morberg Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Det vore nog rätt grymt så länge man slapp raken. Playmoney, någon? På vilken nivå spelar Hjort egentligen? Man vet inte så mycket om hans faktiska spel... Det är väl bäst att han svarar själv, men jag tycker mig minnas att han pratat om 10/20 FLT och däromkring. Han har faktiskt postat några händer i PHH-delen av forumet, men det var länge sedan. Citera
morberg Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Coldcalla 43 händer, gick +60$ på dem... så man kan nog inte säga att jag openlimpar en hel del =) Fast det är inte samma sak. Coldcall är att syna en höjning (gör inte det, återhöj eller släng). Openlimpa är att gå först in i potten utan att höja. Citera
morberg Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Jag har också mött Morberg några händer =) Jag skulle kanske inte outat mitt nick trots allt Citera
Gyre Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Åh så fint! En riktig senkvällstreak!Har inte exakt koll på siffrorna men från att ha pendlat mellan typ $600 och $750 i helgen så är empirekontot nu uppe i $1050. Det är så grymt skönt att spela när allt bara stämmer och man ror hem pott efter pott. Mer sånt! Sånt är så underbart Synd att det inte är så varje gång man spelar. Sactodian precis som morberg sa är det inte samma sak. Pillade lite i PT nu men lyckas inte skapa ett filter för openlimp tyvärr. Cold calla mindre skulle jag råda dig. Höj eller lägg är en bra grundregel. Finns lägen då man kan cold calla också givetvis, men det är sällsynt. Jag har gjort det 3 gånger på 5300 händer. Vi har samma PFR% men jag har 21% VP$P, jag undrar vad dina 11% extra kommer ifrån om inte openlimp, eller sjukt försvar av blinds. Citera
Sactodian Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Jag kolla några händer efteråt och såg att det inte stämde... Vet inte hur mycket jag openlimpar. Coldcallar på lösa bord där jag vet att 4-6 pers alltid kommer se floppen, då tycker jag det finns skäl att coldcalla. Mina 11% kommer nog från ett sjukt blindsförsvar som du säger... Citera
Waggho Postad 4 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Dags att uppdatera bankrullestatus nu tror jag... det har gått rätt bra idag det lilla jag har spelat. Eller, har väl spelat 1½-2 h, vilket inte är helt lite kanske. I alla fall: Partypoker: $49 Empirepoker: $1135 Interpoker: $208 Classic Poker: $306 Expekt: $153 Bet365: $172 24h: $122 Neteller: $0 Utlånade till far: $500 UB: $422 Offline: SEK 15 000 Summa: $3067 + SEK 15 000 Citera
omduvoresomjag Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Eftersom jag vet att ni alla 3/6 spelare här läser varandras dagböcker så frågar jag generellt här: Sitter ni på irc, och isf, vilket nät och kanaler. Skulle vara skoj att diskutera händer direkt där och prata allmänt om livet, universum och allting....eller, jag vet inte.. edit: sitter på ace.poker på quakenet, nick diamond om någon är där och har lust att snacka skit Citera
Waggho Postad 4 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Eftersom jag vet att ni alla 3/6 spelare här läser varandras dagböcker så frågar jag generellt här: Sitter ni på irc, och isf, vilket nät och kanaler. Skulle vara skoj att diskutera händer direkt där och prata allmänt om livet, universum och allting....eller, jag vet inte.. edit: sitter på ace.poker på quakenet, nick diamond om någon är där och har lust att snacka skit Dåligt med det, såna där chattprogram gör bara att jag stannar längre vid datorn än jag borde... Citera
Waggho Postad 4 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Skönt när ett högt PP håller i en flervägspott... ***** Hand History for Game 2824620069 ***** $3/$6 Texas Hold'em - Tuesday, October 04, 16:31:05 EDT 2005 Table Table 55056 (6 max) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 6 Seat 1: EDGEPUPPY ( $206 ) Seat 2: PPP662 ( $115.50 ) Seat 3: PAdler ( $133.50 ) Seat 4: Nando_ ( $232 ) Seat 6: gen86 ( $115 ) Seat 5: hk747 ( $75 ) gen86 posts small blind [$1]. EDGEPUPPY posts big blind [$3]. ** Dealing down cards ** Dealt to Nando_ [ Kd Ks ] PPP662 folds. PAdler calls [$3]. Nando_ raises [$6]. hk747 raises [$9]. gen86 folds. EDGEPUPPY calls [$6]. PAdler calls [$6]. Nando_ raises [$6]. hk747 calls [$3]. EDGEPUPPY calls [$3]. PAdler calls [$3]. ** Dealing Flop ** [ Qc, 4c, 2d ] EDGEPUPPY checks. PAdler bets [$3]. Nando_ raises [$6]. hk747 calls [$6]. EDGEPUPPY calls [$6]. PAdler calls [$3]. ** Dealing Turn ** [ 5h ] EDGEPUPPY checks. PAdler checks. Nando_ bets [$6]. hk747 raises [$12]. EDGEPUPPY calls [$12]. PAdler calls [$12]. Nando_ raises [$12]. hk747 calls [$6]. EDGEPUPPY calls [$6]. PAdler calls [$6]. ** Dealing River ** [ 5d ] EDGEPUPPY checks. PAdler checks. Nando_ bets [$6]. hk747 calls [$6]. >You have options at Table 54977 (6 max) Table!. EDGEPUPPY calls [$6]. PAdler folds. Nando_ shows [ Kd, Ks ] two pairs, kings and fives. hk747 shows [ Ah, Qs ] two pairs, queens and fives. EDGEPUPPY doesn't show [ Qd, Js ] two pairs, queens and fives. Nando_ wins $160 from the main pot with two pairs, kings and fives. Citera
omduvoresomjag Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Vad brukar du/ni köpa in för vanligtvis? Föredrar själv 300 då 150 känns så extremt tunt. Citera
Svinto Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Alltid 300 här. Då kan man tappa 100 utan att det ens märks, blir ju helt annorlunda om man startar med 150. Ett alternativ som jag tänkt på med som jag troligen aldrig kommer att byr mig om att testa är att köpa in för konstiga låga summor, typ 93. Spelare som gör det verkar ju aldrig speciellt lysande. Men då måste man ju stärka sitt psyke lite först Citera
Sactodian Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Köper alltid in mig för runt 200... backar man 30-40% känner man direkt att något är fel och då koncentrerar man sig som fan på bordet och analyserar vad som är fel Citera
Waggho Postad 4 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Vad brukar du/ni köpa in för vanligtvis? Föredrar själv 300 då 150 känns så extremt tunt. Jag tycker också att 150 känns väldigt lite att köpa in för, men ibland är det bråttom att hinna sätta sig när BB precis ska komma så då kan det hända att jag gör det. Annars föredrar jag 200. Om jag åker ner till strax över 100 brukar jag ladda om. Ett alternativ som jag tänkt på med som jag troligen aldrig kommer att byr mig om att testa är att köpa in för konstiga låga summor, typ 93. Spelare som gör det verkar ju aldrig speciellt lysande. Men då måste man ju stärka sitt psyke lite först Det är lite det som gör att jag inte gärna sitter med 300, om man plussar lite kan man ju snabbt vara uppe i 400-500 vilket kanske kan sända signaler till andra spelare, på gott och ont. Håller man sig runt ett par hundra känns det som om man är ganska neutral. Men det har nog ingen jättebetydelse.. Sen beror det ju lite på hur mycket man har på kontot också. Som i lördags när jag bara hade 600 innestående och spelade två bord, då vill man ju gärna ha lite i reserv att ladda om med och inte sätta sig ned med all degen direkt. Då sitter man där sen med 92 på ena bordet och 450 på andra och kan inte flytta pengar utan att byta bord. Citera
Gyre Postad 5 Oktober , 2005 Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Brukar köra 300 jag med, "lättare" att tappa från 300 till 200 än från 150 till 50... Citera
morberg Postad 5 Oktober , 2005 Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Vad brukar du/ni köpa in för vanligtvis? Föredrar själv 300 då 150 känns så extremt tunt. Alltid 150. Om det tunnas ut för mycket fyller jag på eller byter bord beroende på anledningen till förlusten. Citera
Waggho Postad 5 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Okej, det går riktigt bra just nu... Ända sen i söndags kväll har jag i princip vunnit varje gång jag har satt mig. Ska dock hålla mig från att uppdatera bankrullen till i helgen har jag tänkt. Rakebacken har kommit också så det ser riktigt fint ut nu. Citera
Waggho Postad 6 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Jaha, då kom smällen efter fina resultat flera dagar i rad... Tappat drygt $400. Aldrig får man vara glad särskilt länge! Lika bra som allt har funkat de senaste dagarna, lika illa flöt det på nu. Varje gång man har toppar sitter nån och synar ner med bottenpar och träffar tvåpar eller triss på river. Varje gång man höjer med två höga kort och semibluffar på missad flop får man med sig en fi till turn och river som alltid synar ner med något fånigt par alternativt har ett ess när man själv har KQ el. dyl. Eller så sitter man med AA och det känns som man sitter säkert tills det faller en trea på rivern och fi höjer ens bet, man synar och får se 33. Färg- och stegdrag ska vi inte ens prata om, de sitter alltid för motståndaren men aldrig för dig. Det knasiga är att när det går bra har jag nästan glömt bort hur det är när det går dåligt. Och när det går dåligt glömmer jag hur det är när det går bra, och känner mig sämst i världen på poker. Nu ska jag nog uppdatera bankrullen ändå, för att trösta mig med att jag har en del pengar ändå. Partypoker: $49 Empirepoker: $388 Interpoker: $208 Classic Poker: $306 Expekt: $153 Bet365: $172 24h: $122 Neteller: $1000 Utlånade till far: $500 UB: $422 Offline: SEK 15 000 Summa: $3320 + SEK 15 000 Sådär. Nu låtsas jag inte om att jag vann mycket igår och i förrgår och förlorade mycket idag. Streakarna får ta ut varann. Citera
omduvoresomjag Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Jaha, då kom smällen efter fina resultat flera dagar i rad... Tappat drygt $400. Aldrig får man vara glad särskilt länge! Lika bra som allt har funkat de senaste dagarna, lika illa flöt det på nu. Varje gång man har toppar sitter nån och synar ner med bottenpar och träffar tvåpar eller triss på river. Varje gång man höjer med två höga kort och semibluffar på missad flop får man med sig en fi till turn och river som alltid synar ner med något fånigt par alternativt har ett ess när man själv har KQ el. dyl. Eller så sitter man med AA och det känns som man sitter säkert tills det faller en trea på rivern och fi höjer ens bet, man synar och får se 33. Färg- och stegdrag ska vi inte ens prata om, de sitter alltid för motståndaren men aldrig för dig. Det knasiga är att när det går bra har jag nästan glömt bort hur det är när det går dåligt. Och när det går dåligt glömmer jag hur det är när det går bra, och känner mig sämst i världen på poker. Nu ska jag nog uppdatera bankrullen ändå, för att trösta mig med att jag har en del pengar ändå. Partypoker: $49 Empirepoker: $388 Interpoker: $208 Classic Poker: $306 Expekt: $153 Bet365: $172 24h: $122 Neteller: $1000 Utlånade till far: $500 UB: $422 Offline: SEK 15 000 Summa: $3320 + SEK 15 000 Sådär. Nu låtsas jag inte om att jag vann mycket igår och i förrgår och förlorade mycket idag. Streakarna får ta ut varann. Oj vad det där lät som mig. Enda skillnaden är att jag inte har plussessionerna som väger upp! Keep the spirit up Citera
Waggho Postad 6 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Det är ju som förgjort. Det är som att nån ska trycka ner en i skorna rejält igen så fort det har gått bra. Backat ytterligare $300 vilket betyder min värsta dag någonsin. Citera
Gyre Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Tråkigt när det är så här, samma historia för mig nu verkar det som Spelar du på party-nätverket på dagtid? Citera
Waggho Postad 6 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Tråkigt när det är så här, samma historia för mig nu verkar det som Spelar du på party-nätverket på dagtid? Svar ja. Citera
Waggho Postad 6 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Sjuk jävla dag -$1000 Citera
Gyre Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Lider med dig för din hemska dag, sånna dagar är så satans jobbiga. Gäller att försöka ta med sig något bra från dem i den mån det går och kolla igenom lite händer efterår när man lungnat ner sig är nog inte fel. Du tycker inte det är bättre motstånd dagtid än kvällstid? Det tycker jag mig uppleva. Citera
Waggho Postad 6 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Lider med dig för din hemska dag, sånna dagar är så satans jobbiga. Gäller att försöka ta med sig något bra från dem i den mån det går och kolla igenom lite händer efterår när man lungnat ner sig är nog inte fel. Du tycker inte det är bättre motstånd dagtid än kvällstid? Det tycker jag mig uppleva. Tack för stödet! Jo jag försöker se det positiva i att ha satt upp en ny "värsta dag" som man kan jämföra framtida jobbiga dagar med. Man får väl hoppas att man blir lite mindre påverkbar för varje gång såna här saker händer. Just nu sitter jag och googlar "biggest downswings" för att trösta mig med större minussessioner som bättre spelare än jag har haft. Jo det är nog lite bättre motstånd på dagen, helst skulle man väl vilja spela när det är sen kväll i usa, men det är ju så attans sent/tidigt här! Plan för att lugna nerverna: Kika igenom händer i PT. Spela 1/2. Kanske dra in nån skojig bonus. Trösta mig med att jag knäppt nog har $400 mer än jag hade i lördags. Plugga inför min tenta på onsdag. Lördag: Herrmiddag - terminens roligaste fest! Citera
Waggho Postad 7 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2005 Har kollat igenom ett gäng händer från igår, närmare bestämt ett slumpat urval av händer där jag har förlorat över 3 BB. Det positiva är att jag ser bra mycket mer utdragningar från motståndarna än tiltade moves från min sida. Även så lär det vara en del jag kan förbättra, och nog kan jag se ett par förmodligen onödiga drag som jag gjorde igår. Kolla gärna igenom någon hand och ge synpunkter! Jag får verkligen inte den där bison-handhistorie-konverteraren att funka, så det får bli rakt av från HH EDIT: Tack vare morbergs tips fick jag den att funka, tack morberg! HAND 1 Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) converter Preflop: Hero is Button with Jh, Jc. UTG calls, MP calls, 1 fold, Hero raises, 1 fold, BB 3-bets, UTG caps, MP folds, Hero calls, BB calls. Flop: (13.33 SB) 8d, 9d, 6c (3 players) BB bets, UTG calls, Hero raises, BB 3-bets, UTG calls, Hero caps, BB calls, UTG calls. Turn: (12.66 BB) Th (3 players) BB bets, UTG raises, Hero calls, BB calls. River: (18.66 BB) 8h (3 players) BB bets, UTG calls, Hero calls. Final Pot: 21.66 BB HAND 2 Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) converter Preflop: Hero is CO with Ks, Th. 2 folds, Hero raises, 1 fold, SB calls, 1 fold. Flop: (5 SB) Kd, 8h, 3d (2 players) SB bets, Hero raises, SB 3-bets, Hero calls. Turn: (5.50 BB) 2h (2 players) SB bets, Hero calls. River: (7.50 BB) 2c (2 players) SB checks, Hero bets, SB calls. Final Pot: 9.50 BB HAND 3 Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) converter Preflop: Hero is UTG with Ah, Jh. Hero raises, MP calls, Button 3-bets, SB calls, 1 fold, Hero calls, MP calls. Flop: (13 SB) 3h, Js, 3s (4 players) SB checks, Hero bets, MP calls, Button folds, SB calls. Turn: (8 BB) Qh (3 players) SB checks, Hero bets, MP folds, SB raises, Hero calls. River: (12 BB) Ac (2 players) SB bets, Hero calls. Final Pot: 14 BB HAND 4 Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) converter Preflop: Hero is BB with Js, As. 2 folds, Button calls, 1 fold, Hero raises, Button calls. Flop: (4.33 SB) 7s, 3h, Ah (2 players) Hero bets, Button raises, Hero 3-bets, Button caps, Hero calls. Turn: (6.16 BB) Ts (2 players) Hero bets, Button calls. River: (8.16 BB) 7d (2 players) Hero bets, Button calls. Final Pot: 10.16 BB HAND 5 Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) converter Preflop: Hero is UTG with Ks, Qd. Hero raises, 1 fold, Button calls, SB 3-bets, 1 fold, Hero calls, Button calls. Flop: (10 SB) Ad, 8c, 2s (3 players) SB checks, Hero checks, Button checks. Turn: (5 BB) Ac (3 players) SB bets, Hero raises, Button folds, SB calls. River: (9 BB) Ah (2 players) SB bets, Hero folds. Final Pot: 10 BB Citera
Recommended Posts