Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är ingen van mtt spelare och är väl ingen mästare på spel med grunda stackar så är lite osäker på vad som är standard här.. Som vanligt krångar svs handhistorik så jag får ta denna ur minnet.

500kr texas finalbord 5 spelare kvar. Blinds 2k/4k, jag har ~31k (4/5) och plockar :Ac::8h: på bb. Knappen täcker mig och har varit klart mest aktiv på bordet då han varit ai typ de 5 senaste händerna (han har dock visat kvalitetshänder varje gång) AK, TT, AQs osv. Det foldas till knappen som pushar, synar vi?

3e, 4e, 5e plats kvittar.

Postad
3e, 4e, 5e plats kvittar.

Du spelar alltså för äran i att komma HU? Eller är det helt sjuk prisstruktur? Om du spelar för att maximera pengarna spelar de positionerna roll.

Det är ändå som sagt syn om inte den kortaste är absurt kort.

Värt att reflektera över är också som antytts hur mycket han riskerar, dvs om han och sb skulle vara djupa. Att han ställt en fem händer i rad är antagligen ett rätt dåligt tecken.

Postad
Du spelar alltså för äran i att komma HU? Eller är det helt sjuk prisstruktur? .

På SvS är det ofta väldigt brant struktur på utbetalningarna. Oftast är det top3 som är intressant.

Edit: Inte så att 3-5 är helt ointressanta men jag har förståelse för hur SS tänker.

Postad
Du spelar alltså för äran i att komma HU? Eller är det helt sjuk prisstruktur? Om du spelar för att maximera pengarna spelar de positionerna roll.

Det är ändå som sagt syn om inte den kortaste är absurt kort.

Värt att reflektera över är också som antytts hur mycket han riskerar, dvs om han och sb skulle vara djupa. Att han ställt en fem händer i rad är antagligen ett rätt dåligt tecken.

Prisstrukturen såg väl ut ungefär såhär:

1. 20700

2. 12800

3. 8300

4. 6600

5. 5500

Det jag menade var väl att det inte spelade så stor roll om jag vann 5500 eller 8300, då jag hellre ger mig själv chansen att vinna rubbet än att folda mig till en tusing till.

Borde skrivit lite mer stackstorlekar för resterande spelare också.. Knappen som ställer är CL med ca 70k, sb sitter på ca 45k och shortstacken på bordet är UTG med ca 22k.