Gå till innehåll

Sjysst ställe att bo på för en grinder?


Recommended Posts

Tjo, pluggar just nu o spelar rätt mycket poker (120h/månad ungefär) o funderar på att flytta utomlands o grinda men är lite osäker på vart som verkar gött att bo.

 

Krav:

Bra o stabil internetuppkoppling

Lagligt att spela poker online

Garanti att alla tjejer faktiskt är tjejer (mindre säkert i thailand)

Varmare än i sverige

Gärna trevlig infrastruktur

Stor stad! Minst 100 000 pers.

 

Önskemål

*Kommunicera. Vore ju trevligt om man kunde bryta språkbarriären rätt snabbt. Skulle jag åka till fillipinerna så är det väl många som inte kan särskilt bra engelska (?) så känns det ju rätt segt o att lära sig fillipino känns som ett språk med begränsad nyttighet jämfört med t ex japanska eller kinesiska. Bott i australien ett år o tröttnade rätt snart på de personer jag oftast umgicks med inte kunde prata mer än basic engelska vilket gör alla samtal extra ytliga.

*Avstånd. Som jag nämnde ovan har jag bott utomlands o blev lite hemsjuk över jul o bestämde mig att åka hem en månad. Det kostade 17 000 kr vilket är väldigt saftigt o det vore nice om man kunde spontant få för sig att resa hem utan att bli helt ruinerad.

*Folket. Ska ju gärna vara trevligt folk också!

*Studier. Är lite extra intresserad av att plugga samtidigt som jag spelar så gärna tips på bra skolor o universitet o pris är ju alltid trevligt att veta.

 

Funderingar

Vore kul med lite extra input om dessa förslag!

 

Japan

Funderar på Japan en hel del men vet ej det först o främst är lagligt med poker online där men också hur mentaliteten är. Är lite orolig för att folks personligheter är lite mer "anonyma" där o att man sällan vill sticka ut på ett sätt som inte är okej, o då pratar vi inte om konstiga kläder.

 

Sydamerika

Känns som machokulturen med muskler, bilar o ghetto/RnB/hiphop är stilen där o det är ju så av så det kan bli. Dock plus för trevliga laadies.

Sydafrika

Väldigt fint men otroligt kriminellt vad jag förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du skriver att du varit i australien, vet inte hur det skulle vara med cypern? inte varit där själv men det verkar ju fylla dem kraven du ställer :). Utom kanske storstad men larnaca har väl runt 70-80 tusen invånare.

 

Annars finns ju turkiet, väldigt underskattat land då det erbjuder det mesta faktiskt. Vet inte om det är intressant att stanna där i flera månader dock...

 

Japan, sjukt coolt, vet inte hur stort pokern är där dock faktiskt men kan tänka mig att det slår igenom snart då japan brukar vara bra på udda saker :). Anime/manga är ju sjukt stort, tänk om pokern skulle få en liknande boom... vet dock inte om det är lagligt men skulle tro att det är det, isåfall så kan det vara nice. Stränder är dock ett -.

 

Btw, lite OT men var internet stabilt i Australien? Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att du varit i australien, vet inte hur det skulle vara med cypern? inte varit där själv men det verkar ju fylla dem kraven du ställer :). Utom kanske storstad men larnaca har väl runt 70-80 tusen invånare.

 

Annars finns ju turkiet, väldigt underskattat land då det erbjuder det mesta faktiskt. Vet inte om det är intressant att stanna där i flera månader dock...

 

Japan, sjukt coolt, vet inte hur stort pokern är där dock faktiskt men kan tänka mig att det slår igenom snart då japan brukar vara bra på udda saker :). Anime/manga är ju sjukt stort, tänk om pokern skulle få en liknande boom... vet dock inte om det är lagligt men skulle tro att det är det, isåfall så kan det vara nice. Stränder är dock ett -.

 

Btw, lite OT men var internet stabilt i Australien? Tack.

 

Internet var inte helt stabilt men det berodde bara på min egna uppkoppling, bör kunna ha rätt stabil lina där om man bara försöker.

 

Pokern behöver inte alls vara stort, jag tycker inte ens om att prata med folk om det men det ska iaf vara lagligt, vet att det är lite problem med onlinegambling i vissa asiatiska länder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har grindat på en del platser sista åren i Asien, Oceanen, USA, Brasilien och Europa.

 

Tycker Barcelona är en av dom bättre städerna för grind, bra klimat, avslappnat för att vara en stor stad, restauranger etc stänger jäkligt sent, beach, finns annat göra än pokra.

 

Florida och Melbourne är två andra favoriter.

 

Dom snackar förövrigt bra engelska på Filippinerna men kan vara svårt hitta bra lina på öarna, storstäderna rekommenderas inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Centralamerika kanske?

 

Jag drog till Costa Rica för några år sedan just av samma anledning. Nätgrinda. (Tröttnade på att sitta och grinda i studentlägenheten i Uppsala)

Costa Rica har dessutom utan tvekan det bästa utbudet av livepoker i Latinamerika, mycket bättre än i Sverige/Stockholm tex.

Internet är stabilt, men dyrt. ca $50/månaden för 1 mbit uppkoppling. Men nästan allt annat är billigare än i Sverige.

Klimat?

Perfekt. Huvudstaden San Jose, ligger ju ca 1500-2000 m.ö.v. så det blir aldrig den där jobbiga värmen som gör att jeansen sitter slickade runt benen dygnet runt..... 25 celsius året runt. 3 timmar till stranden om du vill bada, sola och ha riktigt varmt några dagar. Du kan välja mellan stilla havet eller karibiska havet.

 

Om du dessutom uppskattar djur och natur så behöver du inte fundera så mycket. Regnskog, vulkaner, nationalparker, fåglar, kanaler, öde stränder, krokodilbrottning etc etc.

 

Gillar du flickor så är det ett argument i sig.

 

Och kanske viktigaste av allt. Om du gular så har ju hälften av alla pokersajter kontor här :). Om du kan tänka dig att jobba inom industrin så att säga.

Språk?

Spanska, lätt att lära sig. Men nästan alla pratar engelska, iaf de yngre.

Flyg?

Har ett antal tur/retur resor till Sverige senaste åren, och runt 7k SEK kan man hitta om man letar och har lite framförhållning.

 

 

Nackdelar?

 

Machokulturen. Men det behöver inte vara någon nackdel. Mest taxichafförer som som tillämpar den :) Dessutom kan jag tillägga att om du går ut och träffar damer tex. så har du en stor fördel av att inte komma från en machokultur.

 

Infrastrukturen.

Costa Rica har nog sämsta vägarna i Latinamerika. Mycket pga jordbävningar som spräcker asfalt och gör hål, men underhållingen och utbyggnaden går låååångsamt. mañana mañana....

Moralförändringar.

Stannar du tillräckligt länge som kommer dina svenska värderingar säkerligen ändras något. (Behöver såklart inte vara någon nackdel....)

 

 

 

Det var nog allt :) frågor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Centralamerika kanske?

 

Jag drog till Costa Rica för några år sedan just av samma anledning. Nätgrinda. (Tröttnade på att sitta och grinda i studentlägenheten i Uppsala)

Costa Rica har dessutom utan tvekan det bästa utbudet av livepoker i Latinamerika, mycket bättre än i Sverige/Stockholm tex.

Internet är stabilt, men dyrt. ca $50/månaden för 1 mbit uppkoppling. Men nästan allt annat är billigare än i Sverige.

Klimat?

Perfekt. Huvudstaden San Jose, ligger ju ca 1500-2000 m.ö.v. så det blir aldrig den där jobbiga värmen som gör att jeansen sitter slickade runt benen dygnet runt..... 25 celsius året runt. 3 timmar till stranden om du vill bada, sola och ha riktigt varmt några dagar. Du kan välja mellan stilla havet eller karibiska havet.

 

Om du dessutom uppskattar djur och natur så behöver du inte fundera så mycket. Regnskog, vulkaner, nationalparker, fåglar, kanaler, öde stränder, krokodilbrottning etc etc.

 

Gillar du flickor så är det ett argument i sig.

 

Och kanske viktigaste av allt. Om du gular så har ju hälften av alla pokersajter kontor här :). Om du kan tänka dig att jobba inom industrin så att säga.

Språk?

Spanska, lätt att lära sig. Men nästan alla pratar engelska, iaf de yngre.

Flyg?

Har ett antal tur/retur resor till Sverige senaste åren, och runt 7k SEK kan man hitta om man letar och har lite framförhållning.

 

 

Nackdelar?

 

Machokulturen. Men det behöver inte vara någon nackdel. Mest taxichafförer som som tillämpar den :) Dessutom kan jag tillägga att om du går ut och träffar damer tex. så har du en stor fördel av att inte komma från en machokultur.

 

Infrastrukturen.

Costa Rica har nog sämsta vägarna i Latinamerika. Mycket pga jordbävningar som spräcker asfalt och gör hål, men underhållingen och utbyggnaden går låååångsamt. mañana mañana....

Moralförändringar.

Stannar du tillräckligt länge som kommer dina svenska värderingar säkerligen ändras något. (Behöver såklart inte vara någon nackdel....)

 

 

 

Det var nog allt :) frågor?

 

Tack som tusan för ett mycket intressant och detaljerat svar.

 

Låter ju faktiskt helt clockers :). Wow. Några erfarenheter av studier där? Man får spela poker online o det gäller även sidor som har sin bas i costa rica? Vet att vissa maltabor inte får spela på boss t ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likt trådskaparen letar jag också efter någonstans liknande. Vill kunna leva ett riktigt playboyliv med mkt fest o fina flickor =).

 

Förutom det trådskaparen söker Vill jag att det ska vara säkert också, vill inte bli rånmördad på vägen hem ifrån krogen om man säger så.

 

Viktigt är att talas bra engelska, tror inte jag orkar lära mig ytterligare ett främmande språk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likt trådskaparen letar jag också efter någonstans liknande. Vill kunna leva ett riktigt playboyliv med mkt fest o fina flickor =).

 

Förutom det trådskaparen söker Vill jag att det ska vara säkert också, vill inte bli rånmördad på vägen hem ifrån krogen om man säger så.

 

Viktigt är att talas bra engelska, tror inte jag orkar lära mig ytterligare ett främmande språk.

 

Om du vill leka playboy med bra fest å fina girls rekommenderar jag pattaya, thailand. ;)

 

edit: Dom suger dock på engelska men vem är där för att snacka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likt trådskaparen letar jag också efter någonstans liknande. Vill kunna leva ett riktigt playboyliv med mkt fest o fina flickor =).

 

Förutom det trådskaparen söker Vill jag att det ska vara säkert också, vill inte bli rånmördad på vägen hem ifrån krogen om man säger så.

 

Viktigt är att talas bra engelska, tror inte jag orkar lära mig ytterligare ett främmande språk.

 

Costa Rica kanske? info o bilder från Costa Rica kan du se här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill leka playboy med bra fest å fina girls rekommenderar jag pattaya, thailand. ;)

 

edit: Dom suger dock på engelska men vem är där för att snacka?

 

been there done that. Mkt trevligt där bara jävligt svårt att hitta en vettig lina (o det har mkt hög prio).

 

O visste inte att dom sög på engelska, trodde det var en icke verbal företelse ;)

 

Skämt åsido så är det viktigt att ha ett intellektuellt utbyte med folk man umgås med o ja engelskan är riktigt kass där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

been there done that. Mkt trevligt där bara jävligt svårt att hitta en vettig lina (o det har mkt hög prio).

 

O visste inte att dom sög på engelska, trodde det var en icke verbal företelse ;)

 

Skämt åsido så är det viktigt att ha ett intellektuellt utbyte med folk man umgås med o ja engelskan är riktigt kass där.

 

Vettefan men jag tycker dom hade rätt schyssta linor faktiskt där jag bodde. Jo älskar staden, best male playgorund on earth!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan verkligen rekomendera spanien. De flesta yngre människor kan hjälplig engelska. Madrid är en grym stad med fantastisk nattliv, trevlioga människor och bra uppkoplingar. Enda problemet är somrarna som är sjukt varma.

 

Känns tragiskt att flera rekomenderar Pattaya, endast tragiska och patetiska personer behöver köpa sex. Pattaya är ett helvete på jorden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan verkligen rekomendera spanien. De flesta yngre människor kan hjälplig engelska. Madrid är en grym stad med fantastisk nattliv, trevlioga människor och bra uppkoplingar. Enda problemet är somrarna som är sjukt varma.

 

Känns tragiskt att flera rekomenderar Pattaya, endast tragiska och patetiska personer behöver köpa sex. Pattaya är ett helvete på jorden.

 

+1

 

Är ju sorgligt att höra att folk glorifierar livet i Pattaya.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...