k/4k, jag har ~31k (4/5) och plockar på bb. Knappen täcker mig och har varit klart mest aktiv på bordet då han varit ai typ de 5 senaste händerna (han har dock visat kvalitetshänder varje gång) AK, TT, AQs osv. Det foldas till knappen som pushar, synar vi? 3e, 4e, 5e plats kvittar. Citera
strater Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 ganska given syn om 3-5e plats kvittar... Citera
Rebonius Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Såklart viktigt vad sb har för stack men nu har du ju monster så syna oavsett. Citera
Arnan Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 fold på svs. Dom har inget annat än nötter. Citera
greywolf Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 instasyn obv..man ska ha riktigt bra anledning för att hitta fold där. Citera
Ängeln17 Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Typ instasyna och bli utdragen på river av J8, skulle jag gjort. Citera
sturedenstore Postad 17 November , 2008 Författare Rapport Postad 17 November , 2008 Aight, var ju inga större konstigheter detta. Synade givetvis och knappen visade AK för typ tionde gången på finalbordet Citera
Hakflem Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 fold på svs. Dom har inget annat än nötter. Ja given syn på ungefär alla siter men på SvS är du i regel i trubbel här. Citera
grebgokz Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Aight, var ju inga större konstigheter detta. Synade givetvis och knappen visade AK för typ tionde gången på finalbordet Det är ju kanon för A8 drar alltid ut AK ju..... Citera
Ängeln17 Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Det är ju kanon för A8 drar alltid ut AK ju..... Så sant, så sant .........alltid när jag har AK iaf Citera
m1978 Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Eftersom man vet att man ALLTID blir utdragen med bäst hand så är ju nötspelet att syna när du vet att du ligger efter Citera
Fnii! Grrp! Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 3e, 4e, 5e plats kvittar. Du spelar alltså för äran i att komma HU? Eller är det helt sjuk prisstruktur? Om du spelar för att maximera pengarna spelar de positionerna roll. Det är ändå som sagt syn om inte den kortaste är absurt kort. Värt att reflektera över är också som antytts hur mycket han riskerar, dvs om han och sb skulle vara djupa. Att han ställt en fem händer i rad är antagligen ett rätt dåligt tecken. Citera
Ängeln17 Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Du spelar alltså för äran i att komma HU? Eller är det helt sjuk prisstruktur? . På SvS är det ofta väldigt brant struktur på utbetalningarna. Oftast är det top3 som är intressant. Edit: Inte så att 3-5 är helt ointressanta men jag har förståelse för hur SS tänker. Citera
jierli Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 På SvS är det ofta väldigt brant struktur på utbetalningarna. Oftast är det top3 som är intressant. Precis, och utan möjligheter att göra deals med varandra. Citera
sturedenstore Postad 17 November , 2008 Författare Rapport Postad 17 November , 2008 Du spelar alltså för äran i att komma HU? Eller är det helt sjuk prisstruktur? Om du spelar för att maximera pengarna spelar de positionerna roll. Det är ändå som sagt syn om inte den kortaste är absurt kort. Värt att reflektera över är också som antytts hur mycket han riskerar, dvs om han och sb skulle vara djupa. Att han ställt en fem händer i rad är antagligen ett rätt dåligt tecken. Prisstrukturen såg väl ut ungefär såhär: 1. 20700 2. 12800 3. 8300 4. 6600 5. 5500 Det jag menade var väl att det inte spelade så stor roll om jag vann 5500 eller 8300, då jag hellre ger mig själv chansen att vinna rubbet än att folda mig till en tusing till. Borde skrivit lite mer stackstorlekar för resterande spelare också.. Knappen som ställer är CL med ca 70k, sb sitter på ca 45k och shortstacken på bordet är UTG med ca 22k. Citera
eurythmech Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Klart prisstrukturen är värd att ha i beaktning (dvs, 5:e != 3:e), men min första tanke var också "hur mycket har sb?". Har btn och sb > 20bb effektiva så går det ju att hitta vik. Inte här, dock. Citera
Recommended Posts