Waggho Postad 9 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 April , 2006 Det där med 50 bordstimmar kan jag ju glömma. Av diverse anledningar har jag inte spelat något alls på min propssida sen i tisdag eller onsdags. En anledning var att min flickvän och hund kom hem och jag ville umgås med dem, en annan att jag har haft mindre lust att spela efter de dåliga sessionerna senast, en tredje att jag ville testa den nya rakefria sajten WPX och därför var tvungen att spela klart bodogbonusen för att frigöra pengar. I förrgår kväll gjorde jag detta och har nu ikväll provat WPX. Jag har fått ett bra intryck av sajten, stabil och snabb programvara. Det som saknas är väl egentligen trafiken, men den är ändå bättre än där jag proppar och borde öka med rakejippot. Sen återstår att se hur länge de håller fast vid rakefritt men tills vidare är det ju bara att köra på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 9 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 April , 2006 Jag fick just hem 17 500 kr från Neteller till bankkontot, fina grejer! Det var en helt okej växlingskurs också, bara ett par öre mindre än det som står på framsidan på pf.nu. Dags för en sån här också... Alla pengar överallt: Heypoker: €312 Pokerdandy: €206 Propspoker: $833 Neteller: $1021 Battlefield: $360 UB: $43 Bet24: $178 WPX: $332 På bankkontot: SEK 23300 Svenska Spel: SEK 833 Skyldig Emil: -$75 Summa: ~$6472 ($2692 + €518 + SEK 24133) Bonusminus: -$4352 Rulle: $2120 Bonus/RB april Propspoker: $468 Bodog: $100 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 9 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 April , 2006 Hmm, jag kanske måste ta tillbaka det där jag sa om world poker exchange och stabil klient. Jag har nu disconnectats två gånger trots att nätverksanslutningen funkar helt ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 10 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 10 April , 2006 Har fått lönerapport idag. Blev ungefär femton bordstimmar spelade vilket ju inte var så mycket. Det blev ändå $220 och veckan sammanlagt slutade på ungefär $425 i bonus/RB efter bodogbonusen och $105 rake på World Poker Exchange. Rakemetern där funkade inte i början men det gör den nu så det känns bra. De ständiga nedkopplingarna är i princip det enda problemet med den där sidan, ska nog köra ett pass nu hur som helst. Igår förlorade jag omkring $200 på spelet, hoppas det går bättre idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nubbe Postad 10 April , 2006 Rapport Share Postad 10 April , 2006 hur funkar de på World Poker Exchange får man tebax raken en gång i veckan eller när man vill eller betalar man helt enkelt ingen rake. Sen undrar jag om de har HU bord där eller inte isf vilka nevåer. Lycka till ikväll Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 10 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 10 April , 2006 hur funkar de på World Poker Exchange får man tebax raken en gång i veckan eller när man vill eller betalar man helt enkelt ingen rake. Sen undrar jag om de har HU bord där eller inte isf vilka nevåer. Lycka till ikväll Man får tillbaks den en gång i veckan, men man kan följa hur mycket det är varje dag. Tror det ska uppdateras några gånger om dagen men det verkar gå rätt segt nu. De drar alltså rake när man spelar som man sen får tillbaka. Inga HU-bord, bara 10- och 5-sitsbord. Idag plussade jag i alla fall, $130 ungefär. Måste erkänna att det var en "manufakterad" vinstdag, dvs jag fortsatte spela när jag låg minus men slutade ganska tvärt när jag väl låg plus. Men man kan unna sig en sådan lite då och då. Ett par 3/6-bord och ett 1/2-bord körde jag i alla fall. Att döma av de FPP jag har samlat in under kvällen borde det bli knappt $100 i RB för idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2006 Alla pengar överallt: Heypoker: €312 Pokerdandy: €206 Propspoker: $813 Neteller: $948 Battlefield: $360 UB: $43 Bet24: $178 WPX: $753 WPX rakeback: $132 På bankkontot: SEK 23300 Svenska Spel: SEK 1200 Skyldig Emil: -$75 Summa: ~$7042 ($3227 + €518 + SEK 24500) Bonusminus: -$4816 Rulle: $2167 Bonus/RB april Propspoker: $695 Bodog: $100 WPX: $237 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 Hur är motståndet på WPX? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2006 Hur är motståndet på WPX? Spontant känns det ungefär som Prima, kanske lite sämre. Vissa bord har iofs varit väldigt aggressiva men oftast känns det som vanligt ungefär. Sen studerar jag inte mina motståndare sådär jättenoggrant och PT funkar vad jag vet inte med sidan (ännu?). Table selection kan man dock glömma då det oftast bara är mellan noll och två, kanske tre ibland, shorthandedbord igång samtidigt på en given nivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2006 Eftersom jag tog ut $3000 inför mina resor och mina "Alla pengar överallt" nu uppgår till över $7000 har jag krossat $10000-gränsen i profit. En milstolpe! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verdi Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 Eftersom jag tog ut $3000 inför mina resor och mina "Alla pengar överallt" nu uppgår till över $7000 har jag krossat $10000-gränsen i profit. En milstolpe! Grattis!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 16 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 April , 2006 Kort besök hemmavid, har varit borta över helgen och ska iväg imorrn bitti igen. Men på kvällen kommer jag tillbaka. Det blev förstås en del poker nu under kvällen och för första gången provade jag 10/20 med tanken att jag kan vara mer liberal med nivåerna när det är rakefritt. Ville dock inte vara med om en alltför häftig resa utan satte en stoploss på så lite som 10 BB. Det blev 15 BB plus istället och på så vis "fuskade" jag till mig ett plus för dagen på drygt $250. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 17 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 April , 2006 TILT Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 18 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 April , 2006 Gick tungt igår, potterna och pengarna bara rann iväg från mig och jag backade nästan $400. Nu är jag dock glad igen eftersom jag har fått in rakebacken från WPX. Ska sammanställa bankrullen och se hur jag ligger till: Alla pengar överallt: Heypoker: €312 Pokerdandy: €206 Propspoker: $813 Neteller: $948 Battlefield: $360 UB: $43 Bet24: $178 WPX: $928 På bankkontot: SEK 23300 Svenska Spel: SEK 1200 Skyldig Emil: -$75 Summa: ~$7103 ($3270 + €518 + SEK 24500) Bonusminus: -$4998 Rulle: $2105 Bonus/RB april Propspoker: $695 Bodog: $100 WPX: $419 Summa: $1214 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nubbe Postad 18 April , 2006 Rapport Share Postad 18 April , 2006 får man fråga vad de blev på en vecka? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 18 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 April , 2006 får man fråga vad de blev på en vecka? Ja, det blev lite drygt $300. Men då var jag bortrest tor-lör då jag inte spelade nånting. Jag tippar att jag har spelat mellan tre och fyra timmar per dag (då jag har spelat) och spelat fem dagar inklusive igår. Så $60 om dagen eller $15 - $20 per timme blir det väl ungefär. Tänkte forska i sommar men blev inte antagen. Så nu lutar det åt att jag ägnar sommaren åt att spela poker, ta det lugnt och träffa vänner och familj. Jag ska nog försöka lägga in några riktigt intensiva pokerveckor där jag lägger ner så mycket tid som möjligt på poker, men det är tveksamt om jag orkar snitta mer än åtta timmar per dag ändå. När det går bra är det ju lugnt men när tilten sätter in behöver man ju pausa lite. Vi får se, men jag siktar nog på åttatimmarsdagar och att köra så i en vecka eller två i taget, och så varva med att resa runt och träffa folk. Kan jag hålla uppe åttatimmarssnittet och ligger på $15-$20 /h i rakeback så blir det $120-$160 om dagen, om jag spelar fem till sju dagar i veckan hamnar jag nånstans mellan $600 och $1120 per vecka. I så fall räcker det ju rätt lugnt med kanske fyra såna veckor för att klara uppehället i sommar, sen kan jag ägna resten av tiden till roliga saker och att bygga vidare på rullen. Har funderat lite på mitt rullebegrepp också. Jag började ju räkna bort bonusar och rakeback från rullen men som det ser ut nu kommer jag att gå plus en massa på raken och stå ungefär stilla på det vanliga spelet. Så länge jag spelar rakefritt känns det som att jag kan räkna mycket av rakebacken till rullen för att använda till högre nivåer, det är ju heller inte direkt så att jag är i akut behov av de $5000 som just nu ligger under "Bonusminus". Jag får fundera på det. Det blir också allt jobbigare att hålla reda på alla pengar, särskilt som jag nu har tvingats använda ca 5000 av de pengar som jag enligt ovanstående tabell har "på bankkontot". Det känns konstigt att ta bort en massa pengar från vinsterna för att jag har använt dem samtidigt som jag ju faktiskt inte har pengarna. Äh, vi får se, det är väl inte så jätteviktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 18 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 April , 2006 Haha, nu har jag fått ännu mera rakeback på WPX! Vet inte vad de hade missat men nåt var det uppenbarligen. $78 till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 18 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 April , 2006 Jag tänkte jag skulle slänga in en HH här för omväxlings skull. Vad gillar ni turnspelet? En snabb bet på av honom på turn tolkade jag som svaghet och höjde. Frågan är om det jag förlorar när jag har fel vägs upp av det värde jag får när jag har honom slagen? Det känns som att han inte synar ner jätteofta när han har sämre än toppar med halvkass kicker, men det blir dyrt om han faktiskt har en bra hand. Å andra sidan är det ju ett superspel om han sitter med ett färgdrag vilket är ganska rimligt med tanke på hans spel. cafn8id: Small Blind ($1.00) utgse12: Big Blind ($3.00) ** Dealing Down Cards ** Dealt to Waggho: [ ] daveg275: Fold ($0.00) Waggho: Raise ($6.00) cafn8id: Call ($5.00) utgse12: Call ($3.00) ** Dealing Flop ** Community cards: [ ] cafn8id: Check ($0.00) Player NoFatChicks (150972) joined table on seat 4 with an amount of $150.00 utgse12: Check ($0.00) Waggho: Bet ($3.00) cafn8id: Call ($3.00) utgse12: Fold ($0.00) ** Dealing Turn ** Community cards: [ ] cafn8id: Bet ($6.00) Waggho: Raise ($12.00) cafn8id: Call ($6.00) ** Dealing River ** Community cards: [ ] cafn8id: Check ($0.00) Waggho: Bet ($6.00) cafn8id: Call ($6.00) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hf89fc Postad 21 April , 2006 Rapport Share Postad 21 April , 2006 cafn8id: Small Blind ($1.00)utgse12: Big Blind ($3.00) Konstiga blinds vad är detta 1.0$/3.0$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 21 April , 2006 Rapport Share Postad 21 April , 2006 Ganska uppenbart är det handlar om FL 3/6. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 21 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 April , 2006 Idag skrev jag tenta, riktigt skönt att ha den bakom sig. Naturligtvis blev det då en hel del poker under kvällen. Två stycken 2½-timmars pass blev det med två bord FL SH 3/6 och ett bord FL FR 5/10. Resultatet var svängigt men hamnade på plus till slut i alla fall. Raken jag genererade var dock mindre svängig, den ökade stadigt och landade på ungefär $230! Nu har jag $510 i rake för denna vecka som jag kommer få ut på måndag. Fina grejer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 22 April , 2006 Rapport Share Postad 22 April , 2006 Idag skrev jag tenta, riktigt skönt att ha den bakom sig. Naturligtvis blev det då en hel del poker under kvällen. Men tentafest, din degenererade stackare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 22 April , 2006 Rapport Share Postad 22 April , 2006 Läkare håller inte på så Hjort. De sparar alla sina tentafester till en speciell läkarfest som heter preklin och sista april. Vid dessa tillfällen blir de å andra sidan så totalt stupfulla att man blir mörkrädd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 22 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 April , 2006 Idag skrev jag tenta, riktigt skönt att ha den bakom sig. Naturligtvis blev det då en hel del poker under kvällen. Men tentafest, din degenererade stackare. Jag körde en eftermiddagstentafest med ett par klasskompisar med skumpa och snittar, det räckte bra. Dels är jag jämt så trött efter att ha skrivit tenta så jag är aldrig särskilt festsugen, dels åkte min flickvän till Stockholm och lämnade mig hemma med den lilla hundvalpen som kräver uppmärksamhet och närvaro... I övrigt ligger det mycket sanning i Juggler79:s inlägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 22 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 April , 2006 Party hade lagt in $75 i mitt konto som de ville att jag skulle spela 750 rejkade händer för att få ta ut. När jag började spela in den märkte jag dock att det gick mycket långsammare att få ut pengar ur denna bonus än att få ut motsvarande summa på WPX. Då hade jag dock klarat nästan halva så det var lika bra att köra på. Nu är den i alla fall inhämtad och förutom de $75 blev det ca $60 plus på spelet. Det rullar på med andra ord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts