Gå till innehåll

NLT - SnG, låga SnG där man startar med få chips?


Eddie88

Recommended Posts

Spelar dessa låga sngs på pacific. Visserligen har jag varit ITM 70 % senatse veckan- men jag tycker det är oerhört svårt med att starta med 800 chips, spelar därför riktigt tajt och väntar på att folk ska gambla ut varandra- vilket funkar ibland. Men frågan är. jag vinner visst - men det känns mer som lotto änn poker- då folk spelar på turen på dessa SnGs.

 

Nån som spelar här på forumet på dessa nivåer och har lite tips. Som sagt jag vinner och är oftast i ITM- men jag torskar även ibland mot riktiga tomtar.

 

(Rubrikpill - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde en 5-6 stycken av dem i vintras när jag var klar med bonusen där. Jag har för mig att det var mer i startchips. Hur som helst är det ju en bra blindsstruktur och jag kom itm 100%. Prövade också 2-bords med samma resultat. Till slut så förutsatte jag att jag skulle komma itm. Typ "han ska jag ta heads-up sen...".

 

Jag rekomenderar dig att prova SnG på Betsson/BetOnBet istället. Samma blindsstruktur, 1500 i startchips, 10% i avgift och lätt motstånd på de lägsta 5+0,5 borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och spela SnG på pacific på de låga nivåerna kommer du itm 70% av gngerna utan att spela en hand. Det är sjövillt till tusen på pacific, även en bra bit upp i insatserna.

Testa för skojs skull att inte spela en enda hand. Jag brukar bara köra stålhänder på de 3-4 första nivåerna och sen efter det börja sno åt mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, dem är så dåliga -spelarna så att man bara sitter och nästan skrattar ibland.

 

Det jag torskar på när jag väl torskar är oftast nån badbeat från nån dåre som synar ända ner till rivern. Men som sagt- jag har haft lite väl stora problem när det är 2 kvar och man lirar HU.

 

Har svårt att bedömma hur dem spelar ibland. Jag spelar aggressivt HU- men har insett att man helst ska vänta på bra kort mot dessa spelare och sedan bara slowplaya dem. Tyvärr så har oftast dem dåliga gamblersen stora stackar i slutet och man riskerar att åka ut lätt eftersom dem synar i princip allt. Dem gånger jag åker ut- beror främst på att man har för liten stack pga man spelat såpass tajt. Jag skulle vilja ha lite tips på hur man ska spela i början, 800 chips är väldigt lite i mina ögon och har haft vissa problem med det i början av turneringen- när jag väl får upp chipsen...är jag ITM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men ligger du på 70% ITM så tror inte jag att du ska ändra på spelet i början. Du spelar troligtvis rätt. Så mitt råd är att fortsätta luta dig tillbaks och låta de andra slå ut varandra. Var bara med när du har både bra position och bra kort. Koncentrera dig hellre på att förbättra spelet när det är 4 spelare kvar. Mycken stack kan byggas då 8-). Att komma in HU med typ en femtedel av motståndarens stack är inte så illa det heller.

 

Det finns mycket att läsa om SnG-taktik här på forumet och på 2+2. Jag Det finns en tråd just om Party-SnG som ju är 800 i startchips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

70% ITM låter ju hur bra som helst. Hur många turneringar är det räknat på? Jag tycker personligen att startstackarna är för små (om man nu vill spela skapligt tight och även bygga den imagen) och blindstrukturen för brant på Pacific. Får man risiga löv svälter man ganska snabbt på blindsen och det hela blir ganska chansartat. Du verkar dock ha hittat helrätt. Du kan ju iofs testa nån site med djupare startstackar och flackare struktur för att kolla hur det känns. Jag lirar en del på Ultimate bet. Startar med 1500 + att det är långa perioder. Man har större möjlighet att få koll på de man spelar med och större möjlighet att vänta in fina starthänder. 10 personersturnerningarna kan dock bli ganska långdragna historier om man inte tomtar ut sig (vilket jag tyvärr gör då och då). Det beror oftast på dåligt tålamod och här kommer poängen:

Med stora stackar och långsamma blinds behöver man inte stressa. Man kan ganska lungt vänta in stålet.

 

Blir riktigt avis på dina 70% ITM. Fortsätt så och lycka till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Alltså om du spelar mot likvärdigt motstånd på två SnG bord där ett är 1500 startchips och det andra är 800 måste du ju spela med aggressivt på det med 800. Ju högre blindsen är i förhållande till din stack desto mer aggro måste du spela.

 

sen kan det ju vara så att på Pacific så slår alla ut sig själva väldigt fort, och då funkar kanske det tightare spelet ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...